بازدید 53323
۴

این ماه زیبا دلیل زلزله دیشب تهران؟

تصاویر زیبای محمد کرمعلی عکاس خبرآنلاین از ابر ماه دیشب تهران را ببینید. تصاویری که تعدادی از آنها با تکنیک مولتی اکسپوز ثبت شده اند. ماه زیبایی که می تواند دلیل زلزله دیشب تهران باشد.
کد خبر: ۹۷۶۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰ 08 May 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از سازمان نقشه‌برداری کشور، مدیر نقشه‌برداری دریایی و جزرومدی سازمان نقشه‌برداری کشور با اعلام همزمانی زلزله امشب با پدیده supermoon گفته است: پدیده ابر ماه وقتی اتفاق می‌افتد که ماه کامل و در نزدیکترین فاصله از زمین است.

در این حالت نیروی جزرومدی به حداکثر خود می‌رسد و ما امروز و امشب بالاترین مد و پایین ترین جزر را در آبهای جنوب کشور داشتیم.

توجه کنید که نیروی جزرومد قویترین نیرویی است که به زمین وارد می‌شود و باعث دفورمیشن آن می‌شود؛ بنابراین می‌تواند به عنوان یک نیروی محرکه در فعال سازی نیروی ذخیره شده در گسل‌ها عمل کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۴
یه علامت از هر دوره
این قضیه ربطی به کامل دیده شدن ماه ندارد. ماه با تمام جرمش همیشه دور کره زمین می چرخد و فقط این نور خورشید است که از دید ناظر زمینی، روشنایی متغیر بر روی سطح ماه دارد. تغییر ارتفاع مداری ماه دور کره زمین نسبت به فاصله اش آنقدر ناچيز است که در مقابل ساير عوامل قابل صرفنظر کردن است (ضریب خروح از مرکز ماه 0.0549=e). تاریخچه گردش ماه دور زمین خود گویای این ربط ناچیز است.
میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است
دهد(( مه روی)) من جان از برایم ولی آن ماه برگردان جان است
آقا چرا چرت و پرت میگید چه ربطی داره
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر