بازدید 42939
ضرورت سرعت عمل در اتخاذ یک تصمیم مهم توسط دولت و مجلس – ۲

دولت منتظر از نصاب انداختن کابینه توسط مجلس است! / چرا نظارت جدی بر دولت، بهتر از برکناری بیش از دو وزیر است؟

این مساله حتما توجیه و بهانه خوبی هم برای بدنه حامی دولت ائتلافی ایجاد خواهد کرد که شاید زمینه بهره گیری انتخاباتی هم برای آنها مهیا سازد؛ لذا دست زدن به جراحی عمیق در دولت و در پس آن از نصاب افتادن کابینه به منظور کسب رأی اعتماد مجدد از مجلس، اصلا گزینه مطلوبی نمی تواند باشد و بر مبنای نکاتی که به آن اشاره شد، تصمیم به انجام تغییر اساسی در دولت...
کد خبر: ۹۸۸۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹ 05 July 2020

دولت منتظر از نصاب انداختن کابینه توسط مجلس است!/ چرا نظارت جدی بر دولت بهتر از برکناری بیش از دو وزیر است؟

فرصت و زمان برای بهبود وضعیت کشور به ویژه برای دولت تدبیر و امید بسیار کم است. هفت سال از آغاز به کار دولت به ریاست «حسن روحانی» می‌گذرد و هنوز بعضا صحبت‌هایی از دولت قبل از او توسط تیم تدبیر و امید و برخی همراهانشان شنیده می‌شود؛ هرچند نمی‌خواهیم اشکالات دولت قبل از روحانی را در این گزارش مورد اشاره قرار بدهیم، واقعا پذیرفته نیست که یک دولت بعد از بر جای گذاشتن یک کارنامه هفت سال و در سال آخر دوره دومش بخواهد چنین توجیهات غیرمنطقی و غیر عقلانی بکند.

به گزارش «تابناک»، یکی از ایراداتی که بسیاری از کارشناسان به ویژه در بین مخالفان دولت روحانی، به او و همراهانش می‌گرفتند، این بود که دولت تمام مشکلات و راه حل‌های آن را در حوزه سیاست خارجی و برقراری ارتباط و انعقاد قرارداد با خارجی‌ها و به ویژه آمریکا و اروپا می‌داند و تمام تمرکز و برنامه هایش را مبتنی بر این موضوع چیده است که این امر می‌تواند تهدید جدی برای کشور باشد؛ به این معنا که وقتی فلان کشور خارجی یا فلان رئیس جمهور تصمیم گرفت که با ایران در ادامه راه همکاری نکند، تمام برنامه‌های کشور بهم ریخته و وضعیت کاملا بغرنج و سخت می‌شود. نظیر این موضوع به وضوح در برجام دیده شد، تا جایی که رئیس جمهور آمریکا به دلیل اینکه دولت قبل از او یک قرارداد بین المللی را امضا کرده است، از آن خارج می‌شود و دنبال انعقاد قرارداد و رسیدن به توافق جدیدی است!

این مساله دو ایراد مهم و اساسی داشت؛ اینکه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی یا به هیچ انگاشته و یا کمترین تمرکز بر آن گذاشته شد و دوم آنکه تمام برنامه‌های توسعه‌ای در حوزه اقتصاد، تولید، اشتغال، کاهش تورم، انتقال تکنولوژی و ... بر مبنای تعهد تمام و کمال خارجی‌ها بسته شد که با کوچکترین حرکت خلاف تعهدات آن‌ها تمامی این برنامه‌ها با مشکل مواجهه می‌شد؛ کما اینکه پس از خروج آمریکا از برجام این اتفاق افتاد و کشور دچار مشکلات و خسران بسیار زیادی از این ناحیه شد.

این مساله دو ایراد مهم و اساسی داشت؛ اینکه ظرفیت ها و توانمندی های داخلی یا به هیچ انگاشته شد و یا کمترین تمرکز بر آن گذاشته شد و دوم اینکه تمام برنامه های توسعه ای در حوزه اقتصاد، تولید، اشتغال، کاهش تورم، انتقال تکنولوژی و ... بر مبنای تعهد تمام و کمال خارجی ها بسته شد

حالا بحث این است که دولت در سال آخر خود چه می خواهد بکند؟ بیش از دو سال و نیم است که مشکلات عدیده ای به ویژه از حیث اقتصادی پیش روی جمهوری اسلامی و مردم آن قرار گرفته است. شکاف طبقاتی هر روز بیشتر؛ ثروت ثروتمندان بیشتر و قشرهای متوسط و فقیر جامعه هر روز فقیرتر می شوند و دولت و دولتمردان هم همچنان مشغول گفتار درمانی هستند و البته هر روز هم وضعیت برای مردم سخت و سخت تر می شود.

«ضرورت سرعت عمل در اتخاذ یک تصمیم مهم توسط دولت و مجلس» موضوعی بود که روز گذشته درباره آن طی یک گزارش صحبت شد و احتمال اقدامات مختلفی که ممکن است بین دولت ائتلافی اصلاح طلبان و اعتدالیون و مجلس اصولگرا شکل بگیرد؛ در بدبینانه ترین و خوشبینانه ترین حالات آن تحلیل و بررسی شد که حتما این موضوعات در مجلس و دولت هم مورد کنکاش و تحلیل قرار گرفته است.

دولت در سال آخر خود چه می خواهد بکند؟ بیش از دو سال و نیم است که مشکلات عدیده ای به ویژه از حیث اقتصادی پیش روی جمهوری اسلامی و مردم آن قرار گرفته است. شکاف طبقاتی هر روز بیشتر؛ ثروت ثروتمندان بیشتر و قشرهای متوسط و فقیر جامعه هر روز فقیرتر می شوند و دولت و دولتمردان هم همچنان مشغول گفتار درمانی هستند

یکی از موضوعات مطرح این بود که با توجه به لب مرزی بودن دولت، مجلس ممکن است در راستای بهره گیری از ابزار نظارتی خود و برای وادار ساختن قوه مجریه به انجام اقدامات ضرروی و مهم به نفع مردم دست به جراحی کابینه بزند یا خیر؟ اگر فرض را بر درستی این گزاره بگذاریم و مجلس اصولگرا هم بخشی از دولت را ضعیف و نیازمند بازنگری بداند، طبیعتا خیلی دست بازی برای این موضوع نخواهد داشت.

در صورتی که قوه مقننه به سمت انجام چنین اقدامی برود، تنها دو گزینه برای جابجایی و برکناری در بین وزیران خواهد داشت،چون در صورتی که قوه مجریه را نیازمند جراحی عمیق تر و تغییرات جدی تر بداند؛ با توجه به تغییراتی که تاکنون در دولت دوازدهم انجام شده، کابینه بیش از ۵۰ درصد تغییر را شاهد خواهد بود و مطابق با قانون در چنین شرایطی، دولت و کابینه نیازمند اخذ رأی اعتماد مجدد از مجلس خواهند بود.

برخی بر این عقیده هستند که اگر مجلس دست به جراحی عمیق در دولت دوازدهم بزند و تغییرات گسترده در کمتر از یک سال باقی مانده به انتخابات و پایان عمر تدبیر و امیدی ها اعمال کند، طبیعتا رئیس جمهور و قوه مجریه هم عکس العمل هایی برای به حاشیه بردن مسئولیتشان در ایجاد مشکلات کنونی برای مردم و کشور خواهند داشت که تحقق چنین موضوعی امر مطلوب برای ما نخواهد بود.

اگر مجلس دست به جراحی عمیق در دولت دوازدهم بزند و تغییرات گسترده در کمتر از یک سال باقی مانده به انتخابات و پایان عمر تدبیر و امیدی ها اعمال کند، طبیعتا رئیس جمهور و قوه مجریه هم عکس و عمل هایی برای به حاشیه بردن مسئولیت شان در ایجاد مشکلات کنونی برای مردم و کشور خواهند داشت

برخی عقیده دارند اگر مجلس به دنبال ترمیم جدی کابینه و برکناری وزیران ضعیف برود، با واکنش جدی دولت مواجه خواهد شد؛ بدین ترتیب که اگر کابینه از نصاب بیفتد، دولت احتمالا به سمت معرفی چهره هایی خواهد رفت که مجلس اصلا تمایلی به آنها ندارد و نخواهد داشت؛ از طرفی علیرغم مخالفتی که در مجلس با چنین گزینه هایی خواهد شد، قوه مجریه و رئیس جمهور در معرفی گزینه های نامطلوب قوه مقننه اصرار کرده و بر آن خواهند ایستاد.

بر مبنای این تحلیل، شاید این روند، یعنی دعوای مجلس و دولت برای به کارگیری گزینه هایی که توافق دو طرفه بر سر آنها وجود دارد، ماه ها طول بکشد و در نهایت هم هیچ دستاوردی از این حراجی عمیق حاصل نشود، تا جایی که در یک سال آینده بیشتر وزارتخانه ها و اقدامات در دولت به همین بهانه تعطیل خواهد شد و عملا اتفاق خاصی نیفاتد و این موضوع خروجی اقدام مجلس را هم صفر خواهد کرد.

اما این شرایط فرصت بی نظیری را برای دولت ائتلافی اصلاح طلب – معتدل ایجاد خواهد کرد؛ فرصتی که حتی ممکن است تمام بی عملی های دولت را بخواهند پای آن بنویسند و بگویند در هفت سالی که دولت تدبیر و امید بر سر کار بوده، همواره قصد استفاده از چنین چهره هایی داشته که اگر مجلس فرصت آن را فراهم می کرد، شاید اکنون با مشکلات کنونی کشور دست و پنجه نرم نمی کرد و معضلات به مراتب کمتر بود!

فرصتی که حتی ممکن است تمام بی عملی های دولت را بخواهند پای آن بنویسند و بگویند در هفت سالی که دولت تدبیر و امید بر سر کار بوده؛ همواره قصد استفاده از چنین چهره هایی داشته که اگر مجلس فرصت آن را فراهم می کرد، شاید اکنون با مشکلات کنونی کشور دست و پنجه نرم نمی کرد

این مساله حتما توجیه و بهانه خوبی هم برای بدنه حامی دولت ائتلافی ایجاد خواهد کرد که شاید زمینه بهره گیری انتخاباتی هم برای آنها مهیا سازد؛ لذا دست زدن به جراحی عمیق در دولت و در پس آن از نصاب افتادن کابینه به منظور کسب رأی اعتماد مجدد از مجلس اصلا گزینه مطلوبی نمی تواند باشد و بر مبنای نکاتی که به آن اشاره شد، تصمیم به انجام تغییر اساسی در دولت دستاوردی نخواهد داشت.

بنابراین بهتر است مجلس بهره گیری از ابزارهای نظارتی در مقابل دولت را بیشتر در دستور کار قرار دهد و به سمت استفاده هرچه بیشتر از این مقوله به منظور وادار کردن دولت و وزیران به انجام اقدامات مطلوب و تاثیر گذار به نفع مردم برود. این بهترین اقدامی است که در یک سال باقی مانده از دولت، مجلس می تواند انجام بدهد و از آن بهره بگیرد.

ادامه دارد...

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹۷
یک زمانی تحلیلهای سید مسلم را اینجا میخواندیم و حالا.... دوست عزیز ماشین پنچر نمیتواند حرکت کند. اگر اروپا و امریکا را از معادلات حذف کنیم در کشوری که سیگار و نوشابه و لوازم خانه و اتومبیل و هواپیما و ترن و دارو و تجهیزات پزشکی و خلاصه از شیر مرغ تا جان ادمیزاد مصرف کننده و وارد کننده غرب هستیم چطور میشود کشور را اداره کرد و به پیش برد؟بیزحمت شما از خودت شروع کن و اینترنت و موبایل و لپ تاب و اتومبیل چینی یا موزامبیکی سوار شو بعد نسخه بپیچ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
مک بوک حسین اقا رو بگو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
الان اکثرا خودمان تولید می کنیم و در زمان گذشته هم نمان که رودست می خوری
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
ناشناس 2350 الان ما پراید تولید میکنیم اگه منظورت محصولات پرایدیه همون بهتر که رودست بخوریم
ناشناس
| France |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
به ۲۳:۵۰
اکثرا را خودتنان تولید می کنید؟ پسر جان وقتی فقط پشت کامپیوتر می شینی و نظر می نویسی و دستمزد می گیری همین می شه کدوم اکثر را خودت تولید می کنی؟ اگر اینجوریه چرا با کاهش ارزش ریال در برابر دلار همه جنس ها گرون می شه؟.
همه چیز از چین وارد می شه حتی با بسته بندی به زبان فارسی پول نفت را بلوکه کرده به جاش آشغال جنس های چینی را می دهد تو هم باور کردی همه چیز را خودت تولید می کنی
مجيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
دولت روحاني بجايي رسيده كه ماندن و رفتنش هر دو خسارت است. اشتباهات دولت عمدي است. مثلا حراج 62 تن طلا از پشتوان پول ملي يك خيانت تاريخي بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
اای کاش روحانی اینقدر کارامد باشد و با کناره گیری کمی از خسارت های عظیمی را که وارد کرده جبران کند.سیل تورم داره ما را به سمت مرگ و نیستی ناخواسته می بره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
آقای روحانی .از ضربه کاری و مهلک که بر پیکره نحیف ملت رنجور طی این هفت سال وارد کردی تشکر میکنیم ملت تا سالها بلند نخواهدشد
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
کاش فقط چرخ پنچر بود. اتفاقا دولت روحانی چرخ پنچر رو تا حدی پنچرگیری کرد و خوب هم راه انداخت، ولی دوستانی در داخل و خارج دایک دارند میخ زیر چرخهای مملکت میزارن و چرخها رو سوراخ میکنن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
البته همون چرخ پنچر رو هم این دولت تعمیر و ماشین رو تا حدودی راه انداخت. اما دوستانی در داخل و خارج دایما دارن چرخها رو پنچر میکنن که بنظر من کنار رفتن دولت و سپردن امور به همونها چندان هم کار بدی نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
متاسفانه ضعف تحلیل و تفکر سیستمی در جامعه و حتی در بین نخبگان سیاسی به چشم می خوره. البته تعصب و بی انصافی هم احتمالاً چاشنی بسیار مهمیه برای برخی اظهار نظرها و ... عده ای از سیاسیون و دوستانی که نظر می دهند. اگه می فرمایید تحریم ها و ارتباط سازنده با سایر کشورهای جهان اثر چندانی بر وضعیت داخلی ندارن، خود شما لطف بفرمایین و شاخص های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی دوره ریاست جمهوری آقای سید محمد خاتمی رو با دوره های بعد از اون مقایسه کنین. و تابناک عزیز! لطفا منصفانه و بدون هیچ سوگیری و با این باور که خدا بر تمامی رفتار و حتی نیت های ما آگاهه، شاخص هایی رو که در بالا گفتم، در دوره های ریاست جمهوری آقای سید محمد خاتمی با دوره های قبل و بعد از اون مقایسه کن و خودت باز هم بدون سوگیری و کاملاً منصفانه تحلیلش کن. قطعا نتیجه، جالب و خواندنی خواهد بود.
ناشناس
| Germany |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
سیاست خصوصی سازی ،،ضمینه اختلاس ها را اماده کرد و کشور را به فساد کشاند.
حال کشوری که صنایع مادر و معادن را به بخش خصوصی بشکل سهام واگزار می کند
از استقلال در تولید فاصله گرفته است ،ساده زیر بناها بدست تاراجگران افتاده است،نمیتواند بحران را حل کند
و متاسفانه هیچ کس دیگری هم قادر به باز پس گیری نیست، فاجعه ادامه خواهد داشت..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
دولت روحاني بجايي رسيده كه رفتنش همش سوده
و نه تنها خسارتی ندارد بلکه ارامشی به بازارها و اقتصاد میدهد1104
اگرنمایندگان مجلس واقعا خودرانماینده مردم میدانند اولین وزیری که بایداستیضاح وعزل شود سعیدنمکی وزیرمثلا بهداشت ودرمان است باشد.ضمن اینکه قوه قضاییه هم که که الحمدالله با قاطعیتی که ازآقای رییسی دیدیم که حتی مبارزه با فسادرا حتی درهسته مرکزی قوه قاطعانه شروع کرده واز مردم هم خواسته مدیران مفسد رابه قوه قضاییه معرفی کنند به جرایم بسیارجدی این فرد که از جرایم مالی گذشته وبه تجارت با جان مردم رسیده سریع وقاطع رسیدگی بنماید. انشالله
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
. حضرت آیت الله رئیسی چشم امید ما مظلومان به شماست هرچه سریعتر به پرونده این فرد رسیدگی نمایید مطوئن باشید دعای خیر هزاران هزار بیمار که قربانی تجارت دارویی شده اند پشت سرشماست.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
جالب اینکه داروهای خاص اگرایرنی باشد95درصدقیمتش رادولت میدهد ولی ما بااینکه حاضریم داروهای خارجی راباقیمت ازادهم بخریم نمکی به خاطرروابطش با برخی کارخانه های داخلی اجازه نمیدهد یعنی به دولت ضررمالی میزند وبه ملت ضررجانی. ممنوعیت واردات هرنوع کالا هم باید بامصوبه دولت باشد واصولا وزیرنمیتواند یکتنه دستورممنوعیت صادرکند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
از درخت نامناسب و ضعیف و بدون ثمری که از ابتدا کج و در جای نامناسب و اشتباه کاشته شده
و با بد ترین و کمترین مراقبت نگهداری شده است
و هر روز کسی شاخ و برگشت را شکسته و فروخته است
نباید انتظار داشته باشید
که میوه های شیرین و آبدار و خوشمزه ثمر بدهد !!؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
اولین وزیر باید ظریف باشد با چارتی که برای وزارت خارجه چیند و همه چیز را به هم ریخت انگار با بمب سیستم وزارت خارجه را منهدم کرد ایجاد بیش از ۱۶۰ پست ریس اداره و عدم برنامه ریزی برای ماموریت ها بطوری که در حال حاضر وزارت خارجه جزیره ای شده و هر معاونت و مدیر کلی برای خودش یک طرحی را اجرا می کند نمونه ان اقای مفتح و فرارش به سفارت بود که حالا . باید در اینده جوابگوی تصمیم هایش باشد ضربه زدن به مهم ترین بخش وزارت خارجه به لحاظ حفاظتاسناد و .....
دیگه دولتی نمی بینم
صبح تا ظهر هیچ ثباتی در قیمت ها نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
آن شاالله چینی ها میان با همکاری تابناک همه چیز رو درست می کنند. من نمی دونم ما مملکت رو دست کی ها دادیم خود چینی ها به حکومت کمونیستی شون بدبین اند. خودشون آرزوی داشتن ارتباط با امریکا دارند اونوقت ما رفتیم به چینی ها آویزون شدیم خاک تو سر مملکت داریتون
خودتون رو فریب ندید. وضعیت به گونه ای هست که کار خاصی اون هم در حوزه دلار و سکه از کسی بر نمیاد. حالا دولت بعدی هم بیاد وقتی تحریم ها ادامه داشته باشن، چه کار خاصی در این زمینه می تونه انجام بده. فقط کاری که می شد انجام داد و این دولت کوتاهی کرد، مسئله مسکن بود. می شد با راه اندازی ساخت و ساز مسکن، بسیاری از شغل ها رو فعال کرد و مردم هم خانه دار می شدن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
مانند کوبا اقتصاد را درست کنید
یا روسیه ای که بعد از تحریم شدنش تورمش پایین امد
بهانه که می اورید خودتان را گول می زنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
الان کوبا رو نمونه خوب میدونید ؟؟؟ مردمشون برای فرار از کشورشون حاضرن تو دریا شنا کنن ولی تو کوبا نمونن. همون روسیه هم اربعد از تحریم ارزشش پولش یک سوم شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
فرقی نداره کی رئیس جمهور باشه با این وضع تحریم ریال کاملا بی ارزشده و بحران اقتصادی عمیقتر خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
1234
تصمیمات اشتباه 100 بار بیشتر از تحریمها به مردم صدمه زده
اگر دولت راه حل مشکلات کشور را در انعقاد قراردادها با دولتهای اروپایی و آمریکا نبینید پس با کدام کشور ها ببیند ؟
با جیبوتی و بورکینافاسو و سریلانکا و عراق و سوریه ببیند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
با چینی های بی کیفیت دزد
دولت کشور رابه حال خودرها کرده
کمترین اقدام درمقابل این دولت استیضاح وبرگزاری انتخابات زودرس است تا یک دولت مقتدر روی کاربیاید
پاسخ ها
خخخ
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
دقیقا مانند مجلس مقتدر مردمی انقلابی
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
مجلس مقتدرتون رو هم دیدیم
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
سیاست اداره کشور مگر دست دولته؟ دولت کارت ای نیست فقط کارمند جز هستند.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
اخوی تا بحال هیچ خوبی نرفته که یک خوبتر بجایش بیاید و هیچ بدی نرفته تا بهتری بجایش بیاید
بنده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
راستی اسم فرودگاه مهرآباد عوض شد؟
منظورتان كدام دولت هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
دولت اگر بودجه نداشته باشد چه دولت هاشنی باشد چه خاتمی چه احمدی چه روحانی همیت است. قرفس نمیکند تنها راه جداساختن زندگی و معیشت مردم از دولت و نو اوری خود باوری و حفظ استقلال کشور است و این هم راه طولانی نداره فقط به یک مقاومت کوناه مدت همگانی نیازمند است بعد یک گشایش در کار مملکت میگیرد که تصورش را هم نمیتوان کرد. بله باید کمر بند ها را سفت بست مثل کشتی که دچار طوفان شده یک کشتی ممکن است 6 ماه در مسافرت باشد ولی مدت محدودی گرفتار طوفان میشود رفتار معقول ساکنان آن میتواند در به سر انجام رساندن ان نقش داشته باشند
بنده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
اگر منظورت ماه هست عزیز ما تا الان که 16 تیر 99 هست جز تلاطم چیزی ندیدم و فکر کنم شما سوار بر یک کشتی دیگر در یک مکان دیگر هستید نه در کشتی که ملت سوارند و نه در ایران
بعد اینقدر شعار اینقدر 6 ماه دیگر همه چیز خوبه می شه
دولت بعدی بیاد همه چیز خوب می شه
مجلس بعدی بیاد همه چیز خوب می شه
خسته نشدید
تا کی می خواهید به این نمایش های مسخره و تهوع آمیز ادامه دهید؟ همه می دانند که مجلس و وزرا هیچ کاره اند و تصمیمات در جای دیگر گرفته می شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
مثل این که خودت را می خواهی گول بزنی با اینکه بارها برات توضیح داده شده و دولت چه کارهایی میتواند بکند و می کند و از عمدا نمی کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
به ۲۳۴۵
دقیقا شما و امثال شما دارید بقیه را گول میزنید
و خودتان در حال بردن منافع بزرگ از کاسبی جنگ و تحریم هستید
و یا کلا رد داده اید و نمی دانید!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
عجب پس چرا سرکار موندن؟
بعد از 7 سال واقعا باید خیلی سطحی نگر باشی که این حرف رو میزنی.
هیچ دولتی اینقدر دستش باز نبوده و اینقدر خیانت نکرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
ناشناس 23:54 دولت تنها کاری که می تواند بکند بالابردن نرخ خدمات و تعرفه و قیمت هاست . چکار می تواند بکند ؟ شما 2 نمونه بفرمایید تا همه بدانند ! برای امور سیاسی و بین الملل تصمیم گیرنده مقام رهبری هست ، برای امور اقتصادی کلان هم نهادهای نظامی صاحب قدرت هستند ، برای سازندگی و امثالهم هم مجلس و نهادها تصمیم گیرنده بجای دولت هستند ؟ بجز افزایش قیمت هیچ خدمتی از دولتها ندیدیم و نخواهیم دید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
فقط رفراندوم
چین بزرگ‌ترین دشمن ایران است هزاران بار از آمریکا بدتراست مرگ بر چین استعمارگر واستثمارگر پست وپلیدخا نشناس کمونیست مسلمان کش ضددین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
بله
چین بارها به ایران حمله کرده
چین ایران رو تحریم کرده
چین مانع فروش نفت ایران ی شود
بس کنید غربگدایان این حرف ها رو.
شما پشت رایانه بی شمارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
آب رو بریز اونجا که میسوزه
با چین روز به روز ارتباطمان بیشتر و با آمریکا هیچگونه ارتباطی نخواهیم داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
چین 15 سال است که دنبال شکار کشورهای ضعیف است تا آنها را به موقع مال خود کند. سریلانکا و کنیا و ... نمونه اش هستند
مجلس نه.پادگان نظامی برادران.
اووه چقدر جذاااب
مثلا ما باورمون شد الان مجلس با سیاستهای دولت مخالفه
ببخشید اصلا سیاستهایی که دولت کشور رو باهاش هدایت کرده رو نام ببرید ما هم بدونم
دولت ، مجلس ، قوه قضائیه در رسیدگی به اوضاع اقتصادی فلج شده اند ؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
بیماری سرطان وقتی به حالت متاستاز ( انتشار تهاجمی در همه بدن ) برسد
دیگر برای بیمار نمیتوان امیدی داشت و کاری کرد
و باید تدارک مراسم ترحیم آبرومندانه را دید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
کاغذ پاره ها کارشون رو کردن . نیاز به ایجاد روابط خوب با کشورهای منطقه داریم تا وضعیتمان بهبود پیدا کند . نصف مسئولین چشم به غرب دوخته اند و نصف دیگر به امید شرق نشسته اند . ترکیه را ببینید نه منابعی دارد نه نیروهای متخصص داخلی ولی با داشتن روابط خوب با همسایگانش روزگارشان خیلی بهتر از ماست .
مشکل اساسی این است که اصولگرایان به خصوص جریانات تندرو نمی‌خواهند بپذیرند که نارضایتی وجود دارد و زمانیکه این نارضایتی خودش را در قالب اعتصاب و اعتراض‌های صنفی نشان می‌دهد تندرو‌ها دو پاسخ بیشتر ندارند، نخست اینکه خارجی‌ها یعنی آمریکا، اسرائیل و عربستان را متهم می‌کنند و پای فتنه را وسط می‌کشند؛ و دوم، انگشت اتهام به سمت بخش انتخابی نظام یعنی دولت ومجلس می‌گیرند که باید پاسخگو باشند، این گروه نمی‌خواهد به عمق نارضایتی مردم نگاه واقع بینانه‌ای داشته باشد. به هیچ وجه در پی تبرئه اصلاح طلبان نیستم، اما واقع مطلب این است که اگر قرار بر تشکیل دادگاهی برای رسیدگی به اتهامات متهمانی که موجب نارضایتی مردم شدند باشد به طور قطع اصلاح طلبان متهم ردیف اول این دادگاه نخواهند بود.
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
عمو جون بيدار شود 7 ساله اصلاح طلبان روي كارند و مجلس قبل هم چهار سال دست اصلاح طلبان بود در ضمن سركوب اعتراضات كارگري و ضرب و شتم انها به دست دولت اصلاح طلب بوده
زمان دولت قبل که تحریم بودبم مشکلات اینجوری نداشتیم به نظرم خودمون باید گلیم مون رو از آب بکشیم بیرون مشکل مسکن واقعا یه معظل بزرگی شده اگه دولت طرح مسکن مهر رو حمایت میکرد وضع اینطور نمیشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
دولت قبل خودش روشن کننده اصلی این آتش بزرگ بود
و عامل شروع این بیماری صعب العلاج بود
با داشتن ۷۰۰ میلیارد دلار پول بی زبان دستانش باز بود و اکثرا حمایتش کردند !؟
و در عین حال او هم ارزش پول ملی را ۵ برابر تنزل داد که دلار ۸۰۰ تومان تحویل گرفت ۴۷۰۰ تومان تحویل داد
بالا و پایین همه تان را دیده ایم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
صنعت مسکن یک موضوع مستقل نیست . شبکه ای از جریانات بهم تنیده موجب رونق یا بحران در آن می شوند . مهمترینش موضوع عدم ثبات اقتصادی هست که مسکن را کالای سرمایه ای کرد. دولت هم زیاد مخالف این نیست که سونامی بسیار عظیم نقدینگی به سمت مسکن هدایت شود و قیمت های نجومی در این صنعت اتفاق بنفع دولت هست .
بهترین کار در حال حاضر امدن یک رییس جمهور از جبهه پایداری است!!! روحانی استعفا!
این کشور رو با این نوع گند زدن اداره کردن نداره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
اداره ؟ اگر هیچ دولتی از فردا در کشور نباشد آب از آب تکان نمی خورد . دولت در واقع یک عنصر خنثی هست که فقط هزینه های زیادی را به بیت المال تحمیل میکند .
مجلس با طرح سیوال از رییس جمهور و مسایل بی ارزش دیگر مانند سهام عدالت فقط قصد انحراف افکار عمومی از ناتوانی مجلس در حل مسایل اقتصادی را دارد .
بهترین گزاره برای روحانی در این سال سخت پایانی گیر آوردن بهانه ای برای کنار کشیدن و اینکه نمیگذارند دولت کارش را انجام دهد است ، پس بهتر آنست که گزینه مدنظر مجلس زمام امور را بدست گیرد. و نفر بعدی یا بهتر بگویم جریان بعدی با کوهی از مشکلات و کسریها روبرو میشود و بالطبع نمیتواند امور مملکت را تمشیت کند و از چشم مردم حتا طرفدارهای سنتی خودش هم خواهد افتاد.
عزیزان مدعی اصولگرایی بارها اثبات کرده اند که متخصص باخت بازی برده اند حالا این مهم بدلیل نبوغ سیاسی خودشان رقم می خورد یا نفوذیهای عربده کش رقیب که با ادعای به ظاهر اصولگرایی و لات بازی متعمدانه ی سیاسی تلاش میکنند بازی برده ی اصولگرایان را به افتضاح بازندگی دچار کنند محل بحث است والله العالم به هر حال لطفا به عربده کشان سخنرانی دکتر ظریف یک خسته نباشید بگید و شربت خاکشیری ، تخم ریحانی محضرشان بدهید تا در جلسه ی احتمالی سوال از رئیس جمهور در مجلس شعبان بی مخ وار طی نعره ای جانانه به وجود تدبیر و تعقل در جمع اصولگرایان قلمی جانانه بکشند و زمینه ی شکست اصولگرایان را در انتخابات آتی ریاست جمهوری از اکنون مهیا نمایند خسته نباشی دلاور!!!!؟؟؟
به نظر می رسد یکی از راههای حفظ اصلاح طلبان در سیاست حذف شدن شان توسط مجلس قبل از پایان دوره باشد.
بنظرم در این شرایط سخت از کار انداختن دولت روحانی که خود روحانی مسبب ان است وباعث رکود شده وتضمین های کافی از مصوبات برجام ازدولت های عضو برجام نگرفته است وسبب مشکلات عدیده برای کشور شده است دریکسال مانده به پایان دولت کاردرستی نیست ومجلسین باید با هول دادن دولت وکمک به ان دولت را به پایان برسانند وچه بسا همه دولت مردان احساس این را دارند درهرزمان ممکن مجلسین نسبت به فراخون انها درمجلس وپاسخگوی مشکلاتی که برای ملت ببار اورده اند باشند وبرخوردی مشابه باظریف با انها شودشاید هم از خدا خواسته هرچه زودتر دوره شان باتمام برسد وشاید هم عده ای خارج از کشوررا برای زندگی خود با توجه به اینکه فرزندانشان ازقبل به ان کشورها رفته اند روانه گردند که تاکنون بعضی ها با کول باری از دلا رفته اند ولی دستگاه های امنیتی قطعا حواسشان است که کنترل های همه جانبه بعمل اورند انشاالله باتفاهم مشکلات کشور حل واز انچه که هست بدتر نشود ونفس های مردم از تورم به اخر رسیده است تاجاییکه رئیس صندوق باز نشستگی بادریافتی 34 میلیون تومانی اذعان داشته سطح زندگی ما با بازنشسته ها فرق دارد غافل از اینکه انها پیش کسوت شان بوده اند که الان امثال ایشان انهارا به فقر کشانده اند
تو این مملکت هر چیزی رو که مردم انتخاب میکنن در حد تزئینه
تصمیمات جای دیگه گرفته میشه
چیزی که ظریفم تو حرفاش تو مجلس گفت
باید با ده ها نفر هماهنگ باشه
تا وقتی که وزارتخانه ها عامل اصلی واسطه گری و رانت بازی هستند هیچ اتفاقی نخواهد افتاد کشورهای دیگه اگر با امریکا مبارزه می کنند اول به فکر مردمشون هستند مدیران ما به فکر جیب مبارکشون
سکه چند .دلار چند. نطنز چه خبر. قیمت ها کالاها. قیمت مسکن. اجاره خونه. شهریه مدرسه ها. هزینه درمان. دعواهای مجلس ودولت .خدا خودت به دادما برس.
فقط یک انتقاد:
دولت در سایه نمی تواند هر کاری خواست را هر طوری انجام دهد و به دولت حکم کند که همه چیز را درست کند!
برادر ارجمند دو ضربدر دو می شود چهار!! فرض کنیم دولت بعدی کلا آمریکا و اروپا رو بیخیال شد و به فکر تولید و صادرات افتاد! وقتی نمیتونی پولی انتقال بدی وقتی کشورهایی مسه چین و کره هم پولتو نمیتونن پس بدن باید کالای بنجلشونو وارد کنی دیگه این چه تحلیلیه آخه !! بابا بخدا مردم هم بهره هوشی دارند....
برادر ارجمند دو ضربدر دو می شود چهار!! فرض کنیم دولت بعدی کلا آمریکا و اروپا رو بیخیال شد و به فکر تولید و صادرات افتاد! وقتی نمیتونی پولی انتقال بدی وقتی کشورهایی مسه چین و کره هم پولتو نمیتونن پس بدن باید کالای بنجلشونو وارد کنی دیگه این چه تحلیلیه آخه !! بابا بخدا مردم هم بهره هوشی دارند....
با شروع دولت تدبیر تمام مشکلات احتمالی پیش روی دولت به گردن دولت قبل از آنها انداخته شد و این بهانه هنوز از سوی دولت پس از هفت سال تکرار می شود.منطقی نیست!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
کاملا درسته، بنابر این باید مسئول اصلی پاسخ بده
آقای مقاله نویس شما بجز دو کشور وامانده کره شمالی و ونزوئلا یک کشور درست حسابی که با ما روابط خوب داشته باشد و وزن و اعتبار بین المللی نام ببرید. امریکا فقط یک کشور نیست.
کشور نیاز به تند روی ندارد قوه مقننه بهتر است همین اول کاری تکلیف خود را بانمایندگان ناکارامدمشخص کند
با آوردن اسم تحریم همه مردم از عامل اصلی بدبختی غافل میشن....سرمایه های میلیارد دلاری که توسط خیلی ها از کشور خارج شد این بلا رو سر اقتصاد آورد نه تحریمها.ایران اینقدر ثروت داره که اگر غارت داخلش نباشه می‌تونه سرپا بایسته.مگه از اول انقلاب تا حالا تحریم نبودیم؟ولی این خروج پول از این مملکت هست که فلاکت ایجاد کرده و گزینه تحریم اثری نخواهد داشت
جنگ روانی در کار نیست دولت با تصمیمات خطرناک اقتصادی کشور را بسمت فاجعه میبرد
جنگ روانی در کار نیست دولت با تصمیمات خطرناک اقتصادی کشور را بسمت فاجعه میبرد
با این حجم از واردات و وابستگی به خارج وعدم برنامه در دولت تدبیر وامید که نه تدبیری برای کشور اندیشید وامیدی برای مردم گذاشت دیگر امیدی به بازگشت کشور به شرایط عادی وثبات اقتصادی نیست ومجلس نیز بهتر است به خاطر آینده کشور ومردم عذر این دولت را بخواهد و گزینه بهتری برای اداره کشور انتخاب شود این دولت حتی اگر حرفی در مورد مسئلهای در کشور میزند در آن مورد چالش و بحران پیش میاید وادامه این روند خطرناک عواقب وخیمی برای کشور خواهد داشت بهتر آن است که جلوی این هرج ومرج در اداره کشور سریعا گرفته شود
من با تبلیغات روی سایت به هر میزانی که باشد مخالف نیستم فقط تبلیغی که بصورت کشویی وارد صفحه میشه رو اعصابه
با مجلسی که دیروز دیدیم، روزنه ورود خرد به تصمیمات در همه سطوح مسدود شد . و وای به تصمیماتی که بر پایه خردی و عقلی استوار نیستند.
تحریمهاوتهدیدات نظامی هرروزبیشترمیشود بورس نورچشمی بجای سقوط هرروزبیشتر رکوردمیزند!!!!
امروزتااین لحظه شاخص کل بورس ۸۰ هزارواحدرشد مرده خخخخخخخ
باسلام آقایان شعار میدهند که وابستگی بودجه به نفت را میبایست به صفر برسانیم که توفیق اجباری شامل حال این دولت شده است . پس تبعات آن را هم بپذیریم .اگر گرانی و تورم و افزایش بی حد و حصر ارز هست علت آن به فرهنگ جامعه برمیگردد بهتر به تولید ناخالص ملی نفت در سنوات گذشته نگاه کنیم تا مقصر بروز وضع کنونی جامعه عیان گردد. بس است شعار
در صد سال اخیر هیچ کشوری وجود ندارد که با داشتن چالش و تقابل با آمریکا و غرب و بدون تعامل سازنده با جهان به ثبات و رشد اقتصادی برسد. این شعارها و داد و فریاد هم دردی از کشور دوا نمیکنه.
تحریمهاوتهدیدات نظامی هرروزبیشترمیشود بورس نورچشمی بجای سقوط هرروزبیشتر رکوردمیزند!!!!
امروز فقط طی یک ساعت شاخص کل بورس ۸۰ هزارواحدرشد کرده درسالهای قبل یکسال طول میکشید تا شاخص کل به چنین رشدی برسه الان این جهش چشمگیر فقط در یکساعت انجام میشه اونم در این شرایط وانفسا
واقعا مضحک وخنده داره
باید دید این روند غیر منطقی قراره تاکجاپیش بره وشاخص کل تاچند صد میلیون واحد رشد کنه !!!!
یک چیز مسلمه واون اینه که هرچه بورس بیشتر رشد کنه وسودهای باداورده بیشتری تولید کنه (که البته هرجایی بجز تولید میره) نقدینگی بیشترافزایش پیدامیکنه و بدنبال ان قیمت مسکن خودرو ارز وطلا وهمه کالاهای سرمایه ای وغیرسرمایه ای دیگه هم همچنان بی وقفه افزایش خواهندیافت !!!!
انتظار اصلاح طلبان مردمی / استعفای سریع روحانی
مجلس به جاري تنش درست كردن بايد به سوي توصيب قوانين شفاف ساز برود تا هر كس وزير شد نتواند خلاف كند و تنشي هم درست نمي شود بهترين راه اصلاح قوانين و شفاف سازي در تمام زمينه هاست مجلس يك كارشناسي شريع و دقيق با توجه به تجربه كشورهاي موفق انجام داده و قوانين مزاحم و چند پهلو و غير شفاف را كلا حذف نمايد و قوانين جديد و مترقي جايگزين كند خيلي راهگشا خواهد بود
دکتر بهمن آرمان اقتصاد دان :
باید مراقب بورس باشیم که بحران درست نکند !!
کی نظارت کنه؟؟؟؟؟؟حتما نمایندگانی که ۲۰۰ میلیون تومان حق مسکن گرفتند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

یاد مناظره مست و هوشیار بانو پروین اعتصامی افتادم!!!!

برو عامو دلت خوشه. به خاطر قلمی که میزنی بهت حقوق خوب میدن نترس
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
اتفاقا با 200 میلیون وقتی خونه گیرشون نیاد تازه میفهمن یک من ماست چقدر کره داره
به نظر من بزرگترین اشتباه دولت افتادن در دام مخالفین برجام بود. بهترین کار این بود همون اول مثل مکزیک و کانادا و چین میرفت یک توافقی با ترامپ میکرد که هیچ چیز اصولی رو زیر پا نزاره و نمیزاشت کار به ابنجا برسه. ترامپ مثل یک بچه نق نقویی هستش که با یک بیسکوویت هم کارش حل میشه. دولت زیادی روی قول اروپایی هی که هیچ عرضه ای ندارند حساب کرد که غلط بود. الانم ترامپ در موقعیت ضعف هستش و بهترین راه مذاکره باهاشه که بگه من توافق بهتری کردم. اگرم زیاده خواهی کرد دم انتخابات ایران بکشه کنار حالشو بگیره.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
متاسفانه نمیدونم چرا ملت ما باید همش هزینه مبارزه با استعمار جهانی روبده و کشورهایی مثل چین و روسیه و تا حدی اروپا مار بندازن وسط و استفاده کنن.
حضرات مجلسی تندرو و مخرب هستند اداب سحصبت کردن ندارند و اینها برای این کشور هیچ کاری نمی توانند بکنند. شما فکر کنید از همین جنس دولت را در دست بگیرند با وضعیت شدید تحریم ها و بدون نیاز به بیرون ایا می شود کار کرد. دیدن مشکلات امروز کشور کار ساده ای است و هرکس می تواند انتقاد کند اما مسایل را بدرستی دیدن موضوع دیگری است. امروز مدعیان فکر می کنند که راه برای ورودشان باز شده اما همین مدعیان 8 سال امتحانشان را پس داده اند . به دولت خرده هست اما بیشترین گرفتاری ها از سر تحریم هاست . هیچ دولتی و هیچ فردی نمی تواند مدعی درست کردن اقتصاد کشور با این حجم از تحرذیم ها شود و هر کس شعار می دهد دروغ است . وضعیت بدتر هم می شود زیرا این مجلس عصاره تندروها است و دولت بعد هم با شرایط این مجلس عصاره همین ها خواهد بود
به نظر من بزرگترین اشتباه دولت روحانی و مسئولین عالی در این قضیه افتادن در دام مخالفین برجام بود. بهترین کار رفتن به میز مذاکره با ترامپ و وقت خریدن و در نهایت حداکثر دادن امتیازاتی کوچک به ترامپ برای خودنمایی بود. دل بستن به اروپایی های بی عرضه و چین و روسیه فرصت طلب از اساس اشتباه است. باید همان کاری که کانادا، مکزیک و حتی خود چین کردند رو ایران هم میکرد و با ترامپ مذاکره بود. الان هم ترامپ در موضع ضعف است و بهترین زمان برای مذاکره و دادن چند امتیاز تبلیغاتی به ترامپ بعنوان یک بچه نق نقو و قلدر است. اگر هم ترامپ زیاده خواهی کرد ایران میتواند در آستانه انتخابات از مذاکرات کنار بکشد. مهمتریم نتیجه هم میتواند توافقی باشد که مورد تایید هر دو جناح بزرگ آمریکاست.
فقط منجی عالم بشریت...پدیده هزاره سوم...دکتر محمود احمدی نژاد
می شه یک عده که مداوم می گن دولت دولت، به من بگن دولت باید چی کار کنه که اوضاع خوب بشه؟ من سواد درستی با سواد بگن باید چکار کنه؟ من فقط این رو می دونم
نمی شه با تمام کشورهای پیشرفته دنیا سر جنگ داشته باشیم و اوضاع اقتصادی خوب باشه
نمی شه با نگاه داخل مسائل امروزی رو پیش برد

نمی شه یک پراید 220 کیلومتر سرعت بره وقتی ما اساس رو نداریم وقتی علم ما سیاسی هست، صنعت ما سیاسی هست، ورزش و فرهنگ ما سیاسی هست، چطور می توان فقط با تکیه به داخل به پیشرفت رسید
و بعضی هایی که 290نفر شون الان در مجلس هستند فقط می گن اقتصاد مقاومتی نگاه به داخل
حکایت آنها مثل این مفسر معروف فیلم هست که همه ای فیلم ها رو مقوا می بینه درحالی که خودش یک دقیقه فیلم نساخت
وقتی صنعت ما فلج هست تکنولوژی ما فلج هست چه نگاهی؟ ما باید اول درون را می ساختیم بعد صحبت از نگاه به داخل می کردیم؟ کفش ملی چی شد؟ ارج چی شد؟ و...
به دغدغه همین افراد که در مجلس نگاه کنید طرح هایی که تا کنون مطرح کردن تغییر نام فرودگاه مهرآباد
ختم قران قبل از تشکیل جلسات

در کل به جای شعار نگاه به داخل باید شعار تغییر دیدگاه مطرح بشه و تا زمانی که این تغییر دیدگاه نسبت به مسائل داخلی و خارجی اتفاق نیفتد هیچ اتفاقی نمی افتد و به بینشی برسیم کشورها می تونند نه دشمن ما باشند نه دوست ما بلکه می تونند شریک اقتصادی ما باشند برای رفاه مردم در موضوعاتی که ربطی به ما ندارد وارد نشویم نخواهیم کشوری را محو کنیم نخواهیم محوری را قدرت ببخشیم دیدگاهی که
انتقاد نیاز به دو سال حبس تعزیری نداشته باشه بلکه نیاز به بر طرف کردن مشکل باشه که دیگر این انتقاد مطرح نشه و
دیدگاهی که به جای جواب، صورت مسئله رو پاک نکنیم آن وقت می شه امیدی داشت وگرنه وضع همینه چه اصولگرای تند رو بیاد چه اصولگرای میانه
چه اصلاح طلب چه اعتدال گرا و... وضع همینه
تابناک عزیز من مطمئنم نشر نمی دی ولی یادت باشه نشنیدن صدا به معنی عدم وجود صدا نیست.
مطلب نوشته شده را مطالعه کردم. اولین مشکل آن این است که نویسنده مطلب معلوم نیست که چه کسی است. در کشور ما که منافع ملی به منافع میلی تغییر کرده و هرکسی از مسئولین در هر رده ای این منافع را از دیدگاه جناحی میسنجد و اگر تریبونی داشت انرا به سمع‌و نظر مردم هم میرساند ، مام نویسنده و تحلیلگر مطالب لازم است. اما در مورد خود مطلب باید گفت که مطلب چندان روشنگری نیست. نیت خوانی صاحبان قدرت در کشور هم نه چندان مشکل است و نه به درد کم کردن مشکلات کشور میخورد. تا کنون در تمام دوره های ریاست جمهوری ها و همواره سال‌های پایانی دور دوم مشکلات عدیده ای گریبان رؤسای جمهوری را گرفته است. ریشه یابی و رفع این معضل واجب است . چه کسی مسئولیت این مهم را دارد ؟
چون بهتر ازت مالیده راستی صلح و برکناری خوددولته ‌‌
مابقی حواشیه..
سی درصد فروش پول سهام باید پول یک پراید باشه.
سهام مردم راسی درصدشامفت حراج حراجی کردند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها