بازدید 26741

افشای راز مرگ عجیب ۲۰هزار پرنده مهاجر در میانکاله

بیش از یک ماه از مرگ پرندگان در میانکاله می‌گذرد و همچنان آمار تلفات پرندگان در این منطقه مشهود است. در این بین بیانیه شکارچیان مبنی بر انتشار سم در جزیره توسط آنها برای تسویه حساب با محیط زیست، همه ما را مبهوت ساخته است.
کد خبر: ۹۶۲۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰ 27 February 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، بیش از یک ماه از تلفات دردناک پرندگان در میانکاله می‌گذرد و علی‌رغم اعلام پایان یافتن این تلفات اما همچنان ادامه دارد، از یک ماه گذشته تاکنون، ده‌ها هزار پرنده‌ مهاجر که برای زمستان‌گذرانی، تالاب میانکاله در شرق استان مازندران را انتخاب کرده بودند، تلف شده‌اند و این در حالیست که بررسی و نمونه‌گیری از لاشه پرندگان بیانگر وجود سم بوتولیسم به‌عنوان علت اصلی این مرگ و میرهای دسته‌جمعی بوده است.

انتشار سم در میانکاله که از ابتدا توسط منابع محلی و دوستداران محیط زیست بارها اعلام شده بود، با اعلام رسمی شکارچیان، درست از آب در آمد. در صورت درست بودن مسأله، نمی‌توان به‌راحتی از این فاجعه زیست‌محیطی عبور کرد.

تلفات در کانون اصلی سواحل قلعه‌پایان تا هشت‌تیکه گلوگاه از دوم بهمن ماه امسال تاکنون، یعنی بیش از یک‌ماه ادامه دارد و فرضیه استفاده از سموم کشاورزی برای تلف کردن پرندگان با وجود بیانیه‌ای که توسط شکارچیان اعلام شده، در مقابل سم بوتولیسم که توسط دامپزشکی اعلام شده است، قوت گرفت.البته احتمال وجود سم در میانکاله و در محل تلفات پرندگان از همان ابتدا توسط برخی از دوستداران محیط زیست اعلام شده بود اما چون مرجع اصلی چگونگی تلفات دامپزشکی بود؛ علل اصلی باید توسط این مرجع اعلام می شد که علت اصلی سم بوتولیسم توسط دامپزشکی اعلام شد.

و اکنون انتشار سم در میانکاله که از ابتدا توسط منابع محلی و دوستداران محیط زیست بارها و بارها اعلام شده بود، با اعلام رسمی شکارچیان، درست از آب در آمده و در صورت درست بودن مسأله، نمی‌توان به‌راحتی از این فاجعه زیست‌محیطی عبور کرد.

شکارچیان در این پیام که به پیوست این خبر ارسال شده به صراحت اعلام کرده‌اند که با وجود دارا بودن پروانه شکار، اجازه شکار توسط محیط زیست داده نشده و این یک هشدار جدی است و اگر توجه نشود تبعات بیشتری به همراه خواهد داشت.

به راستی نمی‌توان از کنار این قضیه و این فاجعه دردناک مرگ و میر ده‌ها هزار پرنده برای تسویه حساب شخصی به راحتی گذشت و مسؤولان امر باید در این زمینه پاسخگو باشند.

در کنار همه نظرات کارشناسان و دوستداران محیط زیست، مؤسسه مردم‌نهاد "پویش برساد شمال" در شهرستان گلوگاه هم از همان ابتدا بیانیه‌ای را صادر کرد و در آن خواهان استفاده از پروژه های مشارکت محور در محیط زیست برای ارتقای شاخص های زیست محیطی شدند تا پایداری سرزمین‌مان حفظ شود.

علی‌رغم تماس‌های مکرر با رئیس اداره محیط زیست بهشهر و ارسال پیام تاکنون و در زمان مخابره این خبر موفق به گفت‌وگو با وی نشده‌ایم و امیدواریم مسؤولان محیط زیست همچون همیشه برای برخورد با عاملان احتمالی این مرگ و میر دسته‌جمعی پرندگان اقدام کنند.

به گزارش فارس، خبر دردناک و فاجعه‌بار مرگ پرندگان در تالاب میانکاله همچون مرگ بسیاری از حیوانات و موجودات زنده در اقصی نقاط کشور و جهان، نشان از نابودی محیط زیست دارد، بی‌توجهی که اغلب به دستان انسان‌ها ایجاد می‌شود و بیانگر بی‌توجهی به نعمات الهی است و ترس‌مان از این است که این بی‌توجهی دامن‌مان را بگیرد و به عذاب الهی دچار شویم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۵۱
انتشار یافته: ۳۵
الان توی این بیانه یک جور تهدید به سلامت انسانها دیده میشه!
جامعه بیمار که به خاطر منافع خود همه چیز رو قربانی می کنه
واقعا به کجا رسیدیم؟
اگه ادعای این شکارچیان درست باشه باید به عنوان جنایتکار تحت پیگرد قرار بگیرن و بازداشت و جریمه و حبس طولانی مدت و بستری تو تیمارستان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
اینابایداعدام بشن توروخداپیداشون کنید ومحاکمشون کنید ایناازحیوون بدترن همون سم روبدین بخورن
من خودم شکارچیم

ولی اینا دیگه روی شیطان رو سفید کردن صد رحمت به یزید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
فرقی بینتون نیست همتون از یه قماشید
اینها باید اعدام بشوند قطعا مجازات این اعمال صرفا اعدام است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
من مخالف اعدامم ولی شکارچی هاروباید حبس ابد کرد اینا جانیییی وروانی هستن واسه شکارهزارتا توجیه مسخره هم میارن ولی عملشون رسما جنایت
کسی که به عمد سم وارد طبیعت میکنه رو باید دستگیر و به حبس ابد محکوم کرد.
آزاد چرخیدن این روانی ها در جامعه بسیار خطرناک هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
واقعا شکارچی ها روانین دیدم که میگمااا
از ایرانی همان برون تراود که در اوست. فجایع بازار مسکن، فجایعی که در کاهش ارزش پول ملی رخ داده و سایر موارد از مردمی چون ایرانی می تواند صادر شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
در این قسمت نمیخوام در مورد درستی یا نادرستی این خبر و این نظرت در این قسمت ،قضاوت کنم و نظر بدم.در ایران انسان هایی که کارهای خوب بسیاری هم کردن کم نیست.اینکه ایرانی رو بودن معادل بد بودن بدانیم درست نیست.هدف و نیت واقعیت از نوشتن این نظرت در این قسمت،چی بود؟
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
شما با این ذهن مسموم نسبت به ایرانی ها ، اگه حرف نزنی نمیگن لالی. پس خاموش... قطعا" ایرانی هم نیستی فقط فارسی بلدی.ارزش صحبت بیشتر هم نداری....ا
متاسفم برای خودم متاسفم برای انسانیت
متن نامه ای که استناد کردید به نظر معتبر نیست، این متن رو هر کسی می تونه بنویسه. از یه کانال با چندتا کاربر گرفتید.
به نظرم معتبر نیست
اگر واقعا این فاجعه توسط شکارچیان این منطقه صورت گرفته باشد،و این افراد قادر به انجام چنین قتل عام گسترده و قانون شکنی در این حد هستند،باید شناسایی شده و به دلیل ارتکاب جرایم امنیتی مجازات شده و در عین حال بطور مادام العمر اسلحه و مجوز شکار آنها توقیف شود.این افراد ،آدم‌های خطرناکی هستند که حیثیت ملی ما رو خدشه دار کرده و چهره ای وحشی ، غیر متمدن ،قانون گریز از جامعه ایرانی به جهانیان نشان می دهند. میانکله و ذخایر آن جزیی از همان مملکتی است که برای حفظ آن شهید دادیم ،ولی حالا یک عده لمپن وحشی به همین راحتی کمر به نابودی آن بسته اند،شما رو بخدا قسم ،این افراد رو پیدا کرده به پای میز محاکمه کشانده و واداربه جبران خسارت( که البته ناممکن است) نمایید تا درس عبرتی برای همه شود و گر نه شاهد تکرار و حتی مواردی بدتر از آن در آینده خواهیم بود
البته که دور از انتظار نیست از جماعت شکارچی جانییی
والا بنطرم اینها را باید شکار کرد حیوان اصلی اینها هستند نه پرنده های بیچاره
خوب وقتی سم بریزید تو تالاب و بی تفاوت از ان بگذرید، طبیعت هم کرونا را وارد جامعه انسانی می کند بی تفاوت به ما نگاه می کند
اصلا نیازی به اعدام افراد نیست.باید فرهنگ غلط مصرف گوشت شکار را اصلاح کرد تا این مشکل بطور اساسی حل شود.وقتی درخواست و تقاضا ی اجتماعی نباشد موضوع بمرور حل میشود.پویش نه به مصرف گوشت شکار
این افراد نمونه بارز تهدید علیه امنیت ملی هستند. باید سریعا شناسایی و دادگاهی و مجازات بشن .
این پیام شکارچی یک غلط علمی دارد اگر سم در تالاب ریخته چرا آبزیان تلف نشده اند؟ چرا فقط دو گونه پرندگان درگیر شده اند؟
من که از خوندن این همه خبر بد پشت سر هم افسرده شده ام.

این خبر، آخر قصاوت قلب یک سری موجوده که فکر می کنن انسان هستند. قتل عام پرندگان مهاجر کجای دنیا اتفاق می افته؟ چرا با محیط زیستمون اینقدر وحشیانه و بی فکر برخورد می کنیم؟ ...

کار این جماعت، ایجاد فاجعه زیست محیطی محسوب می شه به دلیل این جنایت بزرگ باید با مسببین آن با قاطعیت برخورد کرد تا درس عبرت بزرگی برای هم پیاله های اونها بشه.

ضمنا از کجا معلوم که عواقب کار آنها دامن هم شهری های خودشون رو هم نگرفته باشه. مسموم کردن طبیعت غیر قابل کنترله و گسترش سم به سایر نواحی و حتی منابع آب آشامیدنی و آب کشاورزی اون منطقه غیر محتمل نیست و قطعا باید مورد بررسی دقیق قرار بگیره تا فاجعه انسانی هم رخ نده.
من لایَرحم لایُرحم: کسی که رحم نکند رحم نمی شود.
بترسید از عذاب خدا که شما را خواهد گرفت.
اين ها نشانه پايين بودن سطح فرهنگ اقدام کنندگان و سودجويي افراطي آنهاست
متاسفانه اینقدر این افراد ابله هستند که این کارو انتقام از دولتمردان قلمداد میکنن این انتقام از همه مردم دنیاست بدون هیچ گناهی . در تمام دنیا همه با عهم همکاری میکنند تااز حیاط وحش حفاظت کنند بخصوص پرندگان مهاجر که از کشوری به کشور دیگر مهاجرت میکنند جواب کشورهای دیگه که از این پرندگان حفاظت کردن رو چی بدیم بگیم یک عده خواستن از دولتمردان انتقام بگیرن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
انسانیت درابن مملکت که مردم آن برای بدست آوردن لقمه ای نان باید مشقات بسیاری را تحمل کنند به فراموشی سپرده شده ،روزانه اخبار مختلفی از این ناجوانمردیها که دیگر دراین کشور عادی شده می شنویم ،تقلب در تولید موادغذایی ،استفاده از انواع مواد شیمیایی غیر مجاز در مواد مورد استفاده مردم ،انواع نارسایی وتخلف درستورانها وتهیه غذاهای آماده ،رانت ورشوه در ادارات وشهرداریها .بسیاری نارسایی‌های دیگر که موجب رخت بر بستن انسانیت ورحم چمروت از جامعه ایران شده است
هم مسئولان محیط زیست و هم مسببین این تلفات باید هر چه سریعتر بازداشت و به اشد مجازات محکوم بشن.
ای شکارچیان بزدل
خجالت نمیکشید این موجودات خداوند عزیز رو کشتید .شماها که الان از ترس بیماری کرونا وحشت وجودتونو گرفته و به درون خونه هاتون خزیدید اون پرندگان خونه نداشتند.فکر نمیکنید خدا خوب وکیلیه برای همه ی موجوداتی که آفریده.
چرا ما سایر مردم عادی ایران باید به خاطر عمل شرم آور شما دچار عذاب الهی بشیم.
ما مردم عادی ایران از شما آدم های سنگ دل و بزدل اعلام براعت میکنیم. و خدا را شاهد میگیریم با عمل شما مخالفیم و شما باید مسئولیت اینکارتونو بپزیرید.
کل منطقه زندگی شکارچیان بومی در اون منطقه رو قرنتینه کنین ، نه بخاطر کرونا ، به خاطر شیوع ویروس بی شرفی
چرا یکی نیست پاسخگو باشد که از یک ملتی که برای حفظ کیان کشور و دین خود حاضر بودن جان ،مال،و هستی خویش را فدا کنند چگونه حیوانات ساختیم که حتی به محیط زیست و حیوانات بی زبان نیز رحم نمی کنند!؟ چرا خود را پست دین و دشمن گ یی پنهان کرده اند؟ یادمان نمی رود در کودکی بزرگانمان ما را از آزر پرند گان برحذر میداشتند
ما ملت شريف و دوست داشتني.
مسئولین پیگیری کنن و از سروری که پیام رسان رو حمایت میکنه استعلام کنن و رد این دشمنان وطن رو پیدا کنن.
اینا دشمن محیط زیست نیستن اینا دشمن وطن هستن.
این نشان ازعدم تعادل روحی وروانی افراد خاطی دارد نوعی عقب افتاذگی ذهنی وبیسوادی یاداورضرب المتل یکی بر سر شاخ وبن میبرید
این چه سمی است که فقط پرندگان را میکشد،از آبزیان و حیوانات دیگر خبری نیست؟!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی