بازدید 27655
معاون اول قوه قضاییه مطرح کرد:

چرا نهاد وکالت را تضعیف می‌کنیم؟ / قضات از توهینی که به آن‌ها شده ناراحتند / انتقاد از تیتر یک روزنامه کیهان

با این مصوبه قاضی در دیوان عالی کشور بعد از ۴۰ سال خدمت باید آزمون دهد بعد که اگر در آزمون قبول شود باید دوره‌ای را به عنوان کارآموزی بگذراند حال آیا این موضوع منطقی است؟بر اساس این مصوبه مدیر مسئول قاضی شعبه و قاضی شعبه بعد از بازنشستگی می‌توانند وکالت کند، اما این قاضی شعبه است که باید آزمون دهد آیا این پشتوانه منطقی دارد؟
کد خبر: ۱۰۸۳۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵ 20 October 2021

چرا نهاد وکالت را تضعیف می‌کنیم؟ / قضات از توهینی که به آن‌ها شده ناراحتند / انتقاد از تیتر یک روزنامه کیهان

 

معاون اول قوه قضاییه با از بررسی موضوع وکالت در کمیسیون جهش تولید گفت: وکالت شغل است، اما ما این را کسب و کار نمی‌دانیم که این موضوع در کمیسیون جهش تولید مجلس مطرح شود.

به گزارش «تابناک» حجت الاسلام مصدق در مراسم معارفه معاون جدید اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و دبیر جدید ستاد حقوق بشر با اشاره به مصوبه مجلس گفت: بر اساس این مصوبه، روحیه ۱۲ هزار قاضی جریحه دار شد در حالی که اگر بخواهم از کارگزاران سالم مثال بزنم از این قضات مثال خواهم زد.

معاون اول قوه قضاییه افزود: ما می‌دانیم مجلس سوء نیتی نداشت و نماینده‌ای که این پیشنهاد را برای تصویب مطرح کرد نیز سوء نیتی برای جامعه قضایی نداشت، اما از مجلس انقلابی انتظار است مصوباتش پخته و قابل دفاع باشد این درحالی است که خروجی این مصوبه آن است که قضات باید بعد از بازنشستگی و برای کار وکالت بعد از این دوران، آزمون دهند.

چرا نهاد وکالت را تضعیف می‌کنیم؟

وی تصریح کرد: طرح موضوع وکالت در کمیسیون جهش تولید مجلس قابل دفاع نیست و اگر از عملکرد چند وکیل ناراضی هستیم چرا نهاد وکالت را تضعیف می‌کنیم؟ موضوع وکالت امر قضا است و باید در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بحث شود.

مصدق ادامه داد: موضوع کسب و کار که در کمیسیون جهش تولید مطرح شد و به دنبال آن موضوع وکالت مطرح شد در حالی که من قبلا هم اعلام کردم که شان نهاد وکالت را پایین نیاوریم.

وکالت را کسب و کار نمی‌دانیم

وی افزود: ما نسبت به برخی وکلا انتقاد داریم، اما نهاد وکالت یک نهاد مدنی خاص و قابل احترام است؛ وکالت شغل است، اما ما این را کسب و کار نمی‌دانیم که حال این موضوع در کمیسیون جهش تولید مطرح می‌شود.

معاون اول قوه قضاییه تاکید کرد: ما باید آنقدر راجع به نهاد وکالت صحبت کنیم که شان آن بالا رود و اگر چند وکیل تخلف می‌کنند مانند قبل باید با آن برخورد کنیم.

از سویی دیگر حتی این موضوع که قضات بعد از بازنشستگی نمی‌تواند وکیل شود در کمیسیون هم مطرح نشد بلکه یک پیشنهاد در صحن مجلس بود که به تصویب رسید.

مجلس انقلابی، مصوبه را اصلاح می‌کند

وی با اشاره اثرات مصوبه مذکور مجلس ادامه داد: با این مصوبه قاضی در دیوان عالی کشور بعد از ۴۰ سال خدمت باید آزمون دهد بعد که اگر در آزمون قبول شود باید دوره‌ای را به عنوان کارآموزی بگذراند حال آیا این موضوع منطقی است؟

حجت الاسلام والمسلمین مصدق بیان داشت: بر اساس این مصوبه مدیر مسئول قاضی شعبه و قاضی شعبه بعد از بازنشستگی می‌توانند وکالت کند، اما این قاضی شعبه است که باید آزمون دهد آیا این پشتوانه منطقی دارد؟

معاون اول قوه قضاییه گفت: البته من راجع به اصل موضوع حرف نمی‌زنم اینکه قاضی می‌تواند بعد از کارش وکیل شود یا خیر بحثی جدا است، اما از نظر شکلی چه پشتوانه‌ای وجود دارد؟ این مجلس انقلابی است و بدون شک مجلس نیز آن را اصلاح می‌کند، اما انتظار آن است که مجلس مصوبه محکمی داشته باشد تا همه آحاد مردم پشتیبان آن باشند.

انتقاد از تیتر یک روزنامه کیهان

وی ادامه داد: از سویی دیگر گاهی برخی جراید نیز بر این موضوعات دامن می‌زنند و به عنوان مثال تیتر اول یکی از جراید این بود: اقدام انقلابی مجلس در حذف یک رانت مهم شغلی.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق بیان داشت: قضات ناراحت هستند که چرا به آن‌ها توهین شده است البته این روزنامه قصد توهین نداشت، اما غفلت کرد و انتظار داریم جبران کند و بگوید قصد توهین نداشته است.

چرا نهاد وکالت را تضعیف می‌کنیم؟ / قضات از توهینی که به آن‌ها شده ناراحتند / انتقاد از تیتر یک روزنامه کیهان

 

رئیس قوه قضاییه، اقداماتی انجام داده است

وی ادامه داد: البته رییس قوه قضاییه کار‌ها و مذاکراتی انجام دادند و جای نگرانی نیست، اما صحبتم آن است که نباید از ادبیاتی استفاده کرد که یک گروه و جامعه علمی و قضایی را برنجانیم چراکه دشمنان از آن سود می‌برند.

اعتراض رئیس دیوان عدالت اداری به مصوبه مجلس درباره الزام قضات به شرکت در آزمون قضاوت

روز گذشته هم رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در خصوص منع کردن کانون‌های وکلای دادگستری برای دادن مجوز وکالت به قضات گفت: با توجه به کدام نظر کارشناسی مقرر شده است که یک قاضی بعد از سی سال تلاش در حوزه قضاوت برای دریافت پروانه وکالت، باید آزمون بدهد؟

حکمتعلی مظفری به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در خصوص منع کردن کانون‌های وکلای دادگستری برای دادن مجوز وکالت به قضات اشاره کرد و گفت: انتظاری که از مجلس شورای اسلامی به عنوان یک نهاد قانون گذار داریم این است که در تصمیمات خود کارشناسی مبتنی بر آسیب شناسی و انجام کار اقناعی را سرلوحه کار خود قرار دهد.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری محور همه تصمیمات را قانون دانست و افزود: اگر رتبه بندی در خصوص قانون مداری صورت گیرد قوه قضائیه و مخصوصا قضات دستگاه قضا، در بالاترین رتبه قانون مداری قرار می گیرند چرا که خود را مدافع قانون می دانند و قلمی که می زنند براساس قانون است و به حرمت قانون و قانون مداری و جایگاه واضعان قانون، برای تصمیمات و جایگاه مجلس شورای اسلامی احترام قائل هستیم.

وی افزود: بخشی از قضات بازنشسته که پروانه وکالت دارند، کار نمی کنند و تعداد بسیار محدودی از قضات بعد از بازنشستگی کار وکالت انجام می دهند و مشخص نیست کجای کار مشکل داشته است که با پیشنهاد یکی از نمایندگان موضوع بررسی و بدون اینکه نظر کارشناسی ضمیمه آن باشد مصوب می شود.

رئیس دیوان عدالت اداری اعطای پروانه وکالت به قضات را براساس قانون دانست و افزود: متاسفانه رسانه ها مصوبه اخیر مجلس را رفع تبعیض و رانت تلقی کرده اند که این ادعا با توجه به قانونی بودن اعطای پروانه مطابقت ندارد و این ادبیات در شان دستگاه قضایی و قضات نمی باشد.

مظفری با اشاره به اینکه باید تمام ابعاد این قضیه بررسی شود و سهم قضات در وکالت مشخص شود، گفت: با توجه به کدام نظر کارشناسی مقرر شده است که یک قاضی بعد از سی سال تلاش در حوزه قضاوت برای دریافت پروانه وکالت، باید آزمون داده و کارآموزی انجام دهد و متاسفانه از طریق برخی رسانه ها شرایط طوری نشان داده می شود که دستگاه قضایی موافق این مصوبه بوده است.

رئیس دیوان عدالت اداری در پایان با اشاره به اینکه قوه قضائیه و جامعه قضایی کشور همواره در سنگر قضا پای کار بوده و هیچ سستی و کم کاری در این زمینه نداشته و نخواهد داشت، گفت: با توجه به همه نقدهایی که وجود دارد ما تابع قانون هستیم و امیدواریم این مصوبه در شورای نگهبان مورد بررسی عالمانه واقع شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۷۵
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ..................
قاضی یه شغله و وکیل هم یه شغل دیگه اینکه چون قاضی هستی بعد 40 سال!! با رانت بشی وکیل خیلی جالبه و ما نفهمیدیم چگونه به قاضی ها توهین شده!!؟؟
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
اینکه نمیفهمی مشکل از نفهمی خودته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
اقایان مدعی استثنا بودن، لطفا مسلمان باشید
قربان شما چرا ناراحتید؟ اگر قضات شما با سواد هستند و به قوانین اشراف دارند چرا باید از امتحان دادن بترسند و به آنها توهین شده باشد؟
چرا قاضی بعد از سی سال کار کردن مجبور است که برود و دنبال کار وکالت بگردد؟ چقدر جوان بیکار و با استعداد وجود دارد که باید این مشاغل را داشته باشند.
شما حقوق بازنشستگی قضات را درست کن تا مجبور نباشند بعد از بازنشستگی بروند و دنبال کار دوم باشند. توهین اصلی را شما به قضات کرده اید.
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
نگران نباش چون براشون سهمیه عالی تعریف می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
قضات به انداره کافی حقوق ودستمزد میگیرند در ازاء آراء غلط و خلاف شرع و قانون که کمر ملت را شکسته.
آخ قربونشون برم ناز نازیا....کی بهشون گفته بالا چشتون ابرویه؟؟؟؟؟؟
آدمی زاد است باید تست شود . مگر با دیگران چه فرقی دارند . شاید افت مغزی پیداکرده باشد.
آخی
قضات وکارکنا ن پس از 25 سال خدمت بدون آزمون بتوانند وکیل شوند منطقی است البته بعضی پس از 5سال می رفتند وکیل می شدند که این ضربهای بود به قوه قضائیه .
باید توجه کرد قضات بازنشسته اغلب انصاف دارند دوم -اخلاق دارند وهرپرونده ای را قبول نمی کنند سوم درد شاکی یا خواهان را می فهمند .
ناراحت هستند
40 ساله هرکاری خواستند کردن
دشمن خارجی نداریم. اطراف رو بگرد دشمن در داخل داریم.
واقعا علم شو داشته باشی از امتحان نمی ترسی
چه توهینی شده؟اتفاقا خیلی هم مناسب است
آخی...
ما چی بگیم که همیشه تا حالا با نادیده گرفتنمان در امورات بهمون همیشه توهین شده.کجا ماها رو معاف کردن...همواره باید مسیر سخت زندگی رو یک تنه پیمایش کنیم. و زورمندان هم به ما بخندند و برما چیره شوند.
چه ناراحتی ؟؟؟؟؟دلیلی بر ناراحتی ندارد؟؟؟؟یکی از دلایلی که باید به روز شوند و این امر را غیر قانونی و حمل بر بی احترامی به خود دانسته اند همین اشتباه دگم و ماندن در اعتبار حکمرانی بلا منازع خود باید بدانند و باید و باید بفهمند که قدرت بلا منازع بودن و غیر مسئول و بدون اشتباه فرض کردن خود همین موجب انحراف و تکبر و متعاقب آن عذاب دنیوی و اخروی برای آنها خواهد بود؛ این افراد هم با تکنولوژی روز دنیا هم باید آگاه شوند و هم به روز باشند که با احکام غلط حکم غلط صادر نکنند؛ چطور دکتر و جراح و پرستار و راننده و ....هه باید به روز شوند و برای تمدید احکام حقوقی و قانونی و...خود به روز شوند و امتحان بدهند !!!!!!!شما افراد !!!تافته جدا بافته ؟؟؟؟؟اگر روشتان به روز بود و احکام به روز که این همه احکام معوق و اطاله دادرسی و ......مشکلات قضایی نداشتیم ؛ همه باید در برابر قانون درست سر تسلیم بنهند.
به هر کسی توهین بشه ناراحت میشه فقط شما ها نیستین که از توهین ناراحت می شوید.
وکالت قضات در کمیسیون جهش تولید مطرح شده::))
چرا ناراحت چه توهینی شده است . قاضی محترم مدعی است که صاحب علم و دانش هست چند سال کار کرده و دارای زندگی و خانواده است . بنده خدا فارغ التحصیل رشته حقوق می خواهد وارد این حرفه شده و زندگی خانواده داشته باشد . بنابراین یک هدف و دو متقاضی داریم .
رقابت بین دو متقاضی و نتیجه آن مشخص مینماید که هدف به کی تعلق بگیرد . این که دیگه ناراحتی ندارد .
این مثال شبیه این هست که مثلا یک سرهنگ راهنمایی رانندگی بگوید چون چند سال در ناجا کار میکنم پس برای گواهینامه رانندگی نباید امتحان بدهم .
یا اینکه کسی که گواهینامه پایه 2 دارد بهش بگویند برای پایه 1 باید امتحان بدهی و ایشون هم نارات بشه .
ختم کلام چون همه ما دانش آموز بودیم بهتر میدانیم که چه دانش آموزانی از امتحان ناراحت میشدند .
از مجلس انقلابی انتظار است مصوباتش پخته و قابل دفاع باشد این درحالی است که خروجی این مصوبه آن است که قضات باید بعد از بازنشستگی و برای کار وکالت بعد از این دوران، آزمون دهند.
چه توهینی ؟ فقط قضات شأن بالایی در کشور دارند؟ معلم هیچ؟ پزشک هیچ؟ دیگران هیچ؟
آزمون دادن اهانت است؟؟
وای بحالاین مملکت که قاضی اش پس از چهل سال کار قضایی ، جرائت نمی کند آزمون وکالت بدهد !!!!!


وای بحال قوه قضائیه که با این حرف مشخص شد که در این مدت چهل سال ، توان علمی و تخصصی قضات را ارزیابی نکرده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
به نظرت فقط قاضی ها اینجورین؟؟؟؟
برای اینکه قضات ناراحت نشوند ، دوره کارآموزی را به آنها تخفیف دهند. قضاتی که بعد از 30سال نتوانند در آزمون قبول شوند، به چه درد وکالت میخورند.
برای اینکه شایستگی خودشان را ثابت کنند، در آزمون با نمره بالا قبول شوند.
چه اشکال دارد قاضی امتحان بدهد/ قضات درتخصصهای مختلفی قضاوت کرده اند معلومات قضات درتمامی مباحث حقوقی اعم ازتجارت کیفری ومتون فقه موردارزیابی مجددقرارمی گیردومحک زده می شودوچه بساکه اکثراقبول شوند
ولی کارآموزی برای قضات لازم نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
اصلا چرا باید قاضی وکیل بشه این چه
چرا قضات فکر میکنند توهین شده است اگر قانون برای همه است برای ایشان نیز هست
یک قاضی بعد از 30سال کار و با حقوق بازنشستگی بالا، تازه میخواهد وکیل شود. فکر نمیکنید اگر استراحت کنید و به جای شما جوانان به کار وکالت بپردازند ، بهتر باشد. بگذارید عده ی دیگری هم نان ببرند
ناراحتی بخاطر توهین نیست، بلکه بخاطر این است که رانت چندین ساله ای که داشتند از بین می رود و دیگر اینکه اگر در آزمون شرکت کنند به احتمال زیاد حد نصاب نمره را بدست نمی آورند
آقا چه توهینی به قضات محترم کردن؟ نماینده ها این معافیت رو از خودشون هم برداشتن؟ چقدر تفرعن؟ چقدر خود بزرگ بینی؟
اگر واقعا قاضی کاربلدی بوده باید ازمون وکالت رو بتونه قبول بشه
والا بنظر من قضات حق دارند پروانه بگیرند...
تا کنون هر کاری خواستند کردند کسی جلودارشون نبوده الان ناراحت شدند؟؟
قاضی که سی سال کارکرده و به هردلیلی قضاوت رو ترک کرده حالا میخاد وکیل بشه نه عدالت داره نه لقمه حلال خوره... بذارید چهارتا جوون تحصیلکرده ودارای شرایط برن سر کار انقد حروم لقمگی نکنید...
قاضی نباید وکیل بشه چون رانتی داره که ممکنه ازش سواستفاده کنه
شاید قضات بیسواد بودند امتحان بدن انشالله قبول شن
آخی ...قضات ناراحت شدن!!!!!!! بزارید یکبار هم قضات ناراحت شوند و بچشند طعم رفتار ناشایست با مردم را مخصوصا توسط دفتردارانشان و حتی اپراتور دون پایه شعبات

البته بلانسبت عده معدودی که رعایت میکنند.
به قول شما 40 سال کارکرده 20 سالگی هم وارد شده باشه میشه 60 سال . آیا واجب قاضی 60 ساله بیاد جای یه جوان وکالت رو هم بگیره . این قاضی حقوق بازنشستگی بسش نیست.
تو این مملکت هرچی قانون تصویب کردند مواظب بودند به یه عده بر نخوره وضع الان اینطوری شده دیگه
این توهم توطئه کی توی این مملکت تموم میشه!!!!!؟؟؟؟
بنظرم برای تصاحب سمت وکیل و یا حتی قاضی بایستی امتحانات سختی ازشون گرفته بشه تا بیسواد و بدون اطلاع از قوانین حق مردم رو تضییع نکنند چنانچه الان این اتفاق داره میفته و احکام داره بسمت کسانی تمایل پیدا میکنه که بیشتر پول هزینه .......... کرده اند
اتفاقا یک کار خوب همین آزمون دادن قضات برای وکالته
مردم هم از توهيني كه قضات به آنها مي كنن ناراحتند.
واقعا برای آقای مصدق متاسفم.
یک کم وقت بذارین،از اتومبیل‌های شیشه دودی،بیا بیرون .ببین برعملکرد هم لباس های شما،چقدر سرمایه اجتماعی ریزش داشته
مردم ایران هم از فسادی که اکثر این قضات درش نقش دارن بیچاره اند...! حالا حق با کدامشان است...!
خیلی هم خوشبخت تشریف دارن که عدالت و حق مردم ازشون طلب نمیشه...!
خداقوت به طبریها و .... روی مردم سفیده از وجودشان بسیار....!
ای کاش غیرقضات اعتراض میکردن که چرا ما بی تجربه ها باید با قاضی چهل سال خدمت رقابت کنیم.طرح اعتراض از سوی قضاتخیلی عجیبه!
ای کاش وزارت علوم فکری برای ما دانشجویان میکرد.اساتید دانشگاه مرتب از وسط ترم تا آخر ترم در حال توهین کردن به دانشجویان هستند.توهین کنکور یک طرف توهین هر ترم اساتید هم یک طرف دیگه.
من احتمال می دم حرف ایشون درست منتقل نشده وگرنه چه اشکالی داره؟
آن را که حساب پاک است * از محاسبه چه باک است.
حرف ایشون مثل اینه که بگه :
چون بعضی روحانیون 30 ساله طلبه هستند، برای روحانی حج و زیارت دیگه نباید امتحان بدهند.
توهین فقط به قضات ناراحت کننده است . چرا بارها به وکلا توهین شده کسی ناراحت نشده؟قضات محترم سالها پشت میز قضاوت نشسته و انصافا هم با مهربانی و بدون توهین با مردم و ارباب رجوع برخورد کرده اند!!! حالا بذارید یکبار هم این طرف میز باشند چه اشکالی داره؟
همانطور که یک استاد تمام دانشگاه هم برای اینکه پروانه نظام مهندسی بگیرد باید آزمون بدهد چه اشکالی وجود داره که یک قاضی هم آزمون بدهد؟
سیستم وکالت زیر نظر کانون وکلا است، قاض بازنشسته از این نظر ناراحته که بعد 40 سال کار در دادگاه حالا باید زیر نظر کانون وکلا کار کنه درصورتی که مزیتش نسبت به وکلا آشنا داشتن در دادگاهاییه که خودش توش کار می کرده و این طوری نمیتونه پرونده ها رو روابطی حل کنه
سالهای سال است د نهاد های هم طراز مانند کانون حسابداران و نظام مهندسی و موارد مشابه بازنشسته های امتحان میدن و توهین نشده ولی ظاهرا قضات که در سن های خیلی بالا بازنشسته میشوند از امتحان دادن احساس حقارت میکنن وا قعا متاسفم از طرح این مسائل آنهم توسط مقام عالی قضائی کسور
خب امتحان بدین از چی می ترسین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حتما بعد از باز تعریف مردم و مستضعف بشر هم باز تعریف شده
به نظر من قاضی به هیچ عنوان نبایت وکالت کند چون بعد از چندین سال قضاوت دارای رانت های خاص در میان قضات دیگر است که ممکن است در وکالت پرونده ها تاثیر منفی داشته اشد
مث اینه که به راننده تریلی هیجده چرخ بگن ،تو نمیتونی توو شهر رانندگی کنی خخخ مگراینکه پایه سه رو بگیری خخخ بله همون وقت که مجلس حداقلی رو باد می کردید و حلوا حلوا باید فکر همین
روزاتون می بودید . تازه این اول راه عزیزم شب عاشقی ..
اصلا" همه باید آزمون بدهند قاضی یا غیر قاضی نداره و اصلا" باید مصوب می کردند هیچ رانت و حقی برای بقیه قائل نمیشدند تا همه در برابر قانون مساوی باشند هر کی توانست بیاد وکیل بشه و هرکی نتونست نشه مگه دنیا تموم میشه ؟؟؟؟
و بنظرم هیچ نماینده مجلس هم حق نداره مصلحت کسی را در نظر بگیره چون باید در برابر قانون همه برابر باشند و الا غیر این رانت هستش!!!!!!!!!!!
خودتون رو جدا کردید از قانون از عدالت از احصاف
چرا ناراحتی کسر شان هست مث جوانان نخبه باشید
مجلس خبرگان از ایت اللله ها امتحان میگیرد شما چه دردتان امده
ما جوان ها بهم برخورده
40 ساله قاضی بودی برودیگه
این روزها کیفیت دادرسی خیلی پایین آمده و آرای غیر متقن و دیمی/سلیقه ای زیاد شده. حالا بنگرید به حجم پرونده ها در دادگاههای تجدیدنظر و یا دیوان عالی کشور و یا درخواست تجویز اعاده دادرسی از رییس قوه قضاییه و اونوقت سطح کیفیت کار در مراحل دادرسی گویا خواهد بود. فعلا در هر شعبه قانون آیین دادرسی خودشان را اعمال میکنند..... کاری به قوانین آمره ندارند. دادسرای انتظامی قضات هم یک مرجع دکوراسیونی است.
شما اصلا چرا باید وکیل بشید بازنشسته هستید دیگه نمیزارید چهارتا جوان کار کنند اصلا نباید بزارن
کسانی که از الفبای حقوق اطلاع دارند می دانند که وکالت یک نوع قرارداد است و اصل آزادی قراردادها ایجاب می‌کند هر کسی به هر شخصی که بخواهد وکالت در انجام کارهای خود را محول نماید واقعیت این است که وقتی کسی تمام زندگی او به یک پرونده قضایی وابسته است برای کسی که متهم به قتل یا جرم مستوجب اعدام یا حبس است و یا اموال و دارایی او در خطر است و اگر دفاع صحیح صورت نگیرد جان و مال خود را از دست می‌دهد ترجیح می دهد که از یک شخص با تجربه استفاده کند نه یک شخص دارای بیشترین اطلاعات حقوقی و کسی هم حق ندارد که او را از این حق محروم کند همانطور که وقتی همه بیمار می شویم دنبال پزشک خوب هستیم نه صرفاً پزشک و متصف شدن یک پزشک به عنوان پزشک خوب مستلزم تجربه است بنابراین به جای شعار دادن بهتر است خود را در شرایط کسی قرار دهید که مال و جان و ناموس وی در معرض ظلم قرار گرفته و بر اساس اصول دادرسی فقط یک فرصت برای دفاع دارد دنبال جوان تازه لیسانس گرفته از دانشگاه آزاد ..... می روید یا قاضی بازنشسته ؟
کارهای نکرده که باید سالها پیش انجام میشد زیاده. کو مرد میدان.
اگر کارها از طرف شخص رئیس قوه پیگیری نشه همشون رو خواب میبره. آدمای پرمدعای کم کار و خود بزرگ بین....
این بند های خدا قضات حقوقشان بایدبیشتر از همه باشد تازه مالیات هم باید کمتر بدهند بعد از بازنشستگی هم باید بدون ازمون حق وکالت را به انان تقدیم کرد چون این بند های خدا سی سال تو دستگاه قضا کار کردند اشنا دارند زودتر هم کار موکلشان را به نتیجه می رساند از اطاله دادرسی جلوگیری می کنند حق یا نا حقش به گردن ... اینه یک نوع عدالت است از جنس قضا
به نظر من چون این قضات چندین سال شاغل بودند این روابط بر پرونده ها اثر گذار است و حق را ناحق میکنند . از نظر من کلن قضات باید بروند سراغ بازنشستگی کامل. چون این نوع وکالت ها زمینه ساز فساد است.بنده پرونده داشتم طرف ام وکیلش قاضی بازنشسته بود تا وارد شد قاضی به احترامش بلند شو و کلی تحویل گرفتن هم. بخدا بخدا همین در پرونده ام اثر گذاشت و قاضی قرار عدم استماع در تجدید نظر ارومیه داد و ما را بدبخت کرد
آقا چه توهینی به قضات شده ماهی 50 میلیون حقوق می گیرند تا چهل سار سر کار هستند حالا چه اصراری دارند چند سال باقی مانده عمر که از نظر مالی نیز تامین هستند دوبار بروند وکالت کنند ...در ثانی اصلا درست نیست کسی که چهل ساز قاضی بوده و در دستگاه قضا کار کرده و قضاوتش بر اساس شرع و قانون بوده بعد برود جایی دستمزد بگیرد که یکی از طرفین دعوا را پیروز کند چه بسا ان طرف محق نباشد این کار کلا با جایگاه والای قضاوت منافات دارد قضاوت جایگاهی است که امیر مومنان علی ع بر ان جایگاه تکیه زد پس تقدس دارد
اصلا چه دلیلی داره یه قاضی بازنشسته بیاد دوباره کار وکالت انجام بده؟وقتی این همه جوان فارغ التحصیل حقوق داریم که بیکار هستند چرا اشخاصی که حقوق بازنشستگی نسبتا خوبی هم دارن بیان دوباره کار کنن؟؟
یعنی متولدین ۵۹ دیگه حق شرکت ندارند در آزمون وکالت
چقدر همه اینجا بی سواد هستند قضات بعد از 40 سال بازنشته می‌شوند یعنی در زمان مرگ مردم عادی که 70 سالگی است
حضور در مسند قضاوت به معنای داشتن توانایی و دانش وکالت نیست. عکس این موضوع هم صادق است و هر وکیلی شایستگی و توانایی نشستن بر مسند قضاوت را ندارد.
ضمن اینکه نفس حضور یک قاضی به عنوان وکیل در دادگاه با توجه به احتمال وجود روابط کاری و سابقه دوستی با قضات شاغل به کار ممکن است مفسده انگیز باشد.
این موضوع در همه حرفه ها صادق است. به صرف اینکه کسی ۴۰ سال رانندگی کرده نمی تواند مکانیک شود...
این‌ قضات‌ چه‌ گلی‌ بسر‌ قوه‌ قضایه‌ زده اند‌ که حالا مدعی‌ هستند‌ که باید‌ دو کلاچه‌ برند‌ توی‌ وکالت‌ تا بتونند‌ بجای‌ سعی‌ تلاش‌ در اثبات‌ حق‌ با رانت‌ پولهای قلمبه‌ گیر‌ ییارند‌ ؟!
مبارزه با انحصار و مبارزه با رانت خواری حق و تکلیف مجلس است
قاضی نباید وکیل شود
سلام ، چرا قوای دیگر در کار قانونگداری دخالت و نظریات نمایندگان محترم مجلس را محترم نمیشمارند؟ مجلس که در انحصار نیست.
تا به شایسته سالاری نرسیم در جا خواهیم زد و پیشرفتی نخواهیم داشت برای رسیدن به شایسته سالاری و عدالت نیاز است تمامی سهمیه ها و رانتها برداشته شود
تجربه کاری برای شغل وکالت از اهمیت بالایی برخوردار است صرف اخذ لیسانس برای ورود به این حرفه کافی نمیباشد بسیاری از افراد پس اژ قبول یک مورد وکالت وچشیدن طعم استرس ها ی ناشی از قبول مسئولیت عطای انرا به لقایش می بخشند
تصویب لزوم شرکت قضات در آزمون وکالت بعد از باز نشستگی بیانگر اوج افول و سقوط سواد و توانایی مجلس و نمایندگان آن در طول دوران انقلاب اسلامی است .
شاید اندک قضات انگشت شماری سواد قابل قبولی نداشته باشند ولی دلیل نمی شود که تر و خشک با هم بسوزند و از همه امتحان گرفته شود و از سوی دیگر بروید ببینید چقدر از وکلا با رانت و زد و بند به وکالت رسیده اند و شما نمی توانید موکلی را پیدا کنید که از وکلیش راضی باشد و موکل می گوید وکلا در دروغ گفتن و خالی کردن جیب موکل و نگاه مسموم داشتن به ناموس مردم و غیره بی نظیرند .
لذا جذب قضات بازنشسته و انتصاب انتصاب آنها به وکالت بدون آزمون هزاران شرف دارد بر سیستم کنونی آزمون وکالت و وکلای امروز .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار