بازدید 22969
۳

احتمال بروز موج جدید کرونا در مازندران

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه از هموطنان و بویژه تهرانی‌ها می‌خواهیم که به استان‌های شمالی سفر نکنند، گفت: مسافرت‌های اخیر در سطح استان مازندران احتمال بروز موج جدید بیماری را افزایش خواهد داد.
کد خبر: ۹۸۰۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰ 25 May 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، دکتر محمدمهدی گویا در حاشیه نشست با رئیس و معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: طرح غربالگری زندانیان در بیماری کرونا و همچنین قرنطینه زندانیان جدیدالورود و رعایت اصول بهداشتی، در جلوگیری از انتشار بیماری کرونا باید همچنان توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی با جدیت دنبال شود.

وی گفت: نحوه خدمات ارزیابی بیماری‌های آمیزشی و ایدز، خدمات بهداشت باروری، آموزش، مشاوره و توانمندسازی در حیطه‌های حرفه‌آموزی در مراکز ارتقای سلامت زنان آسیب پذیر" توسط دانشگاه‌ها باید ارتقا یابد.

گویا با تاکید بر اینکه از هموطنان علی‌الخصوص از تهرانی‌ها می‌خواهیم به استان‌های شمالی سفر نکنند، گفت: مسافرت‌های اخیر در سطح استان مازندران احتمال بروز موج جدید بیماری را افزایش خواهد داد.

وی ادامه داد: در صورت عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و افزایش مسافرت‌ها به استان مازندران، احتمال افزایش و سیر صعودی این بیماری در این استان را شاهد خواهیم بود.

گویا گفت: دانشگاهای علوم پزشکی بابل و مازندران باید همچنان نسبت به پیامدهای احتمالی و آتی مسافرت‌ها حساسیت و آمادگی لازم را حفظ کنند.

بنابر اعلام کانال خبری وزارت بهداشت، وی تاکید کرد: شرط اول پیشگیری از بیماری همچنان رعایت جدی اصول بهداشتی است و مردم کمتر از خانه خارج شوند و به خصوص مراقب افراد مسن و بیماران زمینه‌ای، بیماران سرطانی و قلبی، ریوی و سایر افراد دارای بیماری حاد بوده واز حضور در مکان‌های شلوغ جدا خودداری کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۳
متاسفانه برای یک عده از مردم جان و سلامتی دیگران اهمیتی ندارد و فقط به فکر خوشگذرانی خودشان هستند.
به شمالیها هم بگید مسافرت نرند علی الخصوص تهران!! فقط رفت نیست آمد هم هست!! جایی در تهران نیست پلاک شمالی کشور رو نبینید!!!!
من از تاریخ بهمن ماه 1398 تا اول خرداد 1399 شخصا بخاطر داشتن منزل در یکی از شهرهای شمالی در مازندران ساکن بودم.

1) تمام خودروهایی که در سواحل خزر و بازار شهرهای شمالی در تردد بودند دارای پلاک مازندران بودند !

2) انواع فعالیت های گروهی ورزشی ، پیاده روی های گروهی و ....تمرین های تیم های ورزشی در سواحل و محوطه های باز در جریان است.

3) در حد انگشتان یک دست اگر خودرویی خارج از پلاک مازندران وجود داشت ، مربوط به افرادی است که در شهرهای شمالی منزل دارند و برای بلند مدت ساکن بودند و مختص تهران هم نبودند بلکه از مشهد ، اصفهان و .. هم هستند.

4) به غیر از ماه اول و دوم کرونا که همه شهرها رعایت میکردند ، در اردیبهشت ماه که فضا بازتر شد ، بازار شهرهای مازندران مملو از شهروندان بومی بود که در تردد بودند مثل سایر شهرها.

5) بیشتر مسافران در خرداد ماه دارای پلاک سایر شهرستان ها به غیر از تهران بودند.

6) از یک طرف شاغلان مراکز دولتی و نیمه دولتی مازندران که حقوق مفت میگیرند ، داد انتقاد سر میدهند و از طرف دیگر کلیه کسبه و بازار بومی مازندرانی ها شاکی ازین بودند که امسال مسافر نیست و اوضاع کسب و کار آنها به شدت افت کرده است !
یادمان نرود رشد شهرهای شمالی کشور مرهون توریست ها و مسافران و مردم سایر شهرهاست که آنجا تردد میکنند و منزل خریده اند و صنعت ساختمان سازی و بازار و اشتغال مازندران، بیش از 95 % مرهون آنان است.

7) یادمان نمیرود که اولین افرادی که داد و قال راه انداختند و به تحریک مردم مازندران پرداختند نمایندگان بابل و آمل بودند که راه و جاده را نیز مسدود کردند !! و این در حالیست که اصولا بابل و آمل جزو شهرهای مقصد گردشگری نیستند و اکثر افرادی که به آن شهرها تردد میکردند خود بومیان بابل و آمل ساکن تهران بودند که به شهرهای خود باز میگشتند !

8) شما فقط یک لحظه تصور کنید که مردم تهران راه بر شهرستانی های عزیز ببندند و از ورود به تهران چلوگیری کنند و یا اجازه حمل بار از بازار تهران به شهرستان ها ندهند !! آن وقت چه اتفاقی خواهد افتاد.

نتیجه گیری اینکه :
مسئولان بهداشت و نمایندگان مازندران دست از لوس بازی و شلوغ بازی و سطحی نگری یردارند و به جای افکار در سطح روستا و شهرستان خود ، موضوعات را به صورت ملی و فراگیرتر تحلیل کنند و سپس دست به مصاحبه با رسانه ها بزنند و از تحریک هموطنان نسبت به یکدیگر و تقویت حس تفرقه و ایجاد نفرت در مردم بکاهند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار