بازدید 8637

یک نماینده مجلس: مجلس دهم اهل زد و بند است

عضو فراکسیون ولایی مجلس گفت: گلایه‌های مردم از اصل برگزاری انتخابات و عملکرد شورای نگهبان نیست، بلکه از عملکرد ضعیف دولت در موضوع معیشتی و اقتصادی است.
کد خبر: ۹۵۸۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹ 10 February 2020

 

به گزارش تابناک، سید محمد جواد ابطحی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به مصادیق مجلس قوی و ضرورت رفع نواقص مجلس فعلی، گفت: مجلس دهم در عرصه قانون گذاری قوانین زیادی را تصویب کرد در حالی که بسیاری از این قوانین دارای اولویت نبودند.

وی با بیان اینکه تورم قوانین یکی از مشکلات مجالس محسوب می‌شود، اظهار داشت: قطعاً تورم قوانین بدتر از تورم اقتصادی است چرا که ما در این فرآیند، در ریل گذاری قوانین اشتباه کرده ایم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بنده مجلس دهم را به طور کل موفق و قوی نمی‌دانم، البته ما قوانینی مربوط به مقابله با آمریکا هم داشتیم، اما کافی نبود.

وی با بیان اینکه بخشی از انتقادات به مجلس دهم به هیئت رئیسه مجلس باز می‌گردد، اظهار داشت: گاهاً نمایندگانی که برای هیئت رئیسه انتخاب می‌شوند معیار مناسبی ندارند؛ برای مثال برخی می‌گویند، چون این فرد هم زبان ماست و از قدیمی هاست، پس ما به آن فرد رأی دهیم، در حالی که باید تخصص آن فرد هم مدنظر قرار گیرد.

مجلس دهم بر مبنای لابی‌گری و زد و بند‌ها عمل کرد

ابطحی با بیان اینکه مجلس دهم مجلسی قوی نبود، تاکید کرد: مجلس دهم بر مبنای لابی‌گری‌ها و زد و بند‌ها عمل کرد در حالی که باید مطالبات مردم را پیگیری می‌کرد.

عیوبی که از مجلس دهم شمارش شد، نباید در مجلس یازدهم تکرار شود

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: موارد و عیوبی که از مجلس دهم شمارش شد، نباید در مجلس یازدهم تکرار شود و مجلس یازدهم باید این موارد را جبران کند. بنده معتقدم مجلس آینده باید دارای کمیسیون‌ها و اعضای مؤثر قوی و با تجربه در زمینه‌های مختلف باشد.

ابطحی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا برخی افراد دلایل ناکارآمدی در زمینه حل مشکلات معیشتی را به انتخابات و ردصلاحیت‌ها گره می‌زنند، گفت: برخی تلاش می‌کنند تا دو قطبی‌های کاذب و مصنوعی در جامعه ایجاد کنند، اما باید این مسئله را مورد توجه قرار داد که گلایه‌های مردم از اصل برگزاری انتخابات و عملکرد شورای نگهبان نیست، بلکه از عملکرد ضعیف دولت در موضوع معیشتی و اقتصادی است.

بعضی‌ها می‌کوشند تا آدرس غلط به جامعه بدهند

این نماینده مجلس تاکید کرد: این موضوع مصداق فرار به جلو است، به عنوان مثال فردی دزد بود و خودش هم دم از دزد می‌زد و فرار می‌کرد، متأسفانه بعضی‌ها اینطورند، می‌کوشند تا آدرس غلط به جامعه بدهند.

وی بیان کرد: اینکه گفته می‌شود گلایه‌ها به شورای نگهبان است، درست نیست؛ آیا آن زمان که این افراد رأی آوردند آن زمان هم می‌گفتند که شورای نگهبان مشکلاتی دارد؟ آن زمان هم می‌گفتند که مشکلات بر گردن شورای نگهبان است؟ خیر، نمی‌گفتند؛ بنابراین مباحثی که مطرح می‌شود هیچ ربطی به شورای نگهبان ندارد، یعنی مشکلات معیشتی به هیچ وجه به شورای نگهبان ربطی ندارد و این مسئله به دولت مربوط می‌شود چرا که قوانین را اجرا نمی‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار