بازدید 24622

علت تجمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت چیست؟

کد خبر: ۹۴۶۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷ 25 December 2019

جمعی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت از ظهر روز گذشته در اعتراض به انتصاب سرپرست جدید معاونت فرهنگی این دانشگاه تجمع اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش تابناک، معید مهدیان دبیر شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در خصوص تجمع جمعی از دانشجویان این دانشگاه به ایسنا گفت: این تجمع از ظهر روز گذشته (سه‌شنبه ۳ دی) در اعتراض به انتصاب یکی از اعضای هیات علمی گروه معارف به سمت معاون فرهنگی دانشگاه در مقابل ساختمان ریاست صورت گرفته و تا امروز ادامه داشت.

وی در ادامه تصریح کرد: سوابق سرپرست جدید معاونت فرهنگی دانشگاه دارای ملاحظاتی است و سابقه برخورد نامناسب با دانشجویان را در کارنامه خود دارد که مستندات آن نیز موجود است.

دبیر شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت خاطر نشان کرد: قرار بود رییس دانشگاه روز گذشته برای ارائه توضیحاتی در این خصوص در جمع دانشجویان معترض حاضر شود و توضیحاتی را در خصوص این انتصاب ارائه بدهد که این اتفاق روز گذشته نیفتاد و امروز جلسه‌ای با حضور رئیس دانشگاه، برخی اعضای هیات رئیسه و نمایندگان دانشجویان معترض برگزار شد.

مهدیان در خصوص جزئیات جلسه امروز مسئولان دانشگاه علم و صنعت با دانشجویان معترض گفت: در این جلسه دانشجویان مستنداتی درباره رخی رفتار‌های توهین آمیز سرپرست جدید معاونت فرهنگی را به رییس دانشگاه ارائه دادند و رئیس دانشگاه عنوان کرد نمی‌توان صرفا با این مستندات در خصوص سرپرست جدید قضاوت کرد.

مهدیان تاکید کرد: دکتر ذاکری رییس دانشگاه علم و صنعت تاکید داشت به هیچ عنوان عزل سرپرست معاونت فرهنگی امکان پذیر نیست چرا که برکناری فردی که بیش از یک هفته از انتصاب او در سمت مذکور نگذشته است برای دانشگاه وجه خوبی نخواهد داشت ضمن اینکه ایشان بهترین گزینه برای تصدی معاونت فرهنگی به شمار می‌رود و ما گزینه دیگری برای تصدی این سمت نداریم.

وی خاطر نشان کرد: در جلسه امروز دانشجویان معترض با رییس دانشگاه، دانشجویان پیشنهاد دادند که اگر امکان عزل سرپرست جدید معاونت فرهنگی وجود ندارد پس دانشگاه بپذیرد که حکم او به مدت دو سال به عنوان سرپرست باقی بماند و طی این مدت نیز هیات سه نفره اعم از رییس دانشگاه، یک استاد مورد اعتماد دانشجویان و همچنین نماینده دانشجویان تشکیل شود که بر فعالیت‌های او نظارت کند که متاسفانه این پیشنهاد مورد موافقت رییس دانشگاه قرار نگرفت.

دبیر شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت گفت: در نهایت قرار شد امروز دانشجویان معترض مطالبات خود را به رییس دانشگاه ارائه دهند و او نیز این مطالبات را بررسی کند. اگر این مطالبات مورد موافقت قرار نگیرد دانشجویان از روز شنبه مجدد تحصن خود را آغاز خواهند کرد.

طبق اعلام دانشگاه علم و صنعت، در جلسه امروز رئیس دانشگاه علم و صنعت و تعدادی از اعضای هیات رئیسه، اساتید با جمعی از دانشجویان معترض که در سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد، دانشجویان به بیان دلایل اعتراض خود نسبت به انتصاب سرپرست معاونت فرهنگی دانشگاه پرداختند و رئیس دانشگاه هم صحبت‌های دانشجویان را شنید و توضیحاتی را نیز در خصوص این انتصاب مطرح کرد و در نهایت مقرر شد مطالبات دانشجویی بررسی و پیگیری شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر