بازدید 12572

تبعات چندهمسری بر روان زنان و خانواده

مصاحبه‌هایی که برای حمایت از این مسائل نیز می‌شوند، جنبه مقطعی دارند؛ اما آیا داخل فرآیند زندگی واقعی مدیریت چند همسری کار راحتی است؟ آیا مسائل روانی، هیجانی و عاطفی نیز با وجود چند همسری قابل مدیریت است؟.
کد خبر: ۹۳۶۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۷ 10 November 2019

یک روانشناس بالینی با تاکید بر اینکه «چند همسری» موجب بروز تنش‌های روانی شدید و بر هم خوردن نظم خانواده خواهد شد، گفت: شاید ترویج‌دهندگان موضوع چند همسری این موضوع را در قاب زیبایی جلوه دهند، اما باید آگاه بود که عکس‌ها و تبلیغاتی که در این باب منتشر می‌شوند، تنها جنبه تزئینی و فیزیکی و مصاحبه‌هایی که برای حمایت از آن انجام می‌شوند نیز جنبه مقطعی دارند.

به گزارش «تابناک»، مژگان نیکنام در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه فضای سالم در یک خانواده از یک زن، یک مرد و فرزندان آنها تشکیل می‌شود، بیان کرد: سلامت فیزیکی و روانی هر خانواده در «تک‌همسری» مرد میسر می‌شود و با رشد اجتماعی جوامع، باید اصل بر «تک‌همسری» باشد.

وی با بیان اینکه هرگونه سوق دادن و سوءگیری در جهت «تعدد زوجات» و «چند همسری» موجب ایجاد فضای روانی منفی و تنش می‌شود، گفت: همه ما می‌دانیم که امروزه با رشد اجتماعی، از نظر روانی شرایط برای چند همسری بسیار سخت است، چراکه موجب تنش‌ها و تعارضات زناشویی و درنهایت ناسالم شدن فضای خانواده‌ها خواهد شد، در واقع چند همسری فرآیند زندگی سالم را مختل می‌کند. مگر زوجین از رابطه زناشویی و همسرداری چه می‌خواهند جز اینکه در طول زندگی مرد یا زن، همراه همسرش باشد و بتوانند در کنار یکدیگر فضای رشد و تعالی را طی کنند و در این فضا نیز فرزندان سالمی پرورش دهند.

نیکنام با بیان اینکه امروز در جامعه ما موضوع ترویج چند همسری در حال اتفاق است، بیان کرد: شاید در جامعه ما افرادی با شرایط استثناء وجود دارند که دارای تعدد زوجات باشند، اما بحث «ترویج فرهنگ چند همسری»، با وجود رشد اجتماعی و تعریف خانواده سالم، در بعد عام غیر متعادل است، زیرا چند همسری نه تنها نظم خانواده را بر هم می‌زند، بلکه موجب تنش‌های روانی شدیدی خواهد شد.

این روانشناس با اشاره به ترویج‌دهندگان موضوع چند همسری و تعدد زوجات گفت: شاید ترویج‌دهندگان موضوع چند همسری این موضوع را در قاب زیبایی جلوه دهند؛ باید آگاه بود که عکس‌ها و تبلیغاتی که برای ترویج این مسائل منتشر می‌شوند تنها جنبه تزئینی و فیزیکی دارند، حتی مصاحبه‌هایی که برای حمایت از این مسائل نیز می‌شوند، جنبه مقطعی دارند؛ اما آیا داخل فرآیند زندگی واقعی مدیریت چند همسری کار راحتی است؟ آیا مسائل روانی، هیجانی و عاطفی نیز با وجود چند همسری قابل مدیریت است؟.

نیکنام ادامه داد: اگر افرادی با شرایط استثناء می‌توانند از پس مدیریت مسائل عاطفی به راحتی بر بیایند، شاید بتوانند بر این مسئله نیز فائق شوند، اما نمی‌توان آن را به همه جامعه تعمیم داد و آن را به یک فرهنگ تبدیل کرد.

وی با تاکید بر اینکه تبلیغات سوء همیشه دارای عوارض فرهنگی بوده است، افزود: همیشه افرادی بوده‌اند که نرم زندگی آنها با نرم جامعه هماهنگ نبوده است، اما باید فرآیند کل جامعه را به سمت خانواده سالم و تک همسری هدایت کرد. به همین دلیل نباید موضوع چند همسری به صورت تبلیغات مطرح شود و باید از ترویج آن جلوگیری کرد.

نیکنام در ادامه با اشاره به تاثیر تبلیغات چند همسری بر روان زنان جامعه تصریح کرد: تبلیغات برای موضوع چندهمسری در جامعه دارای اثرات سو است و موجب استرس زنان خواهد شد، به طوریکه ممکن است آنها را دچار این تنش کند که مبادا با فرهنگ‌سازی این موضوع، زندگی آنها نیز تحت تاثیر قرار گیرد.

این روانشناس در ادامه با اشاره به ترویج چند همسری بر روان مردان جامعه نیز اظهار کرد: با توجه به نوع نگرش‌ها و باورها و اصول تربیتی متفاوت در مردان، اگر آنها خود گرایش به چند همسری داشته باشند، این تبلیغات برای آنها حکم مشوق را دارد.

بنابر اظهارات وی، با توجه به رشد اجتماعی امروزه عدم تعادل ایجاد شده در پی چند همسری معمولا به ندرت منجر به سازگاری می‌شود. البته هستند افرادی که با چند همسری به سطح سازگاری می‌رسند اما آنها افرادی استثناء با شرایط خاص هستند، اما در سطح کلی، تعدد زوجات در جامعه را نمی‌توان به عام جامعه تعمیم داده شود.

این روانشناس در ادامه با اشاره به اینکه چند همسری بر روان و عاطفه زنان اثراتی دارد، تصریح کرد: زمانی که یک زن و یک مرد با یکدیگر ازدواج می‌کنند، بار عواطف، هیجانات، دوست داشتن و دوست داشته شدن را میان یکدیگر تقسیم می‌کنند و مسیر پیش روی خود را با یکدیگر به مشارکت می‌گذارند، حال تصور کنید فرد (زن) جدیدی به این زندگی ورود کند، با این ورود تعادل زندگی بر هم می‌خورد و در این حالت به موضوع مشارکت در خانواده سالم نیز فشار وارد می‌شود.

نیکنام با اشاره به اینکه ازدواج نیازی عاطفی و تکاملی است، افزود: زمانی که دختران ازدواج می‌کنند، می‌خواهند به زندگی ورود کنند که آن زندگی به صورت تمام و کامل، چه از نظر فیزیکی و چه از نظر عاطفی برای آنها باشد. حال اگر دختری با مرد همسردار ازدواج کند همه آرزوهای او سرکوب می‌شود، زیرا وارد خانه‌ای شده است که حتی چیدمان خانه‌اش را خودش انتخاب نکرده است و این مسائل حس اولیه او را سرکوب می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حضور دو زن در کنار یکدیگر و در یک زندگی از نظر روانشناسی امکان‌پذیر است؟، اظهار کرد: این موضوع به سطح سازگاری و تسلیم شدن بستگی دارد. در بسیاری از مواقع افراد ناچار به پذیرش شرایط هستند. عمدتا زنان تمامیت عاطفه شریک زندگی‌شان را طلب می‌کنند و اگر پذیرش چند همسری صورت نگیرد، طبعا به باخت (طلاق) یکی از زندگی‌ها یا تسلیم و روند فرسایشی ختم خواهد شد، یعنی ممکن است زن در جریان نوعی از زندگی قرار گیرد که در آن شاد نباشد اما به ناچار به ادامه آن زندگی تن بدهد. در واقع از لحاظ عاطفی و روانی پذیرش چند همسری برای زنان بسیار سخت است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۵۷
بابا اینقدر شلوغش نکنید و سیاسی برخورد نکنید ،آخه الان همه مردها تو خرج وبرج اولیش گیرکردن شما رفتید سراغ چند همسری ،ضمنا اگر مقید به قانون اسلام هستید پس باید تموم آنرا پذیرفت ،نه مصلحتی و به فراخور حالمون پخشی از آنرا اجراکنیم . (سوره نساء )
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
دمت گرم
واقعا این برخوردها یا سیاسیه یا از سر فمنیسم بازی
و لجبازی
آقا خدا شاهده من دو تا زن دارم و توی یه خونه هم زندگی میکنیم، یک روز در میون کار میکنن یعنی یه روز در میون کلا کار ندارن و به کارهای خودشون میرسن.
جفتشون هم کار ترجمه و ویراستاری و اینا میکنن و پول در میارن واسه خودشون. توی خونه هم هستن و راحتن. جدیدا دیگه وقتی من کار دارم و فرصت مسافرت ندارم، خودشون دوتایی میرن مسافرت
:)))))
پسر کوچیکمو میبرن و بزرگه چون مدرسه داره میماند پیش من.
خدا شاهده عین حقیقت رو میگم.
این حرفا چیه که زن ها نمیتونن همدیگه رو تحمل کنن؟؟
خیلی هم میتونن
البته واقعا مومن هستن و انسان هستن هر دوشون و واقعا هردوشون اخلاق نرم و انسانی دارن.
خداییش در ایمان و اخلاق، جفتشون از من بهترن
خدا هم به من بیچاره شانس داده! :))))
حالا چرا یه عده مخالفن؟؟؟؟؟
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
چند همسری جزء واجبات نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
داداشا و خانوما گوش بدين اين هم سرگرمي جديد مردم تا اطلاع بعدي خبري از قيمت گوشت و مرغ و نان و سوخت نميباشد پايدار باشيد تا سرگرمي هاي اينده
چند همسری دشواری نداره، خیلی هم عالی
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
برای عیاشی
مگه قانون اسلام نيست ؟ چرا اينقدر مخالف داره ؟ اين نشون ميده بعضي از قوانين مختص زمان و مكان خاص هستند و مطلق نيستند . مثل چند شوهري در تبت
چند همسری موجب بروز تنش‌های روانی شدید و بر هم خوردن نظم خانواده نمی شود.
با سلام
جالب است که مسئولین همیشه مشکلات را بصورت معکوس یا دنده عقب مطرح کرده و تلاش بر حل آنها دارند. خاطره ای دارم از جناب آقای دکتر خاتمی در اواخر دوره کاری ایشان فرمودند که با سالها تحقیق مشکلات اصلی کشور در خصوص جوانان را شناسایی کردند که شامل اشتغال مسکن و ازدواج است خبرنگاری از ایشان سوال کرد شما چه راه حلی داریدو چه کار برای رفع این سه معضل دارید ایشان فرمودند ما از ازدواج شروع به حل مشکلات جوانان کردیم من خودم تعجب کردم که اگر دولت ایشان تلاش میکرد مشکل اشتغال و مسکن را تا حد قابل قبولی حل کند واقعا مشکل ازدواج اتوماتیک وار حل میشد اما با این روشی که ایشان دارند در آینده نزدیک مشکلات فراوانی از جمله کاهش نرخ جمعیت معضلات شدید اجتماعی اعتیاد طلاق و ... برای کشور ایجاد میگردد.
قرار بود ژاپن اسلامی شویم. حالا می خواهیم کشور را به سمت هنجارهای کشورهای عربی عقب مانده سوق دهیم!
به نظر بنده چند همسری همان شهواترانی است با بر چسب ذینی
لطفا شما که این همه بر طبل تک همسری می زنید پاسخ دهید «خدا بهتر می داند یا شما»بابا ادمهایی هستند که غریزه جنسی آنها قوی است تنوع طلبی در ذات آنها رشد نموده است.اگر جلوی چند همسری را بگیرید این افراد بدون شک به سمت ازدواج وطلاقهای مکرر ویا خدای نکرده به سمت خیانت می روند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
لطفا آدمهاي مريض رو با اين روشها درمان نكنيد. اينها چه يك همسر داشته باشند چه صد تا باز هم قلبشون مريضه و دلشون با هيچ كدام از زنانشون نيست. مشكل آنها غريزه جنسي قوي نيست. مشكلشون عدم توانايي كنترل شهوتشان هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
غریزه جنسی زنان که قویتر از مردانه. نمیتونم وارد جزئیات بشم اما الان بیشتر خانومای متاهل با غریزه جنسیشون مشکل دارن تا آقایون.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
خانم هایی که غریزه جنسی آنها قوی است و تنوع طلبی در ذات آنها رشد کرده چی؟اونها هم می تونن چند همسری اختیار کنند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
خيلي ادم ها خيلي چيز هارو زيادش رو دوست دارند ولي خودشون رى كنترل مي كنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
خوبه والا از اسم اسلام همه جوره استفاده میکنید خود پیامبر تا خدیجه رو داشت هیچ زن دیگه ای نداشت بعد از خدیجه هم همه ازدواج هاش بر مبنای مصلحت بود نه شهوت ، ولی الان بحث چند همسری فقط و فقط میخواد بره به سمت شهوت
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
خداوند بما عقل داده که در موضوعی بررسی کنیم
تمام وقت زن ها به جاي امور مثبت ، صرف توطئه و دسيسه براي هوو خواهد شد . مضافاً اين كه مگر مرد ها تحمل اين را دارند كه همسرشان نسبت به مرد ديگري هم علاقه داشته باشد ؟؟ مرگ خوبه براي همسايه .
اینها که تبلیغات چند همسری می کنند بسم اله اول برای دامادهای خود و شوهر ان خواهرشان و در اسرع وقت برای خود اقدام کنند و بعد از آن برای دیگران -به عمل کار برآید نه به حرف و سخن - یا علی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
دقیقا مثلا آقای مطهری بره برای علی لاریجانی دنبال زن دوم بگرده
فكر نكنيد زنان امروزي مي نشينند تا همسرشان دنبال زن ديگر بروند اين كار رواج پيدا كنند زنان هم دنبال دوست پسر و خيانت مي روند.
حالا تبلیغ چند همسری هم منجر به رواج اون نمیشه. در این میان شرایط اقتصادی مهمه که مرد حس کنه میتونه دو یا چند خانواده را اداره کنه. ولی وجودش بعنوان تهدیدی برای خانمها در جامعه لازمه تا این خانمها اینقدر در کمال آرامش یکه تازی نکنن و آقایون را اذیت نکنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
قربون خانوما که بی سر و صدا دارن کار خودشون رو میکنند
من نمی دانم چرا این همه مشکلات مهم و اساسی در کشور جود داره کسی به فکر راه حل و برطرف کردن آن نیست. ولی عده ایی نگران زنان بی شوهر و دختران مجردند و این را معضل اجتماعی می دانند؟؟؟؟
واقعا چراااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
دلیل خیلی واضح و خیلی روشن،شهوترانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
چون ماشالا اشتهاشون زياده
خانم نیکنام اینقدر حرص نخور: الان در اثر فشار مشکلات زندگی آقایون از داشتن همان یک همسر هم پشیمان هستند تا چه رسد به چند همسر
این صحبت ها فارغ از ظاهرسازی های انجام شده مانند جریان زاد آوری بیشتر راه به جایی نخواهد برد.
زندگی چندهمسری زندگی نرمالی نیست. خانمی برای نظافت به خونه ما می‌آمد که تمام خانواده اش این شکلی بودن. خودش مادرش، مادرشوهرش و ... خانواده عجیب غریبی بودن. مدام در حال طلاق و ازدواج بودن حتی توی سن بالا. از ماجراهاشون که تعریف میکرد برای من مثل ماجراهای آدم فضائیها بود. دردآورترین چیزی که تعریف کرد این بود که خودش زن دوم شوهرش بود و همسر اول شوهرش بعد از 12 سال جنگیدن با این خانوم نهایت طلاق گرفت و بعد از دوماه در تنهایی بی هیچ دلیلی توی خونه فوت کرد. سطح سواد و فرهنگشون زیر صفر بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
اين خانوم كه نوشتيد از طبقه فرودست بوده . پدر بزرگ من وضعيت مالي خوبي داشته حدود ٦٠ سال قبل زن دوم اختيار ميكنه عوارض اون ازدواج دوم و از هم گسستگي هنوز هم مشهوده ( بدون استثنا خانومهاي اول به خاطر مسايل عاطفي و فرزندان چند سالي مي جنگنن و بعد با قلب شكسته كامل ول ميكنن ) حتي مسايل رواني و خلاء هاي عاطفي به افراد و خانواده هاي جديد و منشعب ( نوه ها ) سرايت ميكنه
ضمن اينكه كشمكش ها و صنم منم فرزندان باعث از بين رفتن ثروت شد
از نظر عواطف و مشكلات مختلف روحي رواني رو ميشه در فرزندان اين نوع ازدواج ها حتي در سنين بالا ديد
عاقبت اغلب مردهاي چند همسر مثال همان ضرب المثل قديمي است مرد دو زنه آخر سر جاش دم در مسجده
با سلام ، چند همسری طبق قوانین و شرع ما ، مجاز شمرده شده است و هیچگونه منع قانونی و شرعی ندارد ولی میتوان آن را بروز رسانی کرد: برای مثال: اگر آقای محترمی خواست همسر دوم اختیار نماید ، ضمن تقدیم کلیه مدارک بعلاوه اجازه نانه کتبی همسر اول ، 1) میبایست مبلغ یکصد میلیون تومان به بحساب بانکی همسر اول پرداخت نماید. و در ضمن میبایست 2) مبلغ یکصد میلیون تومان دیگر به یک حساب مشخص خیریه دولتی زیر نظر قوه فضایه پرداخت نماید تا از این پول تعدادی از زوجهای جوان که مشکل مالی دارند بتوانند بصورت بالاعوض از این وجوه استفاده نمایند و تشکیل خانواده دهند. این مبالغ میبایست نسبت به تورم هر سال نیز افزایش یابد. یعنی دفاتر ثبت ازدواج برای ثبت ازدواج دوم و یا سوم و یا چهارم هر فردی میبایست بعلاوه از مدارک مشخص این دو فیش بانکی پرداخت نفدی را نیز دریافت نمایند. بنده بعنوان یک آقا بسیار با این کار موافق هستم . دوستان اعم از بانوان و آقایان نظریات خود را اعلام نمایند. با تشکر .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
خوب وسع شما ١٠٠ ميليونه و زنت به پول راضي ميشه . شايد مردهاي ديگه كه عاشق دو تنبونه شدن ، هستن وسع پايين تر و يا بالاتر و ميلياردي داشته باشه و شايد زن اولشون از ناراحتي غمباد بگيره . شما چه كاره هستي كه قانون وضع ميكنی
چند همسری یعنی همون حرم سرا هست که میشه هر مردی بره از هرکی خوشش اومد بره یکی و بیاره خونه بشه زنش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
حريم سلطان
در خصوص تبعات بدحجابی و بی حجابی ها هم بگویید که باعث تحریک مردان و بیدار شدن حس تنوع طلبی آن ها میشود و خویشتنداری براشوون خیلی سخت میشه و دیگه کم کم به همسرشون راضی نیستند و کلی معضلات ... بگویید تا بدانند خانوما ...بیحجاب که هیچ به کم حجابها هم بگویید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
چشماتو درویش کن علی آقا. راه حلش اینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
مردها هم بعد اين همه سال بد حجابي وقتشه كه چشمهاشون عادت كنه و هي سر ديدن يك مانتو رنگي يك كأكل سر ، به هوس نيفتن . خوبه اينجا مثل بقيه مناطق دنيا (حتي كشورهاي إسلامي ) ملت و گردشگران نيمه لخت راه نميرن
از يك طرف يك عده ميگن امان از حجاب زن و دختر مردم تحريك كننده مردهاست و از يك طرف عمده دلايل طلاق بحث إختلال در روابط زناشويي است و ماهواره هي براي آقايون قرص و دارو و غيره امور جنسي تبليغ ميكنه
خانم دکتر لطفا شما دخالت نکنید،ما می خوایم حرمسراهای ناصرالدین شاه قاجار را مجددا راه اندازی کنیم.هرهرهرهرهرهرهرهرهرهرهرهرهرهرهر.
بچه های زن دوم هم همیشه شرمنده هستند .ما در اقوام داریم که بچه هاشون مدام میان از زن اول برای مادرشون حلالیت می طلبند و میگن مادر ما هم زنی بدبخت بوده و خودشان پنهان می کنند که فرزند زن دوم هستند و به اتفاق فرزندان همسر اول همگی پدر را لعنت می کنند که انها را در چنینی شرایط سختی قرار داده / با اینکه پدر 30 ساله که مرده
روح متخصص حرمسرا روانشاد ناصرالدین شاه قاجار شاد باد.
هیچ انسان نرمالی نمی تونه عشق و دوست داشتن رو همزمان با چند نفر تقسیم کنه، کسانیکه چند همسری دوست دارند اصلا همسر دائم حتی یکی هم اختیار نکنند، صیغه هم می تونه حس تنوع طلبی آنها رو ارضا کنه
اصلا به این فکر نکردن چه تشنجی تو خانواده اصلی مرد به وجود میاد بنیاد خانواده داغون میشه بچها هم با این کار یه جور مرگ عاطفی پیدا میکنن چه برسه به همسر پس هر کس فقط میتونه برای خودش وخانواده خودش نظد بده
سلام اگر مردا تهمل دارن زنش همسر دوم اختیار کنه بفرماید دیر نشه
شلوعش نکنید اکثر مردهای متول دارن یکی دو تا دوس دختر اما بصورت پنهانی حالا این موضوع خطاب به اون اقایون هست شمایی که داری بیا رسمی ش کن و متعهد باش همین
اگر بی حجابی انگیزه مهم برای چند همسری بود، باید در کشورهای اروپایی و شرق آسیا هر مرد بیشتر از ده تا زن می داشت. اگر حجاب اجباری همین حالا لغو شود من مطمئنم در عرض حداکثر دو روز همه مردها به شرایط جدید عادت می کنند و حداکثر تا دو ماه همه به آن عادت می کنند و حداکثر تا دو سال همه موضوعات دیگر در کشور با آن تطابق پیدا می کنند. بنده بیش از 50 بار سفر خارج داشتم و الان هم مصر هستم. دیدن زنان بی حجاب اصلا مهم نیست و خیلی زود به آن عادت می کنید حتی در عرض کمتر از ده دقیقه. هیچ احساس ويژه ای به شما دست نخواهد داد و کلا دیدن آدم های بی حجاب از اهمیت خواهد افتاد.
اگر یکی از همسران بیماری خاصی داشته باشد این بیماری از طریق شوهر به بقیه زنان نیز سرایت خواهد کرد که بعضا ممکن است مثل ایدز یا هپاتیت یا بیماریهای مقاربتی مثل زگیل و غیره خطرناک و صعب العلاج باشند.
از نظر بعضی ها همه چی دورهمیش خوبه
چند همسري فقط باب ميل مردان هست كه اگه يكي از خانوما شرايط خاصي داشت برن سراغ اون يكي ولي براي زنان بسيار بد و از نظر رواني تاثير بسيار بدي روي بچه ها داره زنها تمام فكروذكرشون ضربه زدن به همديگه ميشه و وقتي برا تربيت فرزند ندارن
به نظرمن کار اشتباهیه آلان زندگیا پر از مشکلات مختلف اقتصادی ومالی وروانی.هستن که باید همین مسایلو برطرف کنن نه اینکه مشکلی به مشکلات اضافه کنن همچنین دغدغه پدر ومادرارشدوپرورش فرزندان درست وبا اخلاق هست
مثلا پدری که خودش جوون داره نوجوو ن داره وبا اوضاع بد اقتصادی و.....بخاد بره سراغ زن دیگه ایی چطور پسر جوونشو .....بخاد راهنمایی کنه وکنترلش کنه که نره سراغ دوست دختر و...وتوجیهش کنه که تو وقتی به بلوغ عقلی واجتماعی وشرایط مالی قابل قبول رسیدی میتونی زن بگیری....
اگر بیمار جنسی نیستید چرا از میان این همه مستحبات فقط چسبیدید به چند همسری
چند همسری جنبه عیاشی دارد و کل خانواده را نابود می کند گذشت آن دوران که خانمها ساکت می نشستند تا حقشان ضایع شود
اگه واقعی و عملی بشه ،، من خودم و دخترامو میکشم .تا شاید از دست این جامعه پر هوس و کثیف راحت شیم و تلنگری بشه برای اونهایی که همه چی رو روبه راه کردن تو جامعه افتادن فکر چند همسری . شرم بر شما...
با شرط رضایت همسر و صلاحدید دادگاه با اوردن مدارک و شواهد جهت گرفتن اجازه از دادگاه همسر مجدد اختیار کردن بهترین راه میباشد
اگر چند همسری خوبه
پس چند شوهری هم باید خوب باشه
بسمه تعالی
اون چیزییکه امروز به عنوان چند همسری مطرح میشه، در واقع رواج بی بندباری و فساد اخلاقی و اشاعه فحشا به نام دین است....
مهریه و نفقه و خرج زندگی و ... بار روانی برای مرد نداره؟
در عوض تبعات بسیار خوبی بر روح و روان مرد خانواده داره. دیگه نگران نیست کسی تو خونه بهش به محلی کنه. من که با چند همسری موافقم.
تعداد مردان مجرد از زنان مجرد بیشتر است. چرا چند همسری را تبلیغ می کنید؟ خیلی از مردها نتوانستند یک زن بگیرند. ضمنا چند همسری رواج فساد می کند. زنی که مزه نفر دوم بودن را چشید و عزت نفسش را از دست داد، دچار فساد نمی شود؟ زن اول خیانت را تلافی نمی کند؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل