بازدید 15301
مرور روزنامه‌های یکشنبه یکم آبان ماه

معترضان را به مخالف تبدیل نکنیم / نقطه آسیب کجاست؟ / فیلترینگ در دنیای امروز به جایی می‌رسد؟

پیام مخفیانه آمریکا برای توافق، گره کور غربی‌ها در کی‌یف، ۶ میلیارد دلار سود ایران از خرید گاز روسیه، سهمیه المپیک در دستان دختر ایرانی، رشد ۴۰ درصدی صادرات با وجود تحریم‌ها، آمریکا معترضان ونزوئلا را به نفت فروخت، بازی با سلامت ۷۳ درصد مردم! بهانه گیری غرب این بار با قطعنامه ۲۲۳۱ و اعتراض یعنی حق اعتراض، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۱۴۶۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۴:۴۱ 23 October 2022

به گزارش «تابناک»، روزنامه های امروز یکشنبه، یکم آبان ماه در حالی چاپ و منتشر شد که بدهی 10 هزار میلیارد تومانی سازمان تامین اجتماعی به بیمارستان ها، پیام مخفیانه آمریکا برای توافق، طغیان «آنفلوانزا» و خطر بازگشت کرونا و تاثیر ناآرامی ها بر بازار ارز در صفحات نخست روزنامه های امروز برجسته شده است.

در ادامه تعدادی از یادداشت ها و سرمقاله های متشره در روزنامه های امروز را مرور می کنیم:

 


معترضان را به مخالف تبدیل نکنیم

نبی‌الله عشقی ثانی فعال اجتماعی طی یادداشتی در شماره امروز آرمان ملی با عنوان معترضان را به مخالف تبدیل نکنیم نوشت: در همه کشورها وقتي گروه‌هايي از مردم با برخي برنامه‌ها و تصميمات دولت‌ها موافق نيستند براي اظهار مخالفت و نارضايتي‌شان همفکرا‌نشان را دعوت مي‌کنند به خيابان‌ها مي‌آيند، سخنراني مي‌کنند، مخالفت‌شان را عنوان مي‌کنند و راهپيمايي مي‌کنند و نظراتشان را بيان مي‌کنند. گاهي هم با نيروهاي پليس درگير مي‌شوند. اين موضوعي عادي است که مکرر ديده مي‌شود و در برنامه‌هاي خبري رسانه‌ملي نيز از اين جريانات فيلم و خبر پخش مي‌شود. و مردم بار‌ها ملاحظه کرده‌اند و از کنار آن گذشته‌اند. اما در کشور ما وقتي کساني در اعتراض به عملکرد دستگاهي دست به راهپيمايي و بيان اعراضات‌شان مي‌زنند متأسفانه برخورد چندان مناسبي با آنان نمي‌شود. به‌ ياد داريم که در گذشته وقتي رئيس قوه مجريه معترضان را خس وخاشاک ناميد، نه تنها باعث کاهش اعتراضات نشد که موجب تحريک احساسات آنان شد. اکنون هم بعضا مشاهده مي‌شود، برخي که مسئوليتي در کشور دارند با جوانان معترض با الفاظي برخورد مي‌کنند که مسلما بازتاب مثبتي ندارد.

موضوع ديگر کاهش شديد پهناي اينترنت و قطع ارتباطات اينستاگرام و واتساپ است که باعث بروز نگراني مردم شده در نتيجه مراجعه به اخبار شبکه‌هاي ماهواره‌اي را افزايش مي‌دهد از بعد اقتصادي نيز جوانان بسياري با استفاده از ارتباطات دنياي مجازي کسب و کارهايي را راه‌اندازي کرده بودند اکنون منبع درآمدشان قطع شده و حتي متحمل خساراتي شده‌اند که اين موضوع نيز باعث افزايش نارضايتي‌ها شده است. اين نوع مواجهه با جوانان معترض در شرايطي واقع مي‌شود که اصل بيست و هفتم قانون اساسي تشکيل اجتماعات و راهپيمايي اعتراضي را به رسميت شناخته است لذا مسئولان نبايد اجتماعات مردمي را رفتاري خلاف قانون تلقي کنند و براي جلوگيري از آن از نيروهاي بازدارنده استفاده کنند که خود باعث تحريک‌جوانان کم تجربه شده و آنان را وادار به استفاده از کلمات و بيانات دور از انتظار و رفتارهاي تخريبي بکند.

توجه داشته باشيم که جوانان و تحصيل کردگان بسياري فاقد شغل و کار مناسب هستند و درآمدشان با هزينه‌هاي زندگي آنان فاصله بسياري دارد و گراني‌ها و تورم غير قابل کنترل وجود دارد، بسياري از آنها جدا از سوءمديريت در نتيجه تحريم‌هاي ظالمانه استکبار جهاني است که باعث شده زندگي بر همگان به سختي بگذرد و شرايط امروز خواهي نخواهي باعث نارضايتي آنان شده است. لذا چنانچه نارضايتي جوانان باعث اعتراض و رفتارهاي پرخاشگرانه شود جاي تعجب نيست بلکه مي‌توان وقوع آن را انتظار داشت. اين نکته مهمي است که اميدواريم توسط مسئولان درک شود وبرايش چاره انديشي گردد.

بديهي است که هيچ فردي رفتار‌هاي هنجارشکن و برخي تخريب‌ها که توسط تعدادي افراد سوءاستفاده کننده و آشوبگر واقع مي‌شود را نمي‌پسندد وتاييد نمي‌کند و آن را به حساب جوانان و فرزندان عزيز ملت نمي‌گذارد. اگر چه بسياري از والدين با عملکرد برخي ا ز جوانان و انتظارات فرزندانشان نگاه يکساني ندارند و بعضا اقدامات آنان را بدين شکل که بروز و ظهور پيدا مي‌کند به صورت صددرصد نمي‌پسندند ولي اين بدان معني نيست که با اصل خواسته‌ها و انتظارات جوانان که ريشه در کمبود‌ها و مشکلات جامعه دارد مخالف باشند. حدود يک ماه قبل بود که رئيس‌جمهور محترم در صحبت رسانه‌اي خود با مردم اظهار کرد که بايد شرايط و امکاناتي فراهم شود که مردم خواسته و انتظاراتشان را بازگو کنند و بتوانند برنامه‌هاي دولت را نقد کنند، بايدحرف‌هايشان شنيده شود. رئيس محترم قوه قضائيه نيز اخيرا عنوان کرد آمادگي دارد حرف‌هاي مردم را بشنود وبه خواسته‌هاي آنان توجه کند. لذا انتظار مي‌رود بلافاصله بعد از اظهار اين مطالب برنامه اجرايي آن سخنان عملياتي شود و مردم شاهد به اجرا درآمدن آن گفته‌ها باشند. اميد آنکه به زودي هر آنچه اين بزرگواران گفته‌اند و شامل پيش بيني فضا و امکانات براي اجتماع جوانان و بيان نظراتشان مي‌شود به اجرا گذاشته شود و ‌مردم از اثرات آن بهره‌مند شوند و جوانان عزيز نيز به عينه ملاحظه کنند که به خواست‌ها و انتظارات بحق آنان توجه مي‌شود.

 


نقطه آسیب کجاست؟


محسن پیرهادی طی یادداشتی در شماره امروز رسالت با عنوان نقطه آسیب کجاست؟ نوشت: یک. ما ملتی هستیم با صدها مؤلفه یکپارچه‌ساز، از تمدن و فرهنگ و پرچم و مرز گرفته تا عید و تفریح و ورزش‌مان. در مسابقات جام‌جهانی فوتبال، بعد از هر پیروزی، در خیابان‌ها و میادین شهر جمع می‌شویم و با هم شادی می‌کنیم. حتی گاهی لازم نیست تیم ملی ما پیروز هم باشد، همین که عملکرد چشمگیری داشته باشد، باز هم خوشحال می‌شویم حتی اگر نبرده باشیم.


دو. این صرفا یک شعار سیاسی نیست، بلکه حقیقتی مبتنی بر شاخص‌های اجتماعی ماست که شکستن مجموعه ایران به زیرمجموعه‌های کوچک‌تر و ایجاد گسست اجتماعی، حداقل در آینده چند ساله امکان‌پذیر نیست. اگر دین در لبنان، نژاد در افغانستان و فوتبال در اسپانیا، به گسل اجتماعی تبدیل شده، اما همه این‌ها در کشور ما، بستری برای وفاق بوده است. در طی سده‌های متوالی، هیچ جنگی در فلات ایران رخ نداده که دو دین یا دو قومیت، دو سوی آن را تماما نمایندگی کنند. ایران، سرزمین هم‌نشینی صلح‌آمیز کُرد و لر و ترک و عرب و بلوچ و ترکمن و فارس بوده و حتی در عمر ۴۳ ساله جمهوری اسلامی، علیرغم وجود تهدیدات فراوان علیه امنیت و تمامیت ارضی، هیچ‌گاه یک قوم یا یک دین، تهدیدی برای کشور نبوده است، یعنی هیچ نزاعی در ایران نبوده و نیست که مثلا مسیحیان یا ترک‌ها، یک سوی آن و کلیت کشور در سوی مقابل بوده باشد.


سه. هرچند تلاش‌هایی برای ایجاد گسست اجتماعی در ایران در جریان است، اما راه به‌جایی نخواهد برد. معتقدم برای درک مواضع کارشناسان خارجی هم، باید به آنچه آنها برای مخاطب خودشان می‌گویند مراجعه کرد، نه آنچه نسخه‌های فارسی‌زبانشان برای ما می‌گویند. همین حالا هم، رسانه‌های انگلیسی و فرانسوی و آلمانی، در مواجهه با شهروندان کشورهای خودشان، ایران را در آستانه هیچ جنبش جدی برخاسته از مردم نمی‌دانند. به‌قول آن‌ها، وقایع اخیر ایران گذرا و مومنت (moment) است نه ریشه‌دار و موومنت(movement).


چهار. در دوران جنگ سرد، تمدن غرب با محوریت آمریکا در مواجهه با شوروی که سردمدار بلوک شرق آن زمان بود چه کرد؟ آمریکا با حرکات ایذایی و نبرد ساخت و آزمایش تسلیحات، چنین وانمود می‌کرد که جهان در آستانه یک تخاصم بزرگ است.
سران شوروی هم باور کرده بودند که اولویت اولشان تسلیحات است و اهمیت اقتصاد و فرهنگ برایشان کاهش یافته بود، دقیقا همان دو مؤلفه‌ای که بعدها از آن نقطه، آسیب دیدند و زیر ضربه رفتند.


پنج. باید متوجه و مراقب بود که تهدید اصلی ملت-دولت ایران کدام است. اقوام و ادیان و گروه‌های صنفی و رده‌های سنی، از قوم کُرد و بلوچ گرفته تا معلم و کارگر و هنرمند و ورزشکار، همه بر یکپارچگی و تمامیت ارضی و امنیت روانی جامعه متفق‌اند و هرچند، در گوشه و کنار تحرکاتی وجود دارد، اما نباید نگران بود.
اولویت اول ما همچنان باید اقتصاد، آن هم در دو محور تولید و اشتغال باشد. اگر در جوانان و برخی اقشار، نارضایتی هم وجود داشته باشد، نباید در حیطه قضا یا در سطح رسانه به معلول مشغول شد، بلکه باید به علت پرداخت. مشکلات اقتصادی همچون بیکاری و تورم، علت‌العلل گرفتاری‌های ماست.


فیلترینگ در دنیای امروز به جایی می‌رسد؟

رضا صادقیان طی یادداشتی در شماره امروز همدلی با عنوان فیلترینگ در دنیای امروز به جایی می‌رسد؟ نوشت: مسدود کردن شبکه‌های اجتماعی پس از شروع اعتراض‌های اخیر، بیش از هر امری به زیان کسب‌وکارهای اینترنتی تمام شده است. پرسش اصلی؛ آیا این اعمال محدودیت سرانجامی خواهد داشت؟!


براساس گزارش سال گذشته مرکز آمار ایران، معادل ۱۱ میلیون نفر از طریق شبکه‌های مجازی کسب درآمد می‌کنند، به طوری که حدود ۹ میلیون نفر یعنی ۸۳ درصد از طریق اینستاگرام در حال کسب درآمد هستند. فضای صفحه‌های فارسی زبان در اینستاگرام بیش از آنکه محتوی تفریح و سرگرمی و آموزشی باشد، در اختیار فروشندگان خدمات، بسته‌های آموزشی و فروشندگان کالاهای مصرفی و تزیینی است. پس از فیلترینگ اینستاگرام بیشترین ضرر و زیان شامل کسب‌وکارهای کوچک بوده است.


واقعیت آنکه پس از شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌های فاصله‌گذاری اجتماعی در کشور و روبه‌رو شدن با موج‌های پرشمار این ویروس مرگ‌بار، بسیاری از کسب‌وکارها تعطیل شده و پس از مدتی صاحبان همین مشاغل به استفاده از شبکه‌های اجتماعی و ایجاد شغل به صورت فردی و یا خانوادگی گزایش پیدا کردند. برگزاری بسیاری از کلاس‌های آموزشی، کسب‌وکار و تحصیلی از طریق همین بستر امکان‌پذیر شد. در زمانه‌ای که دولت و سایر دستگاه‌های مسئول به دلایل بسیار و از جمله اعمال تحریم‌های بیشتر امکان ایجاد شغل نداشته‌اند، این مشاغل با تکیه به شبکه‌های اجتماعی رونق گرفته‌اند.


نزدیک به یک ماه از اعمال محدودیت‌های جدید بر اینترنت می‌گذرد، اگر قرار بر قطع تماس ارسال کنندگان فیلم و تصویر به شبکه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور بوده، این مهم تحقق نیافت. انبوه فیلم‌ها و تصاویر پخش شده از ناآرامی‌ها در این شبکه‌ها، حکایت از برقرار بودن این ارتباط است، حتی با سرعت کم و بسیار محدود. همچنین اگر قرار به عدم دسترسی شهروندان به شبکه‌های اجتماعی بود، این نیز با وجود هزاران سایت فروش فیلترشکن و ابزارهای جدید دور زدن فیلترینگ، امکان‌پذیر نشد. فقط در این میان آنان که روی بستر اینترنت زندگی و کسب‌وکارشان را بنا کرده بودند، ناکام مانده و ناامیدتر از همیشه به افق درآمد خودشان خیره مانده‌اند.


مساله فیلتر و فیلترشکن حکایت انباشت دانش و فن‌آوری و ارتقای پیوسته این دانش در طول سال‌های متمادی است؛ به عنوان مثال: اگر در اواخر دهه هفتاد به کاربران محدود و انگشت شمار کامپیوتر و آنان که با شوق بسیار و از روی فلاپی‌دیسک موفق به نصب سیستم عامل DOS می‌شدند، اظهار می‌کردی در ده سال آینده به تجهیزات ذخیره و بازیابی اطلاعات با ظرفیت دو ترابایت خواهیم رسید، بدون شک شنونده این حرف‌ها شما را به توهم خام و خیالات عجیب متهم می‌کرد، ولی امروزه دست یافتن به این ابزارها بسیار ساده شده است. بنابراین به همان میزان که دستگاه‌ها و تجهیزات فیلتر شبکه‌ اینترنت گسترده‌تر و به‌روزتر شده و امکان نصب و بهره‌برداری آن برای شرکت‌ها، خانواده‌ها و حتی دولت‌ها آسان‌تر می‌شود، فن‌آوری فیلترشکن‌ها نیز به‌روز و جدید می‌شوند، چرا که این تکافوی دو سویه پایان‌پذیر نیست. یکی به دنبال محدودیت و طرف مقابل در جستجوی دانش جدیدتر برای پرش از مانع فیلترینگ است؛ در چنین فضایی تمرکز به گفته‌های عجیب کسی که اتفاقا خود بر صندلی مدیریت یکی از مهم‌ترین رسانه‌های چاپی کشور( یعنی مدیرعمال موسسه همشهری) برای بستن و از ریشه زدن دسترسی به شبکه‌های اجتماعی تنها یک راه دارد؛ و آن اینکه تمام تجهیزات و وسایل مربوط به اینترنت و شبکه‌ها را در هر نقطه‌ای خاموش کنیم و برای اطمینان بیشتر سیم‌ها را در کمدی با هزاران قفل نگه‌داری کنیم!


بنابراین و با توجه به تجربه سال‌های اخیر در حوزه اینترنت ستیز با این فضا و اعمال محدودیت بیش از آنکه کارآیی داشته باشد و دغدغه‌های مسئولان و برخی چهره‌های فرهنگی را به صورت موقت و گذرا پاسخ بدهد، در ظاهر امر موضوعات مبتلا به جامعه را مخفی نگاه می‌دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲۶
جراید: خط فقر ۱۸ میلیون تومان است حداقل حقوق ۶ میلیون !!!!!
علی برکت الله !!!
جراید: خط فقر ۱۸ میلیون تومان است حداقل حقوق ۶ میلیون !!!!!
علی برکت الله !!!
اظهار نظر فتح الله زاده مدیرعامل استقلال درمورد حقوق ۹۰ میلیون تومانی ساکت مدیرعامل سپاهان : زیاد نمیگیره !!!!
به مخالف تبدیل شدند و رفت ! دیر به فکر افتادید
سلام با وجود اینکه خیلی از جوانان و خانواده هایشان درآمد کمی دارند ولی مشاهده میکنند که بعضی افراد در جامعه دارای ثروت چند هزار میلیاردی هستند (نه کارخانه و مکانهای تولیدی بلکه ویلا و سایر ابزارهای مصرفی) اینها آقازاده هایشان در خارج با استفاده از ثروتی که خانواده هایشان از داخل کشور بدست آورده اند؛ کیف میکنند و این بیشتر جوانان را آزرده میکند. نظام باید فکری برای این ثروت های باداورده غیر مولد بکند
چرا متن پیام آمریکا رو به مردم اعلام نمیکنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
مرگ بر آمریکا
اعتراض حضوری یک رفتار قرن نوزدهمی است.
در قرن 21 اعتراض ها با حضور شهروندان کد ملی دار در فضای مجازی است.
در فضای خیابان بسیاری از غیر شهروندان مانند جوانان افغانستانی در مشهد و فیوج های پاکستانی در تهران جولان می دهند.
در جواب ( فیلترینگ در دنیای امروز به جایی می رسد؟)

به به جایی می رسد....
همین جایی که هستیم : حقوق قانون کار زیر خط فقر
مسکن رویای نسل جوان
خودرو بی کیفیت و در انحصار
بی کاری و شغل های کاذب
ابر تورم و بی ارزش شدن واحد پول کشور
بی احترامی به شعور مردم با قطع کردن اینترنت
در پاسخ به مقاله روزنامه رسالت : علت العلل شیوه غلط حکمرانی و نگاه از دریچه غلط به امر ملی است. وقتی پیه نگاه تان به امر ملی جمله ( ملی گرایی کفر است) باشد ، وضع مملکت همین میشود
آقای نبی الله عشقی میشه شما سکوت کنید و در مورد اغتشاش صحبت نکنید وآب در آسیاب دشمن نریزید
کالای ایرانی در راه جهانی شدن !!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟محصولات دوو که درکارخانه اسنوا مونتاژمیشود را باقیمت بالاخریدم وناراضی هستم به چه کسی بگوییم . ....................قرارشد واردات ممنوع شود تا هم قیمتها پایین بیاید وهم کیفیت بالا برود متاسفانه عکس جواب داد...............................
نقطه آسیب همان جاست که مشکلات را نپذیریم پس راه حل هم نخواهیم داشت پس در بن بست گیر میکنیم
اين جمله كه " معترضان را به مخالف تبدیل نکنیم " را بايد 13 سال پيش مي گفتيد، نه الان.
ما نفهمیدم آخرش که مذاکره چه نفعی برای امریکا دارد که باید بخاطرش التماس هم بکند و یا ایران چه تهدیدی مثلا از لحاظ نظامی یا اقتصادی یا علمی برای امریکا هست که باید نگران باشد که اگر بود ترامپ از توافق خارج نمیشد . نماینده امریکا میگوید مذاکره دیگر برای ما الویت نیست
در صدا و سیما چه خبر است تصویر تظاهرات برلین پخش میشه از شبکه خبر میگه آلمانی هستند برای قیمت بنزین اعتراض کردند بعد تصویر پر پرچم ایران است آخه یک نفر تو اون سازمان عریض طویل هست یکم فکر کنه ؟؟؟
مرزبندی دولت و مسئولین با تندروها مشخص نیست. وقتی امثال شریعتمداری یا علم الهدی صحبت می کنند و صحبتهاشون پخش می شه،‌مردم چه جوری بفهمند که دولت هم همین نظر رو داره یا نه...

کسی مردم رو نمایندگی نمی کنه... کسی حرفشون رو بازتاب نمی ده و کسی هم پاسخی نمیده
مسکن گیر ماها نمیاد ما پابرهنه ها امید نداریم به مسکن ،حداقل کالابرگ اجاره خانه پخش کنید تا قیمت اجاره خانه ها ثبت شود و بدون دستور قضایی افزایش نیابد
اقلام غذایی که گران میشه نمیخوریم یا کمتر میخوریم ولی اجاره خانه کمر ما را شکست
چکار کنیم بفهمید له شدیم باید مجوز اعتراض بگیریم از کجا بگیریم که آینده ای برای خودمون و بچه های بدبخت خودمون نداریم
امیدی هم نداریم یعنی بعد عید بطور قطعی میدونیم در سایه بی لیاقتی و شعار ،ما باید اجاره خانه دو برابری زورکی بدهیم اصلا به بن بست رسیده ایم
رسانه ها هم صدای مظلوم ما را فیلتر میکند آخه چرا ؟ مگه گناه ما چیه ؟ دقیقا چه گناهی کردیم که در این قسمت دنیا بدنیا آمده ایم یا بابامون مسئول نبوده ؟
صدامون هم به جایی نمیرسه نه دنبال بی حجابی هستیم نه دنبال اغتشاش ،به اینجامون رسیده ،هر چی میدویم جواب نمیده و فقط داریم میریزیم برای اجاره خانه ،به کجا پناه ببریم ،به اونور آب ،به رسانه اونور ،به کدوم سازمان ،به کجا ؟
آقای محسن پیر هادی از اتحاد حرف زدند ولی نگفتند که این اتحاد چگونه می تواند ادامه داشته باشد! آیا با وضعیت فعلی و تبعیض های آشکار فرهنگی، اقتصادی و سیاسی بین اقوام ایران باز هم امکان ادامه این اتحاد وجود دارد!؟ اگر در قرون گذشته تقابل قومی در ایران وجود نداشته به دلیل عدم وجود تبعیض قومی در آن اعصار بوده است و لی از یکصد سال گذشته با روی کار آمدن رژیم نژاد پرست پهلوی، تبعیض های اتنیکی در سطح وسیعی به طور سیستماتیک به وجود آمده است و متاسفانه به دلیل نهادینه شدن این تبعیض ها و آریا پرستی و تعریف نادرست از ایرانیت، در ساختارهای آموزشی، سیاسی و اقتصادی کشور، این وضعیت در جمهوری اسلامی هم ادامه پیدا کرده است! لذا با انکار و نادیده گرفتن شکاف های عمیق قومی در کشور خطر فرو پاشی سرزمینی از بین نخواهد رفت. ماجرای پیشه وری در آذربایجان و قاضی محمد ازاکراد جنوب آذربایجان، تحرکات احزاب تروریستی کومله و دمکرات در اوایل انقلاب و همکاری آنها با رژیم صدام در جنگ ایران و عراق، وقایع بلوچستان و گروه تروریستی جندالله ریگی، وقایع اهواز و خوزستان و... همگی دال بر وجود شکاف قومی در کشور می باشند و بهترین گزینه برای از بین بردن این شکاف قومیتی و ادامه اتحاد ایرانیان، تغییر تعریف ناصحیح از ایرانی بودن و خاتمه دادن به تمام تبعیض های قومی از منظر زبان، اقتصاد و سیاست می باشد. در آخر لازم است اشاره کنم که بزرگترین عامل تفرقه و دشمن یکپارچگی ایران گروه فاشیست ایرانشهری بوده و ربطی به اتنیک های مظلوم تورک و عرب و بلوچ و کرد و... ندارد.
اندر حكايت فيلترينگ !
---------
مستر « آلبرت » خارجي ميگه : چرا بايد دربرخي كشورها فيلترينگ كرده باشم ، اينترنت قطع كرده باشم
-- مستر جان ! برخي مواقع لازم مي شود ، واجب مي شود !
مستر آلبرت مي گويد : « چرا بايد واجب شده باشم » بعد اين شعر را مي خواند :
گويند اگر مي بخوري عرش بلرزد
عرشي كه به يك جام بلرزد به چه ارزد ؟
در خانه ما زير زميني است كه در آن
يك خُم بخوري خشتي از آن نيز نلرزد » !!
-- خدا از سر تقصير گناهت نگذره مستر آلبرت !!

------------
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
احسنت به شما. عالی بود
وزیر انرژی روسیه با خوشحالی از تشدید تحریم ها علیه

ایران و بنفع روسیه می گوید .

و روسیه و تند روهای داخلی با افشاء عمدی اخبار استفاده

از پهپادهای ایرانی علیه اوکراین بر آتش فتنه تشدید تحریم

ها علیه ایران بنزین می ریزند

و روزنامه تایمز اسراییل هم از خطرات و کارکرد خوب پهپادهای ایرانی علیه اوکراین می نویسد

و کیهان شریعتمداری در صفحه اولش تیتر روزنامه را کار میکند !!!!؟؟؟؟

آیا رفیق شریعتمداری از نیت پلید اسراییل و روسیه و تند

روهای محافظه کار غربی بر علیه ایران اطلاع ندارد ؟

و یا اطلاع دارد و موضوع ، چیز دیگری است
استارلینک تا یه ماه دیگه با پول همین سعودی ها مجانی در اختیار همه قرار میگیرد. باهوش ترها زودتر گرفتن چی میگم
.
نبی‌الله عشقی ثانی کارشناس سیاسی نوشت: معترضان را به مخالف تبدیل نکنیم.

آقای عشقی،
چنانچه با چشم بصیرت بنگرید بی‌شک تصدیق خواهید کرد معترضان مخالفین جمهوری اسلامی‌یند که دارند به معاند مبدل می‌شوند چاره در به رسمیت شناختن مخالفان و دعوت به مذاکره است.

سرور گرامی،
تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی.
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی.
با تشکر از توجه شما.
شما برو پیام‌رسان هایی مثل اینستا راه بنداز تو امریکا، بعد به هیچ وجه به قوانینشون احترام نزار ترویج خشونت کن کانال هایی که دروغ و تحریف و نشر میدن رو حذف نکن، عکس رییس جمهوراشون رو حذف کن( به بهونه ترویج خشونت) ببینم امریکا میشینه نگاهت میکنه یا نه
 
بعضی‌ها یک جوری از پیام رسان های داخلی پرهیز دارند که آدم شک می کند نکند مامور MI6 و موسادند و مدام در حال تبادل اطلاعات خرابکارانه سری هستند و نصب هرگونه نرم افزار وطنی می تواند نقطه شکست پروژه مخوف شان باشد!
حالا از آینده شبکه های اجتماعی خارجی خدا آگاه است و عده قلیلی از خلق خدا. ما بی خبریم که بالاخره رفع فیلتر می شوند یا نه. اما ای هم ولایتی! ای دوست! ای خواهر! ای برادر! ای استاد! ای دانشجو!... بیش از این خود را در خماری فقدان واتساپ و اینستاگرام رنجور و آزرده نگه مدار! یکی از این نرم افزارهای داخلی را به بدن بزن و ببین که چه صفایی دارد! شما که بیایی، بقیه هم کم کم می آیند. خیلی ها هم از قبل هستند. تشریف بیاورید، مجلس بی ریاست! 
اقا یا ما تو کشور دیگری زندگی میکنیم که تفاوت خبر هاش با دیگاه اقای شریعمداری اینقدر متفاوته یا ایشان مسایل کشور دیگری را بیان میکنند
یکی اقای شریعتمداری را از خواب بیدار کنه ، بد نیست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان