بازدید 2895
۲

رایزنی عین‌اللهی با بهداشت جهانی برای ارسال دارو به غزه

در پی تشدید حملات غیر انسانی رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی دکتر عین اللهی وزیر بهداشت در تماس تلفنی با دکتر احمد المنظری _ مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی خواستار ایفای نقش تاریخی این سازمان برای کمک به مردم بی‌دفاع غزه و فلسطین شد.
کد خبر: ۱۱۹۹۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۷ 18 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، دکتر بهرام عین اللهی در این گفت و گوی تلفنی، ضمن یادآوری شهادت و مجروح شدن صدها زن و کودک در مناطق غیرنظامی از سوی رژیم غاصب صهیونیستی، اظهار کرد: بر اساس گزارشی که ما از سازمان منطقه‌ای بهداشت جهانی داریم سیستم پزشکی و درمانی نوار غزه به دلایل مختلف فاقد امکان خدمت رسانی بوده و مراکز مختلف پزشکی و درمانی در نوار غزه و کرانه باختری به صورت غیر انسانی مورد هدف قرار گرفته و امدادرسانی به مجروحین مختل شده است.

وی با اشاره به تاثر و تاسف جامعه پزشکی جمهوری اسلامی ایران از کشتار بی‌رحمانه مردم بی‌دفاع فلسطین، تاکید کرد: جامعه پزشکی خواستار ورود و اقدام جدی سازمان بهداشت جهانی در این زمینه است.

عین اللهی خطاب به مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی، گفت: ضرورت دارد در این برهه از تاریخ عزم خود را برای یاری رساندن به آسیب دیدگان فجایع انسانی در فلسطین اشغالی جزم کرده و ضمن حمایت از مردم مظلوم فلسطین، زمینه کاهش آلام آنان را فراهم آوریم.

وی از سازمان بهداشت جهانی خواست  نگذارد اعتمادی که مردم به این سازمان دارند دچار خدشه شود و این سازمان در حمایت از مجروحان غزه اقدام جدی و موثر صورت دهد.

عین اللهی همچنین از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با سازمان بهداشت جهانی برای ارائه خدمات سلامت، ارسال دارو و ملزومات و تجهیزات پزشکی به مردم آسیب دیده و مظلوم فلسطین خبر داد.

وزیر بهداشت به اعلام حضور کادر سلامت کشورمان برای خدمت رسانی درمانی و فوریتی پزشکی به مردم بی دفاع غزه اشاره و تصریح کرد: برای پزشکان و پرستاران ایران دیدن صحنه‌هایی از مردم غزه که فاقد ابتدایی‌ترین تجهیزات پزشکی و دارو برای درمان هستند، دلخراش و غیر قابل تحمل است.

وی به تجمع بزرگ جامعه نظام سلامت در حمایت از مردم مظلوم غزه که قرار است  صبح امروز چهارشنبه 26 مهرماه در میدان فلسطین تهران برگزار شود اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده اعزام کادر درمان، ارسال تجهیزات پزشکی و دارو به نوار غزه و فلسطین اشغالی است.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت همچنین، دکتر احمد المنظری _ مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی نیز در این گفت و گوی تلفنی با دکتر بهرام عین اللهی به تلاش سازمان بهداشت جهانی در زمینه کمک‌های درمانی و بهداشتی به مردم فلسطین اشاره و خاطرنشان کرد: مردم فلسطین اکنون در شرایط سختی قرار دارند و ما در سازمان بهداشت جهانی در همان لحظه‌های اول  تلاش‌هایی را در سه محور صورت دادیم.

وی گفت: کمک‌های پزشکی متشکل از لوازم و تجهیزات پزشکی برای ارسال به مردم فلسطین آماده است و ما منتظر باز شدن گذرگاه رفح برای ارسال این تجهیزات هستیم.

مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی همچنین از ارائه خدمات اورژانسی و پزشکی عمومی به مردم فلسطین توسط کارشناسان سلامت در صورت گشوده شدن گذرگاه رفح سخن گفت و تاکید کرد که با مقامات مصری در این زمینه در حال مذاکره است.

احمد المنظری همچنین تاکید کرد: ما همه تلاش خود و ابزارهای موجود را برای خدمت رسانی و کمک به مردم آسیب دیده فلسطین به کار می‌گیریم.

مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی در عین حال به نظام کارآمد و قوی بهداشت و درمان جمهوری اسلامی ایران اشاره و تاکید کرد: از نگاه انسان دوستانه ایران در این زمینه و کمک جمهوری اسلامی در شرایط ناگواری که در منطقه شاهد آن هستیم، تشکر می‌کنم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بابا شما دارو برای ایران تامین کن غزه پیشکشت یه قرص تئوفیلین ساده تو داروخانه ها پیدا نمیشه.
بی خیال اینوع ژست ها شو خود اعراب انقدر پول و نفوذ در سازمانها و نهادی بین المللی دارند که به حمایت ایران نیازی نیست شما به کشور خودت برس
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی