بازدید 28419

قیمت مصوب ماسک چقدر است؟

سازمان غذا و دارو برای ساماندهی بازار فروش ماسک در مصوبه‌ای با تاکید بر ممنوعیت صادرات این محصول قیمت نهایی آن را اعلام کرد.
کد خبر: ۹۶۰۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱ 22 February 2020

سازمان غذا و دارو برای ساماندهی بازار فروش ماسک در مصوبه‌ای با تاکید بر ممنوعیت صادرات این محصول قیمت نهایی آن را اعلام کرد.


به گزارش تابناک به نقل از فارس؛ «ماسک پیشگیری از کرونا» نوشته‌ای است که امروز در بسیاری از شبکه‌های مجازی و سایت‌های خرید و فروش اینترنتی به چشم می‌خورد، مساک‌هایی که با قیمت‌های نجومی توسط عده‌ای سودجو به فروش می‌رسند، سودجویانی که برای کسب درامد نامشروع حتی حاضرند با سلامت مردم نیز کاسبی کنند!

از سوی دیگر برخی مخاطبان خبرگزاری فارس، با انتقاد از کمبود برخی اقلام مصرفی نظیر ماسک و ژل‌های بهداشتی در داروخانه‌ها از گران‌فروشی این اقلام بهداشتی گلایه می‌کنند. این موضوع در حالی است که مسوولان وزارت بهداشت می‌گویند توزیع ماسک کافی است و ذخیره و خرید کافی نیز وجود دارد.

با گشتی در سطح شهر، داروخانه داران علت نبود ماسک را تقاضای بالا و خرید برخی افراد در تعداد زیاد در ساعات اولیه اعلام کشف کرونا عنوان می‌کنند، اما به گفته مسؤولان وزارت بهداشت توزیع ماسک و اقلام بهداشتی از امروز آغاز خواهد شد و نگرانی از این بابت وجود ندارد و با توزیع فراوان این کالا قیمت آن‌ها نیز کاهش خواهد یافت.

سودجویی و گران‌فروشی ماسک و اقلام بهداشتی تا جایی پیش رفت که انتقاد وزیر بهداشت را در پی داشت، نمکی با انتقاد از گران فروشی و احتکار ماسک در این شرایط گفت: مردم بهتر است مسائل پیشگیری مانند شست‌وشوی دست‌ها و پرهیز از روبوسی را مد نظر داشته باشند؛ افرادی که علائم سرماخوردگی دارند ماسک استفاده کنند، استفاده از قلیان مشترک را ممنوع کنند، از استفاده از نوشت‌افزار مشترک مانند خودکار نیز پرهیز کنید. رعایت موراد پیشگیرانه بسیار مهم است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه استفاده از ماسک توصیه نمی‌شود گفت: برخی افراد سودجو ماسک‌ها با قیمت‌های پایین را گران می‌فروشند، طی روز‌های آینده ماسک به وفور توزیع خواهد شد و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

*توزیع فراوان ماسک از امروز

شاید یکی از دلایل گران‌فروشی را ماسک را بتوان کمبود این کالا دانست، مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو معتقد است ژل و ماسک به اندازه کافی در داروخانه‌ها توزیع شده است و از امروز نیز توزیع مناسبی از اقلام مذکور صورت خواهد گرفت و نگرانی برای تامین وجود ندارد.

غلامحسین مهرعلیان، مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به مراجعه پرتعداد مردم برای تهیه ماسک و ژل‌های ضد عفونی کننده گفت: ژل و ماسک به اندازه کافی در داروخانه‌ها توزیع شده است و هیچ کمبودی وجود ندارد. در روز‌های اخیر شاهد مراجعه پر تعداد مردم برای تهیه ماسک، ژل ضد عفونی کننده دست و سطوح، الکل، پد الکلی و مکمل‌های دارویی به داروخانه‌ها هستیم که البته متاسفانه در مواردی شاهد اعتراض به همکاران نیز بوده‌ایم. در سرکشی به تعداد زیادی از داروخانه‌های سطح شهر تهران و شهرستان‌ها خوشبختانه، همکاران ما با رعایت اخلاق حرفه‌ای اقلام مورد نیاز مردم (ماسک، ژل ضد عفونی کننده دست و ...) را به نرخ متعارف عرضه می‌کردند.

مهرعلیان با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته با تامین کنندگان، اظهار کرد: از امروز نیز توزیع مناسبی از اقلام مذکور صورت خواهد گرفت و نگرانی برای تامین وجود ندارد. مردم در صورت مشاهده تخلف و گران‌فروشی، موارد را از طریق سامانه ۱۹۰ و یا اپلیکیشن تیتک اطلاع‌رسانی کنند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

*ممنوعیت صادرات ماسک

از سوی دیگر یکی دیگر از عوامل گران فروشی ماسک در داروخانه‌ها را می‌توان مشخص نبودن این کالا دانست، که در این راستا مسؤولان وزارت بهداشت برای ساماندهی بازار این کالا گام مثبتی برداشتند و این کالا را نیز مشمول قیمت‌گذاری کردند، و این موضوع از سوی سازمان غذا و دارو به تولید کنندگان و فروشندگان اعلام شد.

در بخشی از این بخشنامه آمده است:

با توجه به اعلام آمادگی هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران به خرید نقدی اقلام فروش و تحویل فوری روزانه ۵۰ درصد ظرفیت تولید روزانه کارخانه‌ای تولیدی و توزیع از طریق هیأت امنای ارزی تا اطلاع ثانوی الزامی می‌باشد. هرگونه فتوزیع در سامانه توزیع سازمان غذا و دارو به صورت روزانه و برخط ثبت شود و هرگونه صادرات ماسک جراحی از هر طریق و تحت هر عنوان و تعرفه گمرکی ممنوع است و کارخانجات موظف هستند اقلام مذکور را با حداکثر ظرفیت کارخانه تولید کنند.

قیمت مصوب ماسک چقدر است؟

*قیمت واقعی ماسک چقدر است؟

از سوی دیگر سازمان غذا و دارو در بخشنامه‌ای دیگر قیمت فروش ماسک را به صورت رسمی به داروخانه‌ها و مراکز پخش اعلام کرده است. بر اساس اعلام سازمان غذا و دارو قیمت فروش هر عدد ماسک ۴۱۰۰ ریال قیمت‌گذاری شده است.

قیمت مصوب ماسک چقدر است؟

 

افزایش یکباره تقاضا برای خرید و استفاده از ماسک در حالی است که مسوولان وزارت بهداشت و پزشکان متخصص بار‌ها تاکید کرده اند، استفاده از ماسک تنها برای بیماران و کادر پزشکی و درمانی و یا برای حضور در اجتماعات و نزد افراد بیمار ضروری است و برای همگان و در شرایط عادی نیازی به استفاده از آن نیست و شهروندان باید مراقب سودجویان باشند. رعایت فاصله و حریم شخصی از افراد و شستشوی مرتب دست‌ها همواره مورد تاکید این کارشناسان بوده و تقاضا و استفاده غیر ضروری از ماسک را موجب رونق بازار برخی سودجویان در ایجاد بازار سیاه برای فروش ماسک می‌دانند.

حال باید دید با توجه به اقدامات صورت گرفته از سوی وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو و افزایش تولید کارخانه‌های تولید کننده طی روز‌های آتی ساماندهی خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۲۰
اگه جايي اين قيمت بود خبر بديد؟
تو داروخانه يه دونه بيشتر نميدن اونم تازه2000 تومان
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
روز پنجشنبه 6 تا داروخونه رفتیم یه دونه ماسک نتونستیم پیدا کنیم
ناشناس
| France |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
الان ظهر شنبه خریدم 30 هزار تومن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
من پنجشنبه شب دونه ای بیست هزار تومان ماسک فیلتر دار قابل شستشو از داروخانه ای در اشرفی اصفهانی خرید کردم.
کتاب نوشتی ...!
شما برید یه سری به داروخانه های تهران بزنید ببینید چه خبره
لطفا آدرس بدهند کدام شرکت با این قیمت توزیع میکند که من داروخانه دار بخرم و با نرخ مصوب به مصرف کننده نهایی بفروشم؟ !!!!!!!!!!!!!!!!
جالبه که ماسک کمک خاصی نمیکنه و حتی در مواردی میتونه مضر باشه
به یزدان اگر ما خرد داشتیم ....
دقيقا تو كدوم داروخانه ها پخش كردن ما هم بريم بگيريم؟؟ از صبح كلى داروخانه تو غرب تهران گشتم خبرى از ژل دست و ماسك نيست.
امروز تمام داروخانه های شهر یاسوج را گشتم یک عدد ماسک یا ژل پیدا نشد آقای وزیر محترم بهداشت !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
چرا دروغ میگوئید
قیمت ماسک به اندازه وجدان و انسانیت فروشنده است
اینکه بخواد با شرف نون حلال سر سفره زن و بچه ش بزاره یا نونشو در خون هموطنش بزنه
من دیشب یه بسته ساده خریدم 10 هزار تومن !!!
داروخانه ها که از هرنسخه 6هزارتومن به دلیل بیدلیلی تحت عنوان حق فنی میگیرند حالا با شایعه بیماری کرونا منبع درامد جدیدی هم پیدا کردند.
به چهنم! هرچی میخواد بشه بشه به درک. فقط مواظب خودت باش
خیلی هم جای تاسف داره و هم جای خنده. یه چیز خیلی خطرناکی داره شیوع پیدا می کنه دولت ما به فکر تعیین قیمته یعنی هم فروشنده هامون معلومه موقعیت خوبی گیرشون اومده که هم احتکار کنن و هم انسانیت ندارن و دولتمردان ما هم هم یه جوری سرگرمن. بابا چین مدیریتش کرد. آهای اونیکه محتکر هستی و یا اونی که بسته بسته می بری خوبه بدونی اگه کسی گیرش نیاد به تو منتقلش می کنه مگه اونم تونسته باشه مراحل پیشگیری رو رعایت کنه و مثلا ماسک داشته باشه. بچه ای که ماسک گیرش نیومده باید بهش ماسک بدید چون بچه ی توی محتکر رو مریض می کنه.
ما خریدیم 3 تا 10000 تومان
بیخودنیست قیمت امتیازداروخانه چندبرابر خود مغازه شده.
كلي ماسك مجاني براي چين ارسال كردين چرا ماسك رايگان در اختيار مردم نميذارين!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
همه چیز نوشته شد غیر از قیمت
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی