بازدید 12467

درخواست انگلیس از بغداد برای ماندن در عراق

به دنبال رای پارلمان عراق برای خروج نظامیان خارجی از خاک این کشور، دولت انگلیس از بغداد خواسته اجازه دهد نظامیان انگلیسی در این کشور باقی بمانند.
کد خبر: ۹۴۹۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۸ 06 January 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس به نقل از رویترز، به دنبال مصوبه پارلمان عراق مبنی بر پایان حضور نظامیان خارجی در خاک این کشور، دولت انگلیس از دولت عراق خواست اجازه دهد نظامیان این کشور همچنان در عراق باقی بمانند.

پیش از این وزیر «دومینیک راب» ز با عادل عبدالمهدی نخست وزیر پیشبرد امور عراق به منظور کاهش تنش‌های ناشی از ترور سردار قاسم سلیمانی به صورت تلفنی رایزنی کرده بود.

پارلمان عراق در جلسه رای‌گیری عصر روز یکشنبه، طرح اخراج نیرو‌های آمریکایی از عراق را تصویب کرد.

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق هم در جلسه رای‌گیری پارلمان این کشور برای تصویب طرح اخراج نیرو‌های خارجی از کشورش، خواستار خروج فوری نیرو‌های آمریکایی از عراق شد و گفت:: «منفعت عراق و آمریکا ایجاب می‌کند که نیرو‌های خارجی عراق را ترک کنند».

عادل عبدالمهدی تاکید کرد که حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق بر مبنای مبارزه با داعش و آموزش نیرو‌های عراقی است. وی گفت که نوع نگاه آمریکا به عراق در رابطه با سیاست‌هایش در قبال ایران، محکوم است. با بسیاری از سیاست‌های آمریکا در قبال عراق موافق نیستیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل