بازدید 23191
۶

بی‌پناه‌تر از مستأجر هم داریم؟!

رئیس اتحادیه املاک کرج گفت: تصویب لایحه اعمال مالیات بر خانه‌های خالی نیز می‌تواند تا حدی به تعادل در بازار مسکن و تعدیل اجاره خانه‌ها کمک کند چون با اخذ مالیات از خانه‌های خالی صاحب‌خانه‌ها نسبت به اجازه خانه خود اقدام می‌کنند و از این طریق مستأجران قدرت انتخاب بیشتری خواهند داشت.
کد خبر: ۹۸۲۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷ 06 June 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محمد قمی اظهار کرد: تاکنون حدود ۴۵۰۰ مجوز فعالیت برای بنگاه‌های مشاور املاک کرج صادرشده است.

رئیس اتحادیه املاک کرج، استان البرز ادامه داد: البته تعدادی بنگاه فاقد مجوز نیز در این شهرستان فعالیت دارند که تعداد آن‌ها کمتر از ۲۰۰ مورد است.

این مسئول توضیح داد: با توجه به اینکه مشاورین املاک برای هرگونه فعالیت اعم از خریدوفروش و... به کد ره‌گیری نیاز دارند، بدون اخذ مجوز قادر به کد ره‌گیری نیستند به همین دلیل هرروز از تعداد بنگاه‌های بدون مجوز کرج کاسته می‌شود.

قمی در پاسخ به اینکه چرا قیمت اجاره خانه‌ها افسارگسیخته و بدون قاعده بالا می‌رود، گفت: ازآنجایی‌که قانونی در خصوص چگونگی روند افزایش اجاره خانه‌ها، رهن و... وجود ندارد این امر به‌صورت توافقی بین مستأجر و صاحب‌خانه اتفاق می‌افتد و بنگاه‌ها نمی‌توانند هیچ دخالتی در این زمینه داشته باشند.

این مسئول اضافه کرد: قرار بود قانونی در این خصوص تدوین و به تصویب مجلس برسد تا وضعیت افزایش اجاره خانه‌ها شکل و شیوه‌ای مشخص به خود بگیرد ولی متأسفانه تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

رئیس اتحادیه املاک کرج ادامه داد: از طرف دیگر چون برخورد اغلب مردم در مقابل گرانی و گران‌فروشی نخریدن نیست صاحب‌خانه‌ها می‌دانند هرچقدر هم که نرخ اجاره‌بها و رهن خانه خود را بالا ببرند باز مشتری دارند.

وی اظهار کرد: اگر مستأجران برای مدتی نسبت به تمدید قرارداد خود اقدام نکنند و زیر بار افزایش قیمت‌های نجومی نروند صاحب‌خانه‌ها ناچار به اصلاح قیمت‌ها خواهند شد.

قمی گفت: البته تصویب لایحه اعمال مالیات بر خانه‌های خالی نیز می‌تواند تا حدی به تعادل در بازار مسکن و تعدیل اجاره خانه‌ها کمک کند چون با اخذ مالیات از خانه‌های خالی صاحب‌خانه‌ها نسبت به اجازه خانه خود اقدام می‌کنند و از این طریق مستأجران قدرت انتخاب بیشتری خواهند داشت.

وی افزود: در فرایند گرانی اجاره خانه و قیمت مسکن تنها بنگاه‌های معامله املاک مقصر نیستند و تمامی ارگان‌ها و دستگاه‌های درگیر با این موضوع باید سهم خود در این بازار آشفته را بپذیرند.

رئیس اتحادیه املاک کرج توضیح داد: تا زمانی که قانونی در خصوص چگونگی افزایش سالانه کرایه‌خانه و قیمت مسکن به تصویب نرسد به نظر نمی‌رسد وضع موجود تغییر چندانی داشته باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۶
واقعا وقتی دارن حرف میزنن، یک لحظه فکر میکنند که چی میخوان بگن ؟؟
مستاجر چه جوری زیر بار تمدید نره ؟؟ دقیقا چیکار باید بکنه ، میشه بگین به جز تمدید چه راه دیگه ای پیشنهاد میکنید؟؟ دعوا؟؟ گرو کشی یا چی ؟؟
یه سوال فنی.
من الان مثلا مستاجر هستم و سر سال شده و باید یا تمدید کنم یا باید برم جای جدید. چطور می کنم زیر بار قیمت های اجاره بالا نرم؟ یا باید تو خیابون بخوابم یا باید بلاخره با یکی از این صاحبخانه های عزیز به توافق برسم.
خونه چیزی نیستش که بگم باشه الان گرون هستش اجاره نمی کنم.
همه داریم چادر نشین میشیم نمایندگان انقلابی لطفا به داد ما محرومین برسید اگر میخواهید وضع بدتر نشود لطفا تا یکماه اینده اولویت اول و اخر را حل معضل مسکن بزارید با کمک نخبگان به فکر چاره باشید وگرنه عواقب بدی در
ی خواهد داشت
توی ایران اینقدر قانون سمت مستاجر و ضد اجاره دهنده هست که ما دو ساله خونه خالی مون رو اجاره نمیدیم، دفعه پیش مستاجر یک سال رایگان نشست پول نمداد بیرون هم نمیرفت. بله بدبخت تر از مستاجر کسی هست که اجاره میده
کسی هست که پولش رو به جای خرید طلا صرف خرید خونه و ساخت خونه کرده
فکر نمیکنید با پیشنهاد مقاومت مستاجران وعدم تمدید قرارداد بین موجر ومستاجر زمینه جدیدی برای ایجاد رویارویی اجتماعی وبروزاختلاف ودعوا های بین موجر ومستاجر وشلوغی شورای های حل اختلاف ودادگاه ها خواهید شد.؟واز طرفی ازلحاظ حقوقی ضمانت اجرای قراداد ها چه میشود.ایا بهتر نیست با شناسایی خانه های خالی واخذ مالیات از انها موجران را وادار به عرضه بیشتر خانه های خالی وایجاد تعادل بین عرضه وتقاضا بنمایید.همان کاری که در زمینه خودرو انجام گرفت
سر سال يه مقدار مشخص بايد بره رو اجاره مثلا 10-15 درصد نه 80 %

مردم بيچاره از كجا اوردن آخه

آيا دولت راهكاري داره ؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان