بازدید 3736

رئیس خانه احزاب: در قضیه بنزین با نخبگان مشورت نشد

روح الامینی با انتقاد از بی‌توجهی و عدم تعامل دولت با احزاب گفت: در قضیه اصلاح قیمت بنزین بی‌تدبیری صورت گرفت و با نخبگان نیز مشورت نشد.
کد خبر: ۹۳۹۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰ 24 November 2019

رئیس خانه احزاب کشور با انتقاد از بی‌توجهی و عدم تعامل دولت با احزاب گفت: در قضیه اصلاح قیمت بنزین بی‌تدبیری صورت گرفت و با نخبگان نیز مشورت نشد.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، عبدالحسین روح الامینی امروز شنبه در همایش تحزب و توسعه لرستان در سخنانی با اشاره به اینکه مشکلی که در جریانات حزبی، سیاسی، اردوگاه ها، فراکسیون ها و ... داریم این است که ساز و کارها و گروهی را ایجاد می کنیم و سپس آن را رها می کنیم، اظهار داشت: فعالیت برخی از با سابقه ترین حزب های ما در کشور به طول عمر انقلاب اسلامی هم نمی رسند و این در حالیست که باید ده ها سال بگذرد تا به نتایج مدنظر برسیم.

انتقاد از عدم طرح مشکلات لرستان از سوی احزاب

وی در ادامه با انتقاد از عدم طرح مطالبات و مشکلات لرستان از سوی احزاب در این همایش، افزود: من متاسف هستم که در این جلسه، جز دو تا سه نکته از مجموع یک ساعت و نیم جلسه، برنامه ای به لحاظ تغییر مسائل استان با عدد و رقم مانند بیکاری و ... ارائه نشد و همچنین راه علاج و رفع مشکلات نیز مطرح نشد.

رئیس خانه احزاب کشور با تاکید بر اینکه ما می توانیم هزاران بحث را داشته باشیم، اما اگر مسائل را تبیین نکنیم و علاج جویانه برنامه ندهیم به نتیجه نخواهیم رسید، گفت: باید رتبه لرستان به طور مثال در حوزه بیکاری اعلام شود و بررسی شود که علت چیست؟ دارایی ها و ظرفیت های لرستان چیست؟

روح الامینی، بیان داشت: اگر تعامل و همکاری ها تداوم داشته باشد می توانیم به نقاطی که ترسیم می کنیم برسیم.

اعتراض احزاب کشور به روند افزایش قیمت بنزین

وی با اشاره به اینکه دولت ها می آیند و می روند اما احزاب و جریانات سیاسی ماندگار تر هستند، گرچه همین دوستان هم از شانه ما احزاب بالا رفته اند و وقتی می روند فراموش می کنند، گفت: اصلاح گرا و اصولگرا و هر عنوانی که روی خود می گذارند، ندارد، بالاخره همین دوستانی که الان کلید دار این دولت هستند را می شناسم و تیمی که در راس قرار گرفته اند، قطعا نباید پشت سر خود را رها کنند، مجلس و دولت جابجا می شود و این جابجایی ها طبیعی است اما باید این امر را تذکر بدهم.

رئیس خانه احزاب کشور در ادامه با بیان اینکه بعد از این حوادث مرتبط با اصلاح قیمت بنزین در جلسه شورای مرکزی احزاب و وزارت کشور در رابطه با بی تدبیری ها، عدم تعامل با نخبگان، عدم اقناع آنها و مشورت با آنها در این حوزه همه انتقاد داشتند، گفت: این حوزه حق دولت و تصمیم ملی است، اما آیا نمی شد که به تدریج باشد؟ آیا نمی شد که مردم و نخبگان را آماده کرد؟ در قصه قبلی بحث یارانه ها ماه ها در افکار عمومی و تخصصی بحث شد و آمادگی لازم ایجاد شد.

خانه احزاب قرار نیست که کار سیاسی کند

روح الامینی در ادامه با اشاره به برخی اظهار نظرات احزاب لرستان در این همایش، عنوان کرد: ما گرفتار مشکلی در سالیان اخیر شده ایم و علت و علل مشکلات ما نیز همین است و آن هم عدم تطابق شعار با عمل است، ما از مسائل انقلاب، ارزش ها و اصول قانون اساسی هر چقدر فاصله بگیریم به همان نسبت مصیبت پیدا می کنیم.

وی، گفت: هر چه دستاورد داریم از فرهنگ شهادت است، از بسیجی و بسیجی عمل کردن است، اینها هم به شعار نیست بلکه به عمل ما است، عمل ما می تواند این کشور را ارتقا بدهد.

رئیس خانه احزاب کشور با بیان اینکه در جریان سیلاب نیز تعامل و همکاری همه موجب شد که به مردم ارائه خدمات صورت گیرد، در بازسازی هم باید همین روند طی شود، گفت: جریان اجرایی، سیاسی و نخبگی تداوم ندارد و به بحث توسعه کشور مقید نیستیم.

روح الامینی با تاکید بر اینکه خانه احزاب قرار نیست که کار سیاسی کند بلکه مجموعه ای صنفی است و حتما باید روی مشترکات کار کند، بین داشت: هر حزب، فعال سیاسی، جریان و جبهه سیاسی موضع گیری می کند، لیست می دهد که این امر سر جای خودش است، اما در خانه احزاب روی مشترکات کار می شود.

انتقاد از بی‌توجهی دولت به احزاب

وی با تاکید بر رقابت در عین رفاقت در بین احزاب و فعالن سیاسی، تصریح کرد: در مسائل ملی، منافع ملی، وحدت ملی و توسعه باید این امر تحقق پیدا کند.

رئیس خانه احزاب کشور بر ضرورت کادر سازی از سوی احزاب و گروه های سیاسی تاکید کرد.

روح الامینی در ادامه با اشاره به نگاه دولت به احزاب، گفت: با رئیس جمهور شخصا چند جلسه صحبت کردم، در مراسم افطاری امسال نیز با ایشان صحبت کردم و گفتم که شش سال است که به خانه احزاب وقت برای ملاقات نداده اید، چطور می خواهید جایگاه احزاب را تقویت کنید و در بزنگاه ها و بعد از حادثه می گویید که کمک کنید؟

وی با بیان اینکه رفتار رئیس دولت، وزرا، استانداران و ... با احزاب مساوی با نقش و جایگاه احزاب است، هر چه کم شود احزاب هم دیگر سراغ کسی نمی روند، افزود: ما انتخابات داریم و در ادامه به لوازم آن هم نیاز داریم که یکی از لوازم آن تحزب و جایگاه نهادهای مدنی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل