بازدید 6321

کرونا هنوز در کمین است

رئیس اداره مراقبت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در خصوص بیماری کرونا گفت: هنوز در مرحله افزایشی و رسیدن به قله بیماری قرار داریم.
کد خبر: ۹۷۴۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۳ 26 April 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حسین عرفانی در استودیو گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: مردم نباید فکر کنند که داستان کرونا تمام شده و می‌توانند آزادانه تردد کند یا حتی با اعمال فاصله گذاری اجتماعی و مجوز فعالیت برخی صنوف، کسانی که کار ضروری ندارد نباید از منزل خارج شوند.

او ادامه داد: فاصله گذاری اجتماعی و اعمال مجوز فعالیت برخی صنوف تنها ۴۰ درصد از احتمال ابتلا و شیوع کرونا ویروس را کاهش میدهد و باقی احتمالات ابتلا به رعایت فردی و اجتماعی مردم بستگی دارد.

حمیدرضا جمشیدی دبیر ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا در سوی دیگر این گفتگو گفت: در حال حاضر کاملا سوار بر موج بیماری هستیم در حال حاضر در برخی از استان‌ها و شهرستان‌های کشور آمار ابتلا به کرونا رو به کاهش، در برخی هم روند افزایشی دارد با این حال اگر اندکی غفلت کنیم آمار کاهش و افزایش مبتلایان نتیجه معکوسی به خود خواهد گرفت.

او ادامه داد: اگر سیر وضعیتی بیماری کرونا در ۱۴ روز گذشته رو به صفر حرکت کرده باشد میتوانیم گام دوم را برای بازگشایی‌های بیشتر برداریم، اما اگر سیر افزایشی مشاهده شود مجبوریم ممنوعیت‌ها و تمهیدات امنیتی را اعمال نماییم.

جمشیدی تصریح کرد: در حال حاضر شرایط کرونایی کشور بسیار شکننده است و باید بسیار تلاش کنیم تا شرایط را حفظ و روند ابتلا و شیوع ویروس را کاهشی نماییم.

او افزود: اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند می‌توان امیدوار به شکست کرونا ویروس و ایجاد بستری امن برای از سر گیری فعالیت‌های اجتماعی بود در غیر این صورت همچنان باید نگران سلامت جامعه و معیشت مردم کشور بود.

جمشیدی با بیان اینکه آثار بازگشایی‌های انجام شده حدوداً ۱۵ اردیبهشت نمایان خواهد شد ادامه داد: اگر از ۱۰ الی ۱۵ اردیبهشت ماه وضعیت بستری‌ها و مرگ و میر بر اثر کرونا روند افزایش داشته باشد معلوم می‌شود که تصمیمات مان چندان هم پخته نبوده و ناچاریم به شرایط محدودیت‌های قبلی عقب گرد کنیم، اما اگر وضعیت کاهشی فعلی تثبیت شود امکان برداشتن گام دوم بازگشایی‌ها فراهم خواهد بود.

رئیس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت همچنین گفت: تا دسترسی به واکسن درمانی کرونا راه طولانی باقیست.
حسین عرفانی افزود: طبق تجارت قبلی، در خصوص ویروس‌های نوپدید، حدوداً ۳ الی ۶ ماه زمان می‌برد تا فرمول واکسن کشف شود و حدوداً ۹ الی ۱۲ ماه هم طول می‌کشد تا واکسن به تولید انبوه برسد.

او ادامه داد:​ دخیل بستن به امامزاده واکسن، کار غیر عقلایی است. بعید است تا سال آینده واکسن کووید ۱۹ در دسترس قرار گیرد.

حسین قاسمی دبیر کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: تا اطلاع ثانوی برگزاری هر گونه مراسم اعم از رسمی و غیر رسمی ممنوع می‌باشد.

او ادامه داد:​ اگر مردم، پروتکل‌های بهداشتی و امنیتی را رعایت نکنند و در مراسم‌ها و گردهمایی‌ها حضور یابند با برخورد قانونی دستگاه‌های قضایی و امنیتی مواجه خواهند شد البته گفتنی است تاکنون مردم در بالاترین سطح همکاری‌ها با طرح‌های امنیتی و بهداشتی همراه بوده اند.

حسین عرفانی در استودیو با بیان اینکه باید به زندگی با کرونا عادت کنیم افزود: با شروع فصل پاییز و آغاز سرما، با کووید سیزونال یا فصلی روبرو می‌شویم باید زندگی کردن با کووید ۱۹ را یاد بگیریم و با آن کنار بیاییم.

او ادامه داد: مصرف مواد مخدر نه تنها سبب پیشگیری و درمان کرونا نمی‌شود بلکه آمار مرگ و میر در معتادان به مواد مخدر نسبت به افراد سالم جامعه حدود ۳/۶ درصد بیشتر اعلام شده است، ضمناً استعمال الکل هم هیچگونه اثر مثبت به مقاومت برابر کرونا ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی