بازدید 16737

طرح مجلس برای اختصاص سهمیه بنزین به کد ملی

ایرنا به نقل از رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: یکی از طرح‌ها برای تغییر در سهمیه‌بندی بنزین این است که بنزین را به کد ملی افراد اختصاص دهیم.
کد خبر: ۹۹۷۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵ 17 August 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، فریدون عباسی امروز در حاشیه مراسم امضای ۱۳ قرارداد برای نگهداشت تولید نفت در جمع خبرنگاران، افزود: امضای این قراردادها به معنای گشایش بیشتر و استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای حل مشکلات است.

وی با اشاره به اینکه اینکار باعث می‌شود توان مدیریتی کشور در حوزه نفت و گاز تقویت شود، ادامه داد:‌ اجرای این قراردادها به رونق ساخت داخل تجهیزات کمک می‌کند و استفاده از نیروهای ایرانی در پروژه‌های داخلی را تقویت کرده و زمینه را برای صدور خدمات تخصصی در حوزه نفت و گاز هموار می‌کند.

عباسی به توجه به مسوولیت‌های اجتماعی در صنعت نفت اشاره کرد و گفت: هر کار صنعتی که صورت می‌گیرد جمعیت را متمرکزتر از گذشته می‌کند و تمدن جدید صنعتی ایجاد می‌شود. این جمعیت نیازمند اقدامات خاصی است که مسولیت‌های اجتماعی آن را محقق خواهد کرد.

وی در خصوص مطرح شدن بحث تغییر سهمیه‌بندی بنزین در مجلس تاکید کرد:‌ شدت مصرف انرژی در ایران بالا است زیرا حمل و نقل شهری و حمل ونقل عمومی توسعه مطلوب نداشته است. بنابراین در راستای صرفه‌جویی در مصرف سوخت باید بین سه وزارتخانه صنعت، ‌کشور و نفت هماهنگی ایجاد شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس افزود: مصرف سوخت در بنزین و گازوئیل منطقی نیست و هر زمان که تصمیمی برای کنترل این مصرف گرفته می‌شود، ‌با افزایش قیمت ارز، ‌دوباره تصمیمات بی‌اثر خواهد شد. در کنار آن همواره میل به قاچاق وجود دارد زیرا به مناطق مرزی برای اشتغال توجه نشده و از تفاوت قیمت در سوخت استفاده می‌کنند.

 

به گفته عباسی تا زمانی که نرخ ارز کنترل نشده، ارزش پول ملی حفظ نشود و قیمت بنزین را واقعی نکنیم، مصرف بی رویه خواهیم داشت و بهره‌وری هم ایجاد نمی‌شود.

وی ادامه داد:‌ برای این منظور، ‌درباره طرح‌های مختلفی بحث می‌شود که یکی از آنها این است که بنزین را به کد ملی اختصاص دهیم و این سهمیه قابل فروش باشد. طرح دیگر که جامع‌تر است اینکه واحد جامع انرژی تعریف کنیم که این کار مدیریت را در مصرف انرژی ممکن خواهد کرد.

عباسی افزود:‌ سعی می‌کنیم با همفکری با وزارت نفت طرحی را ارائه کنیم که قابل اجرا باشد و دولت آن را قبول کند.

وی با تاکید بر اینکه از کارهای شتاب‌زده نتیجه نمی‌گیریم، گفت:‌ مجلس درک می‌کند که دولت مشکلات مالی دارد و می‌خواهد به هر نحوی نقدینگی جامعه را کنترل کند. در کنار آن کسری بودجه نیز وجود دارد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد:‌ تا زمانی که قیمت بنزین واقعی نشود، قاچاق آن ادامه خواهد یافت.

به گفته عباسی، ‌ موضوع فروش بنزین به قیمت ۹۰ درصد فوب خلیج فارس در مجلس مطرح نشده و ممکن است تنها نظر شخصی یکی از نمایندگان باشد.

وی رابطه مجلس و وزارت نفت را مطلوب دانست و افزود:‌ تا کنون جلسات متعددی با وزیر نفت و معاونان وزارت نفت داشتیم. البته ممکن است نمایندگانی وابسته به جناح خاصی باشند و حرکات مورد نظر خود را انجام دهند اما جو قالب، جو همدلی و همراهی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۲۲
خیلی حمل و نقل عمومی خوبی دارین بگین مردم رو می خواین زجر بدین بالاخره یه روز همه چی خوب میشه
مصرف غیرمنطقی سوخت بدلیل کیفیت ماشین هاست که در هر صد کیلومتر متوسط ده لیتر مصرف میکنند و با احتساب پیمایش معمولی 2000 کیلومتر در ماه حدود 200 لیتر بنزین هر ماشین حداقل نیاز دارد... اشکال در تکنولوژی ماشین ها و کیفیت خود بنزین است... اول این را درست کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
سوراخ دعا را گم کرده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
زورشون به غول های خودرو نمیرسه میان سر مردم تلافی میکنن.دقیقا موافقم که مشکلو از ریشه باید حل کرد
عالی
حداقل فقرایی که ماشین ندارند از این حق محروم نمی شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
تورمش سر همین فقرای بدون ماشین خراب میشه
ناشناس
| Sweden |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
اشتباه نکنید این طرح مانند طرح برداشتن سوبسید، فقرا را فقیرتر خواهد کرد
بهانه برای کاهش سهمیه‌ها و افزایش قیمت
وقتی نماینده با رانت شورای نگهبان و حداقل آرا به مجلس بیاید بیشتر از این نباید از آنها انتظاری داشته باشید . از کوزه برون همان تراود که در آن است !
اینها نمایندگان پوپولیسمی احمدی نژادی هستند .
رئیس کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد:‌ تا زمانی که قیمت بنزین واقعی نشود، قاچاق آن ادامه خواهد یافت.
آقای رییس کمی فراتر را هم ببینید.یک اصل ساده را تکرارنکنید.اقتصاد نیاز به حراف نداردبه متفکر و خلاق نیاز دارد
مگر قائله آبان 98 را فراموش کردید چرا دنبال شر می گردید؟
ھمان آش وھمان کاسہ سردرگمی بنزینی وبہ تبع اون گرانی چرخہ دوبارہ اشتباہ ھمہ چیز تابعی از قیمت بنزین بودہ وھست باز ھم بکام ثروتمندان
بسیار خوب است...هر نوع یارانه ای را باید براساس افراد تعیین کرد
فقرا با اين روند فقيرتر خواهند شد چون کرايه ها افزايش مي يابد و تورم وحشتناک خواهد شد همانگونه که ارزش يارانه فقط 2 هزار تومان زمان مصوب مي باشد ارزش فروش بنزين فقرا هم با اين شاهکار تصميم گيرندگان بي تخصص بي ارزش خواهد شد و تورم امان همه را خواهد بريد ما مردم نسبت به عواقب اين طرح ناپخته عده اي بي تخصص و ناکارآمد که مشخص نيست از کجا و با چه روشي مدرک گرفته اند هشدار ميدهيم.
حقوق را به میزان حقوق عراق و ترکیه و کشورهای خلیج فارس برسانید
تعرفه واردات خودرو نو و دست دوم را بردارید
قیمت کالاهای اساسی را هم به قیمت کشورهای همسایه برسانید
دست از فحاشی به کشورهای دیگر و پرچم آتش زدن هم بردارید
دست دزدان و غارتگران بیت المال را قطع کنید

بعد مطمئن باشید مردم هم حاضرند بنزین و برق و آب و گاز را به قیمت کشورهای همسایه مخصوصا فوب خلیج فارس بخرند .....
چهل ویکسال است که این بنزین را تو سر مردم میکوبید بابا دیکه بس است به خدا قسم خسته شدیم اقا خلاصمان کنید مرگ یکبار شیون یکبار .چقدر منت سر مردم میگذارید قیمت یک لیتر بنزین در ابتدا58 ده ریال بوده وحالا سی هزار ریال وبا منتی که سر مردم گذاشته اید با کارت سوخت و60 لیتر در ماه15000 ریال .
به جای این حرفهای مشکل زا و تنگ نظرانه و غیر کارشناسی لطفا
بروید ماشین کم مصرف تولید نمایید یا از خارج وارد نمایید شما کمر طبقه متوسط جامعه را شکستید جامعه یا فقیر است یا میلیلرد در ،همان دولتی های میلیاردی که در لواسان هستند و ویلا ۷۰۰ میلیاردی دارند ،در هند ماشین های سواری ۴ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت دارند اما در ایران آقازاده ها در ایران خودرو پژو تولید می نمایند که در ۱۰۰ کیلومتر ۱۰ لیتر مصرف دارد .
قیمت دلار را بیاورید پایین تا قیمت بنزین واقعی شود. چرا می خواهید قیمت بنزین را بالا ببرید؟
تا زمانی که ارز تک نرخی نشده است همین آش است و همین کاسه و فسادهای نجومی ارزی
چرا بعضی نمایندگان هر کاری میکنند که کشور را شلوغ پلوغ کنند ،...
طرح اختصاص سهمیه بنزین به کد ملی عین اجرای عدالت است، برای هزاران افراد مستضعف چو منی که ماشین نداریم، اگه این طرح به سرانجام برسه میشه به این مجلس امیدوار بود.
در امارات برق مجانی شد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان