بازدید 8092
۳

عراق از ورود زائران پاکستانی و افغان جلوگیری کرد

کوروش مودت با اشاره به حضور جمع کثیری از اتباع پاکستانی و افغانستانی در پایانه مرزی شلمچه اظهار داشت: گذرنامه این زائران برای ورود به خاک عراق دارای اشکال است که این موضوع در حال پیگیری از سوی طرف عراقی است.
کد خبر: ۹۳۰۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵ 16 October 2019
زائران پاکستانی و افغان که برای شرکت در همایش اربعین خود را به مرز شلمچه در استان خوزستان رسانده‌اند برای ورود به خاک عراق با مشکل مواجه شدند.

به گزارش «تابناک» معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه خرمشهر روز چهارشنبه به ایرنا گفت: عراق از ورود اتباع پاکستانی و افغانستانی به این کشور به دلیل مشکل در گذرنامه و روادید جلوگیری کرده است.

کوروش مودت با اشاره به حضور جمع کثیری از اتباع پاکستانی و افغانستانی در پایانه مرزی شلمچه اظهار داشت: گذرنامه این زائران برای ورود به خاک عراق دارای اشکال است که این موضوع در حال پیگیری از سوی طرف عراقی است.

وی افزود: مدارک اتباع پاکستان و افغانستان به کشور عراق ارسال شده که پس از تائید گذرنامه می‌توانند عازم عتبات عالیات شوند.

مودت تصریح کرد: مشکل گذرنامه اتباع خارجی پیش از این یکبار در مرز شلمچه حل شد تا هیچ زائر خارجی از مرز شلمچه بازنگردد. ، در حال حاضر نیز سعی در حل مشکل خروجی این اتباع را داریم . روادید زائران افغانستان و پاکستان دارای اشکالی است که باید مدارک آنها در شلمچه عراق مورد تایید قرار گیرد.

روز دوشنبه هفته جاری نیز عراق از ورود زائران پاکستانی اربعین به این کشور به دلیل مشکل مهر گذرنامه جلوگیری کرد که با پیگیری صورت گرفته این مشکل برطرف شد.

حرکت خودجوش زائران اربعین حسینی از روزهای آغازین ماه صفر به سمت گذرگاه های مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر شروع شده و همچنان ادامه دارد.

از ابتدای ماه صفر تاکنون حدود ۱۰۰ هزار زائر از کشورهای مختلف از جمله آذربایجان، ترکمنستان، افغانستان، هند و پاکستان از مرز شلمچه راهی کربلای معلی شدند.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر تنها گذرگاه مرزی زائران خارجی اربعین است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
وقتی این زائران وارد ایران شدند مشکلی از جهت گذرنامه نداشتند که الان عراق بخواهد ایراد بگیرد . مشکلات گذرنامه این رائران باید در ایران حل و فصل میشد .
منتظر بیماری از سمت این زائران باشیم
لطف بیش از حد در ایران به جای قانون نشسته و گرنه اجازه ورود به ایران را نمی یافتند و در کشور خودشان مشکلشان را حل می کردند .نه اینکه هزاران کیلومتر تا مرز بیایند و عراقی ها متوجه مشکلشان شوند.به این رفتار ایران می گویند دوستی خاله خرسه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر