بازدید 16960

هشدار ایران نسبت به عواقب ترور سردار سلیمانی

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژنو در نشست خلع سلاح سازمان ملل ترور سردار سلیمانی را ضربه‌ای هولناک به صلح و امنیت منطقه ای و به سخره گرفتن اصول تمدن بشری خواند.
کد خبر: ۹۵۳۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰ 22 January 2020

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژنو در نشست خلع سلاح سازمان ملل ترور سردار سلیمانی را ضربه‌ای هولناک به صلح و امنیت منطقه ای و به سخره گرفتن اصول تمدن بشری خواند.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداو سیما اسماعیل بقایی در نخستین نشست کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل در سال ۲۰۲۰، اقدام بزدلانه آمریکا در ترور سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همراهانش را ضربه‌ای هولناک به صلح و امنیت منطقه‌ای، به سخره گرفتن اصول تمدن بشری و نقض صریح هنجارها و استانداردهای حقوق بین الملل دانست.

اسماعیل بقایی، واکنش ایران در مقابل اقدام جنایتکارانه آمریکا را مسئولانه، منطبق با اصول حقوق بین الملل و در راستای اعمال حق ذاتی دفاع مشروع دانست و بر عزم قاطع ایران برای دفاع از حاکمیت، تمامیت ارضی و کرامت خود تاکید کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران خشونت، آشوب، ترور، بی ثباتی، ناامنی و تفرقه میان ملت‌های منطقه را تنها نتیجه حضور نیروهای آمریکایی در منطقه دانست و مسئولیت کامل آمریکا در نتایج حاصل از سیاست جنگ طلبانه و مخرب خود علیه ایران و سایر کشورهای منطقه را یادآوری کرد.

اسماعیل بقایی، سکوت در برابر ترور یک مقام ارشد نظامی در حین سفر رسمی به یک دولت مستقل دیگر را عاملی برای گستاخ‌تر و جسورتر شدن جانیانی دانست که دست به چنین جنایاتی می‌زنند.

سفیر ایران همچنین در پاسخ به ادعای کذب و بی اساس سفیر آمریکا درباره سردار سپهبد شهید سلیمانی تاکید کرد: دروغ پردازی و برچسب زنی نمی‌تواند بی اعتباری هیأت حاکمه‌ای که به دروغگویی، قلدری و ارعاب علیه دیگر کشورها شهره است را جبران کند.

بقایی، ترورهای مخفی، خرابکاری و کودتا را بخش ثابت سیاست‌های آمریکا در منطقه در صد سال گذشته دانست، اما ترور آشکار یک مقام رسمی و افتخارکردن به آن را اقدامی بی سابقه برشمرد که نشانه اضمحلال مدنیت و اخلاق در دستگاه فکری هیأت حاکمه آمریکا است.

وی با هشدار نسبت به عواقب فاجعه بار جنایت تروریستی آمریکا برای حقوق بین الملل و مبانی اخلاقی، خواستار واکنش بین المللی برای مقابله با عادی شدن این جنایت شد.

سفیر ایران در ژنو، در پایان، خطاب به سفیر آمریکا گفت: شما قهرمان ملی ایرانیان را ترور کردید و در عوض اسطوره‌ای را خلق کردید که برای همیشه به عنوان منبعی الهام بخش برای مقاومت و پایداری در برابر ظلم و بی عدالتی در قلب و ذهن ایرانیان باقی خواهد ماند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر