بازدید 2140

۳ نفر در ناآرامی‌های شیلی کشته شدند

کد خبر: ۹۳۱۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶ 20 October 2019
همزمان با ناآرامی‌ها در سانتیاگو پایتخت شیلی، منابع رسمی از کشته شدن سه نفر در این شهر خبر دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، شهردار سانتیاگو اعلام کرد که این سه نفر بدنبال آتش سوزی داخل یک سوپرمارکت جان خود را از دست دادند.

«کارلا روبیلار» افزود: همزمان با تداوم ناآرامی‌ها و درگیری‌ها میان معترضان و نیرو‌های امنیتی، گزارش شده که در یک آتش سوزی در سوپرمارکتی در سانتیاگو سه نفر جان باختند.

رسانه‌ها از تداوم اعتراض‌ها در سانتیاگو برای دومین روز متوالی به رغم اعلام منع آمد و رفت خبر داده اند.

این بدترین خشونت در شیلی طی سال‌های اخیر بوده است. شیلی مدت‌ها یکی از باثبات‌ترین کشور‌های منطقه آمریکای لاتین محسوب می‌شد.

تصاویر مختلف از ناآرامی‌های شیلی نشان می‌دهد که نیرو‌های امنیتی برای متفرق کردن معترضان از ماشین‌های آب پاش استفاده کرده و پلیس ضد شورش نیز ضمن بازداشت معترضان آن‌ها را به سوی خودرو‌های ون هدایت می‌کند.

اعتراض‌ها در سانتیاگو و چند شهر شیلی به دلیل خشم عمومی نسبت به شرایط اجتماعی و اقتصادی این کشور از جمله فاصله زیاد میان وضعیت فقرا و ثروتمندان و افزایش بهای مترو آغاز شد.

معترضان در سانتیاگو و چند شهر دیگر ابتدا ماهیتابه و قابلمه به دست به خیابان آمده و اعتراض خود را با کوبیدن ظروف به یکدیگر نشان دادند. اما این اقدام در برخی مناطق سانتیاگو به درگیری برخی معترضان که صورت خود را پوشیده بودند با پلیس ضدشورش و سربازان ارتش منجر شد.

در برخی مناطق معترضان به تخریب اموالی عمومی از جمله آتش زدن اتوبوس‌ها پرداختند. در پی بروز این خشونت‌ها، دولت در پایتخت منع آمد و رفت اعلام کرد.

«سباستین پینرا» رئیس جمهوری شیلی روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که بدنبال این ناآرامی ها، طرح افزایش بهای مترو را تعلیق کرده است.

مترو سانتیاگو با ۱۴۰ کیلومتر وسعت بزرگترین و مدرن‌ترین مترو در آمریکای جنوبی است و پیش از این رسانه‌ها اعلام کرده بودند که این مترو مایه افتخار مردم شیلی بود.

شبکه مترو پایتخت ۶ میلیون نفری شیلی روزانه سه میلیون مسافر را جابجا کرده و نقش اصلی را در مسافرت‌های درون شهری این شهر ایفا می‌کند.

با تعطیل شدن مترو سانتیاگو، ساکنان شهر مجبور شدند تا با پای پیاده و گاهی با طی مسافت‌های طولانی به منازل خود بروند که این امر صحنه‌های پر هرج و مرجی را ایجاد کرد.

تاکنون بیش از ۱۴۰ نفر به اتهام آسیب رساندن به تجهیزات و تاسیسات مترو دستگیر شده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار