بازدید 14546
۱

پیش بینی قیمت طلا پس از سفر روحانی

کد خبر: ۹۴۵۵۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴ 21 December 2019

نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران با اشاره به دستاورد مثبت سفر رئیس جمهور به ژاپن، معتقد است قیمت طلا در روز‌های پایانی سال ۲۰۱۹ همچنان روند کاهشی دارد.

به گزارش تابناک به نقل از تجارت نیوز؛ در هفته اخیر تنها بازاری که بازدهی منفی داشت دلار بود، این موضوع ممکن است نشات گرفته از سفر اخیر حسن روحانی، رئیس جمهور به مالزی و ژاپن باشد. هرچند هنوز جزئیات قابل توجهی از دستاورد‌های سیاسی حسن روحانی به این سفر منتشر نشده، اما به نظر می‌رسد این اتفاق سیگنال‌های امیدبخشی برای بازار‌ها به همراه داشته باشد که در بورس به شکل مثبت و در دلار و طلا به شکل ثبات‌بخشی عمل کند.

در این هفته احتمالا فعالان بازار‌ها نگرانی چندانی نداشته باشند و حتی در بازار سرمایه، سهامداران می‌توانند امیدوار باشند که روند صعودی این بازار حفظ شود.

در عمل نیز تقریبا این اتفاق افتاده و سهامداران بازار سرمایه بیشترین بازدهی هفتگی را کسب کردند. در بازار طلا نیز روند طبق انتظار مثبت پیش رفت، اما در بازار ارز احتمالا به دلایلی از جمله کنترل بازار که نشانه‌های آن در اظهارات رئیس کل بانک مرکزی قابل مشاهده است، یک روند نزولی ثبت شد.

در نهایت طی هفته اخیر بازدهی بازار‌ها این گونه بود: دلار بازدهی منفی ۰٫۷ درصدی، سکه طلا بازدهی مثبت ۰٫۸ درصدی، طلا بازدهی مثبت ۱٫۵ درصدی و بورس بازدهی مثبت ۳٫۲ درصدی. حال آیا تا پایان این هفته بازار‌ها سیگنال مثبتی دریافت خواهند کرد؟ آیا رشد قیمت طلا در این هفته نیز ادامه‌دار است؟

در همین حال نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران در پاسخ به این پرسش که قیمت طلا پس از سفر رئیس جمهور به ژاپن چه خواهد شد؟ گفت: شنیده‌ها حاکی از این است که سفر اخیر حسن روحانی به ژاپن دستاورد‌های مثبتی را به همراه دارد. همین موضوع نیز بر روند مثبت بازار‌ها در داخل کشور تاثیرگذار است.

محمد کشتی‌آرای افزود: آنچه پیش‌بینی می‌شود، این است که ثبات قیمت سکه و طلا تا پایان این هفته ادامه‌دار است. همچنین با توجه به نزدیک شدن به سال نوی میلادی گمانه‌زنی‌ها حاکی از افزایش قیمت انس جهانی طلا دارد؛ در حالی که پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارد که طی ۱۰ روز باقی مانده به سال ۲۰۲۰ تغییر انس جهانی طلا بیش از حد نباشد.

او درباره قیمت انس جهانی طلا اظهار کرد: براساس آخرین معاملات در بازار‌های جهانی قیمت هر انس جهانی طلا طی هفته گذشته با یک هزار و ۴۷۹ دلار معامله شد که نسبت به هفته گذشته آن شاهد افزایش چهار دلاری آن بودیم.

کشتی‌آرای در ادامه گفت: در یک ماه اخیر در حالی‌که پیش‌بینی می‌شد قیمت انس جهانی طلا با تغییرات چشم‌گیری مواجه باشد، اما ارزیابی‌ها نشان می‌دهد قیمت انس جهانی طلا طی یک ماه گذشته تنها ۱۵ دلار گران شده است. یعنی دامنه تغییر نوسان‌ها نسبت به سال گذشته چندان نبوده که این موضوع به مسائل سیاسی در جهان باز می‌گردد.

او به آخرین قیمت طلا اشاره و اظهار کرد: طبق آخرین بررسی‌ها قیمت هر سکه تمام بهار آزادی چهار میلیون و ۴۷۵ هزار تومان، قیمت نیم سکه به دو میلیون و ۳۳۰ هزار تومان، قیمت ربع سکه به یک میلیون و ۴۳۰ هزار تومان و سکه گرمی ۹۱۰ هزار تومان معامله شد. همچنین طبق آخرین معاملات روز پنج‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۵۸ هزار و ۲۰۰ تومان مورد داد و ستد قرار گرفته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱
کاهش؟؟؟؟؟

فعلا شیب مثبت اونم با مقداری بسیار زیاد داره طلا و دلار رشد میکنه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر