بازدید 6570

آلمان دو دیپلمات روس را اخراج کرد

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این وزارت‌خانه گفت: اخراج‌ای دو فرد به این دلیل انجام شده است که مقامات روسیه کمکی به انجام تحقیقات درباره این قتل ارائه نکرده‌اند.
کد خبر: ۹۴۱۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹ 04 December 2019
وزارت امور خارجه آلمان اعلام کرد در ارتباط با ترور یک فرمانده سابق جنگ چچن در شهر برلین، دو دیپلمات روس را اخراج کرده است.

به گزارش فارس، وزرات امور خارجه آلمان دو نفر از کارمندان سفارت روسیه در برلین را در ارتباط با قتل یک شهروند گرجستانی اخراج کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این وزارت‌خانه گفت: اخراج‌ای دو فرد به این دلیل انجام شده است که مقامات روسیه کمکی به انجام تحقیقات درباره این قتل ارائه نکرده‌اند.

«زلیمخان خانگوشویلی» فرمانده یک واحد از نیرو‌های شورشی چچن در جنگ علیه روسیه اواخر ماه آگوست سال جاری میلادی (یکم شهریور) در برلین به قتل رسید.

دفتر دادستانی کل آلمان گفته است شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد «افرادی مرتبط با دولت روسیه یا چچن» در این ترور دست داشته‌اند.

«دمیتری پسکوف» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به این اقدام آلمان، بیان داشت ادعای نقش داشتن دولت روسیه در قتلی که در برلین رخ داده کاملاً بی‌اساس است. هیچ سوظن جدی درخصوص دخالت روسیه در این قتل وجود ندارد و این مسئله هیچ ارتباطی به مقامات روس ندارد.

پسکوف با این حال بیان داشت، این ادعا‌ها تأثیری بر نشست «نرماندی» نخواهد داشت. وی افزود: «کرملین هیچ اطلاعاتی درباره تحقیق بر روی قتل خانگوشویلی شهروند گرجستانی در برلین ندارد. رسانه‌های آلمانی گزارش‌های بلندی در این باره منتشر کرده‌اند، اما بدین معنا نیست که [دخالت روسیه در این قتل]صحت داشته باشد».

چندین رسانه آلمانی گزارش داده‌اند که دادستان کل آلمان معتقد است آژانس‌های اطلاعاتی روسیه دستور این قتل را صادر کرده‌اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار