بازدید 2483

از افطار تا سحر آب کافی بنوشید

یک متخصص تغذیه ضمن تاکید بر اینکه در ماه مبارک رمضان باید حتما وعده سحری مصرف شود، گفت: در بازه زمانی افطار تا سحر حتما مایعات کافی بنوشید تا آسیبی به کلیه و کبدتان وارد نشود.
کد خبر: ۱۲۲۷۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰ 14 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، دکتر یحیی پاسدار -متخصص تغذیه و رژیم درمانی- درباره تغذیه مناسب در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: عزیزان روزه‌دار در زمان سحری و افطار حتما تغذیه مناسب داشته باشند، حتما سحری بخورند و از بازه زمانی افطار تا سحر مایعات کافی مصرف کنند تا کلیه و کبد آن‌ها دچار آسیب نشود.

وی افزود: برای افطار نیز به دلیل اینکه مواد غذایی کافی طی روز به بدن نرسیده ابتدا مواد غذایی ساده مانند خرما، شیر و عسل که راحت‌تر هضم می‌شود میل کنند تا قندخون افزایش یاد سپس با فاصله یک ساعت تا یک ساعت و نیم، وعده غذایی اصلی مصرف شود. در میزان مصرف غذا به هیچ وجه افراط نکنند چراکه ماه رمضان علاوه بر تقویت معنوی روح و اراده انسان، دوران استراحت دستگاه گوارش نیز هست بنابراین مصرف بیش از حد مواد غذایی در وعده افطار یا شام یک بار اضافه بر بدن و دستگاه گوارش است و بار زیادی را بر دوش کلیه، کبد و... برای متابولیزه کردن می‌گذارد.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این متخصص تغذیه و رژیم درمانی تاکید کرد: بعد از شام و در فاصله کوتاهی خوابیدن بدن را به سمت چربی پیش می‌برد که می‌تواند در بلندمدت عوارض زیادی داشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست