بازدید 22920
۹

داروی Favipiravir بر روی بیماران کرونایی موثر است

طبق آزمایش‌های بالینی مقامات پزشکی چین، داروی ژاپنی "favipiravir" در درمان بیماران کرونا موثر است.
کد خبر: ۹۶۹۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۴ 02 April 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا؛ به گفته رسانه‌های ژاپنی، مقامات پزشکی در چین اعلام کردند دارویی که در ژاپن برای درمان انواع جدید آنفلوانزا استفاده می‌شود، بر روی بیماران کرونا نیز موثر است.

پایگاه خبری "گاردین" نوشت، "ژانگ شینمین"، یک مقام مسئول در وزارت علوم و فناوری چین بیان کرد که داروی "favipiravir" که توسط شرکت "Fujifilm" ساخته شده است، نتایج مثبتی را در کارآزمایی های بالینی شامل 340 بیمار در "ووهان" و "شنژن" ایجاد کرده است.

ژانگ اظهار داشت که این دارو از درجه ایمنی بالایی برخودار است و به وضوح در آزمایش‌های بالینی انجام داشته، تاثیر داشته است.

بیمارانی که در شهر "شنژن" این دارو را دریافت کردند، بعد از حدود 4 روز بهبود یافته‌اند و این در حالیست که این ایام براى افراد مبتلا، بدون دریافت این دارو بطور متوسط 11 روز است .

همچنین در عکس‌های رادیولوژی 91 درصد از بیماران تاثیر داشته و باعث بهبودی در ریه‌های افراد مبتلا شده است؛ در حالیکه این درصد برای افرادی که این دارو را دریافت نکردند حدودا 62 درصد است.

تاکنون شرکت تولید کننده این دارو که با نام "avigan" نیز شناخته می‌شود، هیچ اطهار نظری در اینباره نکرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۹
خوب الحمدالله، استفاده در سطح وسیع می تواند این بیماری را ریشه کن کند
ژاپن، کشوری بی حاشیه، بی هیاهو و سرآمد
سلام
همين دو روز قبل بود كه نماينده مجلس در كمسيون امنيت ملي هم موضوع را اعلام كرد كه اين دارو وارد شده و وزير بهداشت هم اعلام كرده توزيع كنن اما مافياي دارو در وازرت بهداشت نميذارن
بابا. به جان مردم رحم كنيد اخر با جان مردم هم بايد بفكر جيبتان باشيد
تابناک جون. مرغ همسایه غازه. این دکتر هاشمی بنده خدا که این موضوع رو چندین هفته تست کرده و گفته بود. التماس میکرد که دارو رو به بیمارستان بدن. بعدش هم که گویا توبیخ شده. وقتی مدیر بالاسری جاهل باشه نمی گذاره متخصص پایین دستی هم کاری بکنه. این مدیران بی کفایت باید حذف شوند تا کارها درست پیش بره.
طبق این خبر، کدام شرکت سازنده داروست؟
شرکت تولید کننده این دارو با نام "avigan" یا
داروی "favipiravir" که توسط شرکت "Fujifilm" ساخته شده است (به نقل از متن)
همون دارویی که به بهانه نداشتن تاییدیه مصادرش کردن و فقط به افراد خاص میدن؟
.
.
.
دکتر هاشمیان فوق تخصص مراقبت های ویژه در پیج اینستاگرامش دارد هر روز فریاد می زند این دارو را بدهید مردم دارند می میرند اما فقط تعدادی برای از مردم بهتران وارد نموده اند
و
گویا می خواهند آنرا بصورت مافیایی در داخل تولید کنند
خب وزارتخونه چرا در اختیار پزشکان نمیزاره ؟؟؟؟؟؟؟؟
این همان دارویی است که مسئولین محترم برای خودشان وارد و ذخیره کرده‌اند. ولی برای مردم سهمی از آن نیست و قرار است مردم با مکانیسم واگرفتن فله‌ای مقاومت پیدا کنند.
در مکانیسم واگرفتن فله‌ای حدود 60 الی 70 درصد مردم می‌گیرند و 2 درصد آن‌ها هم میمیرند و دیگر خلاص. 2 درصد مردم که چیزی نیست!!!!
از هفته آینده با اعلام باز شدن تمام مراکز و اداره‌ها فرآیند واگیری فله‌ای آغاز می‌شود.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان