بازدید 6810

این ۵ استان کمبود معلم دارند

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: در برخی استان‌ها مانند سیستان و بلوچستان، اصفهان، خراسان رضوی، تهران و خوزستان کمبود نیروی انسانی وجود دارد که باید سناریوی متفاوتی برای آنها در نظر گرفت.
کد خبر: ۱۱۸۸۹۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰ 21 August 2023


به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، قاسم احمدی لاشکی روز دوشنبه در نشست خبری اعلام برنامه‌های سی‌و هفتمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش افزود: ۱۰ موضوع مهم آموزش و پرورش مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت، این موضوعات سالیان سال است که روی زمین مانده، اما امسال تمامی روسا و مدیران در خصوص آن‌ها ارائه مطلب داشتند و بیش از ۷ هزار برگ اطلاعات جامع پیرامون اجرایی شدن سند تحول بنیادین، ارتقا جایگاه و شان معلم، آغاز سال تحصیلی جدید، ساماندهی نیروی انسانی، تببین مدیریت آسیب‌های اجتماعی، تبیین پوشش تحصیلی و فرصت یادگیری، تبیین برنامه پرورشی و فرهنگی مدارس، نقش‌ها و ماموریت‌های جدید مدارس، تببین نظارت بر مدارس غیردولتی، اطلاعات لازم و کافی دریافت شد.

وی با اشاره به اینکه براساس نظرسنجی‌هایی که از روسا و مدیران انجام شد، ابراز رضایت فراوانی از نحوه برگزاری اجلاس سی‌وهفتم وجود دارد، گفت: مهمترین موضوع این اجلاس اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین بود که مباحث مطرح شده درباره آن بالاترین درصد سطح رضایت را داشت و ۹۵ درصد از افراد شرکت شرکت کننده در این اجلاس از آن راضی بودند.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: پنج‌ هزار مدرسه در جهت اجرایی سند تحول بنیادین به عنوان نمونه انتخاب شدند و قرار است برنامه‌ای جامع ای برای بقیه مدارس در سال آینده تدوین شود.

احمدی لاشکی افزود: همچنین حدود ۹۳.۵ درصد از مدیران و روسای آموزش و پرورش نسبت به بحث ارتقا جایگاه رتبه‌بندی معلمان رضایت داشتند. رتبه سوم رضایت نیز به دبیرخانه آغاز سال تحصیلی جدید داده شد.

وی ادامه داد: موضوعات تقویت مدارس دولتی، تبیین نیروی انسانی، مدیریت آسیب‌های اجتماعی، فرصت‌های یادگیری عادلانه، تببین برنامه پرورشی و فرهنگی مدارس، تبیین نقش‌های جدید مدارس و نظارت بر مدارس غیردولتی در رتبه‌های بعدی اعلام رضایت شرکت کنندگان در اجلاس سی‌وهفتم قرار گرفتند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اصل صرفه‌جویی و بهینه‌سازی منابع در این دوره از اجلاس روسا و مدیران آموزش و پرورش رعایت شد، یادآور شد: بر این اساس بیش از ۷۰ درصد صرفه‌جویی موثر داشتیم. همچنین امسال سعی کردیم بتوانیم از نظر مشارکت نظر مدیران و روسا جلب شود، همه بتوانند اظهارنظر کنند و فقط شنونده نباشند.

احمدی لاشکی ادامه داد: در حال تدوین کتاب اجلاس سی‌وهفتم هستیم که در این کتاب مسائل اخلاقی مطرح شده در اجلاس، موضوعات ۱۰‌گانه اجلاس، اظهارات معاونان وزارتخانه و وزیر آموزش و پرورش برای هر موضوع در این کتاب آورده می‌شود تا ریل‌گذاری‌های آموزش و پرورش در استان‌ها صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه رییس مجلس دانش‌آموزی نیز در این دوره از اجلاس اقدام به سخنرانی و اظهار نظر کرد، گفت: همچنین از رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز دعوت شد تا در این اجلاس اقدام به سخنرانی کنند.

احمدی لاشکی ادامه داد: در مجموع این اجلاس که به نام مدیران و روسای آموزش و پرورش است، مخاطبان آن را موثر دیدند، ریل‌گذاری‌ها انجام شد، ضعف‌ها و قوت‌ها بررسی شد و تا قبل از شروع سال تحصیلی تمامی ضعف‌ها لحاظ خواهد شد.

وی افزود: در برخی استان‌ها ممکن است آمار جمعیتی نیروی انسانی به اندازه لازم باشد و ما خیلی مشکل نداشته باشیم. در برخی استان‌ها حتی شاید مازاد نیرو داشته باشیم. باید این تراز را هماهنگ کنیم و برای هر استان متناسب با نیاز، جدب نیرو داشته باشیم.

 سی‌و هفتمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش به مدت سه روز در روزهای ۲۵ و ۲۶ و ۲۷ مرداد در اردوگاه شهید باهنر درحالی برگزار شد که امکان حضور خبرنگاران و پاسخ‌دهی به دغدغه‌های آنان در حوزه تعلیم و تربیت صورت نگرفت. سال گذشته سی‌وششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش‌وپرورش با سخنرانی رییس‌جمهور، حضور اعضای هیات دولت و جایگاه مناسب برای خبرنگاران افتتاح شد و در روزهای بعد هم سخنرانانی مانند رئیس مجلس شورای اسلامی در این همایش حضور داشتند و شاهد سخنرانی و اعلام نظرات بسیاری از مسئولان کشور در حوزه آموزش و پرورش و آغاز سال تحصیلی بودیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار