بازدید 40546
دو هزار و سیصد و هشتاد و هشتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

گزینه جدید اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰ / کنایه‌های سنگین به زاکانی / نمازی: سید حسن خمینی برای انتخابات نمی‌آید / بادامچیان: کسی در موتلفه صیغه کند اخراجش می‌کنیم

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: واکنش تند نماینده تهران به اظهارات واعظی / پیش‌بینی روحانی اصلاح‌طلب درباره انتخابات ۱۴۰۰ و… رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۳۷۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۸ 26 February 2021

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

بادامچیان: کسی در موتلفه صیغه کند، اخراجش می‌کنیم

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی عنوان کرد: در انتخابات دوره گذشته ریاست جمهوری، آیا کسی توانست بگوید مهندس میرسلیم مشکل دارد؟ او وزیر ارشاد، معاون وزیر کشور، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده، با این همه مسئولیت، او آدم پاکی است و حزب او را معرفی کرد؛ چرا؟ چون اگر میرسلیم خدای نکرده خلاف می‌کرد حزب همان ابتدا او را کنار می‌گذاشت. بنابراین اگر ما به خیلی‌ها رای نمی‌دهیم، چون در اطراف آنها کلی حرف و شایعه فراوان است. اسدالله بادامچیان یادآور شد: حزب موتلفه اسلامی نظارت داخلی محکمی دارد. اگر فردی در موتلفه صیغه کند اخراجش می‌کنیم. چون حزب مثل امامت جمعه می‌ماند. حزب پایگاه اجتماعی است و فردی که در این پایگاه قرار می‌گیرد باید حافظ نوامیس مردم باشد. حزب محل ورود زنان، دختران و همسران و خواهران اعضاست و بخش زنان ما بخش گسترده‌ای در سراسر کشور را تشکیل می‌دهند. دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: اینجا همه باید مراقب باشیم تا کسی به ناموس مردم چشم ندوزد. حالا اگر کسی دچار هوسرانی شد اخراجش می‌کنیم. البته ما صیغه را حرام نمی‌دانیم و عقد موقت در اسلام است ولی می‌گوییم برو بیرون تا پای حزب نوشته نشود و وقتی ما این گونه هستیم در مساله مالی هم کوتاه نمی‌آییم. هرکس خلاف کند، او را کنار می‌گذاریم.

امام جمعه رشت: پوشش زن نباید موجب تحریک دیگران شود و زن نباید لباس مردان را بر تن کند

آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت با اشاره به مسئله رعایت عفت و شرم در پوشش اظهار داشت: پوشش انسان به‌ویژه پوشش زن باید به‌گونه‌ای باشد که بدن را بپوشاند و بدن‌نما و موجب تحریک دیگران نشود. نماینده ولی‌فقیه در گیلان افزود: زن نباید لباس مردان را بر تن کند و مردان نیز نباید لباس زنان را بر تن کنند و اینکه عده‌ای می‌گویند برای ما فرقی نمی‌کند که لباس مرد بپوشیم یا زن، غلط است. این کار نه‌ تنها خلاف شرع است بلکه خلاف عقلانیت است. امام جمعه رشت با بیان اینکه برخی کارگردانان و نویسندگان فیلم‌های ما هم دقت‌های لازم را در برخی امور ندارند تصریح کرد: "لباس شهرت" از دیدگاه اسلام حرام است؛ لباس شهرت به این معناست که زن و مرد لباسی بپوشند که انگشت‌نما باشد. وی بیان داشت: "لباس" انسان باید مروج ابتذال نباشد چراکه دشمنان دین می‌خواهند ما از آئین مذهبی و ملی خود دور شویم زیرا می‌دانند ملت‌های اسلامی از اهل‌بیت عصمت و طهارت تبعیت می‌کنند و این امر منجر به ویرانی قدرت‌های سلطه خواهد شد.

دیپلمات‌های روس برای ترک کره شمالی از واگن‌های دستی استفاده کردند!

گروهی از دیپلمات‌های روسی و اعضای خانواده‌شان این هفته در میان اقدامات سختگیرانه پیونگ یانگ ضد ویروس کرونا که شامل مسدود کردن بیشتر انواع حمل و نقل مسافر از آن طرف مرز است، از واگن ریلی دستی برای ترک کره شمالی استفاده کردند. کره شمالی هنوز گزارشی مبنی بر تایید آمار مبتلایان به کرونا منتشر نکرده اما مرزهایش را بسته، سفرهای بین‌المللی را لغو و محدودیت‌های شدیدی را در کشور وضع کرده است. وزارت خارجه روسیه در پستی در رسانه‌های اجتماعی نوشت: از زمان بسته شدن مرزها که بیش از یکسال است اتفاق افتاده و همچنین توقف پروازها، بازگشت به روسیه بسیار طولانی و سخت شده است. در ادامه این مطلب آمده است: گروهی از هشت دیپلمات روسی و خانواده‌هاشان شامل یک کودک ۳ ساله، ۳۲ ساعت را با واگن ریلی دستی و دو ساعت با اتوبوس از پیونگ یانگ پیمودند تا به مرز روسیه برسند. این گروه پای پیاده و با در دست داشتن چمدان‌ها و کیف‌هایشان، آن هم با واگن دستی روی ریل راه آهن این مسیر را طی کردند. تصاویر و ویدئوهای منتشره از سوی این وزارتخانه نشان می‌دهد که این واگن دستی توسط این گروه به حرکت درآمده است.

واکنش تلویحی بانک مرکزی به مداخله واعظی در مسائل ارزی

روابط عمومی بانک مرکزی در اشاره ای تلویحی به اظهارات اخیر محمود واهظی، رییس دفتر رییس جمهور در پیامی توییتری نوشت: برای جلوگیری از سوءاستفاده و سوءبرداشت از صحبت های مسئولین محترم، شایسته است که اظهارنظر در خصوص مسائل تخصصی پولی و ارزی به بانک مرکزی واگذار شود. واعظی اخیرا در اصفهان سخنانی مطرح کرد که از آن چنین برداشت می شد که دولت خود قیمت ارز را بالا برده. او البته یک روز بعد در توضیحاتی این موضوع را به برداشت ناقص رسانه ها از سخنانش مرتبط کرد.

وزیر بهداشت: کرونای ایرانی نداریم

سعید نمکی، در حاشیه برنامه واکسیناسیون سالمندان در آسایشگاه کهریزک، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در فضای مجازی عنوان می‌شود مواردی از کرونای ایرانی در کشور مشاهده شده است، گفت: هنوز جهش داخلی قابل توجه که آن را به عنوان جهش ملی اعلام کنیم نداریم، اما هر لحظه ممکن است در گوشه‌ای از کشور دچار جهش جدید ویروس شویم. وی درباره آخرین وضع بیماری کووید ۱۹ در کشور، افزود: همکاران ما بر اوضاع کامل مسلط هستند و تعداد آزمایش‌ها را افزایش دادیم به طور نمونه در استان خوزستان ۱۲۵۰۰ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ انجام شده این در حالی است که قبلاً در کل کشور روزانه ۲۵۰۰۰ آزمایش تشخیص کووید انجام می‌شد. نمکی با بیان اینکه هم اکنون از مرز روزانه ۱۰۰ هزار آزمایش کووید عبور کردیم، ادامه داد: خانه به خانه به دنبال موارد ابتلا می‌گردیم و اگر مردم کمک کنند و پروتکل‌ها رعایت شود، همکاران ما کنترل اوضاع را در دست دارند و نگرانی عمده‌ای در این حوزه نداریم.

عطریانفر: جهانگیری تا این لحظه برای نامزد شدن اعلام موافقت نکرده

عطریانفر درباره نسبت «اسحاق جهانگیری» با حزب کارگزاران سازندگی و نظر حزب درباره نامزدی او، گفت: جهانگیری از برجسته‌ترین نیروهای حزب است. اعضا به او تعلق خاطر زیادی دارند. مسلما اگر جبهه اصلاحات و شخص «اسحاق جهانگیری» موافق نامزدی در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ ریاست جمهوری باشد، بی‌تردید جزو گزینه‌های حزب کارگزاران سازندگی خواهد بود. وی افزود: تا جایی که اطلاع داریم، جهانگیری مدت‌های مدیدی است که در حال رایزنی است و تا این لحظه برای نامزد شدن اعلام موافقت نکرده است. علت اینکه ما کمتر از آقای جهانگیری نام می‌بریم، به خاطر نظر خود اوست. جهانگیری گفته است چون خودم به جمع بندی نرسیدم، تمرکز روی من در حال حاضر به مصلحت نیست. اما طبیعتا یکی از شخصیت‌هایی است که می‌تواند مورد توافق جبهه اصلاحات باشد. این فعال اصلاح طلب گفت: متوجهم چرا جهانگیری کمتر علاقه‌ای به ورود نشان می‌دهد. او به مدت ۷ سال به عنوان معاون اول بیشترین و سخترین شرایط را به دوش کشیده و متاسفانه در حق او جفای زیادی شده و خسته است. در شرایطی که سیاست‌هایی تحریمی همه ارکان اقتصادی کشور را به هم ریخته بود و قدرت خرید مردم به دلیل نابسامانی‌ها کم شده بود، جهانگیری در راس سیاست‌های اقتصادی قرار گرفت و همه انتقادها و هجمه‌ها را به جان خرید. مردم دولت را به عنوان پاسخگوی همه مشکلاتی می‌شناسند، در حالی که دولت سهم اندکی در مدیریت کلان کشور دارد.

هاشمی‌طبا: رقابت اصلی انتخابات ریاست ‌جمهوری میان اصولگرایان است

سیدمصطفی هاشمی طبا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، رقابت اصلی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را میان کسانی دانست که مُهر اصولگرایی بر خود زده‌اند، او همچنین معتقد است، شاید اصلاح‌طلبان نقش کوچکی هم داشته باشند؛ به این معنا که نامزد اصولگرای قوی و اصلاح‌طلب ضعیف در این رقابت‌ها حاضر شوند.

نمازی: سید حسن خمینی برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نمی‌آید

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران درباره انتخابات ریاست جمهوری سال آینده نکاتی را بیان کرد.علی محمد نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به مطرح شدن برخی اسامی نظیر محمدجواد ظریف و سید حسن خمینی به عنوان نامزد اصلاح طلبان در انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری گفت: علیرغم بی مهری‌هایی که نسبت به اصلاح طلبان صورت گرفته، اصلاح طلبان در صدد هستند تا در صحنه مانده و نقش آفرینی کنند و رای دهند.عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: هر نامزدی که قرار باشد به صورت انفرادی در انتخابات شرکت کند امکان رای آوردن ندارد، مگر کسی نظیر رئیس دولت اصلاحات که یک چهره شناخته شده است.

نمازی افزود: در حال حاضر اصلاح طلبان به ساز و کار خوبی در انتخابات موسوم به تشکیل جبهه اصلاح طلبان ایران رسیده‌اند که هم سهم احزاب در آن به درستی رعایت شده است و هم چهره‌های حقیقی نظیر سید حمد خاتمی در آن حضور دارند، از همین رو نیز اصلاح طلبان درصددند تا پس از اعلام نتیجه بررسی صلاحیت‌ها، اگر نامزد شاخصی در صحنه بماند بر سر او به ائتلاف برسند و محکم از او حمایت کنند. او گفت: اما اگر قرار باشد محمدجواد ظریف یا سید حسن خمینی خارج از ساز و کار جبهه اصلاح طلبان ایران وارد انتخابات شوند رای نخواهند آورد، مگر اینکه نامشان در آن نهاد اجماع ساز مطرح شود، معتقدم که سید حسن خمینی در انتخابات شرکت نخواهد کرد و نامزد نخواهد شد و مطمئنم با توجه به اینکه یادگار حضرت امام خمینی (ره) است و سعی دارد که جناح‌های موجود در کشور را دور هم جمع کنند و حتی در تلاش بوده افرادی که از کشتی نظام خارج شده را هم جذب کند، از همین رو معتقدم که نقش فعلی او حتی از ریاست جمهوری هم بالاتر بوده و بعید است که بخواهد وارد انتخابات شود.

گزینه مطلوب حزب کارگزاران برای انتخابات ۱۴۰۰

مرعشی درباره کاندیداتوری ناطق نوری در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: اگر همین امروز هم آقای ناطق نوری می‌آمد و کاندیدا می شد من از او بدون برو برگرد حمایت می‌کردم.حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران در پاسخ به سوالی مبنی بر آنکه محمدرضا عارف را برای انتخابات ۱۴۰۰ مناسب دانسته و او می تواند گزینه اصلاح طلبان باشد یا خیر؛ گفت: ما به همه دوستان توصیه مان این بود که کسانی را مورد بحث قرار دهیم که هرچه نتیجه تصمیم جمع شد را بپذیرند؛ اگر آقای عارف تصمیم جمعی را بپذیرند در مورد ایشان هم حتما بررسی خواهد شد.این فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به سوالی درباره آنکه با گفتن "اگر" ، برای عارف شرط قائل می‌شوید؛ بیان کرد: اگر کسی خودش به میدان رفته است و قائل به این نباشد که جبهه باید در مورد او تصمیم بگیرد، نمی‌توان او را بررسی کرد چون خودش به تنهایی تصمیمش را گرفته است. ما با هیچ کسی تعارف نداریم. اگر هم تصمیم جمعی این باشد که از آقای عارف حمایت کنیم این کار را می‌کنیم اما اولین برخورد معقول ما با هر کاندیدای این است که آیا آن کاندیدا نتیجه کار جمعی را می پذیرد یا خیر؛ اگر کسی نتیجه کار جمعی را نپذیرد ما نمی‌توانیم در مورد او تصمیم بگیریم.وی همچنین با اشاره به آنکه گفته است ۸ سال دولت اصلاح طلب داشتیم در حالی که اصولگرایان می گویند که ۲۰ سال قدرت دست اصلاح طلبان بوده و ۸ سال دست ما و در آن ۸ سال هم احمدی نژاد اصولگرا نبوده است؛ خاطر نشان کرد: نگاه من اصلا نگاه اصولگرایی یا اصلاح طلبی نیست. اگر همین امروز هم آقای ناطق نوری می‌آمد و کاندیدا می شد، من از او بدون برو برگرد حمایت می‌کردم.

اظهارات ولیعهد بحرین درباره برجام؛ ما هم بازی!

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تلفنی با سلمان بن حمد آل خلیفه ولیعهد بحرین گفت‌وگو و علیه ایران موضع گیری کرد.«حمد بن عیسی آل خلیفه» ولیعهد بحرین و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفت وگوی تلفنی بر اهمیت مشارکت کشورهای منطقه در هرگونه مذاکره درباره برنامه هسته ای ایران تأکید کردند.به گزارش امروز (پنجشنبه) خبرگزاری بحرین، دو طرف در تماس تلفنی بر اهمیت این مذاکرات و ابعاد مختلف آن در تثبیت امنیت و استقرار منطقه تاکید کردند.در این گفت وگو همچنین فرصت های سرمایه گذاری مشترک در زمینه پزشکی و همکاری دو جانبه درباره عرصه های منطقه ای و بین المللی بررسی شد.این سخنان، نخستین واکنش یک کشور عربی حاشیه خلیج فارس به اعلام نظر جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در اوایل ماه جاری میلادی مبنی بر تلاش وی برای بازگشت به برجام است. اسرائیل و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس از اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در خارج کردن کشورش از برجام و وضع تحریم‌های سنگین علیه ایران در سال ۲۰۱۸ میلادی استقبال کرده بودند.

دبیر کل موتلفه: می دانستیم میرسلیم ۴۰۰ هزار رای بیشتر ندارد

دبیر کل حزب موتلفه در بارۀ حضور میرسلیم در انتخابات ۹۶ گفت: این کار با اجازه موتلفه بود و علت آن هم این بود که ایشان از نظر تکلیف شرعی می‌گفتند که اگر من کنار بروم آن کسانی که می‌خواهند به بنده رای دهند نمی‌روند به آقای رئیسی رای بدهند و رای خود را به آقای روحانی می‌دهند و من جایز نمی‌دانم؛ بنابراین تکلیف شرعی است. در مبنای حزب موتلفه هم دستور حزبی حجت شرعی نیست و حق حجت شرعی است. اگر دستور حزبی منطبق با حق بود عمل می‌شود. اگر عضوی شک داشت عمل می‌کند، چرا که تشکل حق هستند و اگر واقعا یقین داشت که حق نیست با اجازه حزب عمل نمی‌کند و برای اینکه هرج و مرج نشود به مافوقش می‌گوید؛ لذا ایشان شخصا ایستاد و می‌دانستیم که ۴۰۰ هزار تا بیشتر رای نمی‌آورد. نمی‌توانیم در حزب کسی را به تکلیف غیر شرعی وادار کنیم به خاطر اینکه عضو حزب است.

مقام اماراتی: گزینه‌ای جز دیپلماسی با ایران نمی‌بینیم

مشاور دیپلماتیک رئیس امارات در اظهاراتی مدعی شده که دولت جدید آمریکا حق دارد دیپلماسی با ایران را در اولویت قرار دهد و کشورش گزینه‌ای غیر از این را نمی‌بیند.«انور قرقاش»، مشاور دیپلماتیک رئیس امارات روز پنجشنبه در اظهاراتی در اندیشکده بروکینگز گفت برای دولت بایدن گزینه‌ای جز دیپلماسی با ایران وجود ندارد.به نوشته روزنامه اماراتی «نشنال»، قرقاش گفت که دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا «حق دارد دیپلماسی با ایران را در اولویت قرار دهد.»وی در ادامه افزود: «ما گزینه دیگری غیر از دیپلماسی را نمی‌بینیم.»مشاور دیپلماتیک رئیس امارات اما در ادامه تأکید کرد که نظر کشور‌های منطقه‌ هم در میز مذاکره باید مطرح شود.

پاسخ یک اصلاح‌طلب به برخی شایعات درباره عارف

فعال اصلاح طلب نسبت به برخی شایعات در مورد به محمدرضا عارف واکنش نشان داد.علیرضا خامسیان فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اظهارنظر‌ها درباره محمدرضا عارف گفت: صحبت‌هایی درباره انتخابات سال ۹۲ مطرح می‌شود، مبنی بر اینکه محمدرضا عارف از پایگاه رای بالایی برخوردار نبود، اما نظرسنجی‌های معتبر موضوع دیگری را نشان می‌دهد.او ادامه داد: اگرچه من نمی‌خواهم چنین صحبت‌های حاشیه‌ای وحدت اصلاح طلبان را تحت شعاع قرار دهد، معتقدم برخی صحبت‌هایی که مطرح می‌شود، به سبب نجابت عارف بوده و نوعی تحریف واقعیت محسوب می‌شود؛ همچنین همگی اذعان دارند که جریان اصلاحات در سال ۹۲ به سبب کناره گیری محمدرضا عارف در انتخابات موجبات پیروزی حسن روحانی را در انتخابات فراهم آورد و هیچ کس هم منکر این موضوع نیست.

مشارکت محدود به هیچ وجه مطلوب نیست

عباس سلیمی نمین، چهره سیاسی اصولگرا، در گفتگو با خبرآنلاین ضمن تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، گفت: یقینا جامعه زمانی به بهترین وجه ممکن اداره خواهد شد و همزمان موجب رشد جامعه خواهد بود که مشارکت در آن جامعه در یک فضای مناسب و باثباتی شکل بگیرد؛ بنابراین مشارکت لازمه پیشرفت جامعه و فرد است یعنی بدون مشارکت برای جامعه یا فرد نمی‌توان هیچ رشدی قائل بود.او در پاسخ به این که ارزیابی شما از ایده برخی که معتقد به مشارکت محدود برای انتخاب مطلوب هستند چیست، گفت:‌ اگر انسان را انتخابگر بدانیم و به این باور داشته باشیم که این انتخاب کردن موجب رشد وی خواهد شد بنابراین آرزو داریم انتخاباتی برگزار شود که در آن جمعیت حداکثری، رشد پیدا کنند یعنی اکثریت و آحاد جامعه در آن سهیم باشند. در مقابل، انتخاباتی که در آن قشر اندکی، امکان مشارکت و رشد داشته باشند به هیچ وجه مطلوب نیست.

کنایه‌های سنگین به زاکانی

مشاور علی لاریجانی در مجلس دهم درباره ادعای زاکانی مبنی بر اینکه نامزد شورای وحدت علی لاریجانی است، بیان کرد: آقای زاکانی فنون غیب‌گویی و ذهن‌خوانی بلد است اما جایی ندیدم که شورای وحدت نام آقای لاریجانی را برده باشد. اتفاقا سه نفری که مطرح کردند آقایان رئیسی، قالیباف و رضایی هستند.اصولگرایان با درنظر گرفتن مکانیزم‌های انتخاباتی گذشته، ساختار تشکیلاتی جدیدی را به نام شورای وحدت طراحی کردند اما اقلیتی چندنفره اصرار دارند که مرکز کار انتخاباتی این جریان باید شورای ائتلاف باشد نه شورای وحدت. علیرضا زاکانی اخیرا گفته «شورای وحدت در مقابل شورای ائتلاف است اما داعیه وحدت دارد، قرار است علی لاریجانی کاندیدای نهایی اینها باشد».منصور حقیقت‌پور درباره صحت اظهارات و ادعاهای اخیر علیرضا زاکانی گفت: شورای ائتلاف همیشه می‌افتد روی نام اصولگرایی و مدعی است که مرکزیت این جریان را در اختیار دارد. آقای زاکانی و دوستان شورای ائتلاف صلاحیت مرکز قرار گرفتن خودشان را در جریان اصولگرایی از چه کسی گرفتند؟ اگر آقای زاکانی و دوستانش در شورای ائتلاف حزب هستند پس چرا همیشه در آستانه انتخابات خودشان را نشان می دهند؟وی افزود: جامعه روحانیت با آن سابقه طولانی می خواهد راه مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی را برای ساماندهی نیروهای اصولگرا ادامه دهد اما سئوال اینجاست که چرا آقای زاکانی و دوستانش از اقدام وحدت آفرین جامعه روحانیت ناراحت و عصبانی هستند؟ یادمان نرفته که همین آقایان چندین بار در مقاطع مختلف عهدشکنی کردند.

گفتگوی ملک سلمان و بایدن درباره ایران

پادشاه عربستان و رئیس‌جمهور آمریکا در تماسی تلفنی در رابطه با ایران رایزنی کردند.به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان(واس) ،سلمان بن عبدالعزیز ، پادشاه سعودی با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تلفنی گفت وگو کرد. در این گفت وگو در رابطه با مهم ترین تحولات و مسائل منطقه از جمله فعالیت های ایران بحث و رایزنی شد. همچنین دو طرف در این تماس در رابطه با آنچه رفتارهای ثبات زدای ایران در منطقه و حمایت از تروریست‌ها نامیدند، رایزنی کردند. در این راستا پادشاه عربستان از آمریکا به خاطر دفاع از کشورش در مقابل چنین تهدیدهایی تقدیر و تشکر و بایدن نیز تاکید کرد که آمریکا اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته ای را نخواهد داد.در این گفت وگو دو طرف در رابطه با مساله یمن نیز بحث و رایزنی کردند.

گزینه جدید اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: نمایندگان مجلس یازدهم با شعار بهبود معیشت مردم بر سر کار آمد و تاکنون نه تنها اقدام موثری در این رابطه نکرده، بلکه در مسیر ضدیت با دولت حرکت کرده است. بنابراین آن‌ها فاقد پایگاه اجتماعی هستند و نمی‌توانند نقشی در انتخابات آینده داشته باشد.عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی ناطق نوری را یکی از گزینه‌های احتمالی جریان اصلاحات دانست و گفت: «آقای ناطق در دو جریان سیاسی از جایگاه خوبی برخوردارست و اگر کاندیدا شوند قطعاً اصلاح‌طلبان از او حمایت می‌کنند.» جلال جلالی‌زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب فضای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ را سرد و بی‌رمق دانست و در این باره گفت: «به دلیل شرایط سخت اقتصادی و همچنین کرونا فعلاً انتخابات جزو دغدغه‌ مردم به حساب نمی‌آید. در گذشته بخشی از برگ برنده کاندیداها در دستان اهل سنت بود، اما اهل تسنن هم مانند دیگران نسبت به انتخابات بی‌تفاوت شده‌‌اند.» وی ادامه داد: «اگر این روند ادامه داشته باشد قطعاً مشارکت مردم در انتخابات مانند انتخابات مجلس یازدهم می‌شود و شاهد حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای نخواهیم بود.»

احتمال معرفی کاندیدای زن از سوی حزب اتحاد ملت

کاشفی تاکید کرد: وقتی می گوییم باید به دموکراسی برسیم و برای اداره کشور مردم باید نقش داشته باشند. باید حالت دموکراسی برقرار باشد که الحمدالله در نهاد اجماع ساز صورت گرفته است و بعد در ارتباط با کاندیداها هم به همین شکل خواهد بود. هیات رییسه نهاد اجماع ساز بر اساس انتخابات تعیین شد و به رای اکثریت احترام گذاشتند و برای کار بعدی که برنامه و نامزد است جمع بندی نهایی براساس معیارهای نهاد اجماع ساز خواهد بود و همه باید از کسی که رای بیشتری می آورد، تبعیت کنند.او در رابطه با کاندیدای نهایی حزب اتحاد ملت برای معرفی به نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان اضافه کرد: اینکه کاندیدای نهایی چه کسی باشد مشخص نیست. در حزب ما شکوری راد مطرح است که با توجه به بیماری او شخص دیگری مطرح خواهد شد و روی افراد دیگری کار می شود و به موقع به نهاد اجماع ساز معرفی خواهند شد.عضو حزب اتحاد ملت با تاکید بر اینکه احتمال دارد کاندیدای نهایی یک زن باشد، گفت: رجل سیاسی باید تعیین تکلیف شود نباید برخورد جنسیتی و مردانه داشته باشیم. من شخصا موافق هستم. خانم های توانمند در کشور مطرح هستند و منظور از رجل سیاسی، مردان نیست و باید خانم ها هم مطرح شوند و این باب باز شود. خانم ها نه تنها چیزی از مردان کمتر ندارند بلکه بسیار فعالانه و مسئولانه تر رفتار کرده اند. باید در این زمینه تکلیف روشن شود. ما هنوز به مصداقی نرسیده ایم ولی نگاهمان بر فراهم کردن این بستر و استفاده از بانوان است.

پیش‌بینی روحانی اصلاح‌طلب درباره انتخابات ۱۴۰۰

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: انتخابات پیش رو به شکل سال ۹۸ خواهد بود منتهی این بار چون خبرگان، ریاست جمهوری و شورای شهر با هم هستند شاید از نظر فامیلی و قبیله‌ای مردم در روستاها بیشتر شرکت داشته باشند.یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اگر انتخابات مانند گذشته باشد و مردم بروند در صف، رای بدهند قطعا علتی خواهد بود که مشارکت پایین بیاید.«ناصر قوامی»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در خصوص عوامل کاهش مشارکت در انتخابات ۹۸ اظهار کرد: مهندسی انتخابات به وسیله نهادهای قدرت سبب شده مردم واقعا رغبتی به انتخابات نداشته باشند ضمن اینکه مشکلات اقتصادی مزید بر علت است ولی یک علت اصلی همان نظارت شورای نگهبان بوده که سالیانی است مردم از آن ناراضی هستند.او افزود: به نظر من انتخابات پیش رو به شکل سال ۹۸ خواهد بود؛ منتهی این بار چون خبرگان، ریاست جمهوری و شورای شهر با هم هستند شاید از نظر فامیلی و قبیله ای مردم در روستاها بیشتر شرکت داشته باشند، ولی در شهرهای بزرگ و مراکز استان این دوره هم فکر می کنم اگر از انتخابات مجلس کمتر نباشد، بیشتر نخواهد بود.قوامی در ادامه خاطرنشان کرد: بحران‌هایی که کشور پشت سر گذاشته در کاهش مشارکت حداقلی تاثیرگذار بوده تا جایی که مردم مخصوصا طبقه پایین جامعه بیشترین مشارکت را داشتند و امروز از نظر اقتصادی دچار مشکل شده اند. مساله دیگر کروناست که باید ببینیم چگونه می خواهند انتخابات را برگزار کنند، اگر انتخابات مانند گذشته باشد و مردم بروند در صف، رای بدهند قطعا این هم علتی خواهد بود که مشارکت پایین بیاید.

خبر جدید درباره حوادث شهرستان سراوان

به دنبال وقوع حوادث اخیر در گذر مرزی با کشور پاکستان دادستان نظامی استان سیستان و بلوچستان از تشکیل پرونده‌ای در این ارتباط در دادسرای نظامی خبر داد.علیرضا موسایی دادستان نظامی استان سیستان و بلوچستان در این باره گفت: درباره حوادث رخ داده در گذر مرزی شمسر شهرستان سراوان، از همان لحظات ابتدایی، پرونده‌ای در دادسرای نظامی استان تشکیل شد که به طور ویژه در دست رسیدگی است.وی تأکید کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح استان سیستان و بلوچستان با رعایت عدالت و انصاف به موضوع رسیدگی می‌کند و قطعاً احقاق حق خواهد شد.موسایی در مورد حمله به پاسگاه کورین هم توضیح داد: تعرض مسلحانه به این مرکز انتظامی توسط اشرار مسلح و معاندان نیز با حساسیت و دقت لازم و به طور ویژه دنبال خواهد شد.دادستان نظامی استان سیستان و بلوچستان در پایان گفت: ابعاد این حوادث در دست بررسی است و به محض تکمیل تحقیقات به اطلاع عموم خواهد رسید.

پیشنهاد تازه یک نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری

نایب رئیس مجلس شورای با پیشنهاد ایجاد دولت محلی گفت: باید دولت محلی را مردمان هر منطقه انتخاب کنند و حضور نخبگان می‌تواند در این راستا موثر باشد چرا که نظام شایستگی بسیاری دارد و باید افراد لایق انتخاب شوند.قاضی زاده بیان کرد: مرکزگرایی در استان ها باعث شده که به جز کلانشهرها دیگر شهرستان‌ها پیشرفت نکنند و لرستان به علت مساله اشتغال و نرخ بالای بیکاری یک استان ویژه می‌باشد که از منابع طبیعی به علت نبود علم و فناوری و نبود سرمایه‌گذاری مناسب بی‌بهره مانده که موجب مهاجرت نیروی انسانی شده است.وی با اشاره به اینکه نرخ سرمایه‌گذاری دولت باید بر اساس شاخص عقب ماندگی هر استان افزایش یابد گفت: دولت تنها ۱۵ درصد از سرمایه گذاری در قالب توسعه کشوری نقش دارد و ۸۵ درصد دیگر متعلق به بانک ها و بنگاههای غیردولتی و یا بخش خصوصی می باشد.قاضی زاده هاشمی ادامه داد: سرمایه‌گذاری عظیم در برخی از استان‌ها صرفاً دولتی نیست و با مشارکت صندوق‌های سرمایه‌گذاری بزرگ داخلی و خارجی رخ می‌دهد.

فایننشال تایمز: بایدن فرصت اندکی برای نجات برجام دارد

یک روزنامه انگلیسی در گزارشی تاکید کرد فرصت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای نجات برجام اندک است.فایننشال تایمز در گزارشی با عنوان "جو بایدن فرصت اندکی برای نجات برجام دارد" نوشت: هدف جو بایدن برای بازگشت به توافق هسته ای که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا سعی در نابودی آن داشت، همواره یک روند در حال بررسی بوده است.به نوشته این روزنامه، تصمیم سه سال قبل ترامپ برای خروج از توافق هسته ای و اعمال تحریم های شدید بر ایران اندک تلاش تنش زدایی بین دشمنان قدیمی را از بین برد.فایننشال تایمز با اشاره به اقدام ایران در توقف اجرای پروتکل الحاقی،‌ سفر هفته گذشته رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران و دستیابی به تفاهمی مشترک در خصوص انجام برخی راستی آزمایی ها به مدت سه ماه نوشت: این امر فرصتی برای دولت بایدن و طرف های اروپایی برجام فراهم کرده که باید از آن استفاده کنند تا شرایطی به وجود آورند تا با ایران بر سر گام های بعدی تعامل کنند.این روزنامه انگلیسی در ادامه تاکید کرد آمریکا می تواند اقدامات بیشتری انجام دهد تا اعتماد ایران را به دست آورد. یک گزینه می تواند اجازه فروش نفت خام به کشورهایی مثل کره جنوبی و ژاپن باشد تا ایران به میلیاردها دلار پول نفت خود که نزد این کشورها نگه داشته شده،‌ دسترسی پیدا کند.

انتقاد نظریه‌پرداز آمریکایی از سیاست جو بایدن درقبال برجام

یک نظریه‌پرداز آمریکایی در توییتی اظهار کرد که اگر دولت بایدن اصرار کند که ایران "گام اول را بردارد"، نشان می‌دهد که آن‌ها چندان در دیپلماسی ماهر نیستند.به گزارش ایسنا، استفان ولت، نظریه‌پرداز مشهور آمریکایی و استاد روابط بین‌الملل روز جمعه در توییتی نوشت: اگر دولت بایدن بازگشت به برجام را با اصرار بر اینکه "ایران گام اول را بردارد" خراب کند - با اینکه این آمریکا بود که در سال ۲۰۱۸ علی‌رغم پایبندی کامل ایران توافق را ترک کرد - نشان می‌دهد که آن‌ها به آن اندازه‌ای که ادعا می‌کنند در دیپلماسی ماهر نیستند.

واکنش تند نماینده تهران به اظهارات واعظی

نظام الدین موسوی نماینده تهران در مجلس در توئیتی به اظهارات محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری درباره گرانی نرخ ارز واکنش نشان داد.وی در توئیتی نوشت:‏رئیس دفتر محترم رئیس جمهور گفته اند:نرخ ارز ایران ۲۷هزار تومان نیست، ما این کار را کردیم تا بتوانیم اقتصاد کشور را اداره کنیم.اگر بنده نماینده مجلس یک هفته پیش میگفتم دولت خودش ارز را گران میکند؛ متهم به توهین به رئیس جمهور،اخلال در اقتصاد و بازار ارز و تشویش اذهان عمومی میشدم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲۶
به چه چیز انتخابات دلخوش باشیم ؟؟

خداوکیلی دفعه های قبل رای دادیم چی شد ؟؟؟؟

همه را امتحان کردیم و فهمیدیم اصلاحطلب و اصولگرا هیچ فرقی باهم ندارند

برای چی رای بدیم ؟؟
عمرا رای بدم.
دیگه گول نمی خورم
این وضعیتی که برای مملکت درست کردید محصول و نتیجه همان انتخابات قبلی و اشتباه قبلی است
هر کی دلش خواست بیاد کاندید بشه ولی رای دادنی در کار نیست
به امام جمعه رشت بگویید مشکل حل شد

برو منزل و استراحت کن
ناطق نوری و علی مطهری هیچ شانسی در انتخابات ندارند چون از اساس آراء اصلاحطلبان کلا نابود شده و اصولگرایان با ۱۵ درصد شانس پیروز انتخابات خواهند بود

رای بی رای
مردم پول دارو ، غذا ، لباس و کرایه خانه و ....... ندارند اما امام جمعه رشت فقط لباس زنان را دید.

چقدر دقیق شده اند مردان در پوشش زنان
ناطق نوری و حسن خمینی مهره سوخته اند

شانس احمدی نژاد بسیار بالاست
بسیاری از مردم هنوز به محمود اعتماد دارند و تنها دلیل آنها برای رای دادن به او شکستن شاخ سیاستمدارانناکارامد و گرفتن انتقام مردم از سیاستمدارانی است که کشور را ارث پدری خود فرض کرده اند

اما عاقلان میدانند محمود آن روی دیگر سکه ی حسن روحانی است و رای نخواهند داد
کاش امام جمعه رشت در مورد سختی های معیشتی مردم و حداقل قیمت خیار و میوه و ..... هم افاضات میکرد
جناب بادام چیان مگر اعضا ی محترم مویتلفه بازوبند الکترونیک دارند؟؟؟؟؟؟؟البته بنا به فرمایش خودتان کار خلاف شرعی نیست اما خیلی ها هستند که این سنت را بجا میآورند ولی حتی همسر وفرزندانشان هم متوجه نمیشوند مگر بد شانسی بیاورند.
اصلاحطلبان حتی با کاندید شدن میرحسین و محمد خاتمی باز شانسی ندارند

بدبختی اینجاست که اصولگراها مانند انتخابات مجلس با کمترین آراء و انتخاب اقلیت مردم بر سر کار خواهند آمد و دوباره همه چیز از اول .....!!!!

چه مفت عمر و جوانی و سرمایه های مردم میان این رقابتهای تکراری ، فرمایشی و نمایشی سیاستمداران از بین رفت .
دو‌حزب چپ و راست هر دو مردود شدند باید حزب سومی بیاد و مملکت رو نجات بده مثل حزب رستاخیز
البته ایشون (به گفته شما) نماینده تهران نیستن فقط منتخب اقلیت هستن
ماه پشت ابر نماند

واعظی علنا گفت افزایش نرخ ارز کار دولت بوده

یعنی دست در جیب مبارک ملت کردن

در انتخابات نشانتان خواهیم داد.
اسلاح طلبان سال ۷۶ ناطق رو تخریب کردند حالا میگن نامزد ما است خخخخ
دوستان موتلفه ای!صیغه ممنوع
یکبار هم که یک نفر راستش را گفته ، چنان با او برخورد کردند
که کمتر از ۲۴ ساعت حرفش را پس گرفت و تکذیب کرد
( واعظی در خصوص بالا بردن نرخ عمدی ارز توسط دولت )
رای بی رای
خودشون موندن کی بیاد کی نیاد بعد تازه کی میخواد به کی رای بده
آقای بادامچیان، اگر صیغه بد است و موجب هوسرانی مردان، تن فروشی زنان برای کسب درآمد شده، خیلی واضح و مردانه اعتراف کنید و بگویید غلط است۔
ولی وقتی میگویید حلال است، باید جواب بدهید که به چه جرمی طرف رو از حزبتون اخراج میکنید۔
خانم‌ها مسئول بیماری های جنسی اقایان نیستند. همه جای دنیا ازادی پوشش داریم مردانشان هم تحریک نمی شوند. شما بهتر است به فکر درمان بیماری جنسی اقایان باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
از آمار 50درصدی خیانت زوجین مدینه فاضله مشخص است
رااااااای بی رااااااای
اصلاح طلبان‌اصلا واقعی نبستند فقط بازی می کنند اخه ناطق هم‌شد گزینه ؟
"اگر فردی در موتلفه صیغه کند اخراجش می‌کنیم."
این چه حرفی است !؟ ....
باسلام اگررئیس جمهور زن انتخاب کنیم انوقت ایشان برای خروج کشور هردقیقه باید ازهمسر محترمشان اجازه بگیرند بعد اگرهمسرمحترم اجازه ندادند ایشان حق خروج ازکشور رانخواهند داشت.
به هر دلیل و با هر شرایطی اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور در دور دوم دولت آقای روحانی سختی های آزار دهنده ای را برای مردم فراهم کرد و یکی از عوامل اصلی دلسردی مردم به مشارکتهای اجتماعی را رقم زد ، لذا عاقلانه ترین و مسئولانه ترین تصمیم برای کلیه عوامل دولت حاضر اعم از معاونین و وزراء عدم کاندیداتوری دورهء آینده ریاست جمهوری است. چون حضور هر یک تصویر سالهای سخت و بی نظمی های اقتصادی را به ذهن متبادر خواهد ساخت و دلسردی در حضور گسترده را به دنبال خواهد داشت. دولت آینده باید دولت عدالت اقتصادی و با رویکرد های جدید باشدچون مردم از این موضع بیشتر از عدالت اجتماعی ضربه خورده اند.
اولا
دبیر کل محترم موتلفه الان ججت شرعی عدم شرکت در انتخابات هستش تا سیستم بدونه بدون مردم هیچ هستش
دوما
حوادث سروان را هیچ توضیح ندادید اما بعد حوادث را توضیح می دید خوب مجبورم برم ببینم بی بی سی و بقیه چی میکن و هرچی هم اونها بگن را قبول کنم
این چه خبررسانی هستش؟؟؟
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر