بازدید 25532

هشدار سازمان هواشناسی: بارش برف تداوم دارد

سازمان هواشناسی از تداوم بارش برف و کاهش ناگهانی دما در کشور خبر داد و نسبت به کولاک برف، یخبندان، لغزندگی جاده‌ها و آبگرفتگی معابر هشدار داد.
کد خبر: ۹۵۸۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸ 11 February 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز فعالیت سامانه بارشی در سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق به صورت بارش برف و وزش باد گاهی وزش باد شدید و بارش در استان‌های سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی هرمزگان، جنوب کرمان و خراسان جنوبی به صورت رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

همچنین برخی مناطق غرب کشو، دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در استان‌های لرستان،‌چهارمحال و بختیاری و شمال خوزستان بارش پراکنده گاهی وزش باد شدید خواهند داشت.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور شدت بارش امروز در استان‌های گیلان، مازندران، خراسان شمالی، جنوب کرمان و شرق هرمزگان خواهد بود. امروز برای برخی مناطق مرکزی، جنوب شرق و شرق کشور به سبب وزش باد شدید پدیده گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

روز چهارشنبه علاوه بر افت محسوس دما در نیمه شرقی کشور در بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان بارش پراکنده و وزش باد شدید و گردوخاک پیش بینی شده که از بعدازظهر فردا ناپایداری در این مناطق کاسته خواهد شد.

روزهای پنجشنبه و جمعه در اکثر مناطق کشور جوی پایدار حاکم بوده اما در مرزهای غربی استان‌های آذربایجان غربی و کردستان احتمال بارش پراکنده وجود دارد. در مدت یاد شده در بیشتر مناطق کشور دما ۵ تا ۱۰ افزایش می‌یابد.

سازمان هواسناسی اعلام کرده شنبه هفته آینده در شمال غرب کشور و غرب سواحل دریای خزر بارش‌های راکنده پیش بینی می‌شود. امروز دریای خزر و طی سه روز آینده خلیج‌فارس به خصوص مناطق مرکزی و شرقی آن و همچنین دریای عمان و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

تداوم بارش برف و کاهش ناگهانی دما در کشور

در همین حال مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم بارش برف و باران و سرما و یخبندان در کشور خبر داد.

صادق ضیائیان گفت: فعالیت سامانه بارشی امروز به‌ شکل بارش برف در استان‌های زنجان، شمال قزوین، البرز، تهران، گیلان، خراسان‌شمالی، شمال خراسان‌رضوی، شمال سمنان و ارتفاعات البرز و بارش برف و باران در استان‌های، مازندران و گلستان است.

وی با اشاره به بارش باران همراه با رعدوبرق در استان‌های هرمزگان، نیمه‌جنوبی کرمان، سیستان‌وبلوچستان و خراسان‌جنوبی، افزود: با توجه به لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف و کاهش دید، اختلال در تردد محورهای مواصلاتی و آب‌گرفتگی معابر عمومی، هموطنان در ترددهای شهری و جاده‌ای احتیاط کرده و تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.

وی با اشاره به کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما طی امروز در استان‌های واقع در شمال‌غرب، غرب، مرکز، دامنه‌های البرز و سواحل دریای خزر، تصریح کرد: از دیروز در استان‌های جنوب‌غرب کشور کاهش ناگهانی ۱۵ تا ۲۰ درجه‌ای دما روی داده و در استان‌های واقع در شمال‌شرق، شرق و جنوب نیز تا فردا دما ۱۰ تا ۱۵ درچجه کاهش می‌یابد.

به گفته وی، اثر مخاطره کاهش دما، به‌شکل، سرمازدگی و یخ‌زدگی بروز پیدا خواهد کرد و توصیه می‌شود، مدیریت در توزیع و مصرف بهینه حامل‌های انرژی به‌کار گرفته شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با پیش‌بینی وزش باد شدید در برخی مناطق کشور افزود: این پدیده امروز در استان‌های، فارس، بوشهر، کرمان، یزد، سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان، قزوین، البرز، مرکزی، تهران، قم، اصفهان و سمنان، روی می‌دهد.

ضیائیان با اشاره به مخاطراتی مانند آسیب‌ به گلخانه‌ها و سازه‌های موقت، توصیه کرد: تمهیدات لازم برای کاهش خسارت‌های احتمالی در این خصوص به‌کارگرفته شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر