بازدید 6150
۱

شرط مقامات دولت سابق برای بازگشت به افغانستان

درحالیکه فعالیت کمیسیون ویژه تماس با شخصیت‌ها ادامه دارد، شماری از مقامات حکومت سابق افغانستان برای بازگشت به این کشور خواستار ایجاد هیئتی ویژه هستند.
کد خبر: ۱۱۷۵۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸ 19 May 2023


به گزارش تابناک به نقل از  تسنیم ، پس از سقوط نظام جمهوریت و به قدرت رسیدن دوباره طالبان در افغانستان، حاکمان جدید کابل کمیسیون ویژه‌ای را برای تماس با شخصیت‌های خارج شده از افغانستان و بازگرداندن آنها به این کشور ایجاد کردند.

«احمدالله وثیق» سخنگوی این کمیسیون با اظهار اینکه تاکنون شمار زیادی از این طریق به افغانستان بازگشته‌اند، درباره سازوکار کمیسیون تماس می‌گوید: شعبه تماس کمیسیون ارتباط با شخصیت های افغان فعال است و به صورت 24 ساعته در خدمت همه مردم می‌باشد. آنها می‌توانند با این شعبه تماس گرفته و فرم را که برای ثبت احوال شخصی‌شان داده می‌شود را دریافت و پر کنند. بعدا زمینه بازگشت آنها مساعد خواهد شد.

شماری از مقامات پیشین اما با انتقاد از روند کاری کمیسیون می‌گویند طالبان باید از طریق یک هیئت با شخصیت‌های افغان در ارتباط باشد و به نگرانی‌های آنها از نزدیک پاسخ داده شود.

«عمر داوودزی» وزیر داخله سابق افغانستان می‌گوید باوجودی که جای و آدرس آنها معلوم است، اما هیچ هیئتی از سوی طالبان برای فراهم شدن زمینه بازگشت آنها فرستاده نشده است و آنها همچنان منتظر هستند.

به گزارش «شمشاد»، وی افزود: رفتار این کمیسیون توهین آمیز است. این کمیسیون با فرهنگ و سنت افغانی ما همخوانی ندارد. بازخواست به این شکل نیست که فرم‌ها در اینترنت موجود است و باید آن را پر کنید. به جای فرم بروید با آنها رو در رو در مورد نگرانی‌هایشان صحبت کنید.

داوودزی ادامه داد: آدرس تمام سیاستمداران پیشین معلوم است یا در امارات متحده عربی هستند  یا در قطر، ترکیه و یا کشورهای آسیای میانه. اما تاکنون هیئتی برای ارتباط با آنها نیامده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
لعنت بر وطن فروشانی که ایران و افغانستان رو از هم جدا کردند و افغانستان اُفتاد دست بیگانگان و وحشی هایی مٹل آمریکا
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان