بازدید 4461
گزارش

صعود فدرر به فینال ویمبلدون با برد درمصاف نفسگیر تاریخی مقابل نادال

فدرر سوییسی با غلبه بر نادال اسپانیایی حالا در ۳۷ سالگی برای دوازدهمین بار به فینال گرنداسلم ویمبلدون رسیده و شانس کسب قهرمانی برای نهمین بار را دارد، هر چند رقیب جوکوویچ است.
کد خبر: ۹۱۱۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۲ 13 July 2019

در جریان مرحله نیمه نهایی گرنداسلم ویمبلدون نواک جوکوویچ و راجر فدرر در بخش مردان و سیمونا هالپ و سرنا ویلیامز در بخش زنان به فینال رسیدند.

به گزارش تابناک ورزشی، در بخش انفرادی مردان دو بازی برگزار شد و در نخستین بازی نواک جوکوویچ صرب مدافع عنوان قهرمانی به مصاف روبرتو بائوتیستا آگوت اسپانیایی رفت. آگوت در دو دیدار پیشین رو در رو مقابل جوکوویچ موفق به کسب پیروزی شده بود. در این دیدار نیز آگوت موفق شد پس از شکست در ست اول در ست دوم به پیروزی برسد، اما عملکرد کم اشتباه جوکوویچ در ست‌های سوم و چهارم اجازه کسب پیروزی دوباره به آگوت نداد و با نتیجه ۳-۱ در این دیدار به پیروزی رسید. از نکات جالب این بازی میتوان به یک رالی اشاره کرد که با ۴۵ بار ضربه به طولانی‌ترین رالی ثبت شده تاریخ مسابقات ویمبلدون تبدیل شد.

در دومین دیدار نیمه نهایی، راجر فدرر و رافائل نادال برای چهلمین بار در تقابلی تاریخی بعد از یازده سال در ویمبلدون به مصاف هم رفتند. در ۳۹ بازی گذشته نادال ۲۴ بار و فدرر ۱۵ بار پیروز شده بود. در ست اول هر دو بازیکن عملکرد کم اشتباهی از خودشان به نمایش گذاشتند تا نتیجه این ست در تای بریک مشخص شود و فدرر با عملکرد خوب خود و هوش بالایش توانست به برتری برسد.

ست دوم را نادال قدرتمند آغاز کرد و توانست قاطعانه با نتیجه ۶-۱ پیروز میدان شود. اما در ست سوم باز هم این فدرر بود که از اشتباهات نادال استفاده کرد و با نتیجه ۳-۶ پیروز شد. ست چهارم نیز با شروع قدرتمند استاد سوییسی همراه بود و فدرر توانست از ماتادور اسپانیایی پیش بیفتد و تا پایان ست از برتری خودش محافظت کند. فدرر در گیم نهم دو مچ پوینت روی سرو نادال را از دست داد، اما در گیم سرویس خودش یک بریک پوینت را سیو کرد و در پنجمین مچ پوینت به این دیدار زیبا پایان داد. فدرر حالا در ۳۷ سالگی برای دوازدهمین بار به فینال گرنداسلم ویمبلدون رسیده و شانس کسب قهرمانی برای نهمین بار را دارد، هر چند رقیب جوکوویچ است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار