بازدید 7929

وعده طالبان به افغان ها؛ ایجاد یک نظام اسلامی

معاون دفتر سیاسی طالبان گفت که مهمترین پیامدهای توافقنامه قطر خروج نیروهای خارجی و برقراری نظام اسلامی است.
کد خبر: ۹۷۱۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰ 11 April 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، «عبدالسلام حنفی» معاون دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت که مهمترین پیامد توافقنامه این گروه با آمریکا ایجاد یک نظام اسلامی و برقراری صلح سراسری در افغانستان است.

وی افزود که طالبان اعتبار بین‌المللی دارد و اکنون پس از 18 سال جنگ آمریکا و ناتو آماده شدند تا موضوع را از طریق دیپلماسی حل کنند.

معاون دفتر سیاسی طالبان خاطرنشان کرد: توافقنامه قطر در حضور 9 وزیر خارجه و نمایندگان 29 کشور و سازمان بین‌المللی و سفیران حدود 100 کشور جهان به امضا رسید و پس از آن توسط شورای امنیت سازمان ملل تایید شد و از این رو ارزش حقوقی نیز پیدا کرد.

حنفی گفت که پیامد تاکتیکی این توافقنامه خروج همه نیروهای از افغانستان خواهد بود و پیامد استراتژیک آن نیز برقراری «صلح سراسری، عدالت اجتماعی و قیام نظام اسلامی بر سرزمین افغانستان خواهد بود».

معاون دفتر سیاسی طالبان تاکید کرد که این توافقنامه برای تمام کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای نیز مهم است زیرا که حضور نیروهای خارجی در افغانستان باعث نگرانی همسایگان افغانستان و قدرت‌های منطقه‌ای است و سبب مداخله آن‌ها می‌شود، بنابراین توافقنامه قطر باعث پایان درگیری‌ها و کشمکش‌های منطقه‌ای خواهد شد.

طالبان با متهم کردن آمریکا و دولت افغانستان به عدم پایبندی به توافق، بهانه‌جویی و ایجاد مانع در روند صلح گفته بود که این مسائل به معنی ترجیح کابل به تداوم جنگ و حل مسائل از این راه است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل