بازدید 4390
مرور روزنامه‌های پنجشنبه ششم مهر

سیمان در بورس کالا؛ آری یا خیر؟ /حاشیه‌های فوتبال در سایه بازی‌های آسیایی/هوش مصنوعی فناوری نظامی را تغییر داده است؟

۶ میلیارد دلار در حساب ایران، ریل‌گذاری جدید در روابط تهران-قاهره، کریستین رونالدو و جامعه‌شناسی استقبال، قفقاز و تحولات آن از زاویه دیگر، بریکس؛ تلاشی برای عادلانه ساختن نظم بین‌المللی، نور ایرانی در فضا، تعیین تکلیف بنگاهداری بانک‌ها، وضعیت سفید در بازار برنج و پشت پرده یک ادعای جنجالی در اروپا، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۱۹۵۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۵ 28 September 2023

به گزارش «تابناک» روزنامه‌های امروز پنجشنبه ششم مهرماه در حالی چاپ و منتشر شد که چشم اطلاعاتی ایران در فضا «پرتاب موفق ماهواره نور»، آغاز عملیات بانکی برای استفاده از منابع ارزی منتقل شده ایرانی به قطر و پشت پرده مذاکرات ایران و آمریکا در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.


در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم: 

 


سیمان در بورس کالا؛ آری یا خیر؟


علیرضا محمدی طی یادداشتی در شماره امروز جهان صنعت با تیتر سیمان در بورس کالا؛ آری یا خیر؟ نوشت: بورس کالا در عین حالی که مزایایی دارد، دارای معایبی نیز است. شفاف‌سازی میزان عرضه‌و‌تقاضا از مزیت‌هایی است که بورس کالا دارد؛ مخصوصا اینکه تعادل و تناسب میان طرف‌های عرضه و تقاضا وجود نداشته باشد و با هم یکسان نباشند.

انبوه‌سازان و مصرف‌کنندگان عمده سیمان اقدام به خرید از بورس کالا می‌کنند. در سال‌های پیشین این تجربه را داشتیم که میزان عرضه سیمان به شدت از میزان تقاضایش کمتر بود. ایجاد کارخانه‌های جدید سبب شد تا بازار در تعادلی نسبی به سر ببرد. البته باید این نکته را در نظر گرفت که در ماه‌هایی که ساخت‌و‌ساز و تولید مسکن به اوج خود می‌رسد (سه‌ماهه تابستان)، تعادل و تناسب میان عرضه‌و‌تقاضا برای سیمان بر هم می‌خورد. البته باید توجه داشت که در حال حاضر وضعیت عرضه در بازار سیمان به‌گونه‌ای است که بسیاری از کارخانجات مشغول صادرات این محصول هستند. بیشتر کارخانه‌های مرزی کشور، اقدام به صادرات سیمان به کشور‌های دیگر می‌کنند. اکنون عرضه سیمان در کشور بسیار بیشتر از میزان تقاضای داخلی است.


به‌طور کلی وجود سیمان در بورس کالا به شفاف‌سازی میزان عرضه‌و‌تقاضا کمک شایانی می‌کند. میزان خرید و پرداخت مالیات توسط خریدار و همچنین میزان فروش فروشندگان به وضوح در بورس کالا قابل رصد و بررسی است. در چنین شرایطی می‌توان گفت که به‌طور کلی وجود سیمان در بورس کالا به مراتب بهتر از خروج این محصول از بورس کالاست. شاید بتوان این احتمال را داد که بحث رقابت نیز در این خصوص مطرح شود. یکی از مزایای دیگر بورس کالا این است که موضوع رقابت در آنجا مطرح می‌شود. هنگامی که میزان عرضه افزایش یابد، این امکان وجود خواهد داشت که قیمت‌های پیشنهادی نیز مطرح شوند؛ این موضوع سبب می‌شود تا رقابتی میان عرضه‌کنندگان به وجود آید. اساسا این موضوع تا حدودی می‌تواند روی قیمت‌ها اثرگذار باشد. هر کالایی از جمله سیمان با حضور در بورس کالا دیگر قادر نیست حباب زیادی را به خود ببیند. در چنین شرایطی قیمت کالا‌ها روی نرخ معمول باقی می‌ماند.
در صورت خروج سیمان از بورس کالا این امکان وجود دارد که قیمت این محصول در بازار دچار نوساناتی شود. باید توجه داشت که سیر کلی این نوسانات صعودی خواهد بود. واضح است در هر بازاری که عدم‌شفافیت و فقدان رقابت را شاهد باشیم، مسلما قیمت‌ها نیز دچار افزایش خواهند شد. این نرخ روی قیمت تمام‌شده مسکن تاثیر چندانی نخواهد گذاشت. تغییرات قیمت مسکن در بازار ایران به عوامل و شاخص‌های گوناگونی بستگی دارد. قیمت مصالح ساختمانی و به طور جزئی قیمت سیمان نقش کمرنگی در میان این عوامل در راستای افزایش یا کاهش قیمت مسکن دارند. به طور کلی با توجه به شفافیتی که در بورس کالا وجود دارد و همچنین ایجاد فضای رقابتی، می‌توان گفت که وجود سیمان در بورس کالا بهتر است، چرا‌که شفافیت و فضای رقابتی دو عاملی هستند که می‌توانند به کاهش قیمت‌ها کمک کنند؛ امری که نهایتا به نفع مصرف‌کنندگان تمام خواهد شد.
* کارشناس حوزه مسکن

 

حاشیه‌های فوتبال در سایه بازی‌های آسیایی


دنیا حیدری طی یادداشتی در شماره امروز جوان با تیتر حاشیه‌های فوتبال در سایه بازی‌های آسیایی نوشت: درست در روز‌هایی که همه نگاه‌ها به هانگژو است، کاسه رسوایی برخی باشگاه‌ها از بام افتاده، اما در لا‌به‌لای تلاش نماینده‌های ایران، به‌خصوص بانوان در بازی‌های آسیایی، کمتر کسی فرصت پرداختن به حاشیه‌های فوتبال را دارد! مسئله‌ای که فرصت خوبی را برای تاخت و تاز در این رشته فراهم کرده است.


تیم ۴۵۰ میلیاردی که به‌رغم ۸۰ میلیارد هزینه برای جذب نکونام، محمدی و سهرابیان مدعی رعایت سقف بودجه بود، تکاپوی قابل توجهی در فصل نقل و انتقالات داشت و خرید‌های پروپیمانی هم انجام داد، در حالی این روز‌ها مدعی مذاکره با بازیکنان جهت تعدیل قراردادهایشان برای جذب جلال‌الدین ماشاریپوف است که صحبت‌های اخیر سعید مهری این سؤال را در پی داشته که آیا رقم قرارداد‌های بازیکنان استقلال صوری است؟ سؤالی که البته پیشتر نیز مطرح شده بود، اما پاسخی به آن داده نشد!


قرارداد اکثر بازیکنان استقلال فصل گذشته دو ساله بود، البته با افزایش ۱۰ درصدی برای سال دوم (امسال) براساس بند‌های مندرج. با این وجود آبی‌پوشان نفرات مدنظر خود را نیز جذب کردند و مشکلی از این بابت گریبانگیرشان نشد، حتی زمانی که اقدام به ثبت قرارداد مهری و مهدی هاشمی کردند. قرارداد‌هایی که حالا یک‌بار دیگر صوری بودن آن‌ها بر سر زبان‌ها انداخته است.


همزمان با توافقات انجام شده استقلال با یکی از اپراتور‌های تلفن همراه و دریافت چک از این اسپانسر جدید برای پایان دادن به اعتصاب چند روزه شاگردان نکونام، صحبت‌های هافبک آبی‌پوشان شایعاتی را در خصوص صوری بودن مبلغ قرارداد او بر سر زبان‌ها انداخته که انتظار می‌رود نهاد‌های نظارتی با ورود به آن، هرگونه ابهامی را در این راستا برطرف کنند، خصوصاً که فدراسیون و سازمان لیگ گویی اعتقادی به دور زدن قانون توسط استقلال ندارند! باوری که البته با نظر عموم مردم تفاوت بسیار دارد، به‌خصوص بعد از آنکه مهری، هافبک استقلال مدعی شد رقم قرارداد او ۱۶۰ میلیون تومان است. رقمی که حتی از آپشن‌های در نظر گرفته شده در این باشگاه برای بازیکنان هم به مراتب کمتر است.


تردیدی نیست که بدون مدرک مستند نمی‌توان مهری یا استقلال را متهم کرد، اما قرار بود کمیته راستی‌آزمایی صحت و سقم همین مسائل را درآورد، چراکه به هیچ عنوان قابل قبول نیست بازیکنی که نسبت به دریافتی ۱۶۰ میلیونی شاکی است و بابت گلایه در همین راستا راه باشگاه را در پیش گرفته برای فصل جدید به رقم ۱۶۰ میلیون تومانی رضایت داده باشد، آ‌ن‌هم در شرایطی که در پایان فصل گذشته با ادعای داشتن پیشنهاد از تیم‌های دیگر، قراردادش با آبی‌پوشان را فسخ کرده و استقلال مجدد برای فصل جدید با او به توافق رسیده است، اما آیا باورپذیر است بعد از این همه بگیر و ببند، مهری به ۱۶۰ میلیون تومان رضایت داده باشد؟ رقمی که حتی از سقف چند سال قبل هم به مراتب پایین‌تر است. البته آنچه صوری بودن رقم قرارداد این هافبک را محتمل‌تر می‌کند، صحبت‌های خود اوست که می‌گوید تمام دریافتی‌هایش تا به امروز برای فصل گذشته است و ابراز امیدواری می‌کند که برای فصل جدید، راه‌حلی جهت قرارداد ۱۶۰ میلیون تومانی او پیدا شود.


اتفاقات چند روز اخیر می‌توانست خوراک هفته‌های متمادی رسانه‌ها و نقل محافل مختلف باشد و مسئولان فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و استقلال را به چالش بکشد، اما شاید شانس با آقایان یار بود که این اتفاقات درست در روز‌هایی رقم خورد که همه نگاه‌ها به هانگژو و تلاش نماینده‌های ایران در بازی‌های آسیایی است، به همین دلیل کمتر کسی فرصت پرداختن به حاشیه‌های این‌چنینی فوتبال را دارد و کمتر کسی است که بپرسد استقلال چطور ناگهانی با یکی از اپراتور‌های تلفن همراه به توافق رسید و چک اول خود را هم برای جلب رضایت بازیکنانش گرفت! بازیکنانی که برخی از آن‌ها با افشای رقم‌های درج شده در قراردادهایشان همه را متعجب و شگفت‌زده کردند، چراکه براساس مستندات ارائه شده به سازمان لیگ که به‌زعم فدراسیون معنای دور زدن قانون سقف بودجه را هم ندارد، دریافتی یک فصل آن‌ها حتی می‌تواند با دریافتی یک کارمند برابری کند. البته با تمام حقوق و مزایا و پاداش‌هایی که یک کارمند رده‌بالا می‌تواند در طول یک سال دریافت کند.

 


هوش مصنوعی فناوری نظامی را تغییر داده است؟


کامران مشفق آرانی طی یادداشتی در شماره امروز اعتماد با تیتر هوش مصنوعی فناوری نظامی را تغییر داده است؟ نوشت: هوش مصنوعی همه جنبه‌های جنگ‌های آینده را دیر یا زود تغییر خواهد داد، نخستین‌بار در زمستان سال ۱۹۷۰ در میانه جنگ ویتنام یک هواپیمای نیروی دریایی ایالات‌متحده از سمت ساحل به سمت جنگل‌های پرشمار ویتنام شمالی حرکت کرد، چندین بسته از وسایل پیچیده الکترونیکی آن زمان را با چتر به میانه جنگل و درختان پرتاب کرد، اکثر این ادوات میکروفون‌هایی بودند که به صدای پا‌های چریک‌ها یا حرکت لاستیک کامیون‌ها روی جاده گوش می‌دادند، برخی دیگر سنسور‌های لرزه‌ای بودند که به ارتعاشات کوچک در روی زمین حساس شده و از همه عجیب‌تر یک دسته حسگر‌های بویایی هم همراه آن‌ها بود که آمونیاک موجود در ادرار انسانی را استشمام می‌کرد، در این عملیات ده‌ها هزار تن از این حسگر‌های الکترونیکی داده‌های خود را به هواپیما‌های بدون سرنشین و رایانه‌ها ارسال کردند.

در عرض چند دقیقه پس از انجام مرحله اول عملیات، هواپیما‌های جنگی در مسیر خود قرار گرفتند تا میدان شبکه‌ای که به طور الگوریتمی تعیین شده بود را بمباران کنند، نام این عملیات «ایگلو سفید» بود، جایی که شاید بشر برای اولین‌بار از هوش مصنوعی برای مقاصد نظامی بهره گرفت. در آن زمان تکنولوژی به‌کار رفته در ساخت مهمات نظامی نسبتا بدوی و ناکارآمد بودند و استفاده از حسگر‌ها برای به دست آوردن اطلاعات روش نوینی در شناسایی و نابودی دشمن بود که رسیدن به چنین فناوری‌ای به هدف اصلی عملیات «ایگلو سفید» تبدیل شد. درنهایت در آن بازه زمانی تلاش امریکایی‌ها برای قطع مسیر و ترور هوشی مین از لائوس به ویتنام موفقیت‌آمیز نبود. حدود یک میلیارد دلار (حدود ۷.۳ میلیارد دلار به دلار امروزی) برای یک کامیون نظامی که حامل رهبر جبهه رهایی‌بخش ملی ویتنام بود صرف شد، با وجود این هزینه‌کرد، عملیات درنهایت به سختی شکست خورد، لکن جذابیت جنگ نیمه خودکار هرگز نه تنها در پستوی تاریخ محو نشد که همچنان برای حکومت‌ها و نظامیان محبوب ماند. بعد از گذشت دو دهه مجددا در سال ۱۹۹۱ ارتش ایالات متحده از برنامه تجزیه و تحلیل پویا و برنامه‌ریزی مجدد (DART) با بودجه DARPA (سازمان پروژه‌های پژوهشی پیشرفته دفاعی) که مسوولیت توسعه فناوری‌های نوین برای استفاده نیرو‌های مسلح ایالات‌متحده امریکا را همچنان برعهده دارد یک برنامه هوش مصنوعی را برای برنامه‌ریزی حمل و نقل تجهیزات یا پرسنل نظامی و برای حل سایر مشکلات لجستیکی تولید کرد.

این برنامه گامی بود درجهت آغاز یک رویکرد برای طراحی، تایید و ساخت سامانه‌های دفاعی پیچیده، توسعه زیرساخت‌های لجستیکی، وسایل نقلیه هوشمند و همین‌طور توسعه تولید ربات‌های انسان‌نما که در مناطق حساس و میدان‌های نبرد توانایی حضور داشته باشند. با تمام این تاریخ طولانی همچنان یادگیری ماشین با گذشته نزدیک به شش دهه نتوانسته جایگزین عملکرد اجرایی شود. بنابراین، بسیار بعید است که پهپاد‌های دارای هوش تصمیم‌گیرنده و با قابلیت کشتار سرخود یا ربات‌های قاتل فعال شده توسط هوش مصنوعی در آینده نزدیک میدان نبرد حاضر شوند. همچنین بعید است که فرماندهان نظامی مشاغل خود را از دست داده و ابررایانه‌ها مناصب آن‌ها را به این زودی‌ها تصاحب کنند. هوش مصنوعی کنونی تنها می‌تواند شکاف‌های دفاعی نظامی را پر کند و همه بخش‌ها را به آسانی نمی‌توان به آن سپرد، گرچه امروزه پردازش داده‌ها از منابع مختلف کارآمدتر از دهه‌های پیش شده است و با قابلیت‌هایی ورای تصور اجرا می‌شوند، لذا لجستیک نهاد‌های نظامی بسیار فعال‌تر شده و می‌تواند وظایف اداری و ستادی نهاد‌های نظامی و غیرنظامی را آسان‌تر کند. اگر این فناوری با سیر کنونی شتاب خودش را در مسیر پیشرفت حفظ کند می‌تواند در آینده بسیار نزدیک به لطف رسیدن به تکنولوژی تامین تدارکات مستقل، نیرو‌های نظامی و همین‌طور امدادی را در معرض خطر کمتری داده و واحد‌های ستادی می‌توانند تمرکز را روی توسعه سیستم‌های پشتیبانی و تقویت روزافزون آن‌ها قرار دهند.

خیلی بدیهی است که ارتقای سطح بهره‌وری هوش مصنوعی ممکن است محل کار ما را تسهیل و جایگاه ما را تقویت کند و همین‌طور توانمندسازی افراد برای انجام کار‌های بیشتر به نفع جوامع توسعه یابد، اما از آنجایی که در آینده هوش مصنوعی جایگزین وظایف خسته‌کننده یا خطرناک خواهد شد (مثل حضور سربازان در میدان جنگ یا حضور نیرو‌های امدادی در محل وقوع یک فاجعه اتمی مانند چرنوبیل)، نیروی انسانی بیشتری در سطح اجتماع بشری آزاد می‌شود و آن‌ها می‌توانند تا روی کار‌هایی تمرکز کنند که برای انجام آن به واسطه بهره‌مندی از همان فناوری‌ها از پیشینیان خود مجهزتر و زبده‌تر شده‌اند، به‌طور مثال کار‌هایی که نیاز به خلاقیت و همدلی بیشتری دارند (مثل فعالیت‌های عام‌المنفعه و داوطلبانه). به گفته «ری کرزویل» آینده‌پژوه نام‌آشنا، هوش مصنوعی تا سال ۲۰۳۰ به توانایی‌ای در سطح هوش انسانی دست خواهد یافت.

این اتفاق زمانی اثبات می‌شود که هوش مصنوعی بتواند آزمون تورینگ را پاس کند (در این تست لازم است ماشینی محاسبه‌گر طراحی شود تا بدون ورودی بتواند عدد صحیح نامتناهی را محاسبه کند). اخیرا تحقیقات سازمان‌های نظامی بیشتر معطوف بر استفاده از حیوانات سایبورگ (موجودات زنده که با استفاده از تراشه‌های سیلیکونی عملکرد آن‌ها تغییر کرده یا توسعه یافته‌اند) برای اهداف خاص و در نظر گرفتن مزیت‌های تاکتیکی جانوران به عنوان یک فرصت استراتژیک متمرکز شده. موسسه دارپا به تازگی علاقه خود را به توسعه «حشرات سایبورگ» برای انتقال داده‌های حسگر‌های کاشته شده در مغز حشرات در مرحله شفیره (با استفاده از فناوری نانو و توسعه ریزتراشه‌ها) را اعلام کرده است. حرکت این حشرات از طریق یک سیستم میکروالکترومکانیکی (MEMS) کنترل خواهد شد و می‌توانند محیط را با دقتی مثال‌زدنی بررسی کرده و مواد منفجره و گاز‌های منتشر شده در انواع محیط‌ها را شناسایی کنند که این انقلابی در دستگاه‌های جاسوسی و امنیتی دولت‌ها ایجاد خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۲
هر اقدامی به سود دولت باشد آری، با هر ترفندی هر چه قیمت سیمان و آهن و .... بیشتر باشد به سود دولت است
چرا از پرسپولیس نمیگویند ؟ آنهمه بازیکن ملی پوش تازه یاسین سلمانی را دو هفته پیش گرفتند خود بیرانوند گفت استقلال ۱۱۰میلیاد تومان به من داد حال با دو میلیون تومان با پرسپولیس قرارداد بسته ؟ بالاتر از سپاهان پرسپولیس خلاف کرده و سقف قرارداد رو رعایت نکرده اما هیچ کاری با این تیم سوگلی ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
تو بورسپرسپولیس و استقلال را هم ببرند
روزنامه اعتماد:

اعضای هيات‌علمی موظف شده‌اند بابت ميزان حجاب و پوشش دانشجو و دستيار پزشكی به او نمره بدهند، علاوه‌بر اينكه طبق اين شيوه‌نامه، كارنامه جداگانه‌ای به اسم كارنامه پوشش و رفتار حرفه‌ای در مورد ميزان حجاب و رفتار دانشجو يا دستيار پزشكی صادر خواهد شد!!!
پاسخ ها
سعيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
دوست بزرگوار!
من مدرس دانشگاه علوم پزشکی هستم

۱. هنوز هیچابلاغ جدیدی در این زمینه صادر نشده است.
۲۰ آیین نامه پوشش حرفه ای از بیش از ده سال قبل هم بوده

۳. آیین نانه پوشش حرفه ای یا همان dress code در تمام دانشگاه های معتبر دنیا وجود دارد و در سایت آنه قابل دسترسی است

۴. کشور مسائل بسیار مهمتری برای پرداختن دارد، هر کدام به سهم خود بپردازیم و بطفا آدرس اشتباه به جامعه ندهیم

با احترام و سپاس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
سعید،

تو اصلاً معنی Dress Code را می دانی؟

در کشورهای غربی حتی شرقی چیزی به نام آیین نامه لباس پوشیدن وجود ندارد.
دانشجو می تواند هر جور که بخواهد لباس بپوشد.

تو که دیگران را به مطالعه در این مورد دعوت می کنی، بهتر است خودت بیشتر مطالعه کنی. آیا تا به حال پایت از ایران بیرون گذاشته ای؟ آیا در محیط دانشگاههای آمریکا و کانادا و آلمان و انگلیس بوده ای؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
همین کارها را می کنند که پزشکان و پرستاران و دانشجویان فوج فوج از کشور می روند.
مقصر اصلی گرانی دلار جنبش فواحشه
پاسخ ها
آموزگار بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
ادب مرد بِه ز دولت اوست

ایکاش تمام پدران و مادران شریف و دانا و مودب و

دلسوز و مهربان بتوانند ، در دوران کودکی اول به

آموزش ادب و احترام در رفتار و گفتار و اصلاح تربیت و معرفت و معاشرت

و نحوه سخن گفتن درست و بجا و مودبانه را به
کودکان و فرزندانشان را بیاموزند

و در این راه تلاش و همت و دقت بسیار کنند

و بعد به آموزش سواد و علم و دانش انها بپردازند

چون حتی یک دکتر یا مهندس یا حتی استاد دانشگاه

بی ادب و بد دهان و فحاش ارزشش بسیار بسیار کمتر

از یک فرد کم سواد ولی مودب و محترم وآداب دان و

خوش زبان و خوش رفتار میباشد

البته بعضی ها متاسفانه از داشتن موهبت بزرگ پدران

و مادران شریف و مودب و محترم و دانا و خوش زبان بی بهره بوده اند

و شوربختانه در ابتدای زندگی نتوانسته اند تا از این

برکت و خوی و خصلت و اخلاق و آداب پاک و شریف و

منزه بهره برداری کنند

ولی هیچ زمانی برای اصلاح و تربیت و معرفت دیر نمیباشد
اولیای دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه فرزانگان در اعتراض به تغییر مدیر این مدرسه تجمع کردند.

به گفته دانش آموزان و والدین آن‌ها مدیر جدید در تمامی نقاط مدرسه٬ حتی سرویس‌های بهداشتی دوربین مدار بسته کار گذاشته است. همچنین با تمامی معلمان این مدرسه که ارتباط خوبی با دانش آموزان داشتند نیز قطع ارتباط کرده است.


رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش به رسانه‌ها گفته که امسال نزدیک به ۲۰ هزار مدیر مدرسه تغییر کردند تا در مدارس تحول ایجاد کنند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
چه معنی دارد دختر درس بخواند آن هم در دبیرستان فرزانگان همان مریم میرزاخانی که دانش آموخته فرزانگان بود کافی است
مسئولان دانشگاه علامه طباطبایی تهران دستورالعملی به دانشجویان ابلاغ کرده‌اند که در آن پوشیدن مواردی از جمله چکمه و کفش با پاشنه، لباس مجلسی، شال و کلاه بدون روسری ممنوع شده و همچنین خالکوبی و تتو را نیز منع کرده است.
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
آیین نامه پوشش حرفه ای در تمام دانشگاه های معتبر دنیا وجود دارد

یک سری به سایت هاشون بزنیم

بخونیم و بعد قضاوت کنیم

لطفا...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
سعید:

در هیچ دانشگاه معتبری در جهان، مقرراتی

تحت نحوه لباس پوشیدن وجود ندارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
چه کسانی با دیدن چکمه تحریک می شوند؟

بهتر است به روانپزشک مراجعه کنند.
کارشناس صدا و سیما در یک برنامه تلویزیونی خطاب به دختران:
در جلسه اول از مردان میزان حقوقشان را نپرسند تا مورد ازدواج از دست نرود!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
حرف اینها این است ازدواج کنید به گدایی بچه دار شوید در فقر بچه را نتوانستید به مدرسه بفرستید اشکال ندارد فقط دنبال ماشین ما بدوید
درباره مطلب هوش مصنوعی و فناوری نظامی:
انتشار این مطلب در شرایطی که مساله زلزله خرم آباد (انفجار خرم آباد) مطرح است چندان کار درستی نیست. اما هوش مصنوعی کمک ابزاری است که می تواند امکان و موفقیت انفجار یک یا چند پهپاد در تونل های در عمق زمین را توجیه کند و در سطح جامعه به صورت ناخودآگاه در ذهن مردم، به عنوان ابزار کمک به ادعای معاندان در این موضوع (وقوع انفجار) کمک کند. (این مطلب می توانست با چند روز فاصله منتشر شود)

حداقل تناقض بین دو روایت موجود، فاصله 31 کیلومتری بین دو نقطه ادعایی است که هر گروه ادعا دارد مرکز حادثه آنجاست. و این دو نقطه در دو سمت مخالف (یکی شرق و دیگری غرب خرم آباد) قرار دارند!!!

بین نقطه ای که ادعا می شود مرکز زلزله است با مناطق مختلف شهر خرم آباد بین 12 تا 18 کیلومتر فاصله است و طبعاً زلزله در دایره ای به شعاعی به این بزرگی در جمیع جهات در اطراف مرکز زلزله باید احساس شده باشد.

بین نقطه ای که ادعا می شود مرکز انفجار است با مناطق مختلف شهر خرم آباد به طور متوسط 14کیلومتر فاصله است و طبعاً صوت و لرزش ناشی از انفجار بزرگ باید در دایره به شعاعی به این بزرگی در جمیع جهات در اطراف مرکز انفجار احساس شده باشد.

از آنجا که این دو نقطه (مرکز زلزله اعلامی و مرکز انفجار ادعایی) یکی در شرق و دیگری در غرب خرم آباد قرار دارد عدم وجود شواهد میدانی از تجربه ساکنین در بخشهای غیرهمپوشان دو دایره صدرالذکر کمی عجیب است.

اما مساله اصلی اینجاست که نبود این شواهد میدانی، تقریباً به طور قطع هر دو ادعا را رد می کند. چطور ممکن است زمین در خرم آباد به مرکزیت نقطه ای در 10 کیلومتر آنطرفتر بلرزد یا صدایی مهیب در آن شنیده شود اما این زمین لرزه یا انفجار ر این محدوده دایره ای و به خصوص در قوس مقابل این دایره فاقد هر گونه آثار باشد؟

رسانه ها می توانند در تماس با روستاهای نزدیک به دو مرکز ادعایی، اینرا بررسی کنند.

اما برگردم به بحث هوش مصنوعی: یکی از نکاتی که در بحث دوران هوش مصنوعی نادیده گرفته می شود تفاوت های احتمالی انسان دوران هوش مصنوعی با انسان امروزی است. ابزارهای هوش مصنوعی به عنوان همیار مغز یا ابزار کمک محاسباتی آن و یا ابزاری که بخشی از وظایف مغز (شامل فعالیتهای تکراری که مغز سابقاً آنرا انجام و سوابق آنرا ثبت کرده) را برعهده می گیرد. حتی امکان خواندن و نوشتن مغز و اصلاح الگوریتم های مربوط به تعادل، حرکت و بازسازی بدن از روی داده های مغزی انسانهای نخبه و حیوانات نیز باید مد نظر قرار گیرد و الخ.
به هر حال یکی از گزینه های احتمالی این است که در دوران هوش مصنوعی تنها یک یا چند نسل از انسانها در رقابت با هوش مصنوعی قربانی دورانِ تحول خواهند بود و سایر نسل های انسانی تحولاتی شگرف خواهند داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
آقای دانشمند زلزله نه صدای چنان مهیب دارد که مردم را به خیابان بیاورد نه زبانه آتش
خلاصه کلام ، دنبال راهی برای گرانتر کردن سیمان هستید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
بعضی کارخانه های سیمان مثل سیمان اصفهان موقوفه است و در آمد آن خرج افرادی خاص می شود
خیلی از این کامنتها ارتباطی به بورس سیمان نداشت.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست