بازدید 5783

برگزیت بدون توافق جانسون را به زندان خواهد فرستاد

کد خبر: ۹۲۲۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۴ 08 September 2019

مقام ارشد قضایی پیشین انگلیس گفت در صورتی که نخست‌وزیر این کشور از مصوبه پارلمان مبنی بر لزوم درخواست از اتحادیه اروپا برای به تاخیر انداختن برگزیت پیروی نکند، به زندان می‌رود.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، «لرد مک‌دونالد» مدیر پیشین دفتر دادستانی عمومی انگلیس به شبکه اسکای‌نیوز گفت که اگر بوریس جانسون نخست وزیر این کشور از طرح ممنوعیت خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا که هفته گذشته در پارلمان این کشور تصویب شد، تبعیت نکند، به زندان می‌رود.

جانسون به رغم این مصوبه مجلس عوام که اکنون به تایید مجلس اعیان نیز رسیده و در انتظار امضای ملکه انگلیس است، اعلام کرده که هرگز برگزیت را به تعلیق نخواهد انداخت و در ۳۱ اکتبر (۹ آبان‌ماه) کشورش را چه با توافق و چی بی توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد.

به گفته مک‌دونالد، اقدام قضایی در این باره اینگونه خواهد بود که یک دادگاه نخست‌وزیر را موظف به اجرای قانون و درخواست تعلیق برگزیت می‌کند و در صورتی که جانسون از این حکم سرپیچی کند، متهم به اهانت به دادگاه می‌شود که جزای آن زندان است.

مجلس اعیان انگلیس روز گذشته(جمعه) لایحه‌ای را با هدف جلوگیری از برگزیت بدون توافق در اواخر ماه نوامبر (اوایل آذر ماه) و موظف کردن نخست وزیر به تلاش برای تاخیر در خروج این کشور از اتحادیه اروپا تصویب کرد.

این مصوبه، جانسون را موظف می کند تا از اتحادیه اروپا بخواهد که عضویت لندن در این اتحادیه را سه ماه دیگر تمدید کند.

البته این درخواست مشروط به آن است که پارلمان برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تا ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر) به توافقی دست پیدا نکند یا با خروج بدون توافق مخالفت کند.

انتظار می‌رود ملکه الیزابت روز دوشنبه این مصوبه را امضا کند.

در همین حال، پیشنهاد نخست وزیر انگلیس برای برگزاری زودهنگام انتخابات سراسری در این کشور، رای کافی در مجلس عوام را نیاورده است.

نمایندگان مجلس عوام انگلیس به درخواست جانسون برای برگزاری پیش از موعد انتخابات سراسری رای دادند، اما این درخواست رای کافی نیاورد.

در حالیکه این طرح برای تصویب نیاز به رای دو سوم کل نمایندگان مجلس عوام داشت، ۲۹۸ نفر رای موافق و ۵۶ تن رای مخالف دادند و دیگر صاحبان ۶۵۰ کرسی این مجلس در این رای‌گیری شرکت نکردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان