بازدید 7412
با تحولات منطقه و جهان

سرنگونی پهپاد ترکیه توسط جنگنده آمریکا در سوریه / افزایش کشته شدگان حادثه تروریستی حمص سوریه به ۱۱۲ تن/ درخواست پارلمان اروپا برای تحریم جمهوری آذربایجان/ هشدار انصارالله یمن به امارات

سرنگونی پهپاد ترکیه توسط جنگنده آمریکا در سوریه، افزایش کشته شدگان حادثه تروریستی حمص سوریه به ۱۱۲ تن، درخواست پارلمان اروپا برای تحریم جمهوری آذربایجان، هشدار انصارالله یمن به امارات و حملات ارتش سوریه به پایگاه‌های تروریست‌ها در استان ادلب، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۹۶۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶ 06 October 2023

سرنگونی پهپاد ترکیه توسط جنگنده آمریکا در سوریه/ افزایش کشته شدگان حادثه تروریستی حمص سوریه به 112 نفر/ درخواست پارلمان اروپا برای تحریم جمهوری آذربایجان/ هشدار انصارالله یمن به امارات

بین الملل تابناک: سرنگونی پهپاد ترکیه توسط جنگنده آمریکا در سوریه، افزایش کشته شدگان حادثه تروریستی حمص سوریه به ۱۱۲ تن، درخواست پارلمان اروپا برای تحریم جمهوری آذربایجان، هشدار انصارالله یمن به امارات و حملات ارتش سوریه به پایگاه‌های تروریست‌ها در استان ادلب، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

سرنگونی پهپاد ترکیه توسط جنگنده آمریکا در سوریه

یک منبع آگاه به خبرگزاری وال استریت ژورنال اطلاع داد که یک جت جنگنده آمریکایی پس از آنکه پهپاد ترکیه در نزدیکی نیروهای آمریکایی واقع در شمال شرق سوریه به عنوان یک تهدید شناسایی شد، آن را منهدم کرد.

منابع خبری روز پنجشنبه از حملات پهپادی ارتش ترکیه به مواضع شبه نظامیان «نیروهای سوریه دموکراتیک» (قسد) در شمال شرق سوریه خبر داده بودند.

نزدیک نهصد نیروی آمریکایی در سوریه فعالیت می‌کنند.

وزارت دفاع ترکیه گفته که این پهپاد متعلق به نیروهای مسلح ترکیه نبوده است.

با این حال، یک مقام آمریکایی آن پهپاد را «پهپاد ترکی مسلح» توصیف کرد و گفت آمریکا پیش از آنکه اقدامی کند، از این مساله اطلاع داشته است.

یک مقام آمریکایی عنوان کرد، جتی که این پهپاد را ساقط کرده یک F-۱۶ بوده است. این اقدام زمانی انجام گرفته که نیرو‌های آمریکایی در آن نواحی در حال برگزاری عملیاتی بوده‌اند.

مقام آمریکایی دیگری عنوان کرد که انتظار دارد، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا گفت‌وگویی با مقامات ترکی داشته باشد.

افزایش کشته شدگان حادثه تروریستی حمص سوریه به ۱۱۲ تن

خبرگزاری فرانسه به نقل از دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرده که در حملات پهپادی روز پنجشنبه به دانشکده افسری حمص، دست‌کم ۱۱۲ کشته شده اند؛ هنوز این آمار از سوی منابع رسمی سوریه تایید نشده است.

پیشتر دکتر حسن الغباش، ‌وزیر بهداشت سوریه گفت: شمار شهدای حمله تروریستی به دانشکده نظامی حمص به ۸۰ تن و زخمی ها به ۲۴۰ تن رسیده است.

درخواست پارلمان اروپا برای تحریم جمهوری آذربایجان

 پارلمان اروپا روز پنجشنبه قطعنامه‌ای تصویب کرده که وضعیت فعلی را با پاکسازی قومی یکسان می‌داند و به شدت تهدیدها و خشونت نیروهای جمهوری آذربایجان را محکوم می‌کند.

به دنبال تسلط جمهوری آذربایجان بر منطقه قره باغ ـ که به صورت بین‌المللی تحت حاکمیت این کشور به رسمیت شناخته می‌شود ـ نزدیک ۱۲۰ هزار ارامنه که به مدت نزدیک به سه دهه در این منطقه ساکن بودند آنجا را ترک کردند.

در حالی که جمهوری آذربایجان اعلام کرده بود که حق مساوی بین ارامنه ساکن قره باغ و شهروندان خود قائل است، قانونگذاران اروپایی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواستند تا به علت نقض ادعایی حقوق بشر در قره باغ کوهستانی، تحریم‌های هدفمند علیه اشخاصی در دولت جمهوری آذربایجان اعمال شود.

آنها همچنین از این بلوک خواستند تا وابستگی اتحادیه اروپا را به گاز صادراتی از این کشور کاهش داده و در روابط با باکو تجدید نظر کند.

این قطعنامه با اکثریت ۴۹۱ رای به تصویب رسید و فقط ۹ نفر با آن مخالفت کردند.

دیپلمات‌های اروپایی می‌گویند که تحریم‌ها علیه جمهوری آذربایجان در حال حاضر روی میز نیست و تنها در صورت بدتر شدن اوضاع احتمالا اقدامی انجام خواهد شد.

اتحادیه اروپا که وابستگی زیادی به انرژی روسیه داشت پس از تهاجم این کشور به اوکراین از مسکو رویگردان شد و واردات گاز طبیعی خود از جمهوری آذربایجان را افزایش داد.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، سال گذشته با باکو یک قرارداد "مشارکت راهبردی" امضا کرد که هدف آن افزایش بیش از دو برابری واردات گاز تا سال ۲۰۲۷ بود.

هشدار انصارالله یمن به امارات

عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن به امارات متحده عربی درباره اقداماتش در این کشور هشدار داد.

 «علی القحوم» روز پنجشنبه در شبکه اجتماعی اکس (توئیر سابق) نوشت: امارات به عنوان دست پرورده صهیونیست ها که فلسطین را فروخته و به دنبال قطار عادی سازی روابط با صهیونیست ها شتافته است و کشوری که دارای تاریخ سیاه توطئه گری در حق ملت های منطقه است، نباید گمان کند که صنعا از اقدامتش در مناطق اشغالی یمن غافل و بی خبر است.

وی افزود: امارات نخست باید بداند که در حد و اندازه یمنِ بزرگ نیست و به آن اجازه داده نخواهد شد که به توطئه های خود در یمن ادامه دهد و باید بداند همه این توطئه ها نابود و در شن ها دفن خواهد شد.

القحوم افزود: یمن با ملت، رهبران و ارتش بزرگ و صنایع نظامی خود که هر روز قدرتمندتر می شود، می تواند همه این توطئه ها را به شکست بکشاند.

وی نوشت: امارات از یمن اخراج خواهد شد و طرح های توطئه گرانه و صهیونیستی آن به پایان خواهد رسید و روزهای آینده سرشار از غافلگیری های مختلف برای دشمن است.

رهبر جنبش انصارالله یمن نیز چهارم مهرماه گفته بود، در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات، با تمام ابزارهای قانونی برای پایان دادن به تجاوز و اشغالگری اقدام خواهیم کرد.

عبدالملک بدرالدین الحوثی افزود: اگر مذاکرات به نتیجه نرسد، مردم ما حق دارند با تمام ابزارهای قانونی برای پایان دادن به تجاوز، محاصره و اشغالگری تلاش کنند.

حملات ارتش سوریه به پایگاه‌های تروریست‌ها در استان ادلب

ارتش سوریه حملاتی را به پایگاه‌های گروه‌های مسلح در استان ادلب ترتیب داد که این حملات در واکنش به حمله تروریستی به دانشکده جنگی در حمص انجام شد.

به گزارش اسپوتنیک، یک منبع میدانی تصریح کرد، ارتش سوریه با حملات شدید علیه پایگاه‌های گروه‌های تروریستی در روستاها و مناطق آریحا، اطراف شهر ادلب، اطراف بنش، محمبل، مجدلیا، معرزاف، الموزره، احسم، آفس، النیرب، سان، الباره، الرویحه، سرجه، دیرسنبل، کنصفره، الحمبوشیه، معربلیت، قمیناس، بینین، جبل الاربعین و جنوب و شرق ادلب، پاسخ به این حمله تروریستی را آغاز کرد.

پیشتر سوریه هشدار داد، به حمله تروریستی پهپادی به دانشکده جنگی که بیش از ۱۰۰ کشته بر جای گذاشت، پاسخ خواهد داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۴۰
لعنت به ترکیه که داره تو همه کشورها موش میدوونه.
دیر نیست زمانی که قدرت های جهانی اجماع کنن که این خطر صلح سه قاره رو تکه تکه کنن.
به امید اون روز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
خاورمیانه مانند بشکه باروت است. کوچکترین تغییر در مرزهای کشورهای آن، کل خاورمیانه را به مدت چند دهه وارد تنش و بحرن خواهد کرد. این بحران باعث چپاول ثروت، عقب ماندگی های مختلف و .... و تسلط کشورهایی مانند اسرائیل خواهد شد.
و احتمال تولد کشورهایی با ماهیت اسرائیل زیاد خواهد بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
فرانسه پرتاب ماهواره نور ۳ را محکوم کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
ماشالله تئوریسین
من نمیدونم چرا غرب و آمریکا ، کشور جعلی آذربایجان را تحریم نمیکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Oman |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
فهمش زیاد سخت نیست هر وقت آمریکا و غرب توانستند امارات و قطر و عربستان را تحریم کنند آذربایجان را هم میتوانند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
اونوقت تازه با هم میشین کاکاش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
در کویر خواهیم ساخت برای شما سرزمین آریایی تا آنجا با متوهمات خود حال کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
ماشالله با سواد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
اولا که جعلی به احتمال بالا خودتان هستید. در ثانی کشورهایی لایق تحریم، انزوا و فقر هستند که متجاوز، شرور، خطرناک و برهنه زننده صلح و ثبات دیگر کشورها هستند. حالا بگرد و پیدا کن پرتقال فروش را
ناامنی در سوریه که توسط تروریست های داعشی - آمریکایی ایجاد شده عامل این جنایات بشری در سوریه است آمریکا باید پاسخگو باشد که چرا با ساماندهی داعش توسط سازمان جاسوسی اش (سیا) کشور سوریه را به این حال و روز انداخته، کشور سوریه حامی مردم مظلوم فلسطین در برابر دولت تروریستی اسرائیل بود آمده اند تروریست غیر دولتی داعش را در سوریه و عراق ایجاد کرده اند تا دولت تروریستی اسرائیل هر اقدام غیر انسانی و بشری انجام دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
فقط داعش نیست تروریست‌های ی پ گ کوردی و پ ک ک فراری از ترکیه هم هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
داعش هرگز توسط آمریکا حمایت نشده و این دروغ بزرگ توسط افراد و گروههایی ساخته شده است که خودشان سمبل تروریسم و همکاران داعش هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
۱۳:۱۱
خود مقامات آمریکایی معترف شده اند که داعش و القاعده توسط سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) ساماندهی شده و چراغ سبز گرفته اند حال شما می گویی این هسته های تروریستی را آمریکا ساماندهی نکرده برو با مقامات آمریکایی بحث کن که نه شما آمریکایی ها نبودید من می دانم این دروغ بزرگ است که خودتان می گویید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
بشاراسد وهم پیمانانش اگر به خواست مردم سوریه جواب مثبت می دادند واز قدرت کنار می کشیدند تا مردم سوریه بتوانند با انتخابات آزاد نمایندگان خودرا انتخاب کنند داعشی به وجود نمی آمد به مانند کشور تونس.
اتحادیه اروپا باید بداند این رژیم کودک کش اسرائیل است که با جنایات صبرا و شتیلا به پاکسازی قومی پرداخت، کودک کشی کرد، شهرک سازی غیر قانونی کرد و هزار و یک ظلم و ستم در حق ملتی مظلوم کرد به جای صدور بیانیه بر علیه آذربایجان چند تا از این بیانیه ها هم روانه تل آویو کند تا حداقل برای مردم جهان ثابت کند که سیاست یک بام دو هوا ندارد.
باید قدر امنیت، استقلال و اقتدارمان را بدانیم که اگر مستقل نبودیم امروز حال و روزمان همجون اوکراین بود و اگر اقتدار نداشتیم کشورهای سلطه گری همچون آمریکا از طریق داعش - القاعده کشور ما را هم همچون عراق و سوریه ناامن کرده بودند و ناامنی حاصلش جنگ و درگیری و خونریزی است. راه و هدف ما درست است باید به استقلال، پیشرفت، خودکفایی و اقتدارمان همچون گذشته ادامه دهیم که این پیشرفت و اقتدار است که حرف اول و آخر را در دنیا می زند آن هم با این همه کشور منفعت طلب که جزء به منافع خود به هیچ اصول ارزشی - اخلاقی - انسانی ای پایبند نیستند، برای عوام فریبی جوامع بشری سخنان زیبا از دموکراسی - حقوق بشر می گویند ولی حاصل کارشان در عراق، افغانستان، لیبی، سودان، سوریه و ..‌. جزء جنگ و ویرانی کشورها و آوارگی مردمان نبوده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
یعنی با همین فرمون بریم جلو‌ ؟؟؟؟!!!!!
وقتی فجایع جیللولو رخ داد و هزاران غیر نظامی بصورت وحشیانه قتل عام شدن این شورای کجا بودن؟
ترکیه چوب نابودی سوریه. عراق . ارمنستان راخواهدخورد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
بزودی تجزیه اش میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
۱۳.۰۵
اونی که تجزیه میشه لاشه متعفن تروریست‌های مزدور است که به کمک دلیرمردان سپاه و همینطور ارتش ترکیه محو خواهند شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
ترکیه سوریه، عراق و ارمنستان را نابود کرده؟!!!!!!!؟ عجب!! حتما شما شاخه زیتون هستید. در ضمن یمن و لبنان را یادت رفت
شایداتحادیه اروپاانتظاردارد حالاکه جمهوری آذربایجان بعدازسی‌ سال موفق شده نیروهای اشغالگر وکودک کش ومتجاوزارمنی رااز ‌سرزمینهای خوداخراج کند باتوپ وتانک جلوخروج‌غیرنظامیانی که درزمان اشغال قرباغ ازارمنستان به آنجا کوچ داده شده وخانه وکاشانه آذری ها رامتصرف شده اند رابگیردودرضمن احتمالاًآنها چون میدانند که برای تصرف خانه وکاشانه آذری هاچه جرم وجنایاتی مرتکب شده اند ازترس انتقام نگرفته فرارمیکنند! درضمن کدام عقل و قانونی میگویداگردزد یاغارتگری خانه ومنزل شماراگرفت وبعلت ناتوانی شمادراخراجش مدتی بزوروبدون اجازه شما ساکن شد دیگرحق پس گرفتن مال خودراندارید واگرچنین کنید میریزیم سرتان ببینید کفاربرای مال ما وخدانکند جان ما دربرابرزیاده خواهی هایشان هیچ ارزشی قائل نیستند تصرف قرباغ توسط ارامنه این پیام رامیدهد که مسلمانان باید بجای درگیری بایکدیگر بهم کمک کنندو مانع پیشرفت هم نشوند وبرای رسیدن به ترقی وتعالی متحدباشند هرگزنمیگوئیم باغیرمسلمان دشمنی یا قهرکنیم ابداً ما مسلمانیم وانسانیم. ولی باید حتماًبایددرسیاست ومملکت داری چهارچشمی ونه دوچشمی مراقب مکرونیرنگها بود خداوندبارها به انسانها علائم خطر رانشان میدهدوای بحالمان اکرپیام خدارانگیریم ببینید دراینجا چگونه همگی حامی ظلم وظالم میشوند وهیچکدام نمیگویندآذری ها مال تصرفی خودراازمتصرف پس گرفتند
- سرنگونی پهباد ترکیه توسط آمریکا در آسمان سوریه
- درخواست پارلمان اروپا برای تحریم جمهوری آذربایجان

آن یاوه گویانی که اردوغان و علی اف را دست نشانده آمریکا می دانستند، چشمان کور خود را باز کنند و اخبار فوق را چندین بار بخوانند تا شاید مغز منجمد آنها بالاخره متوجه شود که ترکیه و جمهوری آذربایجان دو کشور مستقل و مصداق واقعی شعار " نه شرقی، نه غربی" می باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
خبرها را دنبال می کردی این کامنت را نمی گذاشتی الهام علی اف با اسرائیلی ها دیدار می کند و بعضا زیر پرچم آنها سیاسی
کاری می کند ولی مردم جمهوری آذربایجان شیعه هستند و طرفدار ایران و یک نفر نمی تواند نماینده یک کشور باشد، به صلاح علی اف است که اسرائیل را رها کند چون اسرائیل جزء جنگ و تفرقه افکنی برای آذربایجان نخواهد داشت باور نداری صبر کن تا تاریخ برایت ثابت کند.
ناشناس
| Canada |
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
ترکیه عضو ائتلاف ناتو به سرکردگی آمریکاست و در. اینجرلیک به آمریکا برای تسلیحات کشتار. جمعی اتمی اش پایگاه داده. دیگه نوکری از. این بالاتر. که نداریم. ترکیه فکر کنم اولین کشور مسلمان هم بود که در. اسراییل سفارت زد و روابط خوبی باهاشون داره. حالا اینکه یک هواپیمای اسباب بازی چیزی ازش زده شده نمی دونم ولی اولی ها به صورت روشن نوکری ترکیه برای آمریکا را ثابت کرده.
درخواست پارلمان اروپا برای تحریم جمهوری آذربایجان!!!!
حالا باید دید علی اف متوهم، باز هم خیالات خودش رو با صدای بلند اعلام میکنه یا مثل موش میشه و ساکت و حرف گوش کن اتحادیه اروپا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
ساکت باش. کدام خیال؟!!؟ پس گرفتن اراضی اشغالی خیال و نامشروع است؟!؟ نه‌خیر نامشروع و خیالی شماها، ادعاهای‌تان و منافعتان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
یاشاسئن علیف
حادثه تروریستی حمص !!! از کی تا حالا حملات هوایی بعنوان عملیات تروریستی محسوب میشود؟ آنهم حمله به نظامیان در دانشکده افسری.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
کشوریکه دانشگاه نظامیش‌ امنیت نداره‌ کشور نیست
ایکاش‌ نسیم بهار عربی در سوریه هم جابجایی لازم را انجام داده‌ بود
جوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
سلام.اسمش رو هرچی میخواهید بگذارید.در این مراسم خانواده های افسران هم بوده اند و تعداد قابل توجهی زن و کودک هم کشته شده اند که باید محکوم شود.هرچند این محکومیتها باید شامل اقدامات مشابه هم باشد فارغ از اینکه از طرف کدام نیرو انجام گرفته شده باشد.
مرگ بر علی اف آدم کش و نژادپرست پان ترک
کثیف تر و متوهم تر از حکومت ترکیه و باکو جعلی تو دنیا وجود نداره صدرحمت به کل اعراب جماعت
لعنت و مرگ بر هرچی پان ترک نژادپرست وحشی
ریشه تمام فتنه های منطقه از بلند پروازیهای شخص اردوغان متوهم است
ارمنستان ۳۰ سال تجاوز و اشغالگری و چپاول کرده، اتحادیه اروپا با این کار و بی عدالتی اش آبروی اروپا را برد، شرم بر اونا
خدالعنت کند اردوغان را که پای همه را با ندانم کاریش به منطقه بازکرد. خدایا زیادی تماشاش میکنی.
افزایش کشته شدگان حادثه تروریستی حمص سوریه به ۱۱۲ تن
غربی ها خبیث خوشحالند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست