بازدید 17050
۲

دولت بخشی از بدهی تامین اجتماعی را پرداخت کرد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش و مهارت آموزی کارگران را مسئله ای مهم دانست و گفت: نظام استاد - شاگردی در کارگاه ها پیاده سازی می شود.
کد خبر: ۱۱۶۷۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰ 10 March 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سید صولت مرتضوی پنجشنبه شب در شورای هماهنگی تعاون مازندران با بیان این که دو هزار میلیارد ریال برای پرداخت مطالبات بازنشستگان در لایحه بودجه ۱۴۰۲ پیش بینی شده است، میزان مطالبات انباشته صندوق‌های بازنشستگی و تأمین اجتماعی را از دولت پنج هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

وی با بیان این که دولت تاکنون ۸۷ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های تأمین اجتماعی را پرداخت کرده است، افزود: علاوه براین ۹۰۰ هزار میلیارد ریال از سهام یک شرکت نفتی برای مطالبات معوق تخصیص داده شده است.

وی هدف دولت سیزدهم را نداشتن استقراض اعلام کرد و گفت: طی ۱.۵ سال گذشته ۸۷ هزار میلیارد تومان از بدهی سازمان تأمین اجتماعی به بانک‌ها پرداخت شده است.

مرتضوی نبود تعادل بین مصارف و منابع را از جمله چالش‌های صندوق بازنشستگی ذکر کرد و گفت: در بودجه سال ۱۴۰۰ حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی صندوق‌های بازنشستگی بود که متأسفانه بدهی‌های گذشته کمرشکن بوده است.

وزیر تعاون درباره دستمزد کارگران با اظهار این که دولت سال قبل بین دریافتی کارگران و کارمندان توازن ایجاد کرده است، گفت: هدف دولت ایجاد توازن است و باید این کفه به نفع کارگران بچرخد اما اگر تورم را مدیریت نکنیم مهار نخواهد شد و باید از خلق پول جلوگیری کرد.

وی توسعه خرید خدمت را از جمله برنامه‌های دولت بیان کرد و گفت: افزایش ۱۲۰ درصدی منابع بیمه تکمیلی برای بازنشستگاه و افزایش ۸۰ درصدی شرح خدمات برای کاهش مشکلات از جمله اقدامات است.

مرتضوی اشتغال پایدار و امنیت شغلی را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و رفع مشکل مسکن کارگران را مهم دانست و تشکیل تعاونی‌های کارگران برای تأمین مسکن را لازم دانست.

وی آموزش کارگران و مهارت آموزی را برای ارتقای وضعیت شغلی کارگران مهم برشمرد و گفت: باید نظام استاد - شاگردی را راه اندازی و پیاده کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵۷
انتشار یافته: ۲
از مطالبات بازنشستگان سایر سطوح چه خبر از 25درصد که دو سال است معوق شده از مزایای مزدی عایله مندی که شش ماه است معوق مانده اینهاقرار است پرداخت بشه یا میخواهی اینها را بگور ببری از عیدی که بایستی بر اساس زمان اشتغال پرداخت شود چی معلوم نیست این کانون بازنشستگان چکار میکند لابد با این وزیر شریک هستند این رییس تامین اجتماعی هم که نخودی است
دولت فقط برای همسانسازی حقوق بازنشستگان بودجه ندارد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر