بازدید 6605

سازمان ملل خواستار پذیرش مهاجران افغان شد

کمیته دائمی بین سازمانی ملل متحد (IASC) که وظیفه هماهنگی ماموریت‌های بشردوستانه را بر عهده دارد، روز پنجشنبه از کشور‌های همسایه افغانستان خواست تا مرز‌های خود را برای کسانی که پس از تصرف طالبان به منظور پناهندگی از کشور خود آواره می‌شوند، باز نگه دارند.
کد خبر: ۱۰۷۰۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳ 19 August 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از وب سایت یونیسف، کمیته دائمی بین سازمانی در بیانیه‌ای از کشور‌ها خواست که مرز‌ها را برای پذیرش مهاجران افغان که از خشونت و آزار فرار کرده اند باز نگه دارند و از اخراج آنان خودداری کنند.

در بیانیه این کمیته آمده است، اکنون زمان رها کردن مردم افغانستان نیست، کشور‌ها باید حمایت خود را از اتباع افغان در معرض خطر از جمله توقف خروج از کشور‌ها ارائه دهند. ما از کشور‌های همسایه می‌خواهیم که از حمایت افغان‌های آواره شده در مرز‌های خود اطمینان حاصل کنند.

کمیته دائمی بین سازمانی در ادامه خاطر نشان کرد، مردم افغانستان اکنون بیش از هر زمان دیگری به حمایت ما نیاز دارند. سازمان‌های ما متعهد به کمک و محافظت از آن‌ها هستند. ما در افغانستان می‌مانیم و به ارائه کمک‌های بشردوستانه ادامه می‌دهیم.

بنابر گزارش ها، پاکستان از چند روز قبل مرز‌های خود را با افغانستان بسته است.

بنابر گزارش ها، در گذرگاه مرزی تورخم، شلوغ‌ترین مرز افغانستان و پاکستان، شبه‌نظامیان طالبان جایگزین مرزبانان افغان شده و پرچم سه رنگ افغانستان را پایین کشیده و پرچم "امارت اسلامی " به اهتزاز در آمده است.

عبدالله عبدالله و حامد کرزای روز پنجشنبه در کابل با سفیر پاکستان در این کشور دیدار کردند. در این دیدار در مورد اوضاع جاری و روند سیاسی این کشور گفتگو شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی