بازدید ۱۷۱۹۰
مرور روزنامه‌های سه شنبه ۲۶ آذرماه؛
ترامپ از آیت‌الله ترسید، معمای ترکیه و نظام جهانی، هشت خبر خوب اقتصادی، چتر شایعات بر سر دلار، روحانی محبوب انتخاباتی اصولگرایان، انتقاد تند از اظهارات روز گذشته جهانگیری، پژوهش‌های یک و نیم میلیونی در دانشگاه!، حملات سایبری در کمین زیرساخت‌های کشور، تکذیب موضوع استعفای رئیس جهور توسط سخنگوی دولت، مسیر سخت عبور از تعطیلی‌های بی‌هوا، پاتک وزارت اقتصاد و بانک مرکزی به دلالان ارز و پیامد منفی ورود نظامیان به سیاست از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۹۴۴۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۸ 17 December 2019

شکایت تدبیری‌ها از امیدی‌ها، شکایت وزارت اطلاعات از محمود صادقی/چرا مردم ما نباید خودروی امن و با امکانات مناسب سوار باشند؟ /سلحشوری: مسئولیت رد FATF و ورود ایران به لیست سیاه را بپذیرید

ترامپ از آیت‌الله ترسید، معمای ترکیه و نظام جهانی، هشت خبر خوب اقتصادی، چتر شایعات بر سر دلار، روحانی محبوب انتخاباتی اصولگرایان، انتقاد تند از اظهارات روز گذشته جهانگیری، پژوهش‌های یک و نیم میلیونی در دانشگاه!، حملات سایبری در کمین زیرساخت‌های کشور، تکذیب موضوع استعفای رئیس جهور توسط سخنگوی دولت، مسیر سخت عبور از تعطیلی‌های بی‌هوا، پاتک وزارت اقتصاد و بانک مرکزی به دلالان ارز و پیامد منفی ورود نظامیان به سیاست از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز سه شنبه ۲۶ آذرماه در حالی چاپ و منتشر شد که تکذیب مطرح بودن استعفای روحانی و یا هیچ کدام از اعضای دولت توسط ربیعی سخنگوی دولت از یک سو و تاکید نمایندگان بر بررسی مجدد لوایح FATF در مجمع، انتقاد تند یک روزنامه از اظهارات اسحاق جهانگیری و چتر شایعات بر سر دلار از عناوینی است که در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛

شکایت تدبیری‌ها از امیدی‌ها، شکایت وزارت اطلاعات از محمود صادقی

محسن رفیق طی گزارشی در شماره امروز روزنامه همدلی با عنوان شکایت تدبیری‌ها از امیدی‌ها، شکایت وزارت اطلاعات دولت روحانی از محمود صادقی نماینده تهران را موضوع قرار داد و نوشت: نزدیک به یک دهه از ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان می‌گذرد، اما این اقدام تروریستی همچنان با حاشیه و اخباری همراه است. هنوز هم پرونده رسیدگی به وضعیت مظنونان این حادثه، هر چند وقت یک بار بخشی از اخبار رسانه‌ها را به خود اختصاص می‌دهد. این پرونده تا چندی پیش بسته به حساب می‌آمد، اما اظهارات مازیار ابراهیمی یکی از افرادی که در این رابطه بازداشت و حتی اعتراف کرده بود، دوباره ابهامات تازه‌ای را در این باره در افکار عمومی ایجاد کرد. اما حالا این پرونده دامن نمایندگان مجلس را هم گرفته است. گویا وزارت اطلاعات از محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به علت دیدار او با برخی از مظنونان این پرونده و همچنین طرح یکسری مسائل محرمانه شکایت کرده است. این در حالی است که حسن روحانی رئیس جمهوری در این باره به صراحت به برخورد اشتباه دستگاه امنیتی کشور با ابراهیمی را اعلام کرده بود.

شکایت تدبیری‌ها از امیدی‌ها، شکایت وزارت اطلاعات از محمود صادقی/چرا مردم ما نباید خودروی امن و با امکانات مناسب سوار باشند؟ /سلحشوری: مسئولیت رد FATF و ورود ایران به لیست سیاه را بپذیرید
محمود صادقی بعد از اظهارات مازیار ابراهیمی در خارج از کشور، بار‌ها درباره جزئیات این پرونده و نیز دستگیری متهمان، دستگاه اطلاعات دولت و وزیر آن را در مقام پاسخ‌گویی به سوالات خود قرار داده است. در همین راستا او ماه گذشته در جهت دلجویی و کسب اطلاعات از وضعیت متهمان آزاد شده این پرونده، به دیدار یکی از متهمانی رفته بود که پس از دستگیری و سپس مشخص شدن بی‌گناهی‌اش، آزاد شده بود. صادقی خود درباره این دیدار گفته است: «شخصی که ما با او دیدار کردیم برای اعتراف به تلویزیون نیامده بود، اما در جریان همه امور بود. این فرد بر اساس اقرار‌های غیر واقعی و داستان‌سرایی یکی دیگر از متهمان دستگیر شده بود.» صادقی با بیان اینکه وزیر و مابقی مسئولان وزارت اطلاعات قول دادند در این باره اطلاعات کامل را به ما بدهند، اظهار کرده که «حساسیت ما روی این است که اعترافات تحت فشار وزارتخانه اخذ شده است یا خیر.»


پس از آن بود که سخنگوی دولت، در پاسخ به سوالات مطرح، پذیرش خطا‌هایی که در دستگیری متهمان پرونده ترور دانشمندان هسته‌ای و در زمان تصدی دولت دهم صورت گرفته بود را اعلام کرد. علی ربیعی، دستگیری افرادی نظیر مازیار ابراهیمی را نتیجه اقداماتی غیرکارشناسی در این پرونده مهم امنیتی دانست و تصریح کرد که پس از دلجویی‌های صورت گرفته از متهمان، دولت تلاش خود را به کار خواهد بست تا دیگر در دستگاه‌های زیرمجموعه خود، چنین رخداد‌هایی تکرار نشود.


با این حال روز گذشته محمدجواد جمالی، سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان از شکایت وزارت اطلاعات از محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خبر داد خبر داد. او گفته است که وزارت اطلاعات در این شکایت مطرح کرده است که علیرغم توضیحات وزیر اطلاعات درباره پرونده ترور دانشمندان هسته‌ای، محمود صادقی جلساتی با مظنونان قبلی این پرونده داشته و به آن‌ها قول‌هایی خلاف واقع داده است. همچنین او برخی از مطالب طبقه‌بندی شده درباره ترور دانشمندان هسته‌ای را نیز علنی کرده است.


نکته جالب، اما این جاست که چگونه وقتی رئیس جمهور و برخی دیگر از مسئولین کشور از عبارت دلجویی از متهمان به علت اشتباه‌های موجود در روند رسیدگی به پرونده نام می‌برند، نمی‌توان این واکنش را درعملکرد یک نماینده مجلسی که در راس امور است انتظار داشت.


اگر چه شاید در زمان ترور دانشمندان هسته‌ای کشور، دستگاه اطلاعاتی دولت برای پاسخ به افکار عمومی و نهاد‌های بالادستی، تا حدودی شتابزده وبه شکلی ناصواب و ناعادلانه، برخی از افراد را به عنوان متهم جلوه داده است، اما حال که شهامت پذیرش این اشتباه فراهم آمده است، لازم است تا بستر‌های مناسب جبران خسارت‌های ناشی از آن هم به نوعی مهیا شود. از طرفی به نظر می‌رسد که واکاوی و جستجوی مسائل مهم کشور و ایفای نقش مسئولیت نمایندگی مردم در مجلس، یکی از مهمترین وظایفی است که بر عهده یک نماینده مجلس است. جدا از اینکه این نماینده صادقی باشد یا هر نماینده دیگر، اصلاح‌طلب باشد یا اصول‌گرا و فارغ از هر گونه گرایش سیاسی آن، نباید از نظر دور داشت که نمایندگان به عنوان وکیل و حلقه واسط مردم با نظام، اتفاقا می‌توانند در مشکلاتی این‌چنینی که جامعه با آن روبه‌رو شده و سوالات و، اما و اگر‌های بسیاری را به وجود می‌آورند، با نزدیک شدن بیشتر به فضای اصلی جامعه و مردم به تلطیف فضا و اعتمادسازی دوباره کمک کنند. چرا باید مانع از فعالیت این دسته از نمایندگان شد در صورتی که چنین حرکاتی می‌تواند به ایجاد شفافیت کمک کرده و اعتماد از دست رفته را بازسازی کند.

چرا مردم ما نباید خودروی امن و با امکانات مناسب سوار باشند؟

مسعود پیرهادی، سردبیر روزنامه رسالت در سرمقاله امروز این روزنامه با عنوان حق الناس به گردن شماست! با طرح این سوال که چرا مردم ما نباید خودروی امن و با امکانات مناسب سوار باشند، نوشت: شاید کمتر شعاری مثل «ما می‌توانیم» زیبا و غرورانگیز باشد. از نانو گرفته تا هسته‌ای، از موشکی تا سلول‌های بنیادی، از هوافضا تا زیست‌فناوری؛ همه و همه با همین شعار و البته کار و تلاش ایرانی به ثمر نشسته و موجب فخر و غرور هر ایرانی را فراهم آورده است؛ اما همین مایی که اگر لازم باشد می‌توانیم یک موشک را از کرمانشاه بلند کنیم تا هزار کیلومتر آن‌طرف‌تر، دقیقا به نقطه هدف اصابت کند، فعلا نتوانسته‌ایم خودرویی تولید کنیم که به آن افتخار کنیم!


آیا تابه‌حال دیده‌اید کسی با توان موشکی ایران، جوک بسازد؟ ندیدید و نخواهید دیدید؛ چراکه هیچ عاقلی نمی‌آید با مظهر اقتدار کشورش آن‌هم وقتی واقعی و ملموس است، بازی کند و آن را به سخره بگیرد؛ اما تا دلتان بخواهد طنازان خوش‌قریحه با خودرو‌های بی‌رمق داخلی شوخی می‌کنند.


اینکه شرکت‌های خودروساز داخلی هم‌زمان با کدام شرکت‌های خارجی کار خود را شروع کردند والان ما کجاییم و آن‌ها کجا هستند، بار‌ها مطرح‌شده و چیزی جز شرمندگی برای ما ندارد؛ اما پاسخ به چند مسئله در خصوص تصمیم کلانی که پیرامون تولید داخلی، واردات، اخذ گمرکی، انحصار در خودروسازی و ... گرفته‌شده است و البته چه‌بسا فرا دولتی هم باشد، ضروری است.‌
شکایت تدبیری‌ها از امیدی‌ها، شکایت وزارت اطلاعات از محمود صادقی/چرا مردم ما نباید خودروی امن و با امکانات مناسب سوار باشند؟ /سلحشوری: مسئولیت رد FATF و ورود ایران به لیست سیاه را بپذیرید
نمی‌شود بنزین را سه هزار تومان کنیم و خودرویی به مردم بدهیم که در ۱۰۰ کیلومتر، ۱۲ لیتر یا بیشتر مصرف بنزین دارد. نمی‌شود از آلودگی هوا بنالیم و خودروی تولید داخل، دودزا باشد. نمی‌شود باافتخار به یورو ۴ برسیم و ببینیم باید با یورو ۵ پیش برویم. نمی‌شود سالانه به‌اندازه یک جنگ جدی و تمام‌عیار در جاده‌ها کشته و مصدوم بدهیم و خودرو‌های ما هنوز ابتدائیات مسائل ایمنی را نداشته باشند. نمی‌شود مسائل مربوط به امنیت خودرو مثل ایربگ و ترمز چندمرحله‌ای و ... به‌عنوان آپشن اختیاری مطرح باشد و ادعا کنیم جزو معدود کشور‌های خودروساز دنیا هستیم.


چرا مردم ما نباید خودروی امن و با امکانات مناسب سوار باشند؟ آیا زمان کمی به خودروساز‌ها داده‌ایم؟


آثار اجتماعی پنهان و آشکار استفاده از خودرو‌های روز دنیا که باقیمت عادلانه به دست مردم برسد، قابل وصف نیست. گاهی برای رعایت حال مردم که ولی‌نعمت ما هستند باید تصمیمات اقتضائی و البته حکیمانه بگیریم تا از جان و مال آن‌ها به نحو احسن، حفظ و حراست کنیم. درست است که صنعت خودروسازی در کشور ما برای بسیاری شغل ایجاد کرده، اما اگر یک بازه زمانی ۳۰ ساله را بررسی کنیم، متوجه خواهیم شد که مضرات وضعیت فعلی، یعنی تولید خودروی کم کیفیت، پایین بودن ایمنی، تلفات بالا، مصرف بالای سوخت و درنهایت تشدید آلودگی هوا قطعا به عواید ناشی از آن نمی‌ارزد و در یک هزینه-فایده منطقی، شاید به‌صرفه بود که از همان ابتدا، خودروسازی با این وضعیت را شروع نمی‌کردیم و با اخذ عوارض گمرکی پایین، اجازه می‌دادیم مردم خودروی باکیفیت، کم‌مصرف و ایمن سوار شوند. 

سلحشوری: مسئولیت رد FATF و ورود ایران به لیست سیاه را بپذیرید

پروانه سلحشوری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی با عنوان FATF، پاستور و جام‌جم در روزنامه اعتماد نوشت: مساله لوایح در ارتباط با گروه ویژه اقدام مالی مدت‌هاست در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح است ولی هنوز و به‌رغم اصرار مسوولان دولت دوازدهم و پیگیری‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی به نتیجه مشخصی ختم نشده و کماکان هستند عده‌ای که با این لوایح مخالفت می‌کنند؛ بنابراین به نظر می‌رسد تلاش دوچندان دولت برای تصویب این لوایح نیز کارساز نشود. با این همه امروز منتقدان و مخالفان باید پاسخ دهند که در صورت عدم تصویب این لوایح در مرحله نخست مسوولیت آن برعهده چه کسی است و در مرحله بعد چه اتفاقی رخ خواهد داد.

شکایت تدبیری‌ها از امیدی‌ها، شکایت وزارت اطلاعات از محمود صادقی/چرا مردم ما نباید خودروی امن و با امکانات مناسب سوار باشند؟ /سلحشوری: مسئولیت رد FATF و ورود ایران به لیست سیاه را بپذیرید

موضوع برجام را به‌ خاطر آورید! در آن زمان نیز کم نبودند کسانی که این توافق را تخطئه کرده و انتقادات تندی را درباره آن مطرح می‌کردند ولی پس از روی کار آمدن دولتِ دونالد ترامپ در ایالات متحده امریکا و اعمال دوباره تحریم‌ها و نقض این توافق، متوجه شدند که برجام می‌توانست برای ایران و ایرانیان چه منافعی در پی داشته باشد. این موضوع به برجام منحصر نشد و حتی بر سر ماجرای انعقاد قرارداد با توتال نیز شاهد تکرار این مساله بودیم؛ تا جایی که دلواپسان که امروز از رفتن این شرکت نفتی به دلیل تحریم‌های امریکا از ایران گلایه می‌کنند، آن روز‌ها وزیر نفت را به مجلس احضار کرده و تاکید داشتند که موضوع باید به شرکت‌های داخلی سپرده شود؛ حال آنکه این شرکت‌ها توان انجام اقدامات مدنظر را نداشتند.

در این میان، اما نمی‌توان نسبت به عملکرد صدا و سیما بی‌توجه بود. سخنگوی دولت روز گذشته به انتقاد از رویکرد صدا و سیما درباره لوایح پالرمو و CFT پرداخت و خواستار ارایه فرصت برابر به موافقان و مخالفان این لوایح شد، حال آنکه با بررسی رویکرد‌های اخیر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی و نوع اداره این سازمان، به روشنی می‌توان دریافت که این رسانه قصد ندارد با دولت بر سر این لوایح و موضوع خروج از «لیست سیاه» گروه ویژه اقدام مالی همکاری کند.

نکته قابل‌تامل آنکه صدا و سیما در این میان خود را ملزم به پاسخگویی به هیچ نهادی نمی‌داند و از این‌رو به‌رغم تمام انتقاد‌ها و درخواست‌های مطرح شده، تغییر رویکردی در اقدامات خود ایجاد نمی‌کند؛ بنابراین به نظر می‌رسد دولت امروز می‌تواند مخالفان را خطاب قرار داده و آنان را ملزم به پذیرش مسوولیت رد لوایح FATF کند.

باید پذیرفت که شرایط امروز ساده نیست. قوای مجریه و مقننه به عنوان نهاد‌های انتخابی از نوع پیشرفت اقدامات درباره این لوایح گلایه‌مندند ولی در این میان عده‌ای همچنان بر طبل لجبازی می‌کوبند. مخالفان باید بدانند که در صورت بازگشت ایران به «لیست سیاه» و همسایگی تهران و پیونگ‌یانگ در این فهرست، امکان نقل و انتقالات مالی حتی با کشور‌های همسایه نظیر سوریه، لبنان و عراق که روابط حسنه‌ای با جمهوری اسلامی دارند نیز از بین خواهد رفت. حتی کشور‌هایی نظیر روسیه و چین نیز که روابط استراتژیکی با ایران دارند، از این قاعده مستثنی نخواهند بود. مخالفان گمان می‌کنند با عدم تصویب لوایح در ارتباط با گروه ویژه اقدام مالی دولت حسن روحانی یا شخص رئیس‌جمهوری متضرر می‌شود، حال آنکه این فرضیه از پایه و اساس نادرست است؛ چرا که با بازگشت ایران به «لیست سیاه»، حتی امکان کمک به برخی گروه‌های مدنظر مخالفان نیز از بین خواهد رفت و همه کشور آسیب خواهد دید.

اشتراک گذاری
برچسب ها
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۳۴
ناشناس
|
Australia
|
۰۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
چرا مردم ما نباید خودروی امن و با امکانات مناسب سوار باشند؟
پاسخ: چون خودمان انتخاب کردیم ( محمد جواد ظریف) کامل ترین پاسخی که می شود به پرسشی داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
باریکلا
ولی پدرانمان بودنا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
چرا مردم مانباید خودروی امن با امکانات مناسب سوارباشند؟؟؟؟ چراییش را خودتون بهتر از همه می دانید......
کارشناس ارشد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
با رد FATF اگرکشور ضرر بکند مخالفان باید محاکمه شوند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
خخخ
هیچ کجا بهتر از تو خوندن کامنتای جدی تابناک نمیشه
خندید
با عرض پوزش البته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
از فرار به جلوی پروانه سلحشوری در روزنامه اعتماد خوشم آمد!
گویا عده ای قائل به ربط نیستند. عواقب اشتباه خود را هم نمی خواهند بپذیرند.
خانمهای ما می گویند ببخشید اما تقصیر شما بود که من این اشتباه را کردم. اما خانم سلحشوری با فرافکنی همه امور را با هم قاطی کرده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
باید به روزنامه اعتماد گفت: ترامپ از لج اوباما تحریم ها را ضد ایران بیشتر کرد.
اگر با اوباما توافق نمی کردید الان تحریم ها خود به خود کم رنگ تر می شدند.
معاهده خفت بار برجام یک امتیاز دهی بی پشتوانه بود
واگذاری گاز به توتال و نارو زدن به چینی ها نیز یک خیانت بود. گذاشتن همه تخم های خودرو سازی در سبد فرانسه نیز خیانت دیگر. الان به جای پاسخگویی ازین معاهدات تازه طلبکر هم شده اید؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
باپایان یافتن اخرین مهلت تصویب واجرای اف ای تی اف ازبهمن ماه دوران سرخوشی بورس نورچشمی باوجودهمه تبلیغاتی که به نفعش میشودبسرخواهدامد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
کی گفته مردم ولی نعمت هستند مرد حسابی ؟ تو این مملکت مردم بیشتر نقش برده و دارن بازی میکنن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
ما اجازه و امکان این را نداریم تا خودروی واقعی و ایمن سوار شویم زیرا مدیران خدوم به طرق مختلف این حق انتخاب را از ما گرفته اند و شرایطی بوجود اورده اند که مجبور باشیم محصولات مرگ اور انها را چندین برابر قیمت بخریم در عوض این حق را برای خودشان قایل شده اند که خودروهای بروز المانی یا ژاپنی سوار شوند...هیچ کاری هم نمیشود کردش...مگر تعویض مدیران...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
اگرمردم ماخودروی امن و با امکانات مناسب سوار شوند، پس رانت خواران صنعت خودروسازي از كجا حساب هاي بانكي و جيب هايشان را پر كنند ؟ ملتي سختي و فلاكت بكشد و هرسال هزاران نفر در جاده هاي كشور كشته مجروح و معلول شوند تا شكم سير ناشدني نور چشمي هاي .... !!!!! مردم اگر اين صنعت فلاكت بار را نخواهند ، چه بايد بكنند؟ به كه بگويند؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
اف ای تی اف تصویب نمیشود اینراهمه میدانند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
پول استراماچونی را هم نمی توان پرداخت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
واقعا در همین زمینه خودرو می توان فهمید که مردم در نظر مسولین چقدر اهمیت داشته و ارزشمند هستند.دلایل:
1-واقعا بعد از گزارش تحقیق و تفحص مجلس در خصوص خودرو سازی، چه اتفاقی افتاد؟
2- با توجه به مشکلاتی که صنعت خودرو برای مردم بوجود آورد و بحث دلال بازی که مسئولین به آن معترف هستند، آیا ایشان نمی توانستند اندکی از تعرفه کم کنند تا حداقل خودروهای خارجی مناسب به بازار عرضه شود؟ انقدر ایرانی در کشورهای حوزه خلیج فارس هستند که بدون خروج ارز از کشور با پول کارکرد خود، خودرو وارد کشور بکنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
دوباره این خانم ضد امنیت حرف زد و برای اینکه عریضه خالی نباشد برای جریانش ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
امنیت چه کسانی ،؟
تند روهای صاحب ثروت و قدرت و رسانه ؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
شما مگه مسئولیت برجام و معطلی 6 ساله ایران رو پذیرفتید جناب سلحشوری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
پیشرفت قبل این 6 سالتون رو دیدیم بعدشم میبینیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
شما مگه موشك پرتاب نكرديد
حامد الوفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
در یک هزینه-فایده منطقی، شاید به‌صرفه بود که از همان ابتدا، خودروسازی با این وضعیت را شروع نمی‌کردیم و با اخذ عوارض گمرکی پایین، اجازه می‌دادیم مردم خودروی باکیفیت، کم‌مصرف و ایمن سوار شوند.
آقایی که که جملات بالا را رقم زده ای آیا بهتر نبود و حتما بهتر بود که می نوشتی که خودروسازی را کیفیت مناسب، کم مصرف و ایمن رقم می زدیم شما که مطابق با ادعاهای اول متن خودتان ما توان تکنیکی بالایی داریم پس می توانستیم این چنین باشیم.
ما در کشور بیش از 1 میلیون خودرو در سال مصرف داریم که با احتساب 15000 دلار به ازای هر خودرو، 15 میلیارد دلار واردات خودرو در کشور خواهیم داشت که اگر هزینه قطعات یدکی نیز به آن اضافه شود مقدار این عدد خیلی بیشتر خواهد شد.
شما با هر کس که صحبت کنی برای شما خواهد گفت که یک یا چند نفر از اقوام او در صنعت خودرو مشغول کار است. هزینه ایجاد اشتغال برای این خیل جمعیت نیز را به احتساب بیاورید.
....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
صدا و سیما مناظره برگزار کرده بود و چیزی در چنته نداشتید برای اثبات حرفتون
در ضمن شماها در قبال برجام تعهد دادین و محاکمه شدین که حرف می زنید؟
چرا قبلا در لیست سیاه بودیم می توانستیم کار بانکی کنیم ولی از وقتی دولت شما امد سر کار در لیست سیاه هم باشیم نمی توانیم مراوده داشته باشیم؟
خجالت هم خوب چیزی است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
«در صورت عدم تصویب این لوایح در مرحله نخست مسوولیت آن برعهده چه کسی است و در مرحله بعد چه اتفاقی رخ خواهد داد.»
اگر مسئولین پاسخگو داشتیم وضع کشور این نبود. تمام دنیا عضو FATF هستند یعنی بر خلاف مصلحت کشورشان عضو شده اند؟؟؟!!!! و فقط ایران است که مصلحت را تشخیص می دهد؟

ما که دلایل عضویت را می دانیم، ولی مخالفان دلایل عدم عضویت را صادقانه بگویند ...
ملک مقرب
|
United Kingdom
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
مردم میدونن دوتا مرد اگه تواین مجلس باشه اولیش خانم سلحشوریه دومیش هم همین دکترصادقی که شما ازایشان شاکی هستید
حامد الوفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
آیا ما در صنایع دیگر چون لوازم خانه، الکترونیک (موبایل و کامپیوتر) و الکتریکی، صنایع شیمیایی مانند کره هستیم که می خواهیم اتومبیل حتما مانند کره باشد. با احساسات بازیچه دست واردکنندگان نشویم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
روزی کره ایها با افتخار در تهران عمله ما بودند !؟
ولی الان ما را به عمله گی هم قبول ندارند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
در اکثریت کشورهای صاحب صنعت خوردو واردات خودرو اعم از نو و دست دوم آزاد بوده و به راحتی امکان پذیر است. بدلایل زیر:

1- کیفیت خوب و قابل رقابت بودن خودرو های ساخت داخل آن کشور و نداشتن ترس از واردات خودرو های خارجی
2 - جلوگیری از فراهم شدن رانت اختصاصی تولید خودرو برای تولید کنندگان داخلی و توجه به منافع عموم مردم
3- فراهم شدن مکانیزم کنترل قیمت ها و کیفیت ها در پروسه ای رقابتی
4- عدم بهره مندی ادارات و نهادهای خاص از سود تولید داخلی و همچنین واردات خودرو و تعرفه های گمرکی آن
5- شفاف بودن مراحل ساخت تولید و قیمت گذاری با توجه به باز بودن بازار و انتخاب مردم بر اساس قیمت و کیفیت های خودروها
6- نظم و یگانگی قوانین مربوطه
خاطر شنان می سازد در کشورهای فوق شما در زمان مراجعه به گمرک و وارد کردن خودرو، با تعرفه ها کاملا مشخص و واقعی روبور می باشید . در لیست گمرک به وضوح برند و سال ساخت و مدل خودرو مشخص و نرخ ثابتی دارد که می توانید قبلا از ان مطلع شوید و با راحتی خیال و بودن هیچ رابطه و کاغذ بازی خودرو را وارد کنید اما در ایران چی ...........
بعید می دانم با توجه به مافیا خودرو چه ساخت داخل و خارج در حال حاضر بتوانیم بازار را کنترل و به نفع مردم اقدام کنیم .
مگر اینکه همت و غیرتی جدی وجود داشته باشد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
.مگراروپا وامريكا به تعهداتشون عمل كردند،شما براي FATF سينه چاك مي كنيد.
بنده خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
این سلحشوری اصلا نمی دونه بنیان این قوانین در غرب واسه بازی دادن کشورها هسش مگر با برجام چه گلی به سراین کشور ربختین به غیراز(تحریم.فسادسیاسی اقتصادی اجتماعی تورم600درصدی )ما الان با هیچ کشوری در مورد نقل وانتقال مراوده نداریم حتی دارو نیز از طرف رژیم جنایتکارامریکا تحت تحریمیم ..تحلیل گران تابناک ازادی بیانتان ایجاب میکنه چاپ کنین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
سه شنبه ۲۶ آذر ساعت ۱۳
دلار ۱۳۱۰۰
سکه ۴۵۲۰۰۰۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
لگن سازی های داخلی جز ضرر،گرانی و افتضاح چیزی به بار نیاوردند
فقط سال به سال گرانتر و بی کیفیت تر و از سر ته همون وسیله هم زدند تا رسیدیم به این نقطه
نادان
|
Japan
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
آقای سردبیرروزنامه رسالت! کشوری که به دنیا ایدئولوژی ارائه بده درعوض آن نمیتونه انتظار تکنولوژی روز داشته باشه!به تیترهای این چندساله روزنامه خودت رجوع کن متوجه و شایدهم قانع بشی !
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
مملکتی که مسئولانش به غرب وامریکا ناسزا میگن وخودشون و بچه ها شون برای امریکا رفتن خودکشی میکنن چیز عجیبی نبست که مردم پراید سوارشن و مسئولان پرادو
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
چرا مردم ما نباید خودروی امن و با امکانات مناسب سوار باشند؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
دارو تحریم نیست، اگر تحریم بود اینهمه دارو توسط ژن های خوب احتکار نمیشد، به جای فنر قلب کابل برق وارد نمیشد، پس دارو تحریم نیست.
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
* captcha:
برچسب منتخب
ونزوئلا فطریه غیزانیه نفت ونزوئلا صدیقه کیانفر دریای کارائیب