بازدید 96376
مرور روزنامه‌های سه شنبه دوازدهم اسفند

ترور از قبل هماهنگ شده احمدی نژاد؟! /عباس عبدی در اعتماد: فیلترینگ مساله مردم نیست / ایران و آمریکا بر لبه تیغ

بازگشت به آمار سه رقمی مرگ کرونایی، احمدی‌نژاد؛ ادعای ترور یا پروپاگاندای تبلیغاتی؟ از سوخت‌بران در شرق تا پولبران در مرکز، نظر مخالفان FATF در حال تغییر است، واشنگتن همچنان در حال تهدید برجام، دشنه در پهلوی علی کریمی، زخمی‌ اروپایی‌ها زخم خورده روس‌ها، دلایل رفتار دوگانه اروپا در شورای حکام، ضرورت نظارت بر کار ضابطان قضایی، بورس در برزخ نوشدارو‌های بی‌اثر و احتمال ایجاد رانت و فساد در اختصاص واکسن کرونا، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۰۳۸۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۵ 02 March 2021

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز سه شنبه دوازدهم اسفندماه در حالی چاپ و منتشر شد که بازگشت آمار سه رقمی مرگ بر اثر ابتالا به کرونا در آستانه سال نو، احتمال تغییر نظر مخالفین fatf در مجمع تشخیص، احتمال صدور قطعنامه شورای حکام علیه ایران و هشدار ایران برای پاسخ مناسب به این اقدام احتمالی و پیچ اشتباهی بورس و نوشدارو‌های بی اثر در وضعیت بازار سرمایه در کنار تیترهای مرتبط با انتخابات ۱۴۰۰ در صفحات نخست بیشتر روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های متشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛


عباس عبدی در اعتماد: فیلترینگ مساله مردم نیست

عباس عبدی، روزنامه نگار طی یادداشتی در شماره امروز روزنامه اعتماد با عنوان فیلترینگ مساله مردم نیست، نوشت: اگر از مردم بپرسید که مهم‌ترین مساله آنان چیست، به طور طبیعی اکثریت آنان مسائل معیشتی مثل کمبود درآمد، زیادی گرانی و بیکاری و موضوع بی‌عدالتی و نابرابری را نام خواهند برد. اگر درباره راه‌حل این مسائل از آنان بپرسم، به احتمال فراوان ایده‌های گوناگونی را طرح خواهند کرد، ولی به گمانم در حوزه راه‌حل و سیاست‌های عملی بیشترین مردم به ضرورت حل مساله سیاست خارجی و وضع تحریم‌ها اشاره خواهند کرد. اگر از آنان بپرسیم که شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی چندمین مساله آنان است، به طور قطع درصد بسیار اندکی از آنان به این مساله اشاره خواهند کرد و از این مهم‌تر اینکه اگر راه‌حل مسائل جامعه را بپرسیم، ممکن است تعداد اندکی طرفدار فیلترینگ باشند. شاید خیلی نیاز به استدلال و آوردن شواهد و قراین در تایید این ادعا نباشد، کافی است که به تعداد افرادی که از این شبکه‌ها استفاده می‌کنند رجوع کنیم که ظاهرا بالای ۷۰ درصد مردم هستند و به طور قطع این درصد نزد شهروندان جدی‌تر، یعنی تحصیلکردگان، جوانان و... بالای ۹۵ درصد است. حالا این را داشته باشیم تا ببینیم اولویت‌های نظام رسمی چیست؟

ترور از قبل هماهنگ شده احمدی نژاد؟!/عباس عبدی در اعتماد: فیلترینگ مساله مردم نیست/ایران و آمریکا بر لبه تیغ

گرچه در شعار کمابیش به همان اولویت‌های مردم اشاره می‌کنند و البته راه‌حل‌های آنان در نقطه مقابل راه‌حل‌های پیشنهادی جامعه است؛ ولی هنگامی که تمرکز عملی آنان را می‌بینیم، در درجه اول متمرکز بر فضای مجازی و با راه‌حل فیلترینگ است. به عبارت دیگر هم مساله آنان متفاوت و حتی مغایر با مساله مردم است و هم راه‌حل آنان. سخنان چند روز پیش معاون اول محترم قوه قضاییه دو باره باب این بحث را گشوده است که واقعا سیاست رسمی در این زمینه چیست؟ اگر آن‌طور که ایشان گفته امکان فیلترینگ هوشمند وجود دارد، چرا در زمانی که همه اختیارات را داشتند و کل مدیران یک دست بودند، این کار را نکردند؟ در این صورت چرا فیس‌بوک، توییتر و یوتیوب را به طور کامل فیلتر کردند و نه هوشمند؟ به علاوه فیلترینگ هنگامی موثر است که مردم همراهی کنند. مگر قانون منع استفاده از ماهواره که خیلی هم روشن بود و حتی با راپل و انواع امکانات به مقابله با آن رفتند در نهایت موثر بود؟ چرا آن قانون به دستور مقامات در عمل منسوخ شد؟ چرا درخواست اکثریت کمیته مربوط برای رفع فیلتر از توییتر انجام نشد؟ چرا توییتر فیلتر است، در حالی که بسیاری از مسوولان به طور مستقیم یا غیر‌مستقیم در آن حاضر هستند؟ چرا با دستور رسمی دولتی‌ها و بخش عمومی و نیمه رسمی همه از تلگرام رفتند، ولی طولی نکشید که همه آنان دو باره بازگشتند، بدون اینکه صدایش را در آورند؟ آقای معاون اول می‌گویند که: «کسی نمی‌گوید مسدود کنید، اصلاح کنید. در همه دنیا هیچ کشوری نیست که طبق معیار‌های خودش آزاد بگذارد؛ هیچ کشوری نیست.» هر کشوری به طور طبیعی قوانینی دارد، قوانینی که برآمده از خواست عمومی است و اکثریت به آن پایبند هستند، اقلیت متخلف را هم مجازات می‌کنند. برای مثال سوءاستفاده از کودکان یا خرید و فروش مواد مخدر و تجارت اسلحه و... جرم است، به محض اینکه بدانند کسانی از طریق اینترنت مشغول آن هستند، آنان را دستگیر می‌کنند، مردم هم همدلی می‌کنند ولی آنجا کاری به حوزه خصوصی و آزادی بیان ندارند. اتفاقا انجام جرم از طریق فضای مجازی راحت‌تر قابل تعقیب است که شرح آن زمان می‌برد. پس هر‌گونه کوششی برای فیلتر کلی یا جزیی و هوشمند به ویژه هنگامی که برآمده از اراده و خواست عمومی نباشد، با اقبال مواجه نخواهد شد و شکست می‌خورد. سیستم ایران باید خود را با آزادی فضای مجازی تطبیق دهد، و نه برعکس. فیلترینگ مساله مردم نیست.


ایران و آمریکا بر لبه تیغ

جلال خوش چهره در بخشی از سرمقاله امروز روزنامه ابتکار با عنوان ایران و آمریکا بر لبه تیغ نوشت: خروج از پروتکل الحاقی که از سوی مجلس ایران به صورت قانون به دولت ابلاغ شد، تنها یکی از آخرین پیامد‌های اقدام واشنگتن در خروج از برجام و انجماد حاکم بر آن بوده است. تهران از سال ۲۰۱۷ تاکنون متحمل خسارت‌های سنگین اقتصادی بوده که به طور مستقیم اعتبار نه تنها دولت بلکه نظام سیاسی را نزد افکار عمومی خود هدف قرار داده است. از‌این‌رو تهران بر سیاست «اول لغو تحریم، بعد مذاکره» اصرار دارد. زمان و شرایط لغو تحریم‌ها برای تصمیم‌سازان ایرانی نقش کلیدی دارد. تهران از «صبر استراتژیک» مقابل «سیاست فشار حداکثری» نتیجه دلخواه را می‌خواهد.


دولت «جو بایدن» با گذشت یک ماه و چند روز از استقرار خود، اما به نظر می‌رسد در همان مسیری گام برمی‌دارد که ترامپ برای او فراهم آورده است. بایدن اگرچه بازگشت به برجام را به عنوان تعهدی انتخاباتی در دستور کار خود قرار داده، ولی این بازگشت را براساس تابلوی راهنمایی دنبال می‌کند که «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه سابق آمریکا در شرایط دوازده‌گانه‌اش تعیین کرده بود. تفاوت سیاست دولت‌های اکنون و سابق امریکا، دیپلماسی فعالی است که دولت ترامپ فاقد آن بود. بایدن با بازگشت به رویکرد مشارکتی با متحدان خود در جامعه جهانی و به‌ ویژه اروپا، در صدد اجماع‌سازی مقابل ایران است.

ترور از قبل هماهنگ شده احمدی نژاد؟!/عباس عبدی در اعتماد: فیلترینگ مساله مردم نیست/ایران و آمریکا بر لبه تیغ

به نظر می‌رسد در این کار نیز با مانع قابل توجهی روبرو نخواهد بود. سکوت اعضای گروه ۴+۱ و حتی همراهی تروئیکای اروپایی با قطعنامه پیشنهادی آمریکا به شورای‌حکام FATF، اقدام نظامی پنج‌شنبه گذشته در نزدیکی مرز مشترک عراق ـ سوریه و سخنان تهدید‌آمیز بایدن علیه تهران، نشان از وضع تازه‌ای دارد که با پیش از ژانویه سال میلادی جاری تفاوت قابل تامل دارد. مهم‌تر اینکه دولت بایدن در ایجاد شرایط عینی و ذهنی لازم برای منزوی کردن ایران در جامعه جهانی هشیارانه عمل می‌کند. او با اتخاذ سیاست «چماق و شیرینی» از یک‌سو می‌کوشد به جامعه جهانی این باور را القا کند که خواستار حل و فصل مسالمت آمیز پرونده هسته‌ای و دیگر موارد اختلافی با ایران است. از سوی دیگر با بهره‌ گرفتن از نتایج اقدام‌های نمایشی خود، تهران را زیر فشار تهدید قرار دهد.


تصویب قطعنامه پیشنهادی آمریکا در نشست شورای حکام پس از اقدام نظامی پنج‌شنبه گذشته ارتش این کشور علیه نیرو‌های عراقی هم‌سو با ایران در خاک سوریه، دو احتمال را با خود دارد: نخست؛ بایدن سیاست تهدید را در همین اندازه محدود می‌کند. دوم؛ می‌کوشد با امنیتی کردن پرونده ایران، فرصت را برای اقدام‌های شدیدتر بعدی فراهم کند.


تهران آیا خواهد توانست مانع امنیتی شدن پرونده هسته‌ای و سیاست اجماع‌سازی بایدن شود؟ نتیجه نشست شورای حکام، چشم‌انداز را روشن خواهد کرد. آنچه مسلم است اینکه تنش‌ها میان تهران ـ واشنگتن و فرایند بازگشت به برجام به مثابه گام برداشتن بر لبه تیغ است. محمدجواد ظریف گفته است: صدور قطعنامه شورای حکام می‌تواند سبب به هم ریختگی اوضاع شود.

 

ترور از قبل هماهنگ شده احمدی نژاد؟!

محمدجواد اخوان طی یادداشتی با عنوان ترور از قبل هماهنگ شده؟! در شماره امروز جوان نوشت: در امتداد اظهارات جنجالی‌ای که هر روزه از رئیس جمهور سابق شنیده می‌شود، جدیدترین آن البته هم به نوعی پرهیاهو و در عین حال قابل‌تأمل‌تر است. اکنون فیلمی در فضای مجازی در حال انتشار است که در یکی از جلساتی که در حضور احمدی‌نژاد برگزار شده، فردی از او می‌خواهد در مورد ترورش (!) توضیح دهد و احمدی‌نژاد هم که گویا آمادگی ذهنی دارد فوراً پاسخ می‌دهد که من هم معتقدم ترور جدی است. او پس از بیان چند جمله به یک کانال تلگرامی اشاره می‌کند که گویا او را تهدید کرده است.


البته آگاهان و ناظران سیاسی به نیکی می‌دانند کسانی معمولاً با ادعا‌هایی پرطمطراق و حتی هشدار‌هایی از این دست تلاش می‌کنند خود را به میانه فضای رسانه و توجه افکار عمومی بکشانند. از این رو شاید پرداختن به چنین ادعا‌هایی چندان منطقی نباشد، اما از آنجا که ممکن است حتی برخی داستان‌سرایی‌ها مورد سوءاستفاده دشمن قرار گیرد، لازم است چند نکته مورد اشاره قرار گیرد:
۱- بررسی کانال تلگرامی یادشده آن را فاقد هویت روشن نشان می‌دهد و در عین حال برخی فعالان فضای مجازی بر اساس برخی قرائن، اداره‌کنندگان این کانال را نزدیک به برخی کانال‌های جریان انحراف می‌دانند. حتی اگر این ادعا را هم نپذیریم، چگونه آقای احمدی‌نژاد بر اساس مطلب یک کانال ناشناخته و نه چندان مؤثر جان خود را در معرض خطر می‌بیند نکته قابل تأملی است!

ترور از قبل هماهنگ شده احمدی نژاد؟!/عباس عبدی در اعتماد: فیلترینگ مساله مردم نیست/ایران و آمریکا بر لبه تیغ
۲- سابقه رفتاری آقای احمدی‌نژاد مشخص است. او که در گذشته بر نترس بودن و شجاعت خود بار‌ها تأکید داشته و حتی در مقام عالی‌ترین مسئول اجرایی کشور ساده‌ترین پروتکل‌های حفاظتی را نادیده می‌گرفته است، چگونه اکنون که مسئولیت اجرایی ندارد تهدید یک کانال بی نام و نشان را جدی می‌گیرد؟ کدام احمدی‌نژاد واقعی‌تر است؟
۳- آن‌هایی که سن بیشتری دارند یا تاریخ یادشان هست، می‌دانند چند روز به پایان سال ۷۸ و در اوج دوره موسوم به دوم خرداد بود که یکی از چهره‌های جنجالی طیف مدعی اصلاحات هدف تیراندازی قرار گرفت و از فردای آن روز روزنامه‌های زنجیره‌ای انگشت اتهام را به سوی نیرو‌های بسیجی و انقلابی نشانه رفتند. اتفاقاً با تلاش حفاظت اطلاعات سپاه ضارب اصلی و تیم همکارش بازداشت شدند و در جریان محاکمات روشن شد که برخی از اعضای تیم این عملیات از حامیان دوم خرداد بوده‌اند.
مرور کل آن ماجرا نشان می‌دهد جریان تجدیدنظرطلب افراطی به دنبال سناریوسازی برای حمله به انقلابی‌ها بوده است. آقای احمدی‌نژاد که آن روز‌ها خود را برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس ششم آماده می‌کرد احتمالاً این ماجرا را به خوبی به یاد دارد. آیا تجدیدنظرطلبان افراطی و تئوریسین مجروح شان از این جنجال طرفی بستند که امروز احمدی‌نژاد و یارانش به دنبال کپی‌برداری از سناریوی آن‌ها هستند؟
۴- همان‌گونه که پیشتر نیز اشاره شد کلیت چنین جنجال‌آفرینی‌هایی که بر مبنای «الغریق یتشبث بکل حشیش» انجام می‌گیرد، قابل درک است؛ اما باید از باب تذکر به رئیس جمهور محترم سابق عرض کرد بهتر نیست این «دیده‌شدن برای فراموش نشدن» به همان حرکت‌های تبلیغاتی معمولش منتهی گردد و وارد سناریویی نشود که طی آن دشمنان فرصت‌طلب امیدی برای ناامن جلوه دادن ایران اسلامی و اتهام افکنی به نظام پیدا کنند؟ آیا بهتر نیست به جای القای ناامنی و ایجاد نگرانی برای مردم، بر همان تاکتیک «سوپرمن‌نمایی» تمرکز کند؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۸۱
اقای روحانی
هرماه میگذره فاصله من کارگروکارمند خانه وخودروبیشتروبیشتر میشه
باگوشت ومرغ ومیوه وگردو واجیل واینها که خیلی وقته خداحافظی کردم
اقای روحانی تاکی باید هرماه بشنویم که مسکن فلان درصد گرانترشد ؟؟؟!!!!
مملکت به حال خودش رهاشده
انگار هیچ کنترل ونظارتی درکارنیست
قیمت موادغذایی روزبه روزگرانترمیشه
ایا نمیبینی اوضاع وانفسای امروزرا؟!!!!
همش داری وعده و وعید میدی که فلان خواهدشدوفلان خواهیم کرد
اقاتوروبه خدااگرنمیتونید مملکت را اداره کنید کناربروید بگذارید یکی که توانایی دارد بیایدروی کار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
امروزسوارماشین مسافرکش شدم راننده اش پیرمردمحترمی بود میگفت زنم سرطان داره هربارداروی شیمی درمانی رامیخریدم فلان قیمت امروز رفتم گفتندفلان قدرگرانترشده میگفت هرچه التماس کردم که من الان اینقدردارم کارت ملی خودم وزنمو گرومیذارم دارو رابدید تاببرم وبقیه پول رابیارم قبول نکردند و منهم مجبورشدم برای تامین کسری پولم مسافرکشی کنم
خدایا داریم به کجا میریم خودت رحم کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
محسن هاشمی: برخی برای توجیه ناکامی‌ها می‌گویند اختیار نداریم

اینو به حسن قفل و تیم رسانه ایش قفل ساز بفرما
فراهانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
عشق مردم ایران، دکتر محمود احمدی نژاد. ریس جمهور اینده ایران زمین.فقط احمدی نژاد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
برادر من شما چه انتظاراتی دارین از روحانی، ایشون یک سال و نیمه رنگ آفتاب رو ندیده. بنده خدا همش تو یه چهار دیواری و یه میز نشسته گاهی هم حرف میزنه فقط برای اینکه بگه من زنده ام . شیخ ما بی خبر از هر جا است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
؟
رئیس جمهور کیلو چنده
تصمیمات در جای دیگری گرفته میشه
بقیش نمایشه
سید مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
یه شامپور رو برج 2 خریدم 12000 برج 7 خریدم 17 تومن دیروز خریدم 22500
کجای دنیا چنین اتفاقی میوفته؟ این ملت چه گناهی کرئدن؟
نود درصد تورم فقط در یک قلم. کسی نیست به داد این ملت مظلوم برسه؟
حتی در صورت ترور محمود ؛ رای بی رای .

با این حرف ها هم گول نمی خورم
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
از سپاه اگر کسی بیاد من رای میدم تا حق مردمو از این ها بگیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
کسی که مغز نداره، گول هم نمیخوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
ناشناس12:40 پس تو راحتی که گول نمیخوری
ایران۱۹
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
اینایی که میگن رای بی رای همونایی هستند که دوبار به آغای روحانی رای دادند.دمتون گرم شما فقط رای نده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
مگه ترور سردار سلیمانی شوخی بود؟ مگه ترور شهید فخری زاده اتفاق نیفتاد و صد ها ترور در کشور از بین مسئولین. همه هم برای حذف این افراد از قدرت یا فعالیت علمیشون بوده. پس احتمال ترور حتما وجود داره. ان شاء اله اتفاقی نمی افته و شوارای نگهبان اشتباه سال 96 رو تکرار نکنه که اونوقت واقعا نظر مردمی هم که تا الان امیدی دارن کلا ناامید میشه.
هیچ کشوری وقت اضافه برای طراحی ترور محمود نداره .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
حیف گلوله نیست؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
احمدی نژاد در دل اکثریت مردم جای داره ؛ اگه راست میگین اجازه بدین کاندید بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
هیچ کس دنبال اتلاف وقت نیست.
توهم هاله نور به توهم ترور تبدیل شده
ایران۱۹
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
متاسفانه آقای احمدی نژاد از اونور بوم افتاد و به جاهایی که بهش ربط نداشت ورود کرد وگرنه دوره ی اون دلار۲سه هزار بیشتر نبود.
پ.ن:آنچنان رونق اقتصادی ایجاد میکنم...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
فعلا که مخالفان ایشون تو تماااام سایت ها و روزنامه ها به ادعای خبر و بی طرفی، دارن از ایشون بد می گن. عشق فقط احمدی نژاذ
چقدر بدبخت است اون کشوری که قراره محمود رو ترور کنه
اگر همینجوری پیش بره محمود ادعای پیامبری ( نعوذبالله ) هم خواهد کرد
مردم توسط گلوله های گرانی و مافیای اقتصاد و فساد مالی هر روز ترور را تجربه میکنند

کسی به محمود فکر نمی کنه


هر کس به فکر خویش است
خطاب به روزنامه جوان: پرونده ای که شما درباره آن صحبت می کنید پرونده ترور سعید حجاریان با شناسایی و دستگیری ضاربان و تشکیل دادگاه در اردیبهشت ماه 1379 و محکومیت آنان ختم شد. روز پنج‌شنبه (22/2/1379) دادگستری کل استان تهران اعلام کرد: «برابر رأی شعبه سی‌ودو دادگاه انقلاب اسلامی تهران عاملان ترور حجاریان به زندان محکوم شدند. متهم ردیف اول: سعید عسکر فرزند محمد، دانشجوی بیست ساله دایر بر اقدام علیه امنیت کشور از طریق مباشرت به ترور سعید حجاریان و ابوالقاسم شفیعی به مجازات پانزده سال حبس در زندان اصفهان محکوم شد. سیدمحسن مجیدی نیز به اتهام اقدام علیه امنیت کشور از طریق معاونت در ترور حجاریان و شفیعی و کاوه به ده سال حبس در زندان شیراز محکوم شدند و محمدعلی مقدمی به اتهام اقدام علیه امنیت کشور از طریق معاونت در ترور حجاریان به هفت سال حبس در زندان کرمانشاه محکوم شد. بقیه متهمان نیز به حبس از چهار تا سه سال محکوم شده و موسی جان‌نثاری، مهدی روغنی و سعید گگونانی نیز تبرئه شدند.»
کدام یک از این افراد وابسته به جناح دوم خردادی ها بوده اند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
ببخشید فکر کردن مردم یادشان نیست خوب یه حرفی زد
چرا نمی توان با دنیا تعامل داشت. اشکال از جامعه جهانی است یا ما ؟..... قطعاً در جامعه جهانی باید مطابق خواست عموم کشورها و دولت ها رفتار کرد تا آرامش در جهان حکم فرما باشد.
پاسخ ها
Javad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
ما هم دوست نداریم خارج از جامعه جهانی باشیم سلطان..جانعه جهانی است که دوست نداره باهمراه باشه..ی سوال !خونتون هم در داره هم دیوار که جفتشون حریم تون رو و امنیتتون رو نشون میده.حالا یک نفر بخواد به جای در از دیوار خونتون بیاد بالاچیکار میکنی..حتما اعتراص میکنی که چرا از در نیومدی..در جواب میگه ما توی محل قرار بر این گذاشتیم که از این من بعد برای ی سری مسائلی که ما می دونیم خوبه نردبان بزاریم و از دیوار بیاییم بالا..و اکثر محل هم قبول کرده باشند یا همسو منفعتی یا بالاجبار..ایا شما با توجه به روحیه و تفکرات خودت و اون چیزی که ارزش حریم مسوب میشه قبول میکنی ی از دیوارت بیاد بالا... شما ارزشها و حریمت و ناموست و و امنیتت ..رو معامله یا حرف غیر منطقی که شاید نظر اکثریت باشه که با منطق و اصول و چارچوب تو مغایرت داره اگه قبول میکنی که هیچ اگه نه که شرایط پیش پای مملکت خودمون هم با جامعه ی جهانی نه با نظام امپریالیست همینطوره...ده تا بیست تا کشور که جامعه جهانی نیست.تک تک کشورها در کنار هم جامعه جهانی هستند و این حرفها القایی این است که ناخودآگاه تو ذهن ما جا خشک کرده..اون تعداد مدعیان زورگو و ظالم جهانی هستند.. ا
ایران۱۹
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
با جامعه ی جهانی(غربی) که گلوبالیست بهش حکم فرما باشه نه.
ناشناس
| Canada |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
آقا جواد خونه ما هم در داشت هم دیوار ولی برادران بسیج برای رفتن رو پشت بوم و جمع کردن دیش از خونه همسایه وارد شدن پس لطف کنید اینقدر شعار الکی ندین
حالا میخواهی عملکرد احمدی نژاد را نقد کنی چرا به دروغ ترور حجاریان را به اصلاحطلبان نسبت می دهی
یعنی مملکت رها شده هم بود، وضعیت مردم بهتر از این بود که الان چیزی به اسم دولت داره مملکت را به اصطلاح میچرخونه.
...اونوقت تو این شرایط میخواین با حاشیه سازی و اخبار زردی مثل ترور محمود کسی مثل من فکر کنه لابد این میخواد نجاتمون بده؟؟؟؟؟
چرا اینقدر از این مظهر دروغ تیتر میزنید.
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
اگر احمدی‌نژاد دروغ میگفت مثل روحانی همه شناخته بودنش ودیگه احتیاج به این همه تبلیغات نبود لازم نبود افکار ملت رو به بازی بگیرن 10 سال گذشته دارن میگن احمدی نژاد کشور رو خراب کرده هم داخل و هم شبکه های بیگانه ولی ملت ایران فهمیده تر از این حرفها هستن زنده باد احمدی‌نژاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
تحفه هزاره سوم
تمامش کنید مردم را تا کی می هواهید با این افراد فیک و لمپن بازی دهید
اتفاقا تجدید نظر طلبی بسیار هم خوب است .اگر کسی یا کسانی متوجه شدند که اشتباه کرده اند با ید تجدید نظر کنند و مسیر درست را پیش بگیرند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
اون قبول نکرده که اشتباه کرده. کلاً حرفهای قبلشو تکذیب کرده
این یعنی قابل اصلاح نبودن
اون ترور مورد اشاره فرد اصلاحات را بیشتر توضیح دهید.
مموتی رو بدید دست من انقدر بوسش می کنم تا ترور بشه
ما کشور خودمان را نمی توانیم اداره کنیم و نزاع و درگیری بین جناح های مختلف به اوج رسیده چه گونه می خواهیم با دنیا تعامل داشته باشیم؟
آخه چه کسی به محمود فکر میکنه و اصلا چه وزنه ای هست که کسی بخواد ترورش کنه !!!
خود بزرگ پنداری ایشون تمامی نداره
یه بار هم میگفت میخواستند منو بدزدن !! لابد برای آزمایش روی مغزش !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
یه نگا بنداز. همین سایت ها اکثرا دارن به ادعای بی طرفی در مورد احمدی نژاد بد می گن. ادعای خبر رسانی هم دارن. امروزک جای لایک و دیسلایک رو عوض کرده بودن که مردم طبق عادتشون برن جلو و فلان.
نمی‌دانم این مسؤولین و صاحب‌نظران کی باید از بیماری خطرناک "خودملت‌پنداری" شفا پیدا کنند. جناب آقای عبدی هم گویا شدیداً به این بیمار مبتلا هستند و باید برای نجات خود اقدامی انجام دهند. اینکه به مشکلات اقتصادی و سایر مسایل اشاره فرمودید کاملاً دست است. ولی اینکه فرمودید فیلترینگ مشکل مردم نیست رو از کجا آوردید؟
درود بر احمدی نژاد
احمقی نژاد تودرسال۸۸ ترورشدی خبرنداشتی
تازه صداش درآمده روحت بود که سرگردان می گشت ومی گردد
رای بی رای
معلومه مردم موافق فیلترینگ خودشون نیستن
این یه نوع زرنگی برای اینکه نتونند ترورش کنند.
خدواند حافظ احمدی نژاد است وملت پشتیبان احمدی نژاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
درود
ناشناس
| Canada |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
شما رو مثل احمدی نژاد توهم برداشته
این مموتی از بس دم از مدیریت دنیا زد میخوان ترورش کنن بنده خدا رو.حامی اقساط آسیب پذیر هم که هست دیگه ترورش حتمیه.
اقای عبدی خداوکیلی در بین این روسای جمهوری که امدن ورفتن
کدامشون واقعا به سبد اقتصادی یک خانوار ایرانی کمک کرد.شاید بعضی از مطالب شما بیشتر ترور شخصیت اقای احمدی نژاد باشد
تا نگرانی از ترور فیزیکی ایشانت .کافی است شما بدانید دیگه برا مردم حرف وشعار بی فایده است فقط عمل وکارنامه گذشته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
آفرین
به احمدی نژاد نپردازید. این شخص بیمار است و به نفع خودش و جامعه است که درمان شود
عروسی کاسبان تحریم!
بدیخت مردم!
منافع ملی اصلا ملاک نیست!
نمیدانم چرا هرچه علیه احمدنژاد تلاش میکنید مردم بیشتر اطراف او جمع میشوند لطفاً بیشترازاوبنویسید
هر چی فکر میکنم میبینم حق با این نویسنده محترمه، واقعا احمدی نژاد چی فکر کرده؟ خدا کنه صلاحیت رییس جمهور اسبق توسط شورای نگهبان احراز بشه تا تکلیف همه روشن شه.
مقامات و مسئولین کشور رفاه مردم را فراموش کرده اند و چسبیده اند به تامین حد اقلها.از آن سو تمام توان خود را گذاشته اند به هر قیمتی تنها برای حفظ پایه های خود!!
احمدی نژاد برای اینکه روی زبانها بماند به همان نامه هایی که به سلبریتی های جهانی می نویسد اکتفا کند .
راستی آقای احمدی نژاد دیروز پای جنیفر لوپز لیز خورده و خورده زمین . یه نامه ای چیزی براش بنویسی بد نیست . از این خبر ترور و اینها بهتر جواب می ده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
شما به درد خودت برس
مملکت ما را احمدی نژاد میتواند درست کند
خدا کند خاری پای او نرود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
آمین
ناشناس
| Canada |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
خداوند انشالله همه را شفا دهد
تحلیل‌های بچه گانه ،بس کنید اتهام زنی ها را
با سلام ،آقا جان ببینید این آقا میبیند جایی در این مملکت از نظر سیاسی وغیره ندارد به توهم افتاده میخواهد یک جوری خودی نشان دهد آخه این احمدی نژاد چه داره ، اصلا کیه که ترورش کنند ،
مموتی ، مموتی حمایتت میکنیم
البته هاله نورت همرات باشه
سلام به جمغ به نظرم احمدی نژادخودکشی کرداون زمانی که ازقطارانقلاب پیاده شدورفت سمت زمین صهیونیستهاوکشورهای مرتجع منطقه بهترین گزینه ریاست جمهوری برای اونااحمدی نژاده که خیلی هم ادعاداره ولی تفکرش ازموسوی وکروبی خطرناکتره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
علیک سلام. احمدی نژاد به ما فقرا کمک کرد. این همون چیزی بود که شهدا دنبالش بودن و انقلاب بر اساسش بنا نهاده شد. اگه بقیه این راه رو نمی رن، اونا انقلابی نیستن.
احمدی نژاد یک رسوای سیاسی است.آن زمانی مرد که مردم را خس وخاشاک خواند جوگیر شد فکر کرد رای آورده نمی دانست را نخواست بداند رای او نبوده کشور را با اعمال نسنجیده ویارانه بی هدفمند خود به ویرانه تبدیل کرد ومورد حمایت قرار گرفت. بعد ادعا کرد این اداره صاحب زمانی کشور است.
ببینید عملکرد حسن چقدرخراب بوده که مردم دست به دامن محمود شدند!!!
فقط یه کلام ، کمال الملک گفته بود که : (( شما بروید ، مملکت خود به خود درست می شود (!).))
در این که قصد ترور او را دارند یا نه و این ادعای او تبلیغاتی است برای خودش یا خیر؟ کسی اطلاع ندارد و احمدی نژاد هم به همان سبک "بگم بگم" نگفته است آن اطلاعاتی که دراختیار دارد کجاست و چیست؟ در این بخش هم اگر اشاره او به اطلاعات مستند به پروندهائی باشد که از وزارت اطلاعات در زمانی که سرپرستی آن را برعهده داشته بیرون آورده و پنهان کرده، اشاره قابل استنادی است.همزمان با این اظهارات نیز رفته است به منطقه زلزله زده "سی سخت" و برایش عده ای را به خط کرده اند تا دادخواست هایشان را به سبک دورانی که رئیس جمهور بود به او بدهند.او می خواهد نامزد انتخابات 1400 شود و به گفته حداد عادل که حتما از محافل تائید صلاحیت خبر دارد او قطعا تائید صلاحیت نخواهد کرد. بنابراین وی فشار از پائین را با این ویدئو و سفر به سی سخت شروع کرده است.مردم عادی نمی دانند که بذل و بخشش های او در زمانی که رئیس جمهور بود، از کیسه درآمد 800 میلیارد دلاری نفت بشکه ای 100 دلار و 120 دلار بود که بخش اعظم آن معلوم نیست کجا خرج شده و کسی هم جرات نمی کند از او سئوال کند. مردم ساده ترین نتیجه را می گیرند. این که در دوران او یارانه داده می شد و گرانی هم مانند دوران بعد از او نبود. این که محاصره اقتصادی، لغو برجام، تحریم های کمرشکن، سقوط قیمت نفت چه بلائی بر سر ایران آورد و این که بخشی از آن 800 میلیارد دلار چرا ذخیره نشد و یا به زخم تولید و اشتغال زده نشد، برای آنها مطرح نیست. یا اگر هم هست، بصورت تحلیلی مطرح نیست و رسانه های داخلی و بویژه صدا و سیما هم که عملا همچنان همسو با احمدی نژاد هستند تا روشنگری درباره دوران او.این بخش مردم و احمدی نژاد است. .......
کانالی که احمدی را تهدید کرده بود کانال خیانت خواصه که یک کانال تند رو وامنیتی است وخودسر
کمتر بگید احمدی نژاد روحانی مملکت را ویران کرده دیگه مردم مرتد و پاک کافر شده اند.....مجلسی ها
آخه شما که گوشت و تخم مرغ و لبنیات را گران کرده اید
مگر روستاییان مرفه که کل طبیعت را در اختیار خودشون گرفته اند با دلار سر وکاری دارند؟ تازه یارانه و یارانه معیشتی هم می گیرند . تمامشون شغل و خانه و در امد بی مالیات دارند. شهری ها دارند از فقر و مستاجری می میرند
دولت بی درایت سر شماری از تک تک ایرانیان بکنید
تا عدالت رعایت شود لردگان و روستاهاش غنی اند
یاسوج و بازفت و توابعش غنی اند ....
همین اقای احمدی نژاد این ملت بیچاره کرده دوباره میخواد کاندیدشه خیلی برای این ملت ۰۰۰۰۰۰
احمدی نژاد حامی محرومانه. راست میگن تاییدش کنن ببینن چه رایی میاره
هرکسی رییس جمهور بشه فقط اخوند نباشد....چاقال نباشد ...ودرد ملت رو بفهمد
باسلام وصلوات آقای سعید محمد یکی از نیروی سپاه اگر کاندیدشود خیلی آدم کار درستی هست وکاری توکار اجرایی کاندید شود رای بیاره خیلی خوبه مردم گول آقای احمدی‌نژاد را نخورید مگه دوره دوم که رییس جمهور شد همش گند نمیزد به همچی آدم عاقل یک بار آمار گزیده میشود
اتفاقا مسئله اینترنته مردم با اینترنت سرگرمن شما هم همش فیلتر می کنید ما هم باید با قیمت دو برابر از فیلترشکن استفاده کنیم من یکی که هر وقت میام تو اینترنت اول فیلترشکنم روشنه بعد میام
احمدی نژاد به خاطر ریاست بر فاسدترین دولت دوران تاریخ ایران باید محاکمه شود!
این گرانی ها یک مقدارش الکی است می خوان مردم را اذیت کنن و بگن باید جلوی امریکا زانو زد و گدایی کرد ولی هر کس یک ذره تاریخ خوانده باشد می داند که تنها راه در امان ماندن از شر امریکا ایستادگی در مقابل ان است مشکلات قابل حل هستن اگر بخواهند به امید خدا اخرهای حکومت امریکاست و خود فروخته های وطنی
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی