بازدید 11745

امشب نبرد کاپیتان تیم برانکو با کاپیتان تیم کی روش

کد خبر: ۹۹۱۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱ 18 July 2020

شکست سپاهان در تبریز و شهرخودرو مقابل پارس جنوبی در جم باعث شده تا اکنون شاگردان یحیی گل محمدی بیش از هر زمان دیگری در آستانه قهرمانی زودهنگام و رکورد تاریخی در فوتبال ایران قرار داشته باشد.

به گزارش تابناک ورزشی، سپاهان در ادامه نتایج ناموفق خود طی هفته‌های اخیر در ۶ بازی تنها موفق به کسب ۶ امتیاز شده و البته این هفته در کورس بالانشینان برابر تراکتور نیز شکست خورد، آن‌ها را تقریبا از شانس تصاحب جام خارج کرده است. سپاهان با دستیابی به ۴۲ امتیاز در ۵ هفته پایانی در صورتی که به حداکثر امتیاز دست یابد، ۵۷ امتیازی شده و این در حالیست که باید امیدوار باشد پرسپولیس در ۶ بازی باقیمانده خود شکست بخورد که کاملا بعید به نظر می‌رسد.

اما در حال حاضر تراکتور شاید بزرگترین خطر برای پرسپولیس در صدر محسوب شود. شاگردان ساکت الهامی با پیروزی ارزشمند این هفته خود به امتیاز ۴۴ رسیدند تا سکوی دوم جدول را از آن خود کنند. پیروزی احتمالی در ۵ بازی پایانی نیز آن‌ها ۵۹ امتیازی خواهد کرد و در این صورت پرسپولیس طی ۶ بازی باقیمانده خود کمتر از ۳ امتیاز کسب کند که این موضوع هم شاید غیرممکن و بعید به نظر برسد.

دیگر مدعی این فصل هم شهرخودرو محسوب می‌شد که آن‌ها نیز شرایطی همچون سپاهان دارند و در ۵ بازی باقیمانده در صورت دستیابی به حداکثر امتیازات ۵۷ امتیازی خواهند شد و تنها در صورتی مانع قهرمانی پرسپولیس می‌شوند که شاگردان یحیی گل محمدی از ۱۸ امتیاز ممکن خود، کمتر از ۱ امتیاز کسب کنند.

استقلال نیز شانسی مشابه تراکتور و البته با یک بازی کمتر را دارد. شاگردان فرهاد مجیدی بعد از پیروزی خوبی که در آبادان کسب کردند اکنون ۴۱ امتیازی شده‌اند و ۱۸ امتیاز دیگر طی ۶ دیدار باقیمانده را پیش رو دارند. موضوعی که پرسپولیس تنها با دستیابی به کمتر از ۳ امتیاز شانس خود را از دست می‌دهد و با روندی که سرخ‌ها در طی دیدار‌های اخیر داشته‌اند این موضوع دور از دسترس به نظر می‌رسد.

فولاد، اما شاید یک شانس باورنکردنی را پیش روی خود ببیند. حریف پرسپولیس در بازی مستقیم که کمتر از ۲۴ ساعت دیگر برگزار می‌شود اکنون با توجه به شرایطی که مثبت شدن چند بازیکن این تیم به کرونا شکل داده‌اند دو دیدار اخیرش با تعویق مواجه شده است. فولاد که اکنون ۳۹ امتیازی محسوب می‌شود در صورتی که ۸ بازی خود را با پیروزی پشت سر بگذارد، ۶۳ امتیازی خواهد شد و این موضوع باعث خواهد شد تا پرسپولیس در حال حاضر به ۷ امتیاز دیگر نیاز داشته باشد.

پرسپولیس – فولاد؛ آزادی برای چهارمین بار به رنگ قرمز
استادیوم آزادی طی چهار فصل اخیر میزبان قهرمانی‌های پرسپولیس بوده است. اتفاقی که اینبار هم سرخ‌ها در انتظار تحقق آن با یحیی گل محمدی هستند. این تصویر جالبی است که امیرحسین خیرخواه، عکاس ورزش سه امروز از استادیوم آزادی ثبت کرده است. استادیومی که به همت کانون هواداران پرسپولیس با بنر ویژه روی سکو‌ها مهیای میزبانی از دو تیم سرخپوش فوتبال ایران و البته قهرمانی شاگردان یحیی گل محمدی است.

امروز نبرد کاپیتان تیم برانکو با کاپیتان تیم کی روش

جواد نکونام کاپیتان ایده آل و مرد مورداعتماد کارلوس کی روش در زمان حضورش در تیم ملی بود. او حالا در دوران مربیگری نیز به نظر راه سرمربی پرتغالی سابق تیم ملی را می‌برد.

یحیی گل محمدی در تورنمنت بوسان ۲۰۰۲ کاپیتان تیم برانکو بود و با رهبری تیم جوان ایران در نهایت جام قهرمانی را بالای سر برد، این آخرین قهرمانی ایران در یک تورنمنت آسیایی است.

پرسپولیس در صورتی که امروز موفق به شکست فولاد خوزستان و شاگردان جواد نکونام شود، در فاصله ۵ هفته مانده به پایان قهرمانی خود را در لیگ تثبیت و نهایی خواهد کرد. این پیروزی احتمالی، شاگردان یحیی گل محمدی آن‌ها را به امتیاز ۵۹ خواهد رساند تا در ۵ هفته پایانی دسترسی هیچ کدام از تیم‌های تراکتور، سپاهان، شهرخودرو، استقلال و فولاد به آن‌ها غیرممکن شود. آیا یحیی گل محمدی موفق خواهد شد در بازگشت دوباره به پرسپولیس، یک رکورد ویژه برای قهرمانی زودهنگام را به نام خود و شاگردانش کند یا خیر؟

نکونام که به تازگی دوره مربیگری خود را آغاز کرده و البته با صعود نساجی به لیگ برتر و کسب نتایج مناسب با فولاد خوزستان توانسته امیدواری بزرگی را ایجاد کند در دوره پایانی بازیگری کاپیتان تیم کی روش در اردوگاه ملی محسوب می‌شد و در سمت مقابل نیز یحیی گل محمدی به عنوان کاپیتان تیم ملی تحت هدایت برانکو می‌تواند یک تقابل ویژه در آزادی برای دستیابی به قهرمانی محسوب شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی