بازدید 20779

پدیده «پشت‌بام خوابی» حاصل آشفتگی بازار مسکن

نماینده مجلس یازدهم گفت: بروز پدیده‌هایی مانند پشت‌بام خوابی ماحصل وضعیت آشفته بازار مسکن و عدم برنامه ریزی دولت برای تولید مسکن و ساماندهی این حوزه است.
کد خبر: ۹۸۶۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰ 27 June 2020

به گزارش تابناک به نقل از خانه ملت، رحیم زارع عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با انتقاد از وضعیت آشفته و نگران کننده بازار مسکن، گفت: متأسفانه قیمت مسکن روز به روز در حال افزایش بوده و این مسئله معیشت و زندگی مردم را تحت تأثیر قرار داده است. یکی از معضلات اساسی بازار مسکن، موضوع وضعیت مسـتأجران است.
 


افزایش چشمگیر اجاره مسکن به صورت مستقیم زندگی اقشار کم درآمد و متوسط جامعه را تحت تأثیر قرار داده است

 
نماینده مردم آباده و بوانات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزایش چشمگیر قیمت اجاره مسکن به صورت مستقیم زندگی اقشار کم درآمد و متوسط جامعه را تحت تأثیر قرار داده است، در چند ماه اخیر قیمت‌ها در حوزه اجاره آنقدر بالا رفته که مردم برای تأمین مسکن استیجاری دچار مشکل شده اند.
 


کوچ مستأجران به حاشیه شهر‌ها

وی گفت: گرانی بازار اجاره مسکن در چند ماه اخیر موجب شده که خانوار‌های متوسط برای تأمین مسکن به مناطق پایین‌تر شهر‌ها نقل مکان کنند، از طرفی خانوار‌های کم درآمد و ضعیف جامعه وضعیت بسیار بدتر و نگران کننده تری دارند، به طوری که آن‌ها توان مالی کافی برای تأمین مسکن در شهر‌ها را ندارند و به اجبار به مناطق حومه‌ای و حاشیه شهر‌ها کوچ می‌کنند.
 


مجلس وضعیت فعلی بازار مسکن را تحمل نخواهد کرد

زارع ادامه داد: اخیرا در رسانه‌ها موضوعاتی مانند اجاره پشت بام‌ها مطرح شده است، موضوع اسف باری که نشان دهنده وضعیت آشفته بازار مسکن و عدم برنامه ریزی دولت برای تولید مسکن و ساماندهی این حوزه است، قطعا مجلس وضعیت فعلی بازار مسکن را تحمل نخواهد کرد، دولت باید یک بار برای همیشه نسخه واحدی را برای ساماندهی بازار مسکن طراحی کند تا در سال‌های آینده بازار بر روی یک ریل برنامه ریزی شده حرکت کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: وضعیت کنونی بازار مسکن ماحصل خلاء نظارت، عدم تولید مناسب مسکن و فقدان سیاست‌های مالیاتی برای مقابله با سفته بازی است، از این رو دولت باید به این محور‌ها و موضوعات توجه ویژه‌ای داشته باشد
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل