بازدید 14541

عذر بدتر از گناه صداوسیما در‌مورد اقدام‌علیه‌منافع‌ملی

کد خبر: ۹۰۹۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۵ 02 July 2019
به گزارش «تابناک»، جماران نوشت: در اقدامی عجیب برنامه صبحگاهی امروز شبکه سه سیما، کشتی سالینا را که در حال دور زدن تحریم نفتی بود تا خود چین مسیریابی و مسیر دور زدن تحریم نفتی اعلام کرد!

مجری شبکه سه در این رابطه می‌گوید با همکاری یک تیم خبری یک میلیون بشکه نفت تحویل چینی‌ها شده است.

او در ادامه با نشان دادن تصاویر هوایی از محل خرید نفت و همچنین تصویر یک کشتی به نام سالینا تمام ریز اطلاعات یک معامله نفتی را افشا کرد.

این در شرایطی است که مسئولین بر محرمانه نگه داشتن اطلاعات فروش نفت تاکید می‌کنند تا مبادا طرف آمریکایی جلوی راه‌های فروش نفت را بگیرند.

حال این سوال مطرح می‌شود که این موضوع چه ارتباطی به یک برنامه صبحگاهی دارد؟! و رسانه رسمی کدام کشور هویت خریدار نفت تحریمی‌اش را تأیید می‌کند و ریسک خرید را برای مشتری بالا می‌برد؟

به دلیل رعایت منافع ملی از بازنشر این ویدئو خودداری می‌‌شود.
عذر بدتر از گناه صداوسیما در مورد اقدام علیه منافع ملی

*********************

توضیحات روابط عمومی «سلام صبح بخیر»

روابط عمومی برنامه «سلام صبح بخیر» در راستای «تنویر افکار عمومی» به حواشی مطرح شده در خصوص مسیریابی کشتی سارینا در برنامه امروز و محکوم کردن این برنامه به افشای مسائل محرمانه، پاسخ داد.

در این جوابیه آمده است: «علی رغم جو رسانه‌ای مبنی بر مشکوک بودن اقدام برنامه «سلام صبح بخیر» در خصوص اعلام مسیر دور شدن تحریم نفتی کشتی سارینا، اطلاعات مطرح شده در برنامه امروز هفته قبل در قالب گزارشی با تصاویر ماهواره‌ای در نشریه بین المللیفایننشیال تایمز همراه با عکس و جزئیات کامل‌تر منتشر شده است.

بنابراین فرضیه افشای اسرار مملکتی و نقض محرمانه بودن این رویداد به کلی مردود است و قبلاً این اطلاعات به صورت گسترده و با زبان انگلیسی رسانه شده است.

بدیهی است اگر قرار بر ردیابی کشتی از سوی آمریکایی‌ها باشد، این امر باید هفته قبل صورت گرفته باشد و نیازی به یادآوری کردن برنامه «سلام صبح بخیر» با زبان فارسی به طرف آمریکایی نیست.

مقتضی است طبق ماده ۲۳ قانون مطبوعات، این جوابیه جهت تنویر افکار عمومی در رسانه مبدا و دیگر رسانه‌هایی که به این شایعه دامن زدند منتشر شود.»

****

توضیح سردبیر: روابط عمومی برنامه سلام صبح‌بخیر در حالی دلیل پخش این گزارش را انتشار مطلبی در نشریه انگلیسی «فایننشال تایمز» اعلام کرده است که انتشار چنین مطلبی در رسانه بیگانه فارغ از صدق و کذب آن، برخلاف مصالح و منافع ملی جمهوری اسلامی ایران است. با توجه به تأکیدات چندین باره وزیر نفت برای عدم انتشار اطلاعات خرید و فروش نفت ایران و سوءاستفاده مقامات آمریکایی از اطلاعات منتشرشده در رسانه‌های ایرانی علیه کشور، انتشار این اطلاعات توسط «رسانه ملی» قابل توجیه نیست
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴۵
انتشار یافته: ۱۹
شاید اخبار شبکه ۳ در مورد فروش نفت قاچاق اقا زاده ها افشاگری کرده است
اگه توی قضیه اطلاع رسانی پرونده نجفی باهاشون برخورد میشد دیگه چنین نمیکردن خبرنگار خشاب اسلحه درمیاره گلوله ها رو میشمره نتیجه میگیره چند تیر شلیک شده و کم مونده همونجا حکم قصاص رو صادر و اجرا کنه !................
خوب وقتی وزیر نفت می گوید نمی خواهد بازگو کند که چی کار می کند اندوقت چگونه یک رسانه می تواند به ان دسترسی داشته باشد?
اولین بار که تیتر خبر این کار صداوسیما رو توی تلگرام یه لحظه دیدم فکر کردم دوباره از همین خبرای کذب و یا شوخی هست. ولی بعدا که شرح خبر رو دیدم و ویدیوش رو واقعا داشتم شاخ درمی آوردم. حتی کشوری که تحریم نباشه هم نمیاد این جوری موقعیت نفت کش هاش رو که یک موضوع امنیتی استراتژیک هست رو از تلویزیونش لو بده...
خیلی خیلی عجیب هست!!!
هيچ اشتباهي در كار نيست. دقيق ميدونستن چه مي كنن
با این وطن فروش ها باید برخورد کرد
یکی بر سر شاخ و بن می برید! نمی فهمند. نمی خواهند که بفهمند. روزی خواهند فهمید که دیگر برای این که فهمیدنشان اثری در سرنوشت شان داشته باشد خیلی دیر خواهد بود! خدایا این کشور را از شر نادانی در امان بدار.
عجب سوتی میده این رسانه مملی. چه میکنه .!
جواب جماران خیلی چرت بود. شبکه ی سه کاری نکرده بود مگر بازنشر مقاله ی اون روزنامه پس الکی پاچه نگیر.
اگه قرار باشه سیاست رسانه ای ما با خبر گزاری های خارجی یکی باشه دیگه صدا و سیما میخواستیم چکار. همون بی بی سی رو می دیدیم.
شبکه سه با مدیر کم تجربش هر روز یه شیرین کاری میکنه. امان از ژن های خوب
معلوم نیست یک اقلیت خاص و پرنفوذ اینهایی که توی ادرات و وزارت خانه های دولتی کار میکنند و حقوق و مزایای به موقع دارند ؛موقع گرفتن حقوق و مزایا ؛دولتی هستند ؛ ولی موقع خدمات میشن صد انقلاب و اپوزیسیون و به دشمن گرا میدن.
با این استدلالی که شما کردید پس خود شما هم که روز اخباری مبنی بر اظهارات نتانیاهو و ترامپ و سایرمقامات آمریکا و اسراییل و سعودی و غیره و بر علیه ایران است را نباید منتشر کنید، چون حرفهای اونها بر خلاف منافع ملی ایران است و نباید بازنشر بشه.
امریکایی ها با ماهواره های جاسوسی عوامل نفوذی وغیره تمامی تحرکات نفتشکهای چند صدمتری را زیر نظر دارند فقط ساده لوحان فکر می کنند انها برای یافتن مسیر به برنامه صداوسیما نیازدارند
صدا و سیما دیگه از دست رفته. اگه هرروز گاف نده انگار یه چیزیش کمه
باید رئیس سازمان صداو سیما برکنار بشه. این اولین بارش نیست
خوب رسانه های اونوری در مورد خیلی مسایل از ما حرف می زنند مگه ما قبول داریم
واقعا این حرکت ضدملی ترین حرکتی بود که می شد انجام داد اگر با زنگنه و دولت مشکل دارید راه حل های وطن فروشانه تری را انتخاب کنید که خباثت شما را بیش از این هویدا نکند
صدا و سیما و حامیانش کمر همت بر تضعیف دولت را از سالیان قبل بستند و به هر حربه ناصوابی متوسل میشوند. گیرم یک نشریه خارجی غلطی کرد، صدا و سیما هم غلط کرد که باز نشرش داد.
رسانه میلی وزیر نفت را با چشم چپ وعوضی می بیند و بنا بر این نقیض او حرکت می کند!
اسم این کار فقط خیانته یا محترمانه تر احمقی و نادانی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل