بازدید 7595

فیروزآبادی: فضای مجازی ابزار دست آمریکا است

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور با اشاره به استفاده ابزاری آمریکا از فضای مجازی گفت: آمریکا با استفاده از این ابزار در امور کشور‌های دیگر مداخله می‌کند.
کد خبر: ۹۵۹۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۵ 16 February 2020
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم از قم، سید ابوالحسن فیروزآبادی عصر امروز در دیدار با آیت‌الله اعرافی که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، اظهار داشت: باید به میزان مشکلات و پدیده‌های جدیدی که در کشور رخ می‌دهد از ظرفیت علمی و معنوی فضای مجازی استفاده شود.

وی با بیان اینکه برای حل مشکلات فضای مجازی نقش حوزه‌های علمیه برجسته و تأثیرگذار است، تأکید کرد: فضای مجازی برخی مسائل عمیق دارد که بررسی و نظریه‌پردازی در آن فقط از عهده حوزه‌های علمیه برمی‌آید.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور عنوان کرد: نقشی که حوزه‌های علمیه در مسائل مربوط به فضای مجازی دارد را دانشگاه‌ها نمی‌توانند انجام دهند.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور با اشاره به استفاده ابزاری آمریکا از فضای مجازی گفت: آمریکا با استفاده از این ابزار در امور کشور‌های دیگر مداخله می‌کند.

فیروزآبادی گفت: آمریکا بر مسائل جاری در فضای مجازی سیطره دارد و همین دلیل مسائل جدید مانند ارز دیجیتال و ... با اشراف اطلاعاتی و آموزشی آمریکا به مردم جهان عرضه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بومی‌سازی فضای مجازی در چین، این کشور را از برخی آسیب‌های موجود در کشور‌های دیگر مصون داشته، اما به‌جز چین بقیه کشور‌ها در معرض دخالت‌های مجازی غرب قرار دارند.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی تأکید کرد: حوزه‌های علمیه با نظریه‌پردازی در مباحث جدید مانند هوش مصنوعی و رباتیک می‌توانند سیستم تصمیم‌سازی کلان کشور را تسهیل کنند، حوزه‌های علمیه می‌توانند کار‌های عمیقی در فضای مجازی به یادگار بگذارند.

فیروزآبادی ادامه داد: در رابطه با مسئله ارز دیجیتال فقط کشور مالزی تا حدودی با نگاه‌های اسلامی ورود پیداکرده و ایران در این قبیل مسائل کاملاً منفعلانه برخورد کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی