بازدید 11790
یک روانپزشک بالینی خواستار شد:

شکنجه علیه جولیان آسانژ باید پایان یابد

یک روانپزشک بالینی خواستار پایان شکنجه‌های صورت‌گرفته علیه بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکیلیکس شد.
کد خبر: ۹۸۷۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷ 02 July 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «لیسا جانسون»، روانپزشک بالینی خواستار پایان شکنجه‌های صورت‌گرفته علیه بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکیلیکس شد.

پیشتر، پایگاه پزشکی لنست در نامه‌ای که صدها پزشک آن را به امضا رسانده‌اند خواستار پایان بدرفتاری با «جولیان آسانژ»، بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکیلیکس، شد.

۲۱۶ پزشک در یادداشتی خواستار «پایان شکنجه و اهمال پزشکی» در قبال آسانژ شدند که همچنان و به‌رغم اعتراض بسیاری از نهادهای حقوق بشری همچنان در زندان بلمارش به سر می‌برد.

جانسون در گفت‌وگو با اسپوتنیک گفت: «بیش از یک سال از زمانی که گزارشگر سازمان ملل درباره شکنجه آسانژ در زندان گزارش داده می‌گذرد. به‌رغم این گزارش که در آن از شکنجه جمعی آسانژ به دست دولت‌های بریتانیا، آمریکا، سوئد و اکوادور سخن به میان آمده است، تمامی این دولت‌ها از تحقیق درباره این گزارش خودداری کرده‌اند.»

وی گفت: «ما در نامه‌ای که در ماه فوریه منتشر شد تاکید کردیم که شکنجه روانی یک وضعیت بالینی است و جان فرد را به خطر می‌اندازد و هشدار دادیم که این رفتار غیرانسانی با آسانژ می‌تواند به قیمت جان او تمام شود.»

این روانپزشک افزود: «با این حال، دولت‌های مسئول نه‌تنها از حجم این شکنجه‌ها نکاسته بلکه آن را افزایش نیز داده‌اند. ما معتقدیم که مقام‌های دولت‌ها باید از منظر قانونی به این شکنجه پایان دهند. آسانژ از زمان شروع دادرسی نتوانسته به شکل مناسب با وکلای خود در ارتباط باشد و با توجه به این‌که وی ممکن است به ۱۷۵ سال زندان در آمریکا محکوم شود، این امر از اهمیت بسیاری برخوردار است.»

وی افزود: «علاوه بر این، متهم کردن او به جاسوسی بدین معناست که روزنامه‌نگاری به‌عنوان فعالیتی مرتبط با جاسوسی شناخته و با او همچو یک جنایتکار رفتار می‌شود.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل