بازدید 2264

وعده سحری را حذف نکنید

کارشناس مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اظهار کرد: حذف وعده سحری موجب سردرد، دردهای عضلانی، کاهش کارایی بدن در طول روز بروز خستگی و بی حوصلگی، افت سریع قند خون و سرگیجه می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۹۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰ 03 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، دکتر «علی اکبر کمالی اردکانی» با بیان این که روزه‌داری بدون صرف سحری برای تمام گروه‌های سنی به ویژه نوجوانان و جوانان می‌تواند با عوارض زیادی همراه باشد، گفت: پرخوری در هنگام سحر نه تنها از احساس گرسنگی جلوگیری نمی‌کند بلکه فشار زیادی را به معده و دستگاه گوارش وارد می‌کند و موجب تشنگی، سوءهاضمه، درد و نفخ معده می‌شود.

وی با اشاره به این که مصرف انواع چلوکباب و غذاهای پرکالری در سحر توصیه نمی‌شود، ادامه داد: در وعده سحری از خوردن غذاهای خشک و غذاهای پر ادویه خودداری کنید زیرا باعث عطش زیاد و ترش کردن در طول روز و همچنین خوردن شیرینی و غذاهای شور و پرچرب موجب تشنگی در روز می‌شود.

کمالی مصرف سبزی‌های تازه مانند سبزی خوردن و سالاد و هم چنین ماست و خیار با کشمش و گردو را توصیه کرد.

وی مصرف انواع پلوهای مخلوط با کمی حبوبات و سبزی‌ها به همراه کمی مرغ و گوشت و انواع چلو خورش های کم چرب مثل کرفس، آلواسفناج جهت وعده سحری را مناسب دانست.

کمالی ادامه داد: همچنین مصرف شیر به همراه نان، خرما یا شیر برنج گزینه مناسبی برای وعده سحری است و به ویژه برای نوجوان نیز بسیار مفید است و به منظور تأمین ریز مغذی‌ها مقادیر مناسبی از میوه‌ها، سبزی‌ها و لبنیات کم چرب در وعده سحری مصرف کنید.

کارشناس مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اظهار کرد: نوشیدنی‌های خیلی شور مانند دوغ شور برای وعده سحر مناسب نیست زیرا باعث تشنگی در طول روز می‌شود و در صورت تمایل بهتر است دوغ کم نمک خانگی مصرف کنید.

 به نقل از وبدا یزد، وی افزود: همچنین نوشیدن چای پررنگ در وعده سحر به دلیل افزایش دفع ادرار، سبب ایجاد کم آبی و تشنگی در روزه داران می‌شود.

کارشناس مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تاکید کرد: از خوردن غذاهای پر ادویه و خشک در وعده سحر محدود شود چون موجب مشکلات گوارشی و ایجاد حس تشنگی زودرس در طی روز می‌شود.

کمالی در پایان خوابیدن بلافاصله پس از سحری را باعث ایجاد مشکلات گوارشی دانست و تصریح کرد: از میوه‌های خشک مانند خرما، کشمش و توت خشک همراه با آب جوش ولرم و چای رقیق استفاده شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار