بازدید 12671

آغاز طرح برخورد با موتور سواران متخلف از امروز

تخلفات عمده برخی از موتور سواران پرداخت و تصریح در جهت مخالف در خیابان‌ها، حرکت در خطوط ویژه، حرکت در پیاده‌رو، عبور از چراغ قرمز، همراه نداشتن مدارک، نداشتن پلاک، مخدوش بودن پلاک و حرکات مخاطره‌آمیز و تک‌ چرخ زدن است.
کد خبر: ۹۳۴۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷ 05 November 2019

پلیس تهران از امروز صبح طرح ساماندهی موتورسواران را در دستور کار قرار داد؛ اعمال قانون، جریمه و انتقال به پارکینگ در انتظار موتور سواران متخلف است.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، نارضایتی شهروندان و مسوولان از موتورسواران پایتخت و تخلفات این دسته از کاربران ترافیک پلیس تهران را بر آن داشت تا طرح ساماندهی موتورسیکلت سواران را در دستور کار خود قرار دهد.

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت از اجرای این طرح از صبح امروز خبر داد و اظهار داشت: پلیس مخالف موتور سواران و ارتزاق به واسطه کار با موتور نیست اما این دسته از کاربران ترافیک باید قانون‌مند باشند.

وی به تخلفات عمده برخی از موتور سواران پرداخت و تصریح در جهت مخالف در خیابان‌ها، حرکت در خطوط ویژه، حرکت در پیاده‌رو، عبور از چراغ قرمز، همراه نداشتن مدارک، نداشتن پلاک، مخدوش بودن پلاک و حرکات مخاطره‌آمیز و تک‌ چرخ زدن از جمله مواردی است که اعمال قانون، توقیف و انتقال موتورسیکلت‌ها به پارکینگ را در پی خواهد داشت.

فرمانده انتظامی پایتخت ادامه داد: اگر موتورسیکلت سواران موارد زیر را انجام دهند فقط شامل اعمال قانون و جریمه شده و توقیفی در دستور کار نخواهد بود؛ این موارد عبارتند از پوشاندن پلاک با قفل، پوشاندن پلاک با طلق و امثالهم، حمل بارهای نامتعارف‌، عدم استفاده از کلاه ایمنی استاندارد و ایستادن روی خط عابر پیاده. حال باید منتظر ماند و دید که آیا طرح ساماندهی و برخورد با موتورسواران متخلف می تواند بهبودی در وضعیت تردد این دسته از کاربران ترافیک و همچنین ساماندهی وضعیت تردد در معابر پایتخت به خصوص معابر مرکزی تهران داشته باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲۴
موتور سواران ارامش مردم در تهران به شدت از بین برده اند با برخورد یک روزه هیچ تغییر رفتاری از آنها دیده نمی شود و اگر پلیس هر چند سال یکبار با آنها برخورد کند نه تنها تخلفات آنها کمتر نمی شود بلکه دایره تخلفاتشان را گسترده تر هم خواهند کرد . پلیس باید برای اصلاح فرهنگ موتور سواران یک اراده جدی و قوی داشته باشد و یک ماه ضربتی این خلافکاران را وادار به رعایت قانون کند و پس از یک ماه بطور منظم نیز با آنها برخورد کند فراموش نمی کنیم جدیت و اراده پلیس بود که سالها پیش بستن کمربند ایمنی را به فرهنگ تبدیل کرد.
تابناک لطفا این نظر را منتشر کن شاید به گوش مسولین محترم به خصوص رییس پلیس محترم تهران برسه.
متاسفانه روزهای تعطیل به خصوص جمعه ها انتهای اتوبان حکیم غرب پشت شهرک خرازی بعد از تونل شهدای غزه محل کورس و مسابقه موتورسورانی شده که همگی از موتورهای سنگین بالاتر از 500 سی سی استفاده میکنن و با ایجاد سر و صدا و اخلال در عبور و مرور اتومبیل ها باعث نگرانی و ناراحتی ساکنین اون منطقه می شوند.چندین بار این موضوع را از طریق فوریتهای پلیسی 110 گزارش دادیم ولی تاکنون اقدام موثری و نتیجه بخشی ملاحظه نشده است. خواهشمندیم در اجرای این طرح سراسری این منطقه را مد نظر ویژه قرار دهید. با سپاس و تشکر از زحمات شما
پاسخ ها
کاووس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
چه وقتای هستن؟ صبح ها یا بعد ازظهر
کلاه را ننوشته. آیا کلاه هم اجباریه؟ واقعا مشکل سازه این کلاه چون نه میشه همه جا با خودمون ببریمش نه میشه اطمینان کردگذاشتش روی موتور، ضمن اینکه پلیس وقتی این کلاههای پلاستیکی که موتور سوارا اسمشو گذاشتن پلیس گول زن را هم به عنوان کلاه قبول میکنه یعنی فقط میخواد یه چیزی گفته باشه،پس تکلیف کلاه را معلوم کنند
پاسخ ها
کیخسرو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
نوشته - اگه نداشته باشی جریمه داره ولی موتور توقیف نمیشه
من خودم بابت این موضوع به سامانه شکایات پلیس شکایت کردم و اتفاقا امروز هم مترصد بودم ببینم پلیس برخوردی میکند یا نه. متاسفانه هیچ مطلقا هیچ برخوردی با موتور سواران متخلف و خطرناکی که در مسیر خیابان ولی عصر از تقاطع مولوی تا میدان ولی عصر رصد کردم صورت نمی گرفت.
فقط و فقط شعار و موتور سواران هم مشغول آسیب به جان و مال و امنیت ملت و پلیس بی حال و بی واکنش! مایه شرمساری باشد سردار!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
در طول خيابان وليعصر در خط ويژه اين داستان وجود دارد
به هفته نکشیده تعطیل میشه
فرهنگ موتورسواری در ایران برای دور زدن قانون از قبیل:
1- طرح ترافیک
2- تردد در پیاده روها
3- تردد از خط ویژه
4- خلاف جهت در خیابانها حرکت کردن
5- ...
تازه چراغ قرمز رو که راحت رد می کنند، وحشیانه حرکت می کنند اگر تذکر بدهی بددهنی و فحاشی می کنند، موقع تصادف راحت فرار می کنند تازه اگر گیر بیفتند که ننه من غریبم بازی در میارن و هزار بدبختی دیگه دارند موتور سواران.
واقعا مناطق مرکزی شهر از سر و صدا و آلودگی و وحشیگری موتورها در امان نیستند. توی پیاده روها که جای راه رفتن نیست یا پارک کردن یا دارند حرکت می کنند. خلاصه مصیبتند مصیبت ...
و مشکل اصلی اینکه فریادرسی نیست... هیچ مرجعی کاری بهشون نداره... حالا ببنیم و تعریف کنیم که واقعا باهاشون برخورد خواهد شد یا نه؟؟
اگه پلیس جلوی ورود موتور را به پیاده رویگیره میشود گفت واقعا شاهکارکرده چون ما پیر مردها واقعا در پیاده رو از دست موتورسوران امنیت جانی که نداریم .
چند هفته پیش از تقاطع انقلاب - حافظ به سمت جمهوری حرکت کردم و در ده بیست دقیقه پیاده روی که در پیاده رو داشتم کلی اعصابم به هم ریخت پیاده رو که نمی شد بگی فقط و فقط محل رفت و آمد موتور سوارها بود که از پشت سر و روبرو می آمدند بعضی هاشان هم با پررویی تمام در پیاده رو به عابران بوق می زدند که کنار بروند. به نظر من بار برخورد با موتورسوران متخلف را نباید فقط بر دوش پلیس گذاشت بالاخره منابع پلیس محدود است و قطعا نمی تواند مستمر قضیه را پیگیری کند شهرداری هم باید پیاده روها را با میله هایی که جلوی ورود موتور به پیاده رو را می گیرد سد کند تا نتوانند پیاده روها را اشغال کنند.وزارت صنایع هم باید فشار بر تولید کنندگان موتور را افزایش دهد تا تولید موتورهای پر سر و صدا و آلوده کننده را متوقف کنند و موتورهای برقی را با اقساط بدون بهره در اختیار مردم قرار دهند.
صدها بار ازاين طرحها گذاشته اند موقتي باز هم همان اش همان كاسه ميشود ولي متخلفين بي پرواتر ميشوند جلوي ماشين پليس با موتور تك چرخ ميزنند انها هم تماشاگر هستند مگر موتور وسيله نقليه نيست بدون گواهينامه بدون بيمه مردم را ميكشند ودر مي روند
با سلام ، چون وسیله موتور سواران متخلف معمولا دارای قیمت بالایی در حد بازدارنگی از تخلف نیست و در پرداخت جریمه ویا ترخیص از پارکینگ اهرم و ضمانت اجرایی قوی موجود نیست و از نظر مالی هم رقمی محسوب نمی گردد.لذا باید از قانون مجازات شلاق و زندان استفاده شود.
متاسفانه در فیلم ها و سریال های تلویزیونی هم موتور سواران را بدون کلاهی ایمنی و تعداد بیش از دو نفر سوار می شوند یا در اتومبیل بدون بستن کمر بند ایمنی یا سوار شدن پشت وانت و تخلفات زیادی را نشان می دهند که امری عادی شده در حقیقت باید این صحنه ها سانسور شود زیرا تلویزیون و سینما باید معلم جامعه باشد
به معنای واقعی برخی از موتور سواران امنیت شهروندان را به مخاطره انداخته اند تقریبا به هیچ یک از مقررات راهنمایی ورانندگی پایبند نیستند هر طور که دوست دارند رانندگی وجولان میدهند انشاله این طرح خوب تداوم داشته باشد
اين هم مثل جك هاي گذشته است
چند روز برخورد مي كنند و دوباره فراموش ميشود
اگر متخلفين ببينند موتور و يا ماشينشان به اوراغي ميرود ديگر كسي خطا نمي كند
تردد موتور به محدود طرح رو ممنوع کنید مگر فقط موتورهای برقی و با مجوز
فقط با نیروی مصلح متل بسیج و نیروی انتظامی و با اقتدار اینها درست میشود و گرنه اصلا رعایت نخواهند کرد جدا این موتوریهای خلاف کار بلای جان شهروندان شده اند
80% مشکلاتی را که موتورسیکلت سوران برای عمومی مردم (از عابر پیاده گرفته تا آنهاییکه درون ماشین هستند) بوجود می آورند بخاطر نبود بازدارندها می باشد. اگه دقت کرده باشید علیرغم اینکه تمامی موتورسیکلت ها دارای پلاک می باشند ولی به خودشان اجازه می دهند که در پیاده رو تردد و پارک کنند، از تقاطع ها و چهار راه ها بدون رعایت حق تقدم و با وجود قرمز بودن چراغ عبور کنند، ورود ممنوع و خیابان یک طرف هیچگونه معنی و مفهومی برایشان ندارد و کلاً هرطور که دلشان میخواهد رانندگی کنند. در این بین نیز اغلب شاهد بوده ایم که پلیس راهور هیچ اراده ای به جهت جریمه نمودن آنها ندارد.
اگر موتورسیکلت به عنوان یک وسیله نقلیه از طرف پلیس راهور شناخته شده مورد تایید است(که البته با توجه به پلاک نمودن آن مورد تایید است) پس چرا مانند سایر وسائط نقلیه دیگر با موتور سیکلت سواران خاطی و متخلف برخورد نمی شود؟
ا
امیدی ندارم لطفا قول و مصاحبه هم نشود چون موتوریها بی پرواتر میشون
اگردقت کنیدازهر۱۰ پلاک موتورسیکلت ها۹ عدد یا مخدوش شده اند یا انقدرگل وکثیفی رویشان هست که قابل تشخیص نیستند یا با طلق های تیره رنگ پوشانده شده اندیا رویشان زنجیر انداخته شده تا دیده پلاک قابل شناسایی نباشد!!!! بعضی ازاینهاهم همان دردهاوزورگیرهاهستندکه به لطف ناخوانابودن پلاکهایشان قابل ردیابی وشناسایی نییتند !!!
امیدوارم مثل جمع آوری دست فروشان سد معبر کننده دائمی باشه و مثل همیشه یک طرح یک هفته ای نباشه پیاده رو های ما هیچ شباهتی به ییاده رو نداره یا موتور پارک شده یا موتور در حال ویراژ دادن
با رفت و آمد موتور سواران در پیاده رو ها هم برخورد کنید

البته ماشین های که تو پیاده رو پارک می کنن بخصوص در کوچه ای فرعی هم برخورد کنید .
اینم مثل بقیه طرح ها شعاره و به هفته نکشیده فراموش میشه . بشینید منتظر و ببینید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر