بازدید 13512

روایت نماینده از فساد عجیب ۴ خانواده در بازار خودرو

خانواده‌ای که ۱۲۵ هزار خودرو را با رانت وارد کشور کرد
کد خبر: ۹۱۳۱۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲ 22 July 2019

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با اشاره به واردات خودرو از سوی چهار خانواده گفت: یکی از این خانواده‌ها ۱۲۵ هزار خودرو با اظهارنامه جعلی وارد کرده که تمامی خودروها قاچاق محسوب می‌شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، امیر خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره واردات خودرو خارجی توسط چهار خانواده با استفاده از رانت و فساد و ثبت سفارش غیرقانونی ۳۴ هزار خودرو توسط این افراد، اظهار داشت: واردات ۱۲۵ هزار خودرو توسط یکی از چهار خانواده صورت گرفته است این در حالی است که چهار خانواده خودرو خارجی به ایران وارد می‌کردند.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه با این فرد به شدت برخورد کرده است، افزود: مجلس شورای اسلامی، کمیسیون اصل ۹۰ و فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام داده‌اند. این در حالی است که مبنای واردات این خانواده‌ها و گواهی ارائه دهنده برای این کار جعلی بوده و برهمین اساس خودروی خارجی وارد به ایران قاچاق محسوب می‌شود.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی تصریح کرد: ۱۲۵ هزار خودرو از مجموع واردات صورت گرفته متعلق به این خانواده بوده است این در حالی است که در صورت بررسی‌های بیشتر دستگاه قضایی احتمال اینکه تعداد خودروهای قاچاق افزایش پیدا کند بسیار زیاد است.

خجسته با بیان اینکه ۳۴ هزار خودرو به صورت غیرقانونی ثبت سفارش شده است، گفت: این کار توسط یکی از معاونین وزارت صمت و تیمی متعلق به وی صورت گرفته است. که ۶۴۸۱ خودرو ثبت رسمی شده و ۱۹۰۰ خودرو وارد ایران شده است و بر همین اساس دستگاه قضایی در حال بررسی بیشتر این پرونده است ضمن اینکه این معاون وزارت صمت در حال رفت و آمد به دستگاه قضایی و توضیحات در این خصوص است و تفهیم اتهام هم شده است.

وی افزود: شعبه ۵ بازپرسی دادسرای کارکنان دولت در حال بررسی این پرونده است.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت:‌ مجلس به دنبال آن است که افرادی که خودرو ثبت‌نام کرده‌اند آن را دریافت کنند و برهمین اساس در کمیسیون اصل ۹۰ و کمیسیون صنایع مصوب شد که این کار از سوی خودروسازان صورت گرفته و ۴۰۰ هزار خودرو با قیمت قبلی تحویل مردم شود و ۱۰ هزار خودرو تحویل ثبت‌نام‌ کنندگان می‌شود. ۴۰۰ هزار نفر از افرادی که قبل از بالا رفتن قیمت ارز در زمینه ثبت‌نام خودرو اقدام کرده بودند باید خودروی خود را به همان قیمت دریافت کنند و رقم نهایی خودرو به قیمت روز همان موقع بوده است اما کسانیکه بعداً ثبت‌نام کرده‌اند باید خودرو را با قیمت روز دریافت کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۱۶
باید با اشد مجازات و اعدام با آنها برخورد شود.نه اینکه پول رو بگیرند و بعد بسلامت
حالمون بهم خورد ازین حجم از فساد و ناکارآمدی
تابناک عزیز؛ دیگه برای ما مردم هیچی عجیب نیست ؛ دیدن فساد که خیلی هم عادی شده!
اگه راست میگین چرا برخورد نمی کنید !!!!!!!!
چرا تا حالا کسی جلوش رو نگرفته؟ بعد از واردات غیر قانونی 125000 خودرو تازه به فکر افتادین؟ احتمالا حق سکوت یه عده قطع شده!
دم تابناک گرم که چینن خبری را منتشر می کند چون این چند خانواده فقط در این دو سال اخیر میلیاردها تومان برای اختلاف قیمت به جیب زدند و خون مردم را در شیشه کردند .
ای کاشک در پرداخت مالیت و عوارض هم اقدامی کردند ولی...
فکر کردید ویلاهای چند صد میلیاردی در لواسان یا در سایر کشورها که متعلق به ایرانیان است چگونه ساخته یا خریداری می شود؟
صاحبنان اینگونه ش رکتها هستند که به راحتی میلیاردها پول مفت به جیب می زنند.
چرا اسامی و فامیل این چهار خانواده را اعلام نمیکنید؟؟؟
کاملا مشخص هست که افراد عادی نمیتوننن همچین کاری انجام بدهند
ملیونها مورد وجود دارد خودتان را خسته نکنید ممکن است تائید صلاحیت نشوید
جناب آقای خجسته وقتی امثال شما قانون تصویب می کنند که در سیستم اداری زیردست باید تابع بدون چون و چرای بالادست باشد حتی اگر دستورات خلاف قانون باشد باید اجرا کند و در نهایت اگر بخواهد اعتراض کند بعد از اجرای دستورات آنرا به مافوق گزارش دهد که یعنی کشک، مملکت همین است.
با سلام
چه عجب که ذکر سمت مسئول متخلف ( معاون وزارت صمت ) درج شد. هر چند که وی در مرحله تفهیم اتهام است و احتمالا با قید وثیقه آزاد! بیچاره مردم که ابتدا وزارت مذکور انکار کرد و تا حالا کسی پاسخگوی خسارتشان نیست.
آقا سایتو هک کردن چند صد هزار تا ماشین فرداش وارد کردن. موضوع رو انقدر گنده نکنین. هیج ردی هم ازشون نمونده.
حالا میشه لطف کنید و اجازه بدید این ملت نامحرم ایران با این چهار خانواده محترم نون حلال خور افتخار اشنایی داشته باشند یا این خبر هم مصداق همان کارکرد فشار از پایین چانه زنی از بالاست؟
این افراد اگر تخلفشان محرز شده باید بازداشت شوند تا از کشور خارج نشوند نه اینکه بعد از تفهیم اتهام آزادانه رفت و آمد کنند.
برا خودتون. می گوید. ولی هنوز ندیدیم یکی از این مفسدان علنی محاکمه شود چون. پای افراد دیگر به میان می اید
مرگ بر مفسد اقتصادی
اين تيترها فرقي در وضعيت فياد سيستماتيك مملكت نخواهد كرد.
ضمن اينكه تمام حرف هاي اين آقا هم دروغ محضه و اين مقدار خودروي خريداري شده قطعا توسط نهادها و اعضاي بلند پايه مملكت و با نفوذ ها جابجا ميشود.
شگرد قديمي انتشار اخبار هم ، نام نبردن از فاسدين و كلي گويي و انحراف افكار عموميست.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان