بازدید 12166
پاسخ همتی به شبهه دشمنان نظام:

دنبال برداشته شدن محدودیتهای ارزی هستیم

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این شبهه که ایران دنبال دریافت پول نقد است نه خرید دارو و تجهیزات پزشکی، گفت: ما به دنبال برداشتن محدودیت های ارزی برای خرید تجهیزات هستیم.
کد خبر: ۹۶۸۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴ 27 March 2020

 

به گزارش تابناک، عبدالناصر همتی در یادداشت اینستاگرامی با اشاره به تحت فشار بودن زندگی اقتصادی مردم در این روزها در پی شیوع ویروس کرونا به دلیل فشار تحریم‌های ظالمانه گفت: از این رو زندگی مردم نیازمند پشتیبانی و تلاش جدی و فوری مسئولان است.

رئیس کل بانک مرکزی در این یادداشت آورده است: بانک مرکزی در ادامه رویکرد فعال و پشتیبانی وزارت امورخارجه، تمام توان خود را برای تأمین منابع ارزی مورد نیاز کشور از محل منابع متعلق به ایران برای خرید دارو، تجهیزات پزشکی و کمک‌ها انسان دوستانه بکار بسته است.

همتی در این یادداشت تلاش دولت برای دسترسی به تأمین مالی از طریق صندوق بین المللی پول به عنوان حق قانونی ایران را یادآور شده و آورده است: آزادسازی منابع ارزی بانک مرکزی ایران که به ناحق و با اعمال فشار دولت آمریکا مسدود شده در همین راستا تعریف شده است.

به گفته رئیس کل بانک مرکزی پیگیری‌ها هم در خصوص آزادسازی منابع ایران در دیگر کشورها و هم دریافت وام از صندوق بین المللی پول ادامه دارد و تاکنون روند مثبتی داشته است.

وی در این یادداشت به تبلیغات دشمنان برای وارونه نشان دادن تلاش‌های ایران برای استفاده از حقوق و منابع مسدود خود در جهت تأمین نیازهای دارویی و تجهیزات پزشکی همچنین یادآور شده است: دشمنان ادعا می‌کنند که ایران در تلاش برای دسترسی به پول نقد است نه دارو و تجهیزات پزشکی. بنابراین باید توضیح بدهم که تلاش ما صرفاً در جهت برداشتن محدودیت‌ها برای انتقال منابع ارزی بانک مرکزی و تداوم تأمین دارو و تجهیزات برای مقابله با این بیماری عالم گیر است.

وی تاکید کرده است: بانک مرکزی تمام تلاش خود را در جهت گشایش‌های بیشتر در رفع مشکلات و نیازهای مردم انجام خواهد داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر