بازدید 4166

انتقاد مقام آمریکایی از اظهارات ترامپ در تمجید حزب‌الله

اندرو بیتس معاون سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه به وقت محلی با خطرناک و نامتعادل خواندن اظهارات ترامپ درخصوص باهوش بودن حزب‌الله لبنان، تاکید کرد: واقعا سر در نمی‌آورم که چرا یک آمریکایی باید این سخنان را درباره یک گروه شبه‌نظامی خارجی مطرح کند.
کد خبر: ۱۱۹۸۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۱ 13 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، مقامات کاخ سفید و (رژیم) اسرائیل پنجشنبه اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در مورد هوشمندی حزب‌الله و فقدان آمادگی بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای مقابله با حمله حماس را محکوم کردند.

ترامپ روز چهارشنبه در مصاحبه تلویزیونی با شبکه فاکس نیوز، حزب‌الله لبنان را بسیار باهوش و نتانیاهو را به فقدان آمادگی در مقابل حمله حماس که به کشته شدن بیش از ۱۴۰۰ نفر در اسرائیل، از جمله ۲۲ آمریکایی شد، متهم کرده بود.

شلومو کرهی وزیر ارتباطات (رژیم) اسرائیل گفت: اظهارات ترامپ روحیه نظامیان ما را تضعیف می‌کند.

کرهی با بیان اینکه اظهارات ترامپ نشان داد که نمی‌توان به وی اعتماد کرد، افزود: شرم‌آور است که رئیس جمهور پیشین ایالات متحده سخنانی را بگوید که روحیه نظامیان ما را تضعیف و احساسات شهروندان ما را جریحه‌دار کند.

به نوشته رویترز، ترامپ در دوران ریاست جمهوری‌اش رابطه نزدیکی با نتانیاهو داشت اما در آخرین روزهای اقامتش در کاخ سفید از دست وی عصبانی شد، زمانی که نخست‌وزیر اسرائیل با بایدن تماس گرفت و (در حالی که رئیس جمهور سابق آمریکا هنوز پیروزی رقیب‌اش را تقلبی می‌خواند) پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ علیه ترامپ را به وی تبریک گفت.

به گزارش ایرنا، تارنمای روزنامه لو فیگارو پنجشنبه نوشت: ترامپ در مصاحبه‌ای که با شبکه خبری فاکس‌نیوز داشته، از نخست وزیر اسرائیل به دلیل فقدان آمادگی برای حمله حماس که منجر به کشته شدن افزون بر یکهزار و ۴۰۰ اسرائیلی شده، انتقاد کرده است.

رئیس جمهور پیشین آمریکا با بیان اینکه نتانیاهو برای حمله حماس آماده نبود و از این حمله به شدت آسیب دیده است، تاکید کرد: نه نتانیاهو و نه اسرائیل آماده نبودند درحالی که در دوران ترامپ، آنها نیازی به آمادگی نداشتند.

رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر شده و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را مسدود کرده تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.

۶ روز از آغاز حمله حماس به سرزمین‌های اشغالی با پرتاب حدود ۵ هزار راکت می‌گذرد. طبق آمارهای اعلام شده، در این مدت بیش از یک هزار و ۴۰۰ اسرائیلی به هلاکت رسیده‌اند و همچنین در این مدت ۱۳۵۴ فلسطینی نیز به شهادت رسیده و هزاران نفر هم مجروح شده‌اند.

صهیونیست‌ها با تکیه بر تجهیزات پیشرفته نظامی، خود را دارنده یکی از ارتش‌های قوی دنیا معرفی می‌کنند، اما غافلگیری ارتش و به‌ویژه سازمان‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی که نتوانسته بودند، چنین حمله بزرگی را پیش‌بینی کنند، همه این تصورات را برهم زد؛ حالا اسرائیل با عنوان انتقام و جبران این شکست، حملات هوایی وحشیانه‌ای را علیه ساکنان غزه به راه انداخته و تانک‌ها و نیروهای زرهی خود را پشت مرزهای غزه مستقر کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست