بازدید 32851

واکنش بانک مرکزی به گفته‌های ارزی واعظی

حساب توئیتری بانک مرکزی به سخنان روز گذشته سیدمحمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور درباره واکنش نشان داد.
کد خبر: ۱۰۳۷۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸ 26 February 2021

به گزارش تابناک به نقل از فارس، حساب توئیتری بانک مرکزی نوشت: «برای جلوگیری از سوء استفاده و سوءبرداشت از صحبت‌های مسئولین محترم، شایسته است که اظهارنظر درخصوص مسائل تخصصی پولی وارزی به بانک مرکزی واگذار شود».

واکنش بانک مرکزی به گفته‌های ارزی واعظی

به نظر می‌رسد این اظهارات در واکنش به سخنان روز گذشته سیدمحمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در اصفهان مطرح شده باشد. واعظی گفته بود: «از نظر اقتصادی نرخ ارز در ایران ۲۵ یا ۲۷ هزار تومان نیست. ما این کار را کردیم تا بتوانیم اقتصاد کشور را اداره کنیم تا امروز دشمنان بگویند که فشار حداکثری شکست خورده است. روز‌هایی را پشت سر گذاشتیم که زیر ۱۰۰ هزار بشکه فروش نفت داشتیم و نمی‌توانستیم حتی پول آن را جابجا کنیم».

البته بعد از انتشار این خبر، امروز سیدمحمود واعظی رئیس دفتر روحانی در توضیح مصاحبه منتشر شده از خود، ضمن تکذیب آن گفت: «عامل افزایش نرخ ارز تحریم‌هاست و منظور من این بود که دولت علی‌رغم اینکه معتقد بود قیمت واقعی ارز ۲۵ تا ۲۷ هزار تومان نیست، اما با مقاومت، کشور را اداره کرد. هیچ‎گاه به دنبال گرانی ارز نبودیم».

صحبت‌های سیدمحمود واعظی درباره نوسانات قیمت دلار درحالی اظهار شد که وی در گذشته نیز اظهارات عجیبی درباره نوسانات بورس مطرح کرده و گفته بود: «کف ریزش شاخص بورس ۱۶۰۰-۱۷۰۰ است و دوباره در مسیر طبیعی خود به بالا می‌رود».
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۷
انفاقاً اولین بار است که یک مسئول حرف راست رو میگه.
بسیاری در این کشور فقط حرف میزنند و دولت را دچار مشکل میکنند. خموش باشید تا چند تا عاقل کار بکنند
یعنی برای اداره، هزینه های جاری، بجای اینکه هزینه هاتون رو کاهش و مدیریت کنید با افزایش قیمت دلار،، سنگینی و بدبختی رو به مردم هدیه دادید.
حرف راست رو از دهن محمودشون بشنوید
توی این کشور به این بزرگی از این آقا نا سخنگوتر پیدا نشد قحط الرجال هست
این را که عالم و آدم هم می دانند و خود رئیس جمهور هم گفته بود می تواند نرخ ارز را زیر ده تومان بیاورد. کتمان و انکار و تکذیب هایتان را هم برای خودتان نگاه دارید. همه می دانند که چه کسانی و چرا خون ایرانیان را در شیشه کرده اند.
رییس جمهور که استیضاح شدنی نیست . حداقل این شخص که با این وقاحت از فشار حداکثری دولت به مردم پرده برداری میکنه بدکنار شه
حالا یه نفر خواست راست حرف بزنه. بانک مرکزی میگه نگو که خودم دروعش را با وقاحت به این مردم بدبخت و فلاکت زده میگم.
من سیاست نمیدونم ولی میدونستم دولت خودش قسمت دلار برده بالا مردم باید تحمل کنن تحریم‌ها و فشارهای دولت رو
همتی جان پدر و مادرت دلارو بیار پایین. پدرمون درآمد.
آدم خوبی هستن ایشون. و من معتقد هستم انسانی به بیسوادی ایشون روی کره زمین وجود ندارد.
حالا قبول کردید ، خودتان مردم را بیچاره کردید ! شما دلتان به این مردم توسری خور نمی سوزه ! فقط به دنبال پر کردن جیب خودتان هستید !!! مردم هم قربانی .
ماست مالی ممنوع رئیس بانک مرکزی بایست بابت این اتفاق پاسخگو باشند
خود ریاست حمهوری فعلی هم وقتی در مجلس شورای اسلامی دوره قبل ، برای نمایندگان سخنرانی میکردند،شخصا در پاسخ به انتقاد نمایندگان در مورد چرائی کاهش ارزش پول ملی :
(نقل به مضمون) ریاست جمهور شخصا اقرار کردند که ما بخاطر مصالح مملکت تن به این کاهش ارزش پول ملی داده ایم وگرنه اگرخودمان بخواهیم ،میتوانیم تا ظرف دو هفته ،قیمت دلار رو به قیمت سابق برگردانیم.
ظاهرا :
اگر بانک مرکزی و سایر مسئولان ذیربط ،بعضا دچار آلزایمر شده اند
بهتر است تا برای هر مطلبی که قصد اظهار نظر در مورد انرا دارند
اقلا به حافظه دیجیتال در دسترس ،،سری بزنند
همون حرف اولش درست بوده و نرخ ارز را خود بزرگواران تعیین کرده اند تا بتوانند جبران عدم کفایت و بی لیاقتی خودشان در اقتصاد را از جیب مردم بفرمایند . . . . بعد دیدن خراب شد ؛ انرا منکر شدند .
تا این مسولین بر مردم حکومت می کنند وضع اقتصاد کشور درست نمی شود عراق افغانستان تورم ندارند ایران با این همه منابع ده درصد غارت می کنند نود درصد رفتن زیرفقر بی عدالتی ظلم چقدر کشوری که چهل سال بوجه ندارد عاقبت همین است بس کنید شعار دروغ تا که مردم به این مسولین امید ندارند
آها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان