بازدید 12740
۳

اعلام آمادگی روسیه برای اعزام نیرو به افغانستان

نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان گفت: در صورت درخواست دولت افغانستان آماده‌ایم برای مبارزه با تروریسم به این کشور نیروی نظامی اعزام کنیم.
کد خبر: ۹۶۴۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵ 07 March 2020

 

به گزارش  تابناک به نقل از سایت افغانستان، مسکو برای اعزام نیروی نظامی به افغانستان اعلام آمادگی کرد.

«ضمیر کابلوف» نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان گفت: در صورت درخواست دولت افغانستان آماده هستیم تا نیروهای نظامی خود را به این کشور اعزام کنیم اما پیش از انجام این کار ضروری است تا منتظر نتایج گفت‌وگوهای بین الافغانی و دولت برخواسته از آن باشیم.

وی افزود: با توجه به مبارزه در برابر تروریسم و کمک نظامی به افغانستان در این مورد، ما منتظر یک حکومت عادی در کابل هستیم و با حکومت افغانستان در این مورد رایزنی خواهیم کرد.

این مقام ارشد روس تاکید کرد که کشورش نمی‌خواهد این موضوع را به کابل تحمیل کند،‌ بلکه آماده است در این زمینه با دولت افغانستان همکاری کند.

پیش از این روسیه با قدرت گرفتن طالبان در افغانستان مخالفت کرده بود. «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه روسیه در امور صلح افغانستان گفته بود که مسکو انحصار قدرت در افغانستان را به هیچ وجه نخواهد پذیرفت.

کابلوف خاطر نشان کرد: «به طالبان بارها به صورت شفاف گفته شده که انحصار قدرت و بازگشت این گروه به قدرت در افغانستان پذیرفته نخواهد شد.»

وی افزود: «ایران، پاکستان و ایالات متحده نیز گفته‌های مشابهی را به طالبان ابلاغ کرده و گفته‌اند که با قدرت انحصاری این گروه مخالف هستند.»

نماینده روسیه در افغانستان همچنین گفت که اعتقاد مسکو این است که افغانستان به صورت جمهوری اداره شود، اما این موضوع به خود افغان‌ها برمی‌گردد که چه تصمیمی در این باره بگیرند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳
تا الان امریکا .حالادوباره نوبت روس هها بیچاره افغانان
هر جا یک کشور اسیب دیده وجود دارد سر و کله لاشخور روسیه پیدا می شود
روسیه هر جا رفته مردم انجا بدبخت و سیاه روز شدند مثل ایران کره شمالی و ونزوئلا
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار