بازدید 4956

دیدار پادشاه عربستان و رئیس جمهور مستعفی یمن

کد خبر: ۹۱۷۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۶ 11 August 2019
پادشاه عربستان روز یکشنبه با رئیس جمهور مستعفی یمن در ریاض دیدار و درباره آخرین تحولات در یمن گفتگو کردند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان عصر یکشنبه با «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن در ریاض دیدار کرد.

العربیه گزارش داد که پادشاه عربستان و رئیس جمهور مستعفی یمن در این دیدار روابط برادرانه مستحکم میان دو کشور را بررسی کرده و همچنین درباره آخرین تحولات منطقه به خصوص در عرصه یمن و تلاش‌های مختلف در راستای تحقق امنیت و ثبات در این کشور گفتگو کردند.

این دیدار در حالی صورت گرفت که شبه‌نظامیان جدایی‌طلب وابسته به «شورای انتقالی یمن» از جمله عناصر «کمربند امنیتی» که مورد حمایت امارات هستند؛ روز گذشته توانستند تمامی مناطق شهر «عدن» را به کنترل خود در آورند. «احمد المسیری» معاون نخست‌وزیر و وزیر کشور دولت مستعفی نیز از شهر فرار کرد و کاخ ریاست‌جمهوری «معاشیق» نیز به دست شبه نظامیان افتاد.

روز گذشته و در پی این حوادث وزارت خارجه وابسته به دولت مستعفی منصور هادی در صفحه توئیتر خود حوادث و درگیری‌های شهر «عدن» را کودتای شورای انتقالی علیه این دولت خواند. 

همچنین «احمد المیسری» وزیر کشور دولت مستعفی یمن، در واکنش به این رویداد‌ها دولت عربستان سعودی و امارات را مورد انتقاد شدید قرار داد و گفت: «به شکست در عدن اعتراف می‌کنیم و به امارات تبریک می‌گوییم، اما این نبرد پایانی نیست.»

وی همچنین با حمله به منصور هادی و دولت سعودی افزود: «سکوت ریاست‌جمهوری یمن در برابر آنچه که در عدن اتفاق افتاد مشکوک است؛ در حالی که شریک ما، ما را سلاخی می‌کرد؛ عربستان سعودی چهار روز سکوت کرد.»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها