بازدید 13349
فارن پالیسی گزارش داد:

ابتلای رهبران ارشد طالبان به کرونا

ویروس کرونا در میان رهبران ارشد رده بالای شبه‌نظامیان طالبان افغانستان شیوع پیدا کرده است.
کد خبر: ۹۸۱۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱ 30 May 2020


به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اینترنتی فارن پالیسی، ویروس کرونا در میان رهبران ارشد رده بالای شبه‌نظامیان طالبان افغانستان شیوع پیدا کرده و این امر تغییراتی در رهبری آنان ایجاد کرده است.

فارن پالیسی گزارش داد که شماری از رهبران ارشد طالبان به کرونا مبتلا شده و در حال حاضر پسر «ملا عمر»، بنیانگذار طالبان به عنوان رئیس موقت این گروه را رهبری و هدایت می‌کند.

این نشریه به نقل از منابعی در طالبان و مقام‌های نزدیک به دولت افغانستان و سازمان‌های اطلاعاتی گزارش داده است که با شیوع کرونا در میان رهبران طالبان افغانستان، تعدادی از مقام‌های ارشد این گروه شبه نظامی به دنبال درمان خود رفته و به این ترتیب راه برای آنکه پسر ملا محمد عمر رهبری موقت این شبه‌نظامیان را بر عهده بگیرد باز شده است.

«آنتونیو گتوزی»‌، کارشناس مؤسسه خدمات متحد سلطنتی، در این باره گفت: «هبت الله آخندزاده برای هفته‌ها در جلسات این گروه حضور نداشته و در حال حاضر سراج الدین حقانی معاون ارشد شبکه حقانی به صورت موقت جایگزین وی شده است.»

وی افزود: «به احتمال زیاد سراج الدین حقانی نیز به کرونا مبتلا شده و با حضور وی برای سازماندهی جلسات سایر رهبران ارشد این گروه را نیز مبتلا کرده است.

به گزارش فارن پالیسی، یکی از مقامات وزارت اطلاعات افغانستان تایید کرد که برخی از اعضای رهبری طالبان به کرونا مبتلا شده‌اند، اما مشخص نیست که آیا آخند زاده رهبر این گروه نیز ویروس کرونا گرفته باشد.

این نشریه آمریکایی ادامه داد: «یکی از فرماندهان ارشد طالبان اذغان کرده که پسر ملاعمر، ملایعقوب در حال حاضر عملیات طالبان را رهبری می‌کند.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل